ضروری

5 دلیل بسیار مهم برای تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی

ecommerce-blogging

آیا داشتن بلاگ برای فروشگاه های اینترنتی الزامی است؟

این سوالی است که اکثر مدیران فروشگاه ها پاسخ مشخصی برای آن ندارند.منافع و مزایای وبلاگ نویسی برای یک شرکت و تجارت کوچک با محصولات کم کاملا بدیهی است اما آیا وقتی شما یک فروشگاه بزرگ اینترنتی با صدها و یا هزاران محصول تاسیس می کنید، باز هم نیازمند وبلاگ هستید؟

پر واضح است که بله، شما نیازمند آن هستید.

طبق یک تحقیق، نود و نه درصد از مردم در اولین بازدید از سایت شما خریدی انجام نمی دهند. همچنین در بازاریابی یک اصل معروفی داریم تحت عنوان “اصل یا قانون 7”

طبق این قانون، بسیاری از مشتریان آتی شما محصولات شما را نخواهند خرید مگر اینکه حداقل هفت بار آگهی تبلیغاتی شما را دیده باشند.

بدتر از همه اینکه، مساله ای در سئو (SEO) وجود دارد و آن این است که گوگل و یا سایر موتورهای جستجو که محتوای موردعلاقه (LOVE content): موضوعاتی که محتوای بیشتر و به ویژه مضمون هدفمند و بهینه دارند – برای آنها اهمیت دارد، تلاش می کنند که رتبه سایت شما را در موتور جستجوی خود بالا ببرند و به این ترتیب محصولات بیشتری را به فروش خواهید رساند.

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده اید، وبلاگ نویسی همواره می تواند به عنوان روش مناسبی برای افزایش چشمگیر ترافیک جستجو و فروش محصولات شما باشد.

در اینجا پنج روش تایید شده برای استفاده از وبلاگ به عنوان هسته استراتژی SEO فروشگاه اینترنتی مطرح شده است :

1.مضمون جامعتر و طولانی مدت را منتشر کنید.

زمانی که قرار است شما با رقبای قوی رقابت کنید، که معمولاً حاضرند برای یک محصول و یا صفحات دسته بندی میلیونها تومان صرف SEO کنند ممکن است که تنها راه نجات شما وبلاگ باشد.

کاملاً بدیهی است که گوگل به مضامین و موضوعات اهمیت می دهد و به برخی مضامین بیشتر علاقه دارد. بنابراین موضوعات آموزنده، مفید و غنی به طور اتوماتیک شانس محصول شما را نسبت به صفحه محصول رقیب شما بالا می برد.

اما اگر قصد رقابت برای کلید واژه های اساسی دارید شما بایستی از “محتوا” نیز فراتر بروید. اینجاست که شما نیازمند محتوای همیشه سبز (مداوم) جامع هستید.

تحقیقات بسیاری در زمینه ی نوع محصولاتی که از لحاظ موتورهای جستجو در رتبه بندی بالایی برخوردارند صورت گرفته است و اکثر محققین در این نکته توافق دارند که محتوای سبز بالای 1000 کلمه از رتبه بندی خوبی برخوردار است.

در حقیقت، serpIQ در یک تحقیق معتبر به این نتیجه رسید که برای اینکه شما بتوانید جزو 10 جایگاه برتر گوگل قرار بگیرید بایستی از محتوایی با حداقل 2000 کلمه برخوردار باشید.

 تبلیغ و نشر محتوای طولانی مدت و جامعتر مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • گوگل و سایر موتورهای جستجو، طبیعتاً بیشتر علاقمند به محتوای جامع و معتبر می باشند.  
  • شما به وسیله  عبارات کلیدی طولانی شانس بیشتری برای ترافیک خواهید داشت.
  • تحقیقات نشان می دهند که محتوای طولانی تر، اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک بیشتری را به دنبال دارد.

اگر واقعاً قصد وبلاگ نویسی برای فروشگاه اینترنتی خود دارید بایستی در محتوای طولانی سرمایه گذاری کنید.

2.محتوای بیشتری را منتشر کنید.

برای اینکه وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی شما نتیجهخوبی داشته باشد بایستی روی تناوب و تکرار محتوای خود کار کنید. نباید فقط زمانی که حس خوبی برای نشر و تبلیغ دارید محتوا تولید کنید و یا نشر یک یا دو مقاله در هفته برای کارساز نخواهد بود.

شما بایستی به طور مداوم محتوای جدیدی خلق کنید که صفحات محصولات و اقلام کلیدی شما را گسترش دهد.  برای تحقق این هدف باید محتوای بیشتری انتشار دهید.

جالب اینکه، آمار بدست آمده از Hubspot نشان می دهند که شرکت هایی که ماهیانه بالای 16 پست در وبلاگ می گذارند 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت هایی که کمتر از چهار پست در ماه قرار می دهند خواهند داشت.

طبق آمار ، کیفیت محتوا به تنهایی کافی نیست. هم کیفیت و هم تناوب و تکرار اهمیت دارد.

3.هسته تمام پست های بلگ خود را پر از لینک های داخلی کنید.

لینک سازی داخلی یکی از موثرترین تکنیک های درون صفحه ای سئو است که در عین حال دست کم گرفته شده است. بسیاری از مردم دیوانه وار بدنبال لینک از منابع خارجی هستند که گاها بسیار وقت گیر است اما پتانسیل های ارزشمند موجود در وب سایت های خود را نادیده می گیرند که می تواند قابلیت دید و بازدید پذیری سئو را برای برخی از صفحات کلیدی آنها، افزایش دهد.

بعید به نظر می رسد که مردم بخواهند به صفحه محصول بازرگانی در فروشگاه الکترونیکی شما لینک شوند. اما به احتمال زیاد آنها به یک مقاله جامع و حاوی اطلاعات مفید در وبلاگ شما لینک خواهند شد. این امر به اعتبار صفحه برای پست های وبلاگ شما کمک بسزایی خواهد کرد و بدین طریق شما می توانید از طریق لینک شدن مستقیم به صفحات اصلی محصولات توسط مقاله های خود، به آن صفحات کانال بزنید.

کمی ساده تر بگویم : عموما 99% افراد به صفحات محصولات شما لینک نمی دهند ولی به صفحات مقالات شما می دهند و هنگامی که شما از صفحات مقالات به صفحات محصولات خود لینک دهید، انگار آن ها را دور زده اید !!

4.در وبلاگ خود بخشی را برای لینک دادن به دیگران در نظر بگیرید.   

به منظور بهره بردن از رتبه بندی موتورهای جستجو، به لینک های زیادی نیاز دارید اما چقدر احتمال آن وجود دارد که مردم به صفحه محصولات در فروشگاه اینترنتی شما لینک شوند بدون اینکه از سمت شما جبران بشود؟

تقریباً بعید خواهد بود.

اما چقدر احتمال دارد که به وبلاگ شما لینک شوند؟ خیلی زیاد.

شما می توانید از وبلاگ به خوبی برای بالا بردن اعتبار دامنه و ترافیک جستجو در پست های فردی خود استفاده کنید. این پست های انفرادی می تواند این ترافیک را به صفحات محصول درجه یک شما هدایت کند.

گزارشات بسیاری حاکی از افزایش چشمگیر در ترافیک جستجو با استفاده از استراتژی قوی نظیر تکنیک آسمان خراش جهت افزایش پست های وبلاگ است اما بعید به نظر می رسد که شما نیز بتوانید از همان استراتژی های مشابه برای افزایش ترافیک صفحات تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

برای اینکه این تکنیک ها به خوبی نتیجه بخش باشد، نیازمند محتوای باکیفیت خواهید بود تا مردم به آن لینک شوند. راه حل آن، این است که به جای نوشتن مضمون بسیار با کیفیت (در وبلاگ خود) تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مردم به این محتوا لینک شوند.

محتوا در رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می یابد، به صفحات محصول شما لینک می خورد و ترافیک را به این صفحات هدایت می کند.

داده ها همچنین دروغ نمی گویند. آمار حاصل از Hubspot نشان می دهد که شرکت هایی که وبلاگ دارند نسبت به شرکت هایی که وبلاگ ندارند 97% لینک بیشتری خواهند داشت.

5. به سوالات کاربران پاسخ دهید

بسیاری از درخواست هایی که مردم در گوگل و سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند به شکل سوال می باشد. اگر شما قصد تاسیس مزون الکترونیک دارید بدیهی است که با این حقیقت روبرو خواهید شد که مردم “بهترین لباس عروسی چیه؟” را جستجو خواهند کرد.

طبیعتاً، شما نمی توانید عنوان صفحات محصول خود را “بهترین لباس عروسی چیه؟” قرار دهید، اما می توانید یک پست تحت این عنوان بگذارید. این پست را می توانید گسترش دهید و لباسهای عروسی مختلف را بر اساس یک سری فاکتورها با یکدیگر مقایسه کنید و به لباسهای موجود در فروشگاه شما لینک کنید.

 

وبلاگ نویسی، ایجاد محتوا و مضامین مرتبط با خواسته های کاربران را تسهیل می کند. سپس شما می توانید از این محتوا برای پیشبرد ترافیک و فروش به سمت محصولات خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

امیر قمصری سال هاست که به عنوان مدرس سئو در تمامی سمینارها و جلسات آموزشی اش به شدت بر روی تولید محتوا تاکید می کند.درست است که واقعا ارتباط مستقیمی بین تولید محتوا و فروش محصول وجود ندارد اما معتقد است قطعاااا تاثیر غیرمستقیم بسیار زیادی دارد.

18 نظر در مورد مقاله “ 5 دلیل بسیار مهم برای تولید محتوا در فروشگاه های اینترنتی ” ثبت شده است
  1. محمد امین

    تولید محتوا خیلی کار سختیه چی برسه به تولید محتوا واسه فروشگاه اینترنتی.


  2. تیموری

    درود
    با توجه به این که در فروشگاه های اینترنتی کمی دست بسته است برای تولید محتوا، ایا خودمون هم میتونیم محتوا رو با مواردی که شما گفتین تولید کنیم یا نیازمند متخصص تولید محتوا هستیم؟
    چون من زیاد وارد نیستم


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      بهتر است محتوا براساس سئو تولید شود. حال اگر خود شما بلدید قطعا نیازی نیست برون سپاری نمایید


  3. وردپرس

    باسلام وتشکر
    نزدیک به شش ماهه که وبسایت فروشگاهی رو با وردپرس راه اندازی کردم
    اوایل که زیاد وارد نبودم بجای نوشتن مطالب در قسمت نوشته ها در قسمت برگه ها مطلب میزاشتم و الان شصت پنج برگه دارم لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟
    برگه ها رو حذف کنم یا نه؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      قطعا نباید حذف کنید. از این به بعد در بخش های درست تولید محتوا کنید. البته ناگفته نماند که فرقی نمی کند در کدام بخش تولید محتوا کنید. به سلایق شما بر میگردد اما در وردپرس بخش نوشته ها بهتر است


  4. غفوریان

    سلام اماری که از Hubspot ذکر کرده بودید بسیار جالب بود متشکرم


  5. تیبا بلاگ

    ممنون بسیار عالی بود


  6. حسین رضایی

    سلاماستاد-اگر سوالم رو اینجا میپرسم عذرخواهی میکنم.
    1-لینک گرفتن از قسمت پیوند سایت هایی با ایندکس بالا و اعتبار مناسب ولی غیر مرتبط با موضوع سایت ما ایرادی داره؟
    2-در متن مطالبم از تگ h1 و h2 استفاده کنم؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      1 – بد نیست
      2 – از h1 خیر


  7. 3d man

    با این جملتون خیلی موافقم که بیشتر شرکت هایی که وبلاک دارن لینک بیشتریم دریافت میکنن واقعا همینطوره. انگار یک نوع اعتماد سازی و یا فعالیت بیش از حد محسوب میشه …


  8. پرند امیرکلالی

    سلام
    خیلی عالی بود، به شخصه خیلی استفاده کردم.
    ممنون از سایت و اطلاعات خوبتون


  9. omid yavari

    ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﻮﻥ ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩ
    ﻣﺨﺼﻮﺻﺎ ﻧﻜﺘﻪ ﭘﺎﻳﺎﻧﻲ :
    ارتباط مستقیمی بین تولید محتوا و فروش محصول وجود ندارد اما معتقد است قطعاااا تاثیر غیرمستقیم بسیار زیادی دارد.


  10. ﻣﻬﺴﺎ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ

    ﻣوﺮﺩ ﭘﻨﺠﻢ ﻛﻪ ﻧﻮﺷﺘﻴﺪ ﺑﻪ ﺳﻮاﻻﺕ ﻛﺎﺭﺑﺮاﻥ ﺟﻮاﺏ ﺑﺪﻳﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﻜﺘﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﻮﺩ ﻣﻧﻢ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﺗﻮ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﻟﺒﺎﺱ اﺯ اﻳﻦ ﺗﻜﻨﻴﻚ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻢ. ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ. ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺑﺎﺷﻴﺪ


  11. اﻟﻤﻴﺮا ﻧﻤﺎﺯی

    ﺩﻳﮕﻪ ﮔﻮﮔﻞ ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﺑﺮﭼﺴﺐ و ﻛﻠﻤﻪ ﻛﻠﻴﺪی ﺁﺧﺮ ﭘﺴﺖ ﻧﺪاﺭﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻥ ﺭﻭ اﺯ ﺗﻮ ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ ﻛﻪ ﻧﻮﺷﺘﻴﻢ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﺭﻩ ﻳﺎ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻳﺪ محتوای موردعلاقه ﮔﻮﮔﻞ LOVE content ﺗﻮ ﺳﺎﻳﺖ ﻣﻮﻥ ﺑﺰاﺭﻳﻢ.


  12. ﻭﺣﻴﺪ

    بسیاری از مشتریان آتی شما محصولات شما را نخواهند خرید مگر اینکه حداقل هفت بار آگهی تبلیغاتی شما را دیده باشند.

    اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﺟﺎﻟﺒﻲ ﺑﻮﺩ.
    ﻣﻤﻨﻮﻧﻢ


  13. سمیرا

    مطالب بسیار خوبی در وبلاگ خود درج کردین. امیداورم در زندگی و کار وبلاگ نویسی موفق باشید.


  14. سعادت

    وبلاگ بسیار پرکاربرده چون هم ساختار ساده تری داره و هم هدفش روی محتواست. داخل مقاله به نکاتی اشاره کردین که واقعا مهم و منطقی هست. همون دیدگاه همیشه گی خیلی کمک میکنه که از دید کاربر به موضوع نگاه کنیم نه از دید صاحب سایت


  15. ارشیا

    وبلاگ بسیار خوبه به شرطی که محتوا با موضوعات گوناگون و مرتبط داخل آن قرار دهیم و به نظرم به هیچ وجه نباید تبلیغاتی باشه محتوا بلکه همون طور که گفتین از طریق لینک داخلی به فروشگاه لینک بدیم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود