تاثیر جستجوی صوتی گوگل در سئو محلی

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-12-06

مدت زمان مطالعه این مقاله
10 دقیقه

اهمیت جستجوی صوتی,جستجو صوتی در گوگل,جستجو صوتی گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 14 رای]

در این مقاله آموزش سئو، مفهوم جستجوی صوتی گوگل و اهمیت آن در سئو محلی را بررسی می کنیم. شاید تاکنون مفهوم جستجوی صوتی را بارها شنیده باشید، اما به درستی پی به مفهوم آن نبرده باشید و ندانید که چه اهمیتی در سئو سایت دارد.

محبوبیت دستیارهای مجازی به معنای آن است که جستجوی صوتی در حال پیشرفت است. اما این امر برای کسب و کارهایی که متکی به ترافیک جستجوی محلی هستند، به چه معناست و آنها چگونه می توانند اطمینان داشته باشند که عقب نمی مانند.

اینکه دستیارهای مجازی مانند دستیارهای صوتی سیری (siri)، کورتانا (Cortana) و الکسا (Alexa) همیشه حاضر و آماده هستند، به علاوه پیشرفت هایی که در تکنولوژی به وجود آمده است، منجر به افزایش جستجوهای صوتی شده است.

برای استراتژی کسب و کارهایی که متکی به ترافیک جستجوی طبیعی هستند، این مسئله بسیار حائز اهمیت است. بنابراین چگونه کسب و کارها می توانند مطمئن شوند که در جستجوی محلی، از رقیبان خود عقب نمانده اند؟

برای جستجوی صوتی گوگل چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟

جستجوی صوتی یک مسئله داغ و در حال پیشرفت است که در سال های اخیر بازاریابان جستجو را حسابی غافلگیر کرده است.

در سال 2016، شرکت هوش مصنوعی MindMeld بر روی کاربران تلفن های هوشمند در آمریکا تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که 60% از کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می کنند، از سال گذشته شروع به استفاده از آن کرده اند. این امر نشان دهنده میزان عادت کاربران به تلفن های هوشمند است. این مطالعه توسط Mary Meeker در سال 2016 صورت گرفت که در گزارش آن نشان داده می شود که جستجوهای صوتی در سال 2016، تا 35 برابر جستجوهای صوتی انجام شده در سال 2008 است. حالا 20% از کل جستجوها با اپلیکیشن Google Android انجام می شود.

پیدا کردن دلیل آن کار سختی نیست. جستجوهای صوتی سرعت بالایی دارند (انسان ها می توانند 150 کلمه در هر دقیقه صحبت کنند، اما تنها می توانند 40 کلمه را در دقیقه تایپ نمایند)، راحت هستند (فوری، بدون نیاز به دست) و بسیار قابل اعتماد هستند.

افزایش دقت تشخیص کلمات، فاکتور بزرگی است. استفاده از جستجوی صوتی در آمریکا، بین سالهای 2013-2015، از 30% به 65% رسید و منجر به 35% پیشرفت در تکنولوژی شد، که همین امر نیز اولین دلیل فراگیر شدن جستجوی صوتی است.

در مراحل اولیه پیدایش جستجوی صوتی، تشخیص صدا دقتی زیر 80% داشت که استفاده از آن را مشکل می کرد. امروزه، میزان تشخیص صحیح کلمات برای گوگل، بیش از 90% است.

اما دلیل اصلی فراگیر شدن و گسترش جستجوی صوتی، همه جا حاضر بودن دستیارهای مجازی مانند Siri، Cortana، Google Assistant این است که تمامی آنها به صورت خودکار، حتی اگر نتوانند پاسخ سوالی را بدهند، در وب جستجو کرده و نتیجه را اعلام می کنند.

کمپانی سئو به نام HigherVisibility بر روی 2000 کاربر تلفن همراه مطالعه کرد و فهمید که 27% از آنها به صورت روزانه از دستیارهای صوتی برای جستجو استفاده می کنند، در حالی که 27% دیگر از آنها نیز حداقل یک بار در هفته از دستیارهای صوتی استفاده می کنند.

این مسئله برای ترافیک جستجوها به چه معنی است؟

جستجوهای بیشتری با استفاده از زبان طبیعی صورت می گیرد. در حالی که جستجوهای عادی معمولا تنها حاوی کلمات کلیدی هستند، جستجوهای صوتی با جملات صحیح با دستور زبان کامل صورت می گیرند.

در واقع، گوگل در حال حاضر در تلاش است تا خود را بهتر با جستجوهایی که با زبان طبیعی صورت می گیرند وفق دهد. در کنفرانس Google I/O که سال پیش برگزار شد، Sundar Pichai، مقام ارشد گوگل، از قابلیتی از دستیار صوتی گوگل پرده برداری کردند که می تواند به سوالات دنباله دار، بدون تکرار کردن سوال اول پاسخ دهند.

با این ویژگی می توانید بپرسید:”چه کسی فیلم “فروشنده” را کارگردانی کرد؟” و پس از آن بپرسید: “جوایز آن را به من نشان بده”.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *