کلمات کلیدی طولانی در سئو

افزایش بازدید سایتم,افزایش ترافیک,افزایش ترافیک سایت

کلمه کلیدی طولانی یا Long tail keywords جزو آن دسته از عباراتی هستند که اگر به درستی در روند تولید محتوا به کار برده شوند، می توانند به سئو سایت کمک بسیار زیادی کنند. به کار بردن کلمات کلیدی طولانی برای جستجوی محلی و هدف قرار دادن این جستجو ها می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

البته قبل از هر چیزی بهتر است که بدانید که long tail keyword چیست و چه ماهیتی دارد. کلمه کلیدی طولانی به عبارات کلیدی گفته می شود که بیش از 3 یا 4 کلمه در متن خود داشته باشند و توصیف دقیق تری از مطلب مورد نظر را ارائه کنند. اولین و مهمترین نکته‌ای که در سئو و تولید محتوا ذهن بسیاری از افراد را درگیر می کند، پیاده کردن و استفاده از کلمات کلیدی است که بتوانند برای آن ها رنک مناسبی در گوگل دریافت کند و همچنین نرخ تبدیل مناسبی را نیز به ارمغان آورد.

کلمه کلیدی طولانی چیست؟

همه ما براساس آموزش سئو که دیده ایم تمایل داریم عبارتی را انتخاب کنیم که میزان جستجو بالایی توسط کاربران داشته و در نهایت با سایت های قدرتمند برای کسب رتبه های برتر، رقابت کنیم؛ به همین منظور بیشتر افراد کلمات کلیدی را انتخاب می کنند که حجم جستجوی بالایی داشته باشند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که روشی که گفته شد، همیشه نمی تواند به روند بهینه سازی سایت شما کمک کند و در واقع راه های دیگری وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از این راه هاست. برخی از افراد تصور می کنند که یک کلمه کلیدی طولانی به دلیل اینکه حجم جستجوی پایینی دارد، نباید به آن ها توجه داشته و برای آن ها در استراتژی های خود جایگاه ویژه ای قرار داد.

معمولا این دسته از عبارات، کمتر مورد استفاده سئوکاران قرار می گیرند و در واقع تصور می کنند که این کلمات کلیدی کمتر توسط کاربران جستجو شده و به همین دلیل اهمیتی ندارند.

البته این موضوع حقیقت دارد که عبارات کلیدی طولانی حجم جستجوی کمتری داشته و به طور طبیعی رقابت برای آن ها کمتر از دیگر عبارات است. به هر حال ممکن است بسته به نوع کسب و کار شما، نیاز داشته باشید که از long tail keywords یا همان عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید.

برای این که به خوبی بدانید کلمه کلیدی طولانی چیست؟ فرض کنید که یک فروشگاه کفش در شهر شیراز دارید و فروشگاه شما نیز یک سایت مختص به خود دارد. ممکن است افراد زیادی در طول روز عبارت “کفش” را در گوگل یا گوگل مپ جستجو کنند. این افراد می توانند اهداف بسیاری از این جستجو خود داشته باشند.

برخی می خواهند صرفا عکس کفش های مختلف را ببیند، برخی نیز می خواهند در مورد تاریخچه پیدایش کفش در زندگی بشر اطلاعاتی کسب کنند و برخی هم به دنبال خرید کفش هستند. (دسته آخر، مخطابان هدف شما محسوب می شوند).

حال تصور کنید که شما با زحمت فراروان، سایت خود را با عبارت کلیدی “کفش” (یک عبارت کلیدی کوتاه) به نتایج برتر گوگل رساندید. قطعا این موضوع سبب می شود کاربران بسیار زیادی از وب سایت شما بازدید کنند. اما آیا چند درصد آن ها ممکن است از سایت شما کفش بخرند؟ قطعا تعداد این افراد قابل توجه نخواهد بود زیرا درصد بسیاری از آن ها هدفی بجز خرید را از جستجوی خود داشته اند.

حال تصور کنید که در سایت خود صفحه‌ای در مورد “فروش آنلاین و حضوری کفش اسپرت در شیراز” (کلمه کلیدی طولانی) ایجاد کرده اید و آن صفحه را به نتایج برتر گوگل رسانده اید. در مقایسه با حالت قبل (عبارت کلیدی کفش) قطعا میزان بازدید از این صفحه بسیار کمتر خواهد بود؛ زیرا تنها کسانی که قصد خرید کفش دارند به سایت شما خواهند آمد. به همین دلیل احتمال خرید آنلاین یا مراجعه حضوری توسط آن ها بسیار بیشتر است.

همچنین در نظر داشته باشید که رسیدن به نتایج برتر گوگل با کلمات کلیدی طولانی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه است؛ زیرا میزان رقابت در عبارات کلیدی طولانی کمتر می باشد.

از سوی دیگر، کسب رتبه های برتر حتی با کلمات کلیدی طولانی، منجر به افزایش ترافیک ارگانیک شما از سمت گوگل شده و همین امر می تواند در دراز مدت روی سئو سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. (در صورت رعایت نکات تجربه کاربری و نگه داشتن کاربران در سایت خود).

خبر خوب این است که تمرکز بر کلمه کلیدی طولانی به بیشتر کسب و کارها این امکان را می دهد که به آن موفقیت مورد انتظار خود در مورد سئو برسند. درنتیجه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا نهایت استفاده از این کلمات را داشته باشید. برای کسب بیشترین سود از عبارت کلیدی طولانی باید به یکسری نکات در روند استفاده از آن ها توجه داشته باشید.

کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ نیز کاربرد زیادی دارند؛ زیرا همانطور که گفته شد می توانند منجر به افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را تا حد قابل توجهی افزایش دهند. جستجوی کلمات کلیدی طولانی در دیجیتال مارکتینگ همانند جستجو آن ها در سئو انجام می شود و باید نکات یکسانی را در این فرآیند رعایت کرد. در دوره آموزش سئو می توانید تمامی نکات مربوط به استفاده از کلمات کلیدی طولانی را به همراه بسیاری از نکات حرفه‌ای دیگر در سئو فرا بگیرید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 9 ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگانپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  • به کارگیری کلمه کلیدی طولانی برای جستجوهای محلی

صاحبان مشاغل محلی می توانند بیش از هر کس دیگری از این عبارات استفاده کرده و از آن بهره ببرند. بیشتر کسب و کارهای محلی برای رقابت با شرکت های بزرگ در تلاش هستند و در اکثر مواقع نمی توانند در رقابت با آن ها عملکرد خوبی داشته باشند و رنک بالایی در SERP (صفحه نتایج جستجو) دریافت کنند.

بر اساس آمارهای به دست آمده، بیشتر افراد قبل از اینکه با یک کسب و کار همکاری داشته باشند، ابتدا به واسطه Google Map یا جستجوی گوگل در مورد آن کسب و کار، اطلاعاتی به دست می آورند تا بهترین افرادی که در آن زمینه فعالیت دارند را شناسایی کنند.

در جستجوی مشاغل نزدیک، شما ممکن است از عبارتی به سادگی چیزی مانند “رستوران های نزدیک من” استفاده کنید. همچنین، ممکن است با استفاده از کلمات کلیدی با هدف جستجوی محلی مانند شهر یا کد کشور خود، به دنبال آنچه که می خواهید بگردید. جستجو محلی برای کسب و کارها قبل از رفتن به محل فیزیکی آن ها یا قبل از خرید، به یک غریزه طبیعی برای اکثر مردم تبدیل شده است.

تقریبا نیمی از کل جستجوهای انجام شده در گوگل مربوط به جستجوهای محلی است و همچنین حدود 80 درصد از افرادی که در تلفن همراه خود در مورد یک شغل جستجو می کنند، در نهایت در چند روز بعدی تصمیم می گیرند که از خدمات کسب و کار مورد نظرشان استفاده کنند. معمولا این دسته از افراد به دنبال اطلاعات دقیقی هستند.

بنابراین شما می توانید با استفاده از کلمه کلیدی طولانی، کاربران زیادی را جذب وب سایت خود کنید. به عنوان ماشین لباس شویی عبارت مناسبی برای تمرکز در این زمینه نیست؛ چراکه شما را درگیر رقابتی شدید کرده و در نهایت کار سخت خواهد شد.

به عنوان مثال، “ماشین لباس شویی اقساطی مشهد” یا “ماشین لباس شویی ال جی 8 کیلویی” عباراتی مناسب برای به کار بردن در متن محتوای صفحه سایت شما می باشند. این عبارات نمونه های مناسبی از کلمات کلیدی طولانی می باشند.

  • تمرکز بر کلمات کلیدی هدف

هنگامی که تحقیق کلمه کلیدی طولانی را برای بهبود سئو سایت خود انجام می دهید، بهتر است که بر کلمات کلیدی هدف متمرکز شوید. کلمات کلیدی هدف غالبا ماهیت تجاری دارند و بیشتر تمایل دارند که در فروش نقشی داشته باشند.

هر زمان که به دنبال خرید چیزی به صورت آنلاین هستید، احتمالا قبل از تصمیم گیری، حداقل کمی تحقیق خواهید کرد. به مدت زمانی که خریداران آنلاین شروع به جستجو کرده و در نهایت تصمیم خود را برای خرید می گیرند، Buyers Journey گفته می شود. خریداران در ابتدا از عبارت کلیدی کلی تر و کوتاه استفاده می کنند و به مراتب تا انتهای این مسیر، عبارت مورد نظرشان تخصصی تر و طولانی تر می شود.

بنابراین در صفحه فروش محصولات خود اگر از عبارات کلیدی طولانی استفاده کرده باشید، می توانید در این زمینه هدف اصلی خریداران قرار بگیرید و در نهایت موفق شوید که آن ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید.

افزودن عباراتی مثل ارزان ترین، بهترین، تخفیف ویژه و مواردی از این قبیل، حجم جستجوی بالایی نداشته و افراد کمی برای آن ها در گوگل جستجو می کنند. اما دقت داشته باشید که مخاطبین کمی که با این عبارات وارد صفحه سایت شما بشوند، به مراتب ارزش بسیار بالاتری نسبت به افراد زیادی که بدون هیچ علاقه و هدف خاصی به سایت شما سر می زنند. به این دسته از عبارات، کلمات کلیدی هدف گفته می شود که ماهیت تجاری دارند.

عبارات کلیدی طولانی یا long tail keywords چیست

بهترین راه برای اینکه متوجه شوید تا چه میزانی در این زمینه موفق بوده اید، این است که حساب کاربری Google Analytics متصل به سایت خود را به صورت منظم چک کنید.

از این طریق شما می توانید متوجه شوید که چه عبارات و صفحاتی کلیدی توانسته اند بیشترین ترافیک را برای سایت شما جذب کنند. سپس باید این صفحات را مورد تحلیل قرار داده تا بفهمید که چه عاملی باعث شده است که افراد جذب آن شوند و بعد از آن، پیشنهاد می کنیم که صفحاتی که کمترین ترافیک را دارند نیز بررسی کنید.

همچنین اگر به درستی از کلمه کلیدی طولانی در صفحات سایت خود استفاده نمایید، در گوگل آنالیتیکس مشاهده خواهید کرد این صفحات با وجود ورودی کمتر نسبت به صفحات دارای کلمه کلیدی کوتاه، سبب فروش بیشتری در سایت شما شده اند.

شما باید بدانید که چگونه می شود این صفحات را بهینه سازی کرد؛ برای این موضوع باید هدف جستجو را برای هر کدام صفحات بررسی کنید تا متوجه شوید که کاربران شما واقعا به دنبال چه چیزی هستند. بعد از شناسایی هدف جستجوی آنان، شما می توانید بررسی کنید که چه کلمات کلیدی طولانی برای سئو سایت شما مناسب تر هستند.

  • استفاده از زبان مکالمه در عبارت کلیدی طولانی

امروزه همه افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارند، می دانند که جستجوی صوتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن دقت داشت. در واقع جستجوی صوتی موجب افزایش سرعت زندگی انسان ها شده است؛ اما این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای سئو شما به وجود آورده باشد.

برای سال های زیاد، بهینه سازی برای جستجوی صوتی یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین مبحث هایی بود که متخصصین سئو با آن سر و کار داشته اند. علت این است که متخصصین سئو ترس از این داشتند که جستجوی صوتی جایگاه جستجوی قبلی را بگیرد و این امر در نهایت موجب از بین رفتن فعالیت های بهینه سازی آن ها بشود. با این حال، نیاز است که با گذشت زمان، برای تغییرات مهمی که در دنیای دیجیتال رخ خواهد داد، آماده شده و صفحات سایت خود را بر اساس آن ها بهینه کنیم.

طبیعتا روشی که افراد برای جستجوی صوتی از آن استفاده می کنند با سبکی که آن ها تایپ می کنند، تفاوت هایی دارد. به همین منظور، عبارت کلیدی مورد استفاده متخصصین سئو سایت در این زمینه باید با حالت عادی تفاوت هایی داشته باشد.

برای شروع به کار در این زمینه حتما باید از long tail keywords استفاده کنید. این عبارات باید سبک مکالمه مانند داشته باشند؛ چراکه افرادی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، طبیعتا با حالت گفتاری از عبارات استفاده می کنند.

همچنین این افراد بیشتر برای جستجوی محلی از voice search استفاده می کنند که خود این امر یکی از دلایل اصلی استفاده از کلمه کلیدی طولانی یا long tail keywords می باشد. نکته که باید به آن دقت داشته باشید این است که محتوای تولید شده توسط شما باید برای هر دو نوع جستجویی که توسط کاربران اتفاق می افتد، بهینه سازی شده باشد.

تنها در این صورت است که می توانید رنک بالایی در صفحات نتایج جستجو گوگل به دست بیاورید. البته جستجوی سنتی همچنان با قدرت و محبوبیت خاصی در بین افراد کاربرد دارد و به همین دلیل نیازی نیست که نگران بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی باشید.

سخن آخر

عبارات کلیدی طولانی یکی از فاکتورهایی است که به هیچ عنوان نباید در روند سئو به آن ها بی توجهی کرد. البته این عبارات تنها مواردی نیستند که توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده اند؛ اما مسئله ای که اهمیت دارد، تاثیر بسزایی است که می توانند داشته باشند. آمارها نشان داده است که تعداد بسیاری از کسب و کارهای محلی توانسته اند با استفاده صحیح از کلمه کلیدی طولانی، رتبه سایت خود را به شدت بهبود بخشند.

25 نظر در مورد مقاله “ کلمات کلیدی طولانی در سئو ” ثبت شده است
  1. زهرا پوررضا

    اصلا فکر نمیکردم که Long tail ها اینقدر مهم باشن ممنونم ازتون.


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      بله. واقعا عبارات کلیدی چندکلمه ای بسیار بسیار مهم هستند و در بازه های زمانی مختلف به صورت های گوناگونی تاثیرگذار هستند.


  2. مهدی

    به نظر من نحوه انتخاب کلمه کلیدی خیلی مهمه چرا که همیشه اون چیزی که ما فکر مکنیم درست نیست شاید ما فکر میکنیم کلمه X سرچ بیشتری داره ولی درست تحقیق میکنیم میفهیم کلمه y سرچ بیشتری داره و…همچنین استفاده از lsi ها هم خیلی کمک میکنه برای انتخاب کلمه کلیدی و…


  3. صادق

    مقاله تون دیدگاه من رو تعییر داد. به این نتیجه رسیدم که کار روی محتوای جذاب برای کاربر خیلی مهمتر از کلمات کلیدی است.


  4. صادق

    فکر کنم منظورتون اینه که باید روی تولید محتوای ارزشمند تمرکز کنیم و علاوه بر آن روی کلماتی کار کنیم که پر جست و جو هستند


  5. فرنوش

    من همیشه فکر میکردم مهمترین کار در بهینه سازی کلمات کلیدی هستند اما بعد از خوندن مقالات شما دیدگاه متفاوتری پیدا کردم متشکرم.


  6. مهسا

    سلام جالب بود و همینطور کاربردی متشکرم از انتشار این مقاله . بله من هم موافقم که بهتره وقت رو روی مطالب با کیفیت و long tail گذاشت .


  7. مبینا گنجعلی

    با سلام
    خدا قوت برای مطالب بی نظیرتون. مقاله ی بسیار خوبی بود از تمام جهات،
    محتوای خود مقاله، بیانتون و توجه به تمام نکات ریز. ممنون که به فکر دیگران هستید


  8. ایرانی

    ممنونم
    میشه یک مقدار توضیح بفرمایید که از طریق htaccess چطوری میتونم این کار رو انجام بدم ؟
    یا اینکه یک مقاله ای رومعرفی بفرمایید مطالعه کنم
    ممنون


    • امیر قمصری

      بهترین راه این است که به پشتیبان سرور خود بسپارید این کار را


  9. ایرانی

    با عرض سلام حضور استاد عزیزم جناب قمصری
    سوالی خدمتتون داشتم
    در قسمت گوگل آنالیتیکز در بخش
    Referral Traffic
    مدتیه که میبینیم یکسری سایت ها دارن به من بازدید میفرستن ، ترافیکم رو یک مقدار غیر طبیعی کرده اند . بدون اینکه من خواسته باشم این اتفاق بیافته ! اون سایت ها اینا هستن :
    traffic2cash.xyz
    top1-seo-service.com
    с.новым.годом.рф
    share-buttons.xyz
    site65101887.snip.tw
    site8666252.snip.tw
    site-69844304-1.snip.tw
    santasgift.ml
    خصوصا اولین سایتی که گذاشتم خیلی بازدید میفرسته
    سوالم این هست :
    1- با توجه به اینکه با تلاش فراوان تازه به صفحه 2 در کلمه کلیدی تصفیه آب رسیده ام ، این موضوع ممکن است مرا دچار مشکل کند؟
    2- چگونه از دست آن ها خلاص شوم ؟ راهی هست ؟ با خود این سایت ها موفق به ارتباط نشدم .
    قبلا از راهنمایی شما متشکرم


    • امیر قمصری

      با سلام
      1 – قطعا
      2 – از طریق htaccess جلوی ورود ان ها را بگیرید


  10. mahsa

    خیلی جالب بود ممنون
    این یعنی کلمات کلیدی زیاد مهم نیستن و مفهومه که برای گوگل مهمه!! درسته؟؟


    • امیر قمصری

      بله.دقیقا


  11. ستاره

    سلام، مرسی بابت مطالب مفیدتون.


  12. حمید

    عالی بود دوست عزیز.


  13. پوپک

    سلام
    مقاله های خوبی توی سایتتون پیدا میشه . مر30


  14. مهدی راشور

    سلام
    مطالب شما رو همیشه دنبال می کنم. ممنونم.


  15. صادق جهان نما

    با عرض سلام

    من از مطالب شما در جاهای مختلف استفاده کردم. یعنی کپی کردم. راضی باشید.


  16. حمیدباقری

    سلام

    ممنونم. بسیار مفید بود.


  17. Mj

    مرسی عالی بود


  18. وحید

    سلام بسیار عالی بود
    ممنون


  19. معین فتحی نیا

    عالی
    اگه دکمه اشتراک گذاری داشتید خوب بود.


    • امیر قمصری

      با سلام.داریم دوست عزیزم !


  20. حسین زاده

    خیلی جالب بود ممنون
    ابهت کلمات کلیدی شکست!


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود