آموزش سئو محلی برای کسب وکارهای کوچک

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-04-14

مدت زمان مطالعه این مقاله
15 دقیقه

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 6 رای]

سئو محلی کسب و کارهای کوچک موجب خواهد شد نرخ کلیک در نتایج جستجوهای محلی افزایش یابد. در این مطلب صاحبان کسب و کار با دستورالعمل های کاربردی برای پیاده سازی صحیح و دقیق سئو محلی آشنا خواهند شد.

آیا تا به حال از گوگل برای پیدا کردن محصولات و خدمات و یا مکان هایی که در نزدیکی شما قرار دارند استفاده کرده اید؟ برای مثال عبارت هایی مثل “سوشی”، “جوشکار” یا “آزمایشگاه پزشکی” را جستجو کرده اید؟ اگر کسب و کار شما یک آدرس فیزیکی دارد برای مثال فروشگاهی در یکی از خیابان های شهر، به منظور جذب مشتریان جدید حتما باید استفاده از سئوی محلی را در دستور کار قرار دهید.

سئوی محلی شما را یاری خواهد کرد که با استفاده از کلمه کلیدی یک مکان کسب و کار در عبارات مورد جستجو یا جستجو از طریق ابزاری مثل یک تلفن هوشمند که قابلیت تشخیص محل کاربر (Geolocation) در آن فعال شده، مشتریان بیشتری جذب نمایید. سئوی محلی به شما کمک خواهد کرد که رتبه بالاتری در صفحات سرویس نقشه گوگل هم کسب کنید.

برای مثال، استودیوی هنری NY که بالارتبه ترین مدرسه نقاشی در نیویورک است، رنک اول را برای عبارت کلیدی محلی “کلاس نقاشی در نیویورک” دارد:

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی

لیست محلی The Art Studio NY شامل مواردی مثل نام/آدرس/شماره تلفن، آدرس روی نقشه گوگل، نقد و بررسی های گوگل، ساعات فعالیت، آدرس وب سایت و مسیرهای دسترسی است. فرمت این لیست محلی به اداره کسب و کار شما کمک بسیاری می کند.

اما چگونه می توان رتبه خوبی در نتایج جستجوی محلی کسب کرد؟

پژوهش های وب سایت Moz.com نشان می دهد فاکتورهای ارائه شده در نمودار گرافیکی زیر مهم ترین عوامل موثر در ارتقای رتبه وب سایت ها در نتایج جستجوی محلی هستند:

سئو محلی,سئوی محلی,سرویس Google My Business

همان طور که در نمودار فوق مشاهده کردید سیگنال های داخلی مثل نام/آدرس/شماره تلفن، متا تگ ها و عناوین بهینه سازی شده و دامین آتوریتی (domain authority)، مهم ترین عوامل موثر در رتبه بندی برای سئو محلی محسوب می شوند.   

در ادامه برخی از روش های کاربردی برای ارتقا سئوی محلی کسب و کارهای کوچک را بررسی خواهیم کرد:

  1. حصول اطمینان از قرار داشتن در لیست محلی Google My Business

سرویس Google My Business کسب و کار شما را به مشتریان معرفی می کند. ابتدا وارد صفحه Google My Business شوید  و اقدام به ایجاد صفحه ای برای کسب و کار خود نمایید. گوگل یک کد تائید به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد کرد که باید بعد از مشاهده آن را برای Google My Business تعریف نمایید.

پروسه احراز هویت ممکن است بین یک تا دو هفته به طول بینجامد.

بعد از تائید حساب کاربری اطمینان حاصل کنید مواردی مثل نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن آن کاملا دقیق می باشد، دسته بندی صحیحی انتخاب کنید و یک توصیف منحصر به فرد و جذاب هم برای آن بنویسید. تعدادی تصاویر با وضوح بالا آپلود کنید؛ ساعات فعالیت را مشخص و از همه مهم‌ تر از مشتریان درخواست کنید نظرات و بررسی های خود را نسبت به کسب و کارتان اعلام کنند.

گوگل اطلاعات کسب و کار محلی شما را در قالب یک ستون و در سمت راست صفحه نتایج جستجو نمایش خواهد داد:

صاحبان کسب و کار,کسب و کارهای کوچک,مکان کسب و کار

  1. بهتر است اطلاعات تماس کسب و کارتان در وب یکپارچه باشد

اطمینان حاصل کنید نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن هر کدام از شعب شما در جای جای وب سایت (از جمله صفحه اول، صفحه تماس با ما، فوتر و … در دیگر وب سایت ها مثل Google My Business، Yelp، فیسبوک و … کاملا مشابه بوده و از یکپارچگی برخوردار باشند.

برای مثال: لوگوی سایت اصلی و لوگوی سایت هر دانشکده نیز با موسسه زیبایی بهینه شده است؛ تصویر زیر را ملاحظه و اطلاعاتی که دور آنها کادر قرمز کشیده را با یکدیگر مطابقت دهید.

header سایت (بهتر است آدرس و کد را به header اضافه نمایید):

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی

نقشه صفحه خانگی:

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی

فوتر سایت:

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی

  1. حتما نقشه گوگل را در وب سایت درج نمایید

یک نقشه گوگل در وب سایت تعبیه کنید. می توانید این نقشه را در صفحه تماس یا قسمت فوتر قرار دهید. اما صرفا به نقشه ای که آدرس شما در آن درج شده بسنده نکنید. حتما به لیست محلی سرویس گوگل پلاس کسب و کار هم اشاره کنید.

آموزش سئو,خاصیت alt در تصاویر,راهنمای سئو محلی

  1. از تگ Geo برای نشان دادن آدرس کسب و کار به موتورهای جستجو استفاده نمایید

اگر کسب و کار شما محل کاملا مشخص و دقیقی دارد حتما از تگ های Geo بهره بگیرید. با استفاده از این تگ ها می توان اطلاعاتی در مورد موقعیت جغرافیایی کسب و کار به موتورهای جستجو ارائه داد. ابزارهای آنلاین متعددی برای ساخت این تگ ها وجود دارد مثل http://www.geo-tag.de/generator/en.html این تگ ها در تمام صفحات وب سایت درج خواهند شد. تگ های مذکور به موتورهای جستجو محل قرارگیری شما را خواهند گفت و با این کار موجب ارتقا جایگاه در جستجوهای محلی می شوند.

<“meta name=”geo.position” content=”latitude; longitude>


<“meta name=”geo.placename” content=”Place Name>


<“meta name=”geo.region” content=”Country Subdivision Code>

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *