10 ترفند سئو جهت افزایش رتبه سایت در گوگل

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-03-31

مدت زمان مطالعه این مقاله
10 دقیقه

آموزش سئو,افزایش سرعت سایت,الگوریتم RankBrain حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 3.3 امتیاز از 9 رای]

آموزش سئو به همراه 10 ترفند سئو سایت جهت افزایش رنکینگ و صدرنشینی در گوگل را در این مقاله برای شما عزیزان شرح می دهیم.

در گذشته درباره برخی ترفندهای سئو سایت برای قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل صحبت کرده ایم، اما این روزها دنیای جستجوهای معمولی و جستجوهای پولی کاملا دگرگون شده است.

در سال 2013 برای کسب رتبه ای بسیار خوب و قرار گرفتن در نتایج ابتدایی جستجو کافی بود تحقیقات مناسبی در زمینه انتخاب عبارت کلیدی ویژه انجام دهید، اطمینان حاصل کنید وب سایت شما دارای ساختار خوب و واضحی است و همچنین بک لینک های بسیار معتبری دریافت کرده است. به این ترتیب سایت شما نهایتا رتبه ای بسیار خوب به دست می آورد.

و اگر چه هنوز هم ترفندهای سئو بسیار زیادی را می توان اینجا و آنجا مشاهده کرد، اما بهتر است عوامل تاثیرگذاری که در این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت را هم حتما مد نظر داشته باشید.

نکته ای جهت رفع مسئولیت: برای ارتقا رتبه در نتایج جستجو می‌ توان صدها کار انجام داد و در مطلبی که مطالعه خواهید کرد تمرکز ما روی تغییرات اخیر بوده است.

10 ترفند سئو سایت برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل

  1. بهینه سازی برای RankBrain

RankBrain سیستم هوش مصنوعی یادگیری ماشین گوگل است و این شرکت از آن به عنوان یکی از سه فاکتور اصلی برای رتبه بندی وب سایت ها نام می برد.

گوگل از RankBrain برای پیدا کردن پاسخ (نتیجه جستجو) سوالات مبهم و کاملا جدید که تا قبل از این هرگز مطرح نشده اند استفاده می کند. پرسش های جدید 15 درصد از جستجوهای روزانه گوگل را به خود اختصاص می دهند و با توجه به این که گوگل روزانه 3 میلیارد جستجو را پردازش می کند، درصد مذکور به معنی 450 میلیون جستجوی کاملا جدید در هر روز است.

یادگیری ماشین برای مدیریت این تقاضاهای گسترده کاملا ضروری است و بهینه سازی آن توسط بازاریاب های موتور جستجو شاید کار دشواری باشد.

هر چند طبق پست اخیر ما در رابطه با نحوه بهینه کردن محتوا برای الگوریتم RankBrain گوگل، این کار را به روش های مختلف می توان انجام داد که مهم ترین آنها ایجاد محتوایی است که پاسخ پرسش های منحصر به فرد و کاملا جدید را داده و نیاز خاص مخاطبان شما را مرتفع می کند.

قطعا این کار وقت گیر بوده، نیازمند انجام تحقیقات و همچنین اندکی آزمایش و خطاست اما اگر محتوایی بنویسید که رفرنس های کافی و اطلاعات موثق را در یک ساختار مشخص و شفاف به کاربر ارائه دهد، قطعا شاهد ارتقا رتبه وب سایت برای جستجوهای مرتبط خواهید بود.

  1. بهینه سازی برای عبارت های جستجو near me

موبایل ها به خاطر بهره گیری از قابلیت GPS در مقایسه با کامپیوترها امکاناتی افزون تر در حوزه جستجو دارند. برای مثال کاربران موبایل تمایل زیادی به استفاده از عبارت Near Me یا “نزدیک من” برای پیدا کردن کالاها و خدمات نزدیک به محل سکونت خود را دارند.

طبق تعریف گوگل، Micro Moments یا خرده لحظات، نقاط تماسی حساس در سفرهای امروزی کاربران (Customer Journet) محسوب می‌ شوند و زمانی که این خرده لحظات با هم جمع شوند، نقشی تعیین کننده در چگونگی پایان یافتن سفرها (اینکه منجر به خرید بشوند یا خیر) خواهند داشت.

این صحبت گوگل به معنی نقش کلیدی موبایل در حوزه جستجوهای محلی است و به همین خاطر اهمیت بهینه سازی وب سایت را برای موبایل یادآور می شود.

جستجوگران موبایل دو ویژگی مهم دارند، یکی این که بسیار فعال اند و دیگر این که به برندها وفادار نیستند؛ بنابراین با توجه به اینکه بسیاری از کسب وکارها تجربه کاربری ضعیفی برای کاربران موبایل رقم می زنند، برای شما فرصت بزرگی وجود دارد.

توصیه ما این است که مواردی مثل پیش بینی پذیری، مرتبط بودن محتوا، سهولت استفاده از وب سایت و سایر موارد مشابه را حتما مد نظر داشته باشید.

آموزش سئو,افزایش سرعت سایت,الگوریتم RankBrain

  1. بهینه سازی برای حضور محلی

در ادامه نکته قبلی، اگر شما عملا در آن مکان حضور فیزیکی نداشته باشید، بهینه سازی برای عبارت های جستجوی “نزدیک من” معنایی ندارد. از این رو نیازمند اصلاح سئو محلی تان هستید.

این کار را می توانید با بهینه سازی صفحه خود در Google My Business انجام دهید. کارهای زیادی برای این منظور می توان انجام داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • نوشتن توصیفی بلند و منحصر به فرد از کسب و کارتان
  • انتخاب دسته بندی صحیح
  • اطلاعات کلیدی در مورد زمان فعالیت (opening times) کسب و کار
  • تصاویر بسیار زیاد
  • به روز رسانی پیوسته
  • شماره تلفن و آدرس کسب و کار

و یکی دیگر از عوامل اصلی تاثیرگذار در سئو محلی، درج نقد و بررسی ها و نظرات مشتریان در سایت می باشد. وجود این نظرات، صرفنظر از این که باعث فروش محصولات می شوند یا نه، بسیار مهم و حیاتی اند چرا که تاثیر مستقیمی روی نتایج جستجوهای محلی خواهند داشت.

  1. بهینه سازی برای زبان طبیعی و جستجوی صوتی

طبق گزارش تازه های اینترنتی سال 2016 Mary Meeker، عبارت های جستجوی صوتی گوگل از سال 2008 به بعد شاهد رشدی 35 برابری بوده است.

ترفند سئو,ترفند سئو سایت,ترفندهای سئو

اما چرا شاهد انفجار جستجوی صوتی هستیم؟ ورودی صوتی سرعتی 4 برابر بیشتر از تایپ دارد و به همین خاطر شاهد نمایش سریع تر نتایج جستجو خواهیم بود. البته مشکلات دسترسی ساده را هم نباید فراموش کرد. بعضی از کاربران با تایپ در بعضی از دستگاه ها مشکل دارند. عده ای دیگر از کاربران دوست ندارند با منوهای گیج کننده درگیر شوند. نهایتا جدای از این که یک وب سایت چقدر برای موبایل بهینه سازی شده باشد، یا تلفن های ما چقدر بزرگ تر شوند، باز هم باید گفت جستجو در موبایل ها کلافه کننده است.

گوگل تلاش بسیار زیادی برای بهبود موتور جستجوی خود کرده است تا قادر به تشخیص صفت های تفضیلی، آیتم های مورد نظر کاربر، زمان اشاره شده در جستجو و ترکیبات پیچیده این موارد باشد.

کلید اصلی بهینه سازی برای جستجوی صوتی ارائه محتوا برای سوالات مستقیم است. سوالاتی که به زبان کاملا طبیعی (مکالمات روزمره) ارائه می شوند و نه سوالاتی که ما در حالت عادی و هنگام تایپ کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده می کنیم.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *