افزایش ترافیک بدون توجه به کلمات کلیدی

افزایش بازدید سایتم,افزایش ترافیک,افزایش ترافیک سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.5]

امروز من به این موضوع اشاره می کنم که چرا شما باید هدف قرار دادن کلمات کلیدی را، فراموش کنید و بر روی سئوی نوین و محتوای با کیفیت تمرکز کنید.

هر زمان که مشتری جدیدی برای سئو به من مراجعه می کند معمولا با این سوال مواجه می شوم:

آیا شما می توانید سایت من را شماره یک گوگل کنید؟ (برای عبارت بخصوصی)

در واقع این خواسته دلیل فروش خدمات شرکت های فعال در زمینه سئو است. وبسایت آنها این قول را می دهد:

ما شما را به 5 نتیجه اولیه گوگل برای 3 عبارت انتخابی از سوی شما می رسانیم.

بنظر عالی می رسد!

خب بله من هم موافقم که این وعده برای روحیه دادن خیلی خوب است اما رنکینگی که برای عبارتی خاص مدنظر شماست معمولا همه چیزی که مدنظر شماست نیست. به این دلیل ترافیک حقیقی در long tail است.

مثالی شخصی

هنگامیکه روی تجارت الکترونیکی شرکتی کار می کردم که در زمینه فروش محصولات مو فعالیت می کرد، روی عبارت “محصولات مو” کار کردم. هنگامیکه گوگل را چک کردم 155 میلیون نتیجه برای این عبارت یافت شد (23.7 میلیون برای عبارت کاملا منطبق).

تا چندسال قبل این مقدار نتیجه خوب بود اما تا جایی که بیاد دارم حدود 100 میلیون نتیجه نیز بعد از آن بود. تحقیقات من بمن می گفت که این عبارت مطمئنا می تواند ترافیک خوبی هم به همراه داشته باشد.

خب بعد از نزدیک به یک سال کار زیاد، من توانستم سایت مدنظر را به رتبه 1 گوگل برسانم… !؟

خب آیا این موضوع ترافیک بالایی برای من به ارمغان آورد؟

بذارید به گذشته برگردیم و شرایط چک کنیم…

 افزایش بازدید سایتم,افزایش ترافیک,افزایش ترافیک سایت

نتایج بالا برای نوامبر 2009 است . بنابراین در آن ماه شماره یک بودن برای عبارت مدنظر حدود 203 بازدیدکننده بهمراه داشت و فقط چهاردهمین رتبه را در عبارات کلیدی محبوب را دارا بود.

در اینجا ترافیک کل ماه آمده است

 افزایش ترافیک سایت رایگان,افزایش ترافیک وب سایت,افزایش ترافیک وبلاگ

بنابراین ما 32949 بازدید کننده طبیعی را در ماه نوامبر داشتیم و فقط 203 تای آن از عبارت “محصولات مو” آمده است چیزی در حدود 0.61% !

برای یک مثال خارجی هم می توان به این مثال از برت دیکسون شاراه کرد که گفته است : فقط 0.24% از ترافیک جستجو سایت Vodafone.co.uk از طریق عبارت “mobile phone” آمده است با اینکه رنک آنها برای عبارت مدنظر 5 است.

با این حساب ترافیک طبیعی سایت از کجا می آید؟

خب ابتدا بگذارید بررسی کنیم که چرا عبارت ، ترافیک مدنظر را به همراه خودش نمی آورد؟

مشتری دنبال چه چیزی می گردد؟

خب من دنبال تعدادی از محصولات مو هستم …

مثلا شامپو یا نرم کننده.

ایا باید به گوگل بروم و عبارت “محصولات مو” را جستجو کنم؟ آیا شما اینکار را می کنید؟

شاید منم همانند 203 نفر دیگری که در بالا امد این کار را انجام بدهم اما بنظر می رسد که من دنبال چیز مخصوص به خود هستم مانند:

“شامپو و نرم کننده برای موهای چرب”

یا مثلا

“از کجا می توانم شامپو و نرم کننده برای موهای چرب تهیه کنم؟”

یا ممکن است محصول خاصی مدنظرم باشد …

“شامپو صدر (تحم مرغی) برای موهای چرب”

یا مثلا دنبال محصول در نزدیکی خودم می گردم …

“از کجا می توانم شامپویی با کیفیت را در مشهد تهیه کنم؟”

پس به این دلیل است که ترافیک حقیقی در Long tail است.

خوشبختانه زمانیکه من کار سئو این سایت را برعهده گرفتم به این نتیجه رسیدم که ترافیک حقیقی از نتایج long tail می آید.

به گزارش دوره ای نگاه کنید آن 32949 بازدیدکننده از 12881 ترکیب مختلف از کلمات کلیدی آمده اند.

و دلیل این امر بدلیل ترافیک long tail است …

اگر من برای “شامپو برای موهای چرب، اما با ریشه خشک ” می گشتم و صفحه ای که در نتایج جستجو دنبال می کردم، من را به هدفم می رساند آنوقت فرصت خرید بوجود می آمد. خب مطمئنا شانس بیشتری برای خرید کردن من وجود دارد نسبت به وقتی که یک عبارت عمومی راجستجو می کردم.

بنابراین عبارت های long tail ترافیک و تبدیل خوبی ایجاد می کنند، حال پرسش این است که چگونه می توانید long tail referrals خودتان را افزایش دهید؟

افزایش کیفیت مطالب

رابطه ساده ای برقرار است، زمانی که همه موارد شامل لینک های مرتبط و شبکه های اجتماعی و … را برابر شد آنگاه مطالب با کیفیت بالاتر باعث بیشتر شدن شانس شما در بالا رفتن long tail می شود.

اینجا جایی است که کلمات کلیدی ، تاثیرگذاری بسیار کمی دارند. زمانیکه شما در مورد موضوعی/محصولی می نویسید ممکن است بخواهید که از ابزارهای جستجو کلمات کلیدی محبوب استفاده نمایید تا مطمئن شوید که عبارات دقیقی را که کاربران به دنبال آن هستند را در محتوای صفحه خود قرار داده اید.

نکته: محتوا می تواند پستی از بلاگ، صفحه ثابت، توضیح محصول و … باشد.

با این حال من یکی از مدافعان بزرگ نوشتن طبیعی هستم چرا که شما با نوشتن مطلب با کیفیت و منحصربفرد خود در واقع ترکیب های زیادی استفاده کرده اید بدون آنکه به آن فکر کنید. به اعتقاد من کاربران در هر رده ای با روش های عجیب و غریبی به جستجو می پردازند.

به این دلیل است که مت کاتس (مدیریت اسپم گوگل) تاکید دارد که بایستی روی محتوای مدنظر کاربران خودتان تمرکز کنید. با انجام اینکار شما به ترافیک خوبی دست خواهید یافت.

آیا واقعا من نمی خواهم برای سایتم به رتبه خوبی در سئو برسم؟

خب من تاحدودی هیجان زده شده ام. البته بسیار خوب است که به رتبه خوبی در سئو برسم و مطمئنا ترافیک خوبی بدست می آورم اما آیا باید نگران این موضوع باشم؟

حتی یک ذره!

و به این دلیل است که هر زمان یکی از مشتریان به من می گوید که می خواهند برای عبارت خاصی رنک پیدا کنند، به آنها می گویم که قولی در این زمینه نمی دهم اما قولی که می دهم این است که ترافیک سایت شما را افزایش خواهم داد (و باعث بیشتر شدن آن خواهم شد)، مطمئن باشید که ترافیک بالا هدف بزرگی برای نیازهای مشتریان آنها است و البته باعث افزایش فروش آنها می گردد. آیا چنین وعده ای بهتر نیست؟

و راستش را بخواهید هرزمان که ما کارها را به روشی صحیح انجام می دهیم، رنکینگ برای عبارتی خاص به هر نحوی بالا می رود!

نظر شما چیست؟

آیا با این مقاله موافق هستید؟ آیا تصمیم گرفته اید که تلاش خود را روی مطالب با کیفیت و long tail SEO بگذارید؟ لطفا نظرات خود را در زیر همین پست بگذارید.

راستی! پاورقی :

معنی long tail چیست : به نظر من ، خیلی کلی یعنی چیزی که دیگران به آن توجه می کنند (مثل دم بلند شده گربه ها)


22 نظر در مورد مقاله “ افزایش ترافیک بدون توجه به کلمات کلیدی
  1. حسین زاده :

    خیلی جالب بود ممنون
    ابهت کلمات کلیدی شکست!


  2. معین فتحی نیا :

    عالی
    اگه دکمه اشتراک گذاری داشتید خوب بود.


    • امیر قمصری :

      با سلام.داریم دوست عزیزم !


  3. وحید :

    سلام بسیار عالی بود
    ممنون


  4. Mj :

    مرسی عالی بود


  5. حمیدباقری :

    سلام

    ممنونم. بسیار مفید بود.


  6. صادق جهان نما :

    با عرض سلام

    من از مطالب شما در جاهای مختلف استفاده کردم. یعنی کپی کردم. راضی باشید.


  7. مهدی راشور :

    سلام
    مطالب شما رو همیشه دنبال می کنم. ممنونم.


  8. پوپک :

    سلام
    مقاله های خوبی توی سایتتون پیدا میشه . مر30


  9. حمید :

    عالی بود دوست عزیز.


  10. ستاره :

    سلام، مرسی بابت مطالب مفیدتون.


  11. mahsa :

    خیلی جالب بود ممنون
    این یعنی کلمات کلیدی زیاد مهم نیستن و مفهومه که برای گوگل مهمه!! درسته؟؟


    • امیر قمصری :

      بله.دقیقا


  12. ایرانی :

    با عرض سلام حضور استاد عزیزم جناب قمصری
    سوالی خدمتتون داشتم
    در قسمت گوگل آنالیتیکز در بخش
    Referral Traffic
    مدتیه که میبینیم یکسری سایت ها دارن به من بازدید میفرستن ، ترافیکم رو یک مقدار غیر طبیعی کرده اند . بدون اینکه من خواسته باشم این اتفاق بیافته ! اون سایت ها اینا هستن :
    traffic2cash.xyz
    top1-seo-service.com
    с.новым.годом.рф
    share-buttons.xyz
    site65101887.snip.tw
    site8666252.snip.tw
    site-69844304-1.snip.tw
    santasgift.ml
    خصوصا اولین سایتی که گذاشتم خیلی بازدید میفرسته
    سوالم این هست :
    1- با توجه به اینکه با تلاش فراوان تازه به صفحه 2 در کلمه کلیدی تصفیه آب رسیده ام ، این موضوع ممکن است مرا دچار مشکل کند؟
    2- چگونه از دست آن ها خلاص شوم ؟ راهی هست ؟ با خود این سایت ها موفق به ارتباط نشدم .
    قبلا از راهنمایی شما متشکرم


    • امیر قمصری :

      با سلام
      1 – قطعا
      2 – از طریق htaccess جلوی ورود ان ها را بگیرید


  13. ایرانی :

    ممنونم
    میشه یک مقدار توضیح بفرمایید که از طریق htaccess چطوری میتونم این کار رو انجام بدم ؟
    یا اینکه یک مقاله ای رومعرفی بفرمایید مطالعه کنم
    ممنون


    • امیر قمصری :

      بهترین راه این است که به پشتیبان سرور خود بسپارید این کار را


  14. مبینا گنجعلی :

    با سلام
    خدا قوت برای مطالب بی نظیرتون. مقاله ی بسیار خوبی بود از تمام جهات،
    محتوای خود مقاله، بیانتون و توجه به تمام نکات ریز. ممنون که به فکر دیگران هستید


  15. مهسا :

    سلام جالب بود و همینطور کاربردی متشکرم از انتشار این مقاله . بله من هم موافقم که بهتره وقت رو روی مطالب با کیفیت و long tail گذاشت .


  16. فرنوش :

    من همیشه فکر میکردم مهمترین کار در بهینه سازی کلمات کلیدی هستند اما بعد از خوندن مقالات شما دیدگاه متفاوتری پیدا کردم متشکرم.


  17. صادق :

    فکر کنم منظورتون اینه که باید روی تولید محتوای ارزشمند تمرکز کنیم و علاوه بر آن روی کلماتی کار کنیم که پر جست و جو هستند


  18. صادق :

    مقاله تون دیدگاه من رو تعییر داد. به این نتیجه رسیدم که کار روی محتوای جذاب برای کاربر خیلی مهمتر از کلمات کلیدی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *