عنوان سئو چیست؟

عنوان سئو چیست,عنوان سئو در وردپرس,عنوان سایت چیست

منظور از عنوان سئو همان تگ تایتل است که در وردپرس و افزونه یواست با این نام شناخته می شود. عنوان سئو از نظر بسیاری از متخصصان، مهمترین بخش از سئو محتوا محسوب می شود؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن داشت و نکاتی که برای این بخش درنظر گرفته می شود را رعایت کرد. در ادامه این نکات را ذکر خواهیم کرد.

هر فردی که به تازگی با صنعت بهینه سازی وب سایت آشنا شده است، باید بداند که عنوان متا یا عنوان سئو و چه نقشی در روند بهبود رتبه سایت می تواند داشته باشد. زمانی که شما در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نتایج جستجو در آن حضور دارند. لینک این نتایج که آبی رنگ هستند، با عنوان خاصی مشخص شده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان صفحه نیز می گویند.

عنوان سئو چیست,عنوان سئو در وردپرس,عنوان سایت چیست

عنوان سئو، متا تگ عنوان، عنوان متا و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی هستند که برای این قسمت از صفحه یک وب سایت استفاده می شوند. این عنوان باید بیشترین جذابیت برای کاربر و بیشترین ارتباط را با محتوای داخل صفحه مربوطه داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان سئو را برای شما بیان کنیم.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: سئو کلاه سفید و تکنیک های برتر آنپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

🔵 چگونه تگ عنوان را در سورس کد خود قرار دهیم؟

زمانی که شما به سورس کد خود دقت کنید، در قسمت بالای کدها، تگ head شما قرار می گیرد که در آن تگ، علاوه بر کدهای دیگر کد عنوان سئو یا تگ عنوان خود را نیز می توانید مشاهده کنید.

در ادامه نمونه ای از این تگ را به شما نمایش می دهیم. برای مشاهده سورس صفحات وب، در مرورگرهای کروم و فایرفاکس، می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U استفاده کنید.

عنوان متا چیست,عنوان متا چیست؟,متا تگ در وردپرس

در تصویر بالا، کدهای یکی از مقالات نیوسئو را می بینید که در تگ head آن، متا تگ تایتل “سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن” می باشد.

نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که بر اساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کارکترهایی که در متا تگ عنوان باید استفاده شود، حدود 50 تا 60 کارکتر است.

🔵 چرا متا تگ عنوان برای سئو مهم است؟

برای پاسخ به سوال عنوان سئو چیست و چه کاربردی در بهینه سازی سایت دارد، باید مثالی را با هم بررسی می کنیم. زمانی که شما فروشگاهی را برای خود ایجاد می کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را انجام می دهید. سعی می کنید عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد. حال برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر فروشگاه خود می نویسید تا مردم برای خرید از شما تمایل بیشتری پیدا کنند.

دلیل اصلی اهمیت عنوان سئو نیز همین است. کاربران زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، با لینک هایی مواجه می شوند. طبق آمار به دست آمده، عموم کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که جذاب بوده و به هدفشان از جستجو نزدیک تر باشند.

عناوین متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش هستند:

  • صفحات نتایج جستجو گوگل به رنگ آبی که قابل کلیک توسط کاربران است که نمونه آن را در اولین تصویر این مقاله مشاهده کردید.
  • قسمت بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است. در تصویر زیر عنوان متا وب سایت نیوسئو را مشاهده می کنید.

دلایل اهمیت عنوان صفحه در سئو

  1. عنوان صفحه در سئو به کاربران و ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا متوجه شوند محتوای صفحه در ارتباط با چه موضوعی است.
  2. بهینه سازی عنوان سئو، به شما کمک می کند تا راحت تر برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو گوگل رتبه بگیرید.
  3. در صورت رعایت نکات جذاب نویسی عنوان، کاربران کلیک بیشتری روی آن خواهند کرد و ترافیک سایت شما افزایش خواهد یافت.

در واقع، گوگل برای این که تصمیم بگیرد محتوای شما را برای یک عبارت کلیدی خاص رتبه‌ بندی کند یا خیر، به میزان ارتباط محتوای صفحه با عنوان آن توجه می کند و یکی از معیار های اصلی برای تشخیص این ارتباط، CTR می باشد. هرچه نرخ کلیک صفحه شما در نتایج جستجو بیشتر باشد، از دید گوگل محتوای شما ارتباط بیشتری با عبارت جستجو شده توسط کاربران دارد.

متا تگ عنوان چیست

🔵 چگونه یک عنوان سئو جذاب تولید کنیم؟

از آنجا که عنوان سئو از اهمیت بالایی در بهینه سازی سایت برخوردار است، باید دقت ویژه‌ای در نگارش آن به کار بگیرید. در مطالب بالا ما سعی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان سئو چیست و چه مفهومی دارد، آشنا کنیم.

عناوین متا جذاب شاید به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیری نگذارند، ولی با افزایش ترافیک طبیعی وب سایت، رتبه شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند. شما می توانید با بکارگیری نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به بهبود عنوان سئو صفحات خود بپردازید.

1- تمرکز روی حل یک مشکل، نه فروش محصول یا سرویس

اولین کاری که برای ایجاد یک عنوان مناسب برای مقاله باید انجام دهید، تمرکز بر روی کمک به مخاطب است.

اگر شما تمامی مقالاتی که دارای رنکینگ بالا در گوگل هستند را چک کنید، متوجه می شود که تمامی آنها بر روی کمک به مخاطب برای حل یک مشکل خاص تمرکز کرده اند. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که:  اگر بر روی مفید بودن متمرکز باشد، تیتر شما عملکرد بهتری را به جا خواهد گذاشت.

2- تعداد کاراکترهای مجاز برای عنوان سئو

اگر طول عنوان سئو شما خیلی طولانی باشد، موتورهای جستجو نمی توانند آن را به طور کامل به کاربران نمایش داده و معمولا از (“…”) به جای عبارات پایانی عنوان استفاده می کنند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تمام مکان هایی است که عنوان متا تگ در آن نمایش داده می شود.

3- بیش از حد از کلمات کلیدی ممنوع

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در عنوان سئو، جذابیت آن را کاهش می دهد. درست است که گوگل برای عناوین طولانی و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در نظر نگرفته است ولی چون گوگل تاکید دارد که حتما در ابتدا برای مخاطبان تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ این جریان می تواند ترافیک طبیعی وب سایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد.

بخش عنوان سئو وردرپرس را بهتر است با عبارت کلیدی اصلی مربوط به صفحه شروع کنید و آن را طوری بنویسید که نهایتا یک یا دو عبارت کلیدی فرعی نیز در آن گنجانده شده باشند. در ادامه همین مقاله بیشتر به این مورد خواهیم پرداخت.

4- برای هر صفحه یک تگ عنوان مجزا

هر وب سایت می تواند هزاران صفحه داشته باشد. اگر می خواهید برای هر یک از این صفحات رتبه های بالایی را بدست آورید بهتر است برای هر یک، عنوانی جذاب و بهینه شده برای سئو و موتور جستجو تولید کنید. عناوین متا منحصر به فرد برای صفحات به گوگل اعلام می کند که محتوای هر صفحه شما با ارزش و خاص است. این داستان باعث می شود CTR یا همان نرخ کلیک شما نیز افزایش پیدا کند.

شاید شما هزاران صفحه در وب سایت خود داشته باشید. طراحی عناوین خاص و منحصر به فرد برای هر کدام شاید غیر ممکن باشد، ولی سعی کنید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارند، عناوین منحصر به فردی را تولید کنید. زمانی که شما به درک بهتری از عنوان سئو چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جذاب و با نرخ کلیک بالا تولید کنید.

به عنوان مثال یکی از اشتباهات طراحان سایت قرار دادن نام صفحه اول سایت با عنوان “صفحه اصلی” یا “Home Page” است. این جریان ممکن است محتوای صفحه اصلی شما را تکراری و duplicate  فرض کنند. این امر می تواند تاثیر منفی بر رتبه شما در صفحات نتایج جست و جو گوگل بگذارد.

5- قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان

بر اساس تجربیات کارشناسان ما در نیوسئو، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی سئو سایت بگذارد. یکی از مطالبی که باید در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان است.

یکی از دلایل اهمیت قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان این است که بسیاری از کاربران معمولا به کلمات اول و دوم عنوان دقت کرده و روی گزینه مورد نظرشان کلیک می کنند. پس در نتیجه قرار گرفتن کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص است، در اول عنوان می تواند کاربران بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

علاوه بر نکات سئو عنوان و سئو محتوا، صفر تا صد موارد مربوط به سئو و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت را می توانید در صفحه آموزش سئو رایگان مشاهده نمایید.

6- از برند خود در عنوان استفاده نکنید

آیا استفاده از برند در عنوان می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد؟ به طور کلی اگر برند نام آشنایی در بین مخاطبان خود دارید، وجود آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد. اما این بدان معنا نیست که شما باید برند خود را در عناوین صفحات سایت خود قرار دهید؛ زیرا گوگل ز طریق روش هایی مانند بررسی صفحات کسب کار (اگر این صفحات به درستی ایجاد شده باشند)، متوجه نام برند شما خواهد شد و به صورت خودکار، نام برند شما را پس از یک خط فاصله در عناوین صفحات وب سایت شما قرار خواهد داد.

اضافه کردن برند به عنوان به صورت دستی توسط خودتان، تنها تعداد کارکترهای شما را جهت نگارش عنوان سئو اشغال خواهد کرد که این امر مطلوب نمی باشد.

7- عنوان متا را برای مخاطبان خود طراحی کنید

گوگل در آخرین بروز رسانی خود اعلام کرد که اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، وب سایت شما برای ما نیز ایده آل است. این خبر حاوی پیام های زیادی است که شما با بهره گیری از آن می توانید به رتبه های اول در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در پاسخ به سوال عنوان سئو چیست، ارائه شد و در نظر گرفتن مخاطبان خود، می توانید بهترین و جذاب ترین تگ عنوان را برای صفحات تولید کنید.

optimise-title-tag

8- استفاده از اعداد در عنوان

اعداد به نوعی باعث برجسته شدن عنوان می شوند. مثلا  «5 نشانه از بیماری ایدز!» یا «تخفیف 50 درصدی پکیج آموزش سئو»..

گرایش ادراکی یا برجستگی ممتاز: زمانی که شما این عنوان ها را در SERP ها مشاهده می کنید، تمایل بیشتری به کلیک کردن رو آن دارید. این موضوع به دلیل گرایش ادراکی ایجاد می شود. مغز های ما به صورتی تمرین یافته اند که موضوعات برجسته را پیدا می کنند. زمانی که شما نتایج جستجو را بررسی می کنید، اطلاعات بسیار زیادی در این صفحه دیده می شود. در نتیجه مغز شما تلاش می کند تا یک مورد برجسته را پیدا کند که جذابیت دارد و اعداد یکی از بهترین موارد برای ارائه این برجستگی ممتاز می باشند. در نتیجه گاهی اوقات در شرایط خاص، شما می توانید با استفاده از اعداد در عنوان خودتان، به نرخ کلیک بهتری دست پیدا کنید.

9- استفاده از تاریخ یا عدد سال

ما چند وقت پیش یک آزمایش بسیار جالب انجام دادیم و واقعا نتیجه جالبی را هم به دست آوردیم! عناوینی مانند «نامزد بازیگران اسکار 2023» و یا به صورت خاص تر « 10 کتاب برتر منتشر شده در سپتامبر 2023»، جزء موارد قوی هستند.

ما متوجه شدیم که می توان از جستجوی کلمات کلیدی نیز این تاریخ ها را شناسایی کرد. یکی از مهم ترین یافته ها در این تحقیقات این بود که وقتی شما از ابزاری مانند Keyword Explorer یا Google AdWords یا SEMrush استفاده می کنید، باید به دنبال کلمات کلیدی در سال های گذشته باشید. در نتیجه اگر من برای امسال جستجو کنم، احتمالا داده های کافی برای 2023 نخواهم داشت، در نتیجه بهتر است که من به دنبال «نامزد های اسکار سال 2022» بگردم.

استفاده از CMS: اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، و یا اگر از پلاگین Yoast استفاده می کنید، می توانید تگ های عنوان خودتان را به صورت خودکار سال به سال و یا حتی ماه به ماه به روز رسانی کنید تا بتوانید از مزیت تاریخ در تایتل های خودتان بهره ببرید. البته استفاده از این کار در تمام شرایط کار درستی نیست اما برای عبارات جستجوی کلیدی خاص، این روش تاثیر بسیار خوبی دارد.

10- هم معنی ها و هم خانواده کلمات

فرض می کنیم که شما برای کلمات کلیدی جستجو می کنید و کلمه کلیدی برتر شما «تاکسی های ارزان» می باشد. شما می خواهید سایت خودتان را برای این کلمه بهینه سازی کنید. خب، مردم به روش های مختلف به دنبال این کلمه می گردند. ممکن است آن ها از کلمه «تاکسی های مقرون به صرفه» و یا «خودرو سواری کم هزینه» و یا ترکیب های دیگر استفاده کنند.

در نتیجه شما باید سعی کنید هم خانواده و یا هم معنی کلمات مختلف را در نظر بگیرید و یک عنوان صفحه جذاب بسازید. در نتیجه تگ من می تواند به این صورت باشد «تاکسی های سریع، خودرو های ارزان و سواری مقرون به صرفه» باشد. این تگ برای سه عبارت کلیدی مختلف بهینه سازی شده است که در محدوده 50 تا 60 کاراکتری قرار دارد و احتمالا این موارد باعث می شوند که شما رتبه بندی بهتری به دست بیاورید.

استفاده از ابزار کلمه کلیدی یا SERP ها: یکی از روش هایی که شما با استفاده از آن می توانید هم معنی ها و یا هم خانواده های مختلف را به دست بیاورید، استفاده از SERP ها می باشد. شما می توانید کلمه کلیدی خودتان را در SERP ها تایپ کنید. سپس ببینید که چه مواردی در نتایج جستجو نمایش داده می شود.

عنوان سئو چیست,عنوان سئو در وردپرس,عنوان سایت چیست

11- فراخوان عمل یا Call-to-Action

حالا باید بگوییم که شما معمولا کمتر کلمات فراخوان عمل را در جستجوی کلمات کلیدی تان مشاهده می کنید اما این کلمات گاهی می توانند باعث شوند افراد بر روی لینک سایت شما کلیک کنند. این کلمات در واقع فعل های عملی هستند.

کلمات عملی: خرید، پیدا کردن، دانلود کردن، جستجو، گوش دادن، نگاه کردن، یاد گرفتن و دسترسی از مهمترین این کلمات به شمار می رود. زمانی که شما از این موارد استفاده می کنید، این کلمات باعث می شوند که تهییج بیشتری در مخاطب ایجاد شود زیرا نشان می دهند که کاربر می تواند ورای کلمات کلیدی، با کلیک کردن بر روی سایت شما کاری را انجام دهد.

به عنوان مثال به عناوین زیر دقت کنید:

  1. 50 درصد تخفیف پکیج آموزش سئو | همین الان کلیک کن!
  2. بهترین تور مشهد | برای سفر آماده شو!
  3. ارزانترین بلیط کیش | همین الان ساکت رو ببند و آماده سفر شو

ممکن است تصور کنید که این عناوین کمی طولانی است اما عباراتی مانند “همین الان کلیک کن” یا “برای سفر آماده شو” و… اثر فوق العاده ای روی ذهن کاربران می گذارد و قطعا نرخ کلیک صفحه شما در نتایج گوگل را افزایش می دهد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش نوشتن عنوان برای تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

12- عناوین سوالی

سوالات یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد یک عنوان جذاب هستند که در سئو سایت تاثیر زیادی داشته باشد. مثلا «چگونه باطری موبایل خود را تعویض کنیم؟». مثلا این عنوان می تواند برای کلمه کلیدی «تعویض باطری موبایل» بسیار عالی باشد. اما با پرسیدن سوال، شما می توانید باعث شکل گیری کنجکاوی در کاربران شوید و در نتیجه آنها انگیزه پیدا می کنند تا بر روی سایت شما کلیک کنند.

اما گاهی شما با پرسیدن سوال می توانید به featured snippet هم برسید. بریتنی مولر یک پست بسیار عالی در رابطه با این موضوع نوشت و نشان داد که گاهی با استفاده از عنوان هایی که سوال درون آن ها قرار دارد، شما می توانید به ویژگی های خاص SERP ها مانند people also ask و یا featured snippet برسید.

13- تهیه یک پایگاه اطلاعاتی از عناوین موفق و جذاب

تشکیل یک پایگاه داده قوی از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند، ایده جالبی است، زیرا این پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از این تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای پست خود بنویسید.

شما همیشه می توانید در زمان هایی که در نوشتن تیتر جذاب موفق نمی شوید از این پایگاه داده به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیترهای خوب استفاده کنید.

به گفته کارشناسان نیوسئو این پایگاه داده منبع تقلب نیست، بلکه تنها برای به دست آوردن ایده جهت نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

به زبان ساده اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا، منحصر به فرد، جذاب و دوست داشتنی هستید، از تشکیل این پایگاه داده، غافل نشوید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمامی عناوین خوب را از سراسر وب جمع آوری کنید.
  • عناوینی که باعث تشویق شما به خواندن محتوا می شود را در فایلی جداگانه قرار دهید.
  • تعیین کنید که چه مدل از عنوان می تواند به شما بیشتر کمک کند. سپس از همان الگو برای نوشتن عنوان استفاده کنید.

14- استفاده از کلمات و صفات مثبت

با استفاده از کلمات و صفات مثبت در عنوان خود به عاطفی تر شدن آن کمک می کنید. این مسئله به نوبه خود باعث جذاب تر شدن عنوان می شود و توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. برخی از صفات بسیار عالی و مثبت که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

  • کامل
  • جالب ترین
  • بهترین
  • بزرگ ترین
  • همیشگی
  • سریع ترین
  • آسان ترین
  • بیشترین
  • عالی ترین
  • داغ ترین
  • قوی ترین

15- استفاده از کلمات منفی برای برجسته تر کردن ترس

ترس قوی ترین حس انسانی است که فرد را وادار به انجام واکنش و کار می کند.

یک مطالعه انجام شده توسط نیوسئو نشان داد که تیترهای دارای کلمات و صفات منفی 30 درصد بیشتر از تیترهای دارای کلمات و صفات مثبت در جلب نظر مخاطب موفق بوده اند.

تعدادی از صفات و کلمات منفی که می توانید از آنها در نوشتن عنوان استفاده کنید، عبارتند از:

  • هرگز
  • بدترین
  • بدون معنی
  • هیچی
  • هیچ کس
  • به هیچ وجه
  • متوقف کردن
  • جلوگیری کردن
  • انجام ندادن

به عنوان مثال:

  1. از انجام این اشتباهات بچه گانه در تولید محتوا جلوگیری کنید
  2. 7 کاری که هرگز در بازاریابی شبکه های اجتماعی نباید انجام دهید
  3. بدترین روش های ممکن در تولید بک لینک

16- تشکیل جلسات طوفان فکری (طوفان مغزی)

طوفان فکری یکی از روش های جالب مشارکتی برای خلق ایده است. به همین دلیل یکی از ایده آل ترین روش های انتخاب عنوان، استفاده از جلسات طوفان مغزی می باشد.

در مواقعی که هیچ راه دیگری برای انتخاب یک عنوان جذاب به ذهنتان نمی رسد، می توانید از این سلسله جلسات طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید با مشارکت دیگر افراد گروه، تیتری مناسب برای محتوای خود پیدا کنید.

خب، در این مقاله نحوه انتخاب عنوان جذاب برای پست ها و مقالات را به صورت کامل توضیح دادم. بدون شک عنوان مهمترین بخش یک محتوا برای جلب نظر مخاطب خواهد بود و باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد. شما دوستان عزیز می توانید نظرات خود را در رابطه با این مقاله با من در میان بگذارید.

17- استفاده از فرمول ABC برای ساخت عنوان سئو

قطعا تا اینجای کار متوجه شدید که عنوان سئو در وردپرس چیست و چگونه آن را بسازیم و بهینه سازی کنیم. اما فرمول ها و راهکاریی وجود دارد که بتوانید عنوان ایجاد کنید که در نتایج گوگل، کلیک بیشتری دریافت کنید. یکی از تکنیک هایی که سایت های بزرگ و ثروتمند برای عنوان صفحات خود، استفاده می کنند، استفاده از فرمول ABC است. این فرمول ABC مخفف عبارات زیر است:

  • A مخفف Adjective به معنی صفت است
  • B مخفف Benefit به معنی مزیت، سود و منفعت است
  • C مخفف Confidence Booster به معنی تقویت کننده اعتماد به نفس است

به عنوان زیر دقت کنید:

10 نکته ساده سئو برای افزایش ترافیک سایت (تضمینی)

عبارت “ساده” صفت چیزی است که قصد داریم در این مطلب عنوان که بخش A فرمول می باشد، عبارت “افزایش ترافیک سایت” به عنوان مزیتی است که این مقاله می تواند برای کاربران داشته باشد که بخش B فرمول است و در آخر عبارت “تضمینی” بخشی است که جریان اعتمادسازی در کاربران را بهبود می بخشد و به عنوان بخش C فرمول در نظر می گیریم.

صفت: نوشتن صفت چیزی که قصد داریم در محتوا ارائه دهیم، به کاربران این نکته را اشاره می کند که این محتوا دقیقا چه ویژگی دارد که می تواند برای آن ها، کاربردی و مفید باشد. برخی از صفاتی که می توانید برای عناوین استفاده کنید:

  • ساده
  • کاربردی
  • حیاتی
  • زیبا
  • خوب
  • عالی
  • تمیز
  • ترسناک

مزیت: اگر بتوانید با رعایت اصول سئو، مزیت محتوای خود را نیز با استفاده از عبارات جذاب، در عنوان بیاورید، در کمترین زمان ممکن به کاربران این مورد را نشان می دهید که خواندن یا دیدن این محتوا، چه کاربردی برایش دارد. در عناوین زیر، شاهد مزیت های محتوا هستید:

  • 7 موبایل پرفروش بازار ایران برای عکاسی
  • مهم ترین نکات خرید لباس برای پاییز
  • افزایش ورودی گوگل در کمتر از 30 روز

بهبود جریان اعتماد سازی: با نوشتن صفت و مزیت مقاله، حالا نوبت به تیر آخر است. نوشتن عبارات برای بهبود جریان اعتمادسازی، کمک بسیار ویژه ای به اعتماد کردن کاربران به شما خواهد کرد. به عنوان مثال استفاده از عدد سال در عنوان نوعی جریان اعتماد سازی است. شما با نوشتن عدد سال در عنوان، به کاربر این مورد را نشان می دهید که محتوا کاملا بروز و براساس آخرین محصولات یا خدمات ارائه شده در این موضوع است.

اگر در تمام عناوین صفحات خود، مخصوصا صفحات هدف سایت، این فرمول را استفاده کنید و با اصول سئو، آن صفحات را به نتایج اول گوگل برسانید، متوجه خواهید شد که بیشتر ورودی صفحات شما، به خاطر عنوان جذاب و کنجکاو کننده شماست.

 

🔵 عنوان سئو در وردپرس کجاست؟

عنوان سئو در وردپرس، اگر از افزونه یواست استفاده می کنید، در پایین بخش محتوای اصلی، یعنی قسمتی که نامک و متا توضیحات را درج می کنید قرار دارد. هر عبارتی که در این فیلد قرار دهید، در تگ Title صفحه مدنظر قرار گرفته و در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود.

برای مشاهده تگ تایتل هر صفحه باید ابتدا آن را در مرورگر خود باز کرده و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U وارد سورس آن صفحه شوید، سپس با جستجو عبارت title تگ تایتل آن صفحه را بیابید. هر عبارتی که در این تگ قرار گرفته شده باشد، به عنوان تایتل صفحه یا همان عنوان سئو شناخته می شود.

بررسی اهمیت تگ تایتل در سئو سایت

🔵 5 مرحله برای موفقیت سریع title tag

  1. قبل اینکه شروع به تولید محتوا برای صفحه سایت خود کنید، بهتر است که برچسب عنوان و متا دیسکریپشن را کامل کنید. برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد که کلمه کلیدی اصلی در عنوان و متا دیسکریپشن حضور داشته باشد. شما همچنین می توانید که بقیه عبارات کلیدی موجود در متن محتوای خود را در متا دیسکریپشن به کار ببرید.
  2. برای صفحات سایت خود محتوایی تولید کنید که ساختار فوق العاده و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. بهتر است که سعی کنید تا محتوای شما نسبت به دیگر سبک محتواهای موجود در اینترنت، کاملا متفاوت باشد. با ایجاد چنین محتوایی که از هر نظر منحصر به فرد می باشد، می توانید باعث افزایش ترافیک، افزایش رتبه و تقویت میزان کلیک های ورودی وب سایتتان شوید.
  3. بعد از اینکه نوشتن مقاله صفحه سایت خود را به اتمام رساندید، دوباره تگ های عنوان و متا دیسکریپشن را با توجه به نکات تگ عنوان در سئو مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که ارتباط درستی بین متن محتوا و موارد گفته شده می باشد.
  4. پس از منتشر کردن مطلب خود، باید اطمینان حاصل کنید که صفحه مورد نظر شما در SERP ها نمایش داده می شود. جالب است که بیشتر ناشران مطالب سایت های مختلف، از انجام این مرحله غافل می مانند. در نتیحه اگر متوجه شدید که در لیست نتایج جستجو، نمایش داده نمی شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تگ های خود را تغییر دهید.
  5. پس از گذشت چند هفته، با انجام تجزیه و تحلیل های لازم، اگر از عملکرد صفحه سایت مورد نظر خود راضی نبودید، بهتر است که هرچه سریعتر تغییرات لازم را بر روی برچسب ها و دیسکریپشن خود ایجاد کنید و دقت داشته باشید این تغییرات باید مطابق با آخرین استراتژی هایی باشد که در دوره های معتبر آموزش سئو برای علاقه مندان بیان می شود.

🔵 اشتباهات رایج در نوشتن عنوان سئو

در برخی موارد، یک عنوان نامناسب می‌تواند باعث شود که گوگل عنوانی کاملاً متفاوت با عنوان مورد نظر شما نمایش دهد. متأسفانه، هیچ تضمینی وجود ندارد که Google عنوان درستی از محتوای شما را نشان دهد. به همین خاطر ما همیشه به کارشناسان سئو توصیه می کنیم که هم تگ تایتل و هم تگ h1 را با نکات عنوان سئو، بهینه سازی کنند. گوگل به انتخاب و به دلخواه خود، گاهی تگ تایتل را در نتایج نشان می دهد و گاهی نیز تگ h1 را.

در ادامه قصد داریم مهم ترین اشتباهاتی که برخی کاربران در بهینه سازی عنوان مرتکب می شوند را برای شما شرح دهیم:

1- تگ تایتل و تگ H1 تکراری

یکی از رایج ترین اشتباهات کاربران سئو این است که دو تگ h1 و تایتل را تکراری و همانند یکدیگر، ایجاد می کند. افزونه یوآست به صورت پیش فرض، تگ h1 را به عنوان تگ تایتل انتخاب و ایجاد می کند، اما شما باید جلو رخ دادن این اشتباه را بگیرید.

در نتیجه هر صفحه بهتر است که دارای دو عنوان سئو شده و غیرتکراری باشد. یک عنوان برای تگ تایتل صفحه و یک عنوان برای تگ h1 صفحه. این استانداردترین حالت ممکن برای بهینه سازی عنوان برای صفحات است. 

2- عنوان تکراری برای صفحات (مخصوصا صفحات محصول)

یکی دیگر از اشتباهات کاربران سئو استفاده از یک عنوان برای تعداد زیادی صفحه است. معمولا این اقدام را بیشتر کاربران برای صفحات محصول انجام می دهند که کار بسیار اشتباهی است. شاید برخی محصولات دارای کلیدواژه های مشابه ای باشند، اما نباید عناوین صفحات را تکراری در نظر بگیریم.

3- عناوین با تعداد کارکتر بیش از حد استاندارد

یکی از اصول سئو عنوان، رعایت کردن حد نساب تعداد کارکتر عنوان است. بدین صورت که عنوان سئو در وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگر با کمتر از 30 کارکتر و بیشتر از 60 کارکتر نباشد. برخی از کاربران، به این نکته حیاتی توجه نکرده و عنوان صفحه را خارج از این چارچوب، تولید می کنند.

در صورتی که عنوان شما بیش از حد استاندارد تعداد کارکترها باشد، گوگل به صورت خودکار فقط حد استاندارد را نمایش می دهد، یعنی بخش از عنوان شما اصلا در نتایج دیده نخواهد شد. همچنین اگر عنوان شما از حد استاندارد کمتر باشد، گوگل نیز به طور خودکار عنوان شما را باز نویسی می کند. 

درباره بازنویسی عناونین توسط گوگل، گری ایل به عنوان یکی از کارشناسان خبره گوگل اینگونه بیان کرده است:

ما هرگز از بازنویسی عناوین دست نخواهیم کشید. ما سایت های زیادی را دیده ایم که عنوان آنها واقعاً بد است و بسیاری از سایت ها بدون عنوان هستند. همچنین بسیاری از سایت‌ ها در عنوان خود عبارت «بایگانی صفحات» را دارند. در واقع، گوگل تقریبا همیشه عناوین را بازنویسی می کند. اگر بازنویسی عناوین را رها کنیم، نمی‌توانیم نتایج مفیدی را برای کاربران خود ارائه کنیم. آزمایش‌ها نشان داد که کاربران عناوین نوشته شده را ترجیح می‌دهند. بنابراین، ما به نوشتن عناوین ادامه خواهیم داد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمامی آنچه که برای نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب نیاز است را به شما شرح دهیم. تمامی نکات و موارد بالا، حاصل تجربیات ما از پروژه های مختلف است. فراموش نکنید که در نتایج گوگل اولین فاکتوری که در مقابل چشمان کاربران قرار می گیرد، عنوان است. اگر عنوان صفحه، برای کاربر متقاعد کننده و جذاب باشد، روی آن کلیک کرده و وارد صفحه می شود. در نتیجه باید تلاش کنید تا بهترین عناوین را بسازید.

عنوان سئو در وردپرس دارای تنظیمات مشخصی است و توسط افزونه هایی مانند یوآست سئو، می توانید عنوان سئو و تگ h1 را به بهترین شکل، بهینه سازی کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ عنوان سئو چیست؟ ” ثبت شده است
  1. مجتبی

    مهم ترین نکته در عنوان متا چیست و اینکه عنوان متا با عنوان اصلی چه تفاوتی داره؟


    • محمد نصیری

      مهم ترین نکته در عنوان استفاده از عبارت کلیدی در ابتدا عنوان است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود