6 قانون مهم سئو در سال 2016

آموزش نکات سئو,بهینه سازی سایت برای موبایل,سئو 2016 حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 33 امتیاز : 4.4]

نکات مهم سئو در سال 2016 و میزان اهمیت آن ها مواردی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت.این نکات از بین ده ها نکته مهم انتخاب شده است و به قطع بر اساس تحلیل بنده در سال 2016 تاثیر بسزایی در نگاه گوگل به سایت ها خواهد داشت.

لطفا اگر حال و حوصله ندارید این مقاله رو نخوانید.برید یه آبی به صورتتتون بزنید و یک چای یا قهوه بخورید.وقتی سرشار از انرژی بودید ، بیاید و این مقاله رو بخونید.شاید این مقاله زندگی تجاری آینده شمارو تغییر بده …

اجازه بدید چون چند وقتیه باهاتون حرف نزدم! کمی کلی گویی کنم و بعد به نکات مهم بپردازیم.

قوانین تاثیرگذار در حوزه سئو سایت ، در سالیان اخیر همانند زلزله در حال جابجایی هستند. لذا کارشناسان در شرایط فعلی، پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت سئو و بالا بردن میزان سرمایه گذاری شما در زمینه محتوا در سال 2016 ارائه می دهند.

بازاریابان در حال بالا بردن سرمایه گذاری خود در زمینه محتوا هستند، اما برای تاثیرگذاری بهتر تغییرات، آنها بایستی زمان و تلاش لازم را برای آموختن قوانین جدید سئو نیز بگذارند. به گفته کارشناسان، دوران انتقال ترافیک به سایت به کمک headlineهای آماده و کلمات کلیدی مدت هاست که گذشته است، و استراتژی جدید سئو بر اساس حوزه پول ساز دیگری بنام تحلیل و تجربه نهادینه شده است.

بر اساس مطالعاتی که در آگوست 2015 توسط کمپانی Moz انجام شد (یک کمپانی مشاور در زمینه سئو در سیاتل)، مهمترین فاکتورها برای بالا بردن سئو در سال آینده (یعنی سال جاری) عبارت اند از: رابطه موبایلی مناسب که باعث بالا بردن رنک تا 88 درصد می شود، میزان داده استفاده شده مانند زمان دانلود (تا 67 درصد) و طراحی و قابلیت مطالعه تا 67 درصد می باشد. فاکتورهایی که در این مطالعه به عنوان عامل کاهش رنک سئو معرفی شده اند عبارت اند از: لینک های اجاره ای (کاهش تا 55 درصد) و تاثیرگذاری anchor text (کاهش تا 49 درصد).

بنابراین مطمئنا در سال های آینده باز هم خیل عظیمی از سایت های ایرانی مخصوصا سایت هایی که تبلیغات زیادی بر روی خود قرار داده اند جریمه خواهند شد …

و اما برویم سر اصل ماجرا ، در اینجا به شش نکته که توسط کارشناسان سئو جهانی برای بهبود سرمایه گذاری تبلیغی ارائه شده است و همچنین نتایج تحلیل شخصی بنده (امیر قمصری) می پردازیم:

  1. هدف، همه چیز است.

شما دیگر به کلمات کلیدی دقیق، برای بودن در نتایج جستجو نیاز ندارید، توسعه دهنده بخش مخاطبان Moz می گوید: “در قدیم، همه چیز در کسب کلیک بیشتر خلاصه می شد. امروزه موتورهای جستجو به میزان توجه مردم به سایت شما دقت می کنند: آیا آنها برمیگردند و روی نتایج دیگر کلیک میکنند؟ یا اصلا انها چیزی که دنبالش هستند را در سایت شما می یابند؟ امروز به رفتار بعد از کلیک توجه می شود. لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را نیز جلب کنید”.

  • کلمات کلیدی همه چیز و فصل الخطاب نیستند.
  • استقاده از کلمات کلیدی در تگ های head روز به روز کم اهمیت تر می شود، گوگل در درک محتوا بهتر شده است. این امر بدین معنی است که اگر شما مایل هستید برای عبارت “بهترین رستوران” رنک خوبی بدست آورید بایستی 3 یا 4 بار بگویید “بهترین رستوران”. همچنان مفید است که به عبارت بهترین رستوران توجه کنید اما مفهوم معناگرا به مراتب با اهمیت تر شده است. با این حساب شما می توانید در مورد تجربیات دلنشین صرف ناهار صحبت کنید که نتیجه آن توجه موتورهای جستجو به مطلب شماست . احساس می کنم خیلی خوب این مورد رو به شما دوستان عزیزم انتقال دادم.مخصوصا که از رستوران حرف زدم !!!

    یکی از دوستان من گفت “در گذشته، ما بدنبال یافتن کلمات کلیدی در قالب کپی یا متا توصیف بودیم. اما امروزه این موارد بطور کامل حذف شده اند. با باهوشتر شدن موتورهای جستجو، آنها به دنبال یافتن کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشند، که این کلمات نشان‌دهنده معتبر بودن مقاله در موضوع مورد نظر است. اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقاله ای خیلی خوب است”.

    75% از عبارت های جستجو بین 3 تا 5 کلمه است، بنابراین بایستی محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌اند که اگر مردم برای کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با سوال آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با 3 یا 4 کلمه استفاده کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهبود کیفیت فک می کنید، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید

    نکته بالا فوق العاده با اهمیت بود مخصوصا جایی که گفته بودم تولیدکنندگان محتوا … . لطفا دقت کنید

  • تمرکز روی تجربیات کاربر
  • به گفته لائوتس، “در حال حاضر گوگل هر سال 500 تغییر الگوریتمی اعمال می کند. هر تغییری در راستای اطمینان سازی در جهتی است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام می دهد، اگر نتایج صحیح را در صفحات اولیه دریافت نمود، تجربه موفقی در زمینه جستجو داشته است. صحبت در مورد چگونگی فریب دادن گوگل، یاهو یا بینگ نیست بلکه بحث در مورد مطمئن شدن از این است که محتوای ما بهترین محتوای ممکن در اینترنت برای کلماتی است که به آنها اهمیت داده می شود.”

    بنابراین، به گفته سئوکار Outspoken Media Inc “محتوای اصلی، مهمتر از همیشه بنظر می رسد. محتوای اصلی که تولید کرده اید (حالا میخواهد عکس یا ویدئو باشد) و کنار هم گذاشتن اینها در کنار یکدیگر که باعث شود کسی علاقه مند به خواندنش باشد، خیلی تاثیر بیشتری دارد.”

    به نظر بنده(امیر قمصری) تقویمی در کنار خود داشته باشید و تمام علایق مشتریان خویش را در آن ثبت کنید.

    براساس تحلیل بنده و بررسی نظرات سیار همکارانم در سراسر جهان ، این مهمترین کاری است که یک بازاریاب برای سئو در سال 2016 می تواند انجام دهد:

    محتوای شما باید اورجینال و برای مشتریان هدفمند باشد. اگر محتوایتان کپی باشد، پاراگرافی از مقالات دیگر و یا سایت های دیگر بیاورید و به آنها اعتبار بدهید و توصیفی به آنها اضافه کنید، و در عین حال یکی دو پاراگراف از خودتان بنویسید، اینجا جایی است که من فکر میکنم بخشها بهم مربوط می شوند و شما کل محتوا را از آن خود کرده اید.

    من به بچه های تیم تولید محتوا دفتر خودم زمانی که مجبورند مطلبی را کپی کنند، همواره تاکید می کنم که حتما در هر خط یک تغییر ایجاد کنند.حال اینکه شما چه الگویی مدنظر قرار خواهید داد ، با خودتان !!!

  • اندازه مهم است.
  • مقالات طولانی تر (بین 1200 تا 1500 کلمه)، بطور میانگین اثرگذاری بهتری در جستجو دارند. مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند، لذا رنک سئو بهتری بدست می آورند (خصوصا در عبارت رقابتی). تغییراتی که گوگل اعمال کرده است و دلایلی که برای این تغییرات دارد، در جهت اطمینان یافتن از فرستادن ترافیک به سمت صفحاتی است که برای مردم مفید اند.

    مقالات طولانی در جستجو ها نتایج بهتری دارند چرا که کلمات و تصاویر بیشتری برای بالا بردن رنک وجود دارد. یکی از فعالان سئو در شبکه های اجتماعی می گوید: “مردم در محیط های اجتماعی مقالات طولانی را بیشتر به اشتراک میگذارند و بیشتر به آنها لینک میدهند. مقالات کوتاهتر گاهی اوقات عملکرد خوبی دارند اما بطور میانگین مقالات طولانی نتایج بهتری به بار می آورند”.

  • بهینه سازی برای موبایل
  • بیشتر مردم اخبار را در گوشی های هوشمندشان مطالعه می کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید محتوای شما در گوشی قابل نمایش و جستجو است. درک ادموند طراح سئو و برنامه ریز شبکه های اجتماعی می گوید: ” مطمئن شوید گوگل می تواند محتوای شما را در اپلیکیشن موبایلی درک کند و بازاریابی اپلیکیشنی را با توجه به سئو انجام دهید که فرصتی مهم در بازار Business to business بشمار می رود.

    آموزش نکات سئو,بهینه سازی سایت برای موبایل,سئو 2016

  • استفاده از تصاویر واحد
  • زمانی که عکسهای موجود در اینترنت برای محتوای شما سایز مناسبی ندارند، استفاده از تصاویر منحصربفرد بسیار با ارزش است. شپرد می گوید: “من مخالف استفاده از تصاویر قدیمی برای توضیح موضوع نیستم اما هرزمان که شما از تصاویر منحصر به خود استفاده میکنید باعث پیمودن صد قدم در ازای برداشتن یک قدم خواهد شد”.

    تموم شد.

    نکاتی در این مقاله برای شما لیست کرده و بدان اشاره کردم بخشی از نکات آسمان خراش امیر قمصری بود.در سال جاری (1394) تماس های زیادی داشتم که این نکات آسمان خراش که از آن در برخی از مقالات یاد کرده ام شامل چه مواردی هستند.قسمت شد در آخرین روزهای سال 1394 برخی از این نکات را در اختیار شما مردم پاک ایران زمینم قرار دهم …

    دوستتان دارم و امیدوارم سال خوبی در پیش رو داشته باشید …


    32 نظر در مورد مقاله “ 6 قانون مهم سئو در سال 2016
    1. ali :

      واقعا عالی بود ممنونم

      چندتا سوال

      در قسمت اخر (6) منظورتون اینه خودمون تصاویر جدید مرتبط با مطلب جدید بسازیم؟

      {75% از عبارت های جستجو بین 3 تا 5 کلمه است، بنابراین بایستی محتویات مربوط به تگ های h را با دقت بنویسید. موتورهای جستجو دریافته‌اند که اگر مردم برای کلمه “بازار” جستجو انجام دهند، یا مشتقات آن با کلمات دیگر، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند. برای دریافت نتایج مطلوب که بیشترین مطابقت را با سوال آنها دارد، آنها بایستی از عبارتی با 3 یا 4 کلمه استفاده کنند. به عنوان تولیدکنندگان محتوا، زمانی که به بهبود کیفیت فک می کنید، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید}

      این یعنی تگ‌ها بهتره بین سه و چهار کلمه باشند؟


    2. ali :

      یه سوال دیگه ……

      گفتید کلمات کلیدی رو کلماتی انتخاب کنید که داخل متن باشند
      اگر داخل متن نباشن این کلمات ولی با موضوع مرتبط باشند تاثیری نداره؟


      • امیر قمصری :

        خیر


    3. قورچی :

      با سلام و ضمن عرض تشکر بابت مطلب خیلی خیییلی مفیدتون. با آرزوی موفقیت برای شما


    4. محسن :

      با عرض سلام و خسته نباشید.جناب قمصری آیا راهی برای کپی کردن مطالب سایت های بزرگ وجود داره؟ ذکر نام دامنه منبع بدون لینک کمکی میکند؟


      • امیر قمصری :

        با سلام
        به هیچ وجه این ریسک را انجام ندهید


    5. محمد :

      سلام.آقای قمصری یک سوال داشتم.
      اگر من قصد داشته باشم در کلمه کلیدی و عنوان اصلی سایتم صفحه اول باشم (صفحه اصلی سایت در جست و جو ها اول باشه) اما پستی و یا برچسبی منتشر کرده باشم که همنام عنوان باشه و اون پست و یا برچسب ایندکس شده باشه آیا راهی وجود داره که اون پست یا برچسب رو بی ارزش کنیم و رو صفحه اصلی کار کنیم؟ باید پست و برچسب رو noindex کنیم؟


      • امیر قمصری :

        با سلام
        بله
        از گوگل حذفش کنید


    6. چیلر جذبی :

      مطلب بسیار مفیدی بود .
      تشکر از سایت خوبتون


    7. امین :

      با این حال سایتهای بسیاری هستند که با کپی مطالب دیگران رتبه های اول گوگل رو تشکیل دادند.


    8. محسن محمد :

      درود بر شما جناب قمصری

      جسارتا در بخش اول ( هدف ) نقل قولی کرده اید از توسعه دهنده بخش مخاطبان Moz و آورده اید که ” لذا نه تنها بایستی کلیک بدست بیاورید بلکه بایستی توجه جستجوگر را نیز جلب کنید ” !
      آیا خود شما هم بر این باورید که بایستی توجه جستجوگر را جلب کرد تا توجه کاربر یا مشتری را ؟
      من معتقدم جلب توجه کاربر , هدف اصلی ماست و نه جستجوگر ! جستجوگر ها صرفا یک وسیله برای رسیدن ما به اهدافمان از ایجاد وب سایتها و بهبود سایت در موتورهای جستجو هستند .

      در بخش دوم نوشته اید ” اگر مقاله ای در مورد ساعت اپل می نویسید، ممکن است از کلمات اپل، آیفون، اپلیکیشن و زمان استفاده کنید. لذا اگر در محتوای متن موجود باشند این پیغام را به موتورهای جستجو مخابره می کند که این مقاله، مقاله ای خیلی خوب است. ”
      مشکل بنده با بخشی از متن مقاله تحلیلی شماست !
      در این متن بگونه ای سخن گفته اید که کاربر با خواندن آن به این نتیجه میرسد که برای بهبود و با کیفیت کردن مقاله خود بایستی از کلمات کلیدی در متن مقاله خود استفاده کند ! در صورتیکه به عقیده من برای نوشتن مقاله ای خیلی خوب و با کیفیت ,نیاز به دانستن و اطلاعات و تجربه کافی است ونه صرفا قرار دادن کلمان کلیدی در محتوای مقاله ! هر چند که موتورهای جستجو به کلمات کلیدی در محتوا اهمیت میدهند ولی این دلیل نمیشد که ما عمدا در بین محتوای مقاله ای که مینویسیم از کلمات کلیدی استفاده کنیم و هدفمان راضی نگه داشتن موتورهای جستجو باشد .
      معتقدم باید بیشتر به کاربران وب سایتمان اهمیت بدهیم تا موتورهای جستجو !
      این بخش از مقاله شما به گونه ای نوشته شده است که کاربر بعد از خواندن آن و در زمان نوشتن مقاله برای وب سایتش , سعی میکند کلمات کلیدی را عمدا در بین محتوای مقاله اش قرار دهد و همین امر باعث بیکیفیت شدن مقاله میشود و نه بقول شما مقاله ای خیلی خوب ( حتی از دید موتورهای جستجو ! )
      سعی کردم فقط نظرمو بدم
      ممنون از شما و مقالات بسیار بسیار مفیدتان
      ارادت


    9. میلاد :

      مورد شماره 4 تعداد کلمات موجود برای یک مقاله بسیار مهم است . اما بعضی مواقع نتیجه معکوس میگیرید .
      بر اساس تجربه شخصی خودم اگر محتوا طولانی باشد اما ……. تیتر / رنگی کردن نوشته های مهم / توضیح همراه با عکس/ روان و ساده نوشتن / سایز کلمات قابل خواندن باشد و … در مقاله ما نباشد کاربر حوصله خواندن را نخواهد داشت و در نگاه اول سریع از سایت خارج می شود . پس میشه گفت نه تنها تاثیر مثبت نگرفته ایم بلکه به خاطر سریع خارج شدن کاربر از سایت نتیجه منفی گرفته ایم .
      به خاطر همین است بعضی از دوستان با اینکه فاکتورهای مهم سئو را رعایت میکنند اما همیشه شاکی هستند چرا نتیجه عکس را میگیرن .


    10. عابدین :

      بسیار عالی مطلب آموزنده ای بود


    11. اسکریپت فا :

      بسیار عالی


    12. pinox :

      ممنون بابت این مطلب خوبتون.


    13. مهدی جباری :

      سلام دوست عزیز ..مطالب ارزشمندی داری …وب خوبی داری …ایشالله موفق باشی …


    14. حسن :

      تشکر


    15. سید :

      سلام عالی بود
      تشکر


    16. علی :

      سلام
      ببخشید من برای سئو ایمیل زدم
      لطفا میشه جواب بدید ؟


      • امیر قمصری :

        با سلام
        در همین بخش نظرات هم پاسخ داده می شود و در ایمیل هم اگر طولانی نباشد سریع پاسخ داده می شود


    17. mr.iman :

      با سلام
      عالی بود خیلی کمک من کرد
      ایا امکانش هست سایت مارا از نظر سئو چک کنید
      اگر بود ایمیلتونو در اختیار ما بذارید
      ممنون.


    18. وحید :

      جالب بود استفاده کردم مرسی


    19. مجله شيروژان :

      تشکر خیلی مفید بود


    20. مهسا :

      عالی بود


    21. محسن :

      سلام آقای قمصری.در مورد آپدیت پست ها که همیشه می فرمایید کاره خوبی هست ، میخواستم بدونم تا چه حد تغییر و به چه شکل؟ آیا تغییرات جزئی باشه حدود 10 درصد یا تا 50 درصد هم میتونیم تغییر بدیم؟چگالی کلمه کلیدی تغییر کنه اهمیت داره؟


      • امیر قمصری :

        با سلام

        تغییرات کم باشه اما تعداد دفعات زیاد باشه (مثلا هر شش ماه یک بار)
        چگالی کلمه کلیدی اصلی اون صفحه را به هیچ وجه تغییر ندهید


    22. یو پی اس :

      پر کاربرد بود


    23. محمد :

      سلام.url سایت من برای مطالب مختلف که انتشار میدم به این شکل هست.
      http://mysite.com/1395/04/22/kalame kelidi
      برای نوشتن مطلب و کار کردن روی اون میتونه جواب بده یا به این شکل باشه بهتره؟
      http://mysite.com/kalame kelidi
      چون سایت من وردپرس هست از اول به شکل اول مطالب منتشر شده.الان برای کار کردن به شکل دوم اگر تغییر بدم آیا مطالب قبلیم ارور ۴۰۴ نمیده و از ادامه به حالت دوم منتشر میشه؟
      اگر مطلب رو از طریق برگه ها (به حالت اول) بنویسیم میتونه مثل نوشته ها رتبه بگیره یا فقط باید نوشته باشه؟


      • امیر قمصری :

        با سلام
        نوع دوم بهتر است
        بابت ارورها هم خودتان بعد از تغییر باید چک کنید
        هیچ فرقی نداره برگه باشه یا نوشته


    24. رامین :

      سپاس از تلاش شما


    25. قالیشویی :

      سلام خسته نباشید محتوای سایتتون عالیه


    26. قاسم شاهی :

      سلام آقای قمصری
      من این پست تون رو چند بار برای خودم خوندم .
      فک می کنم همه نکات حرفه ای سئو رو تو این مقاله مطرح کردید .
      متشکرم
      موفق باشید .


    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *