فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

rel=canonical چیست,پیوند محتوا,تاثیر محتوای تکراری بر سئو
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 20 امتیاز : 4.6]

هفته پیش چهارمین بخش از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل را مورد بررسی قرار دادیم که در خصوص داغ و بروز بودن محتوا بود. همچنین راههایی که میتوانید مطمئن شوید صفحات وب شما توسط گوگل شناسایی میشوند و مطلبی آپدیت بشمار میرود را مورد بررسی قرار دادیم.

پیشنهاد اکید می کنم اگر قسمت های قبل را مطالعه نکردید، حتما آن ها را پشت سرهم مطالعه کنید و سپس این مقاله را بخوانید.

این هفته در ادامه تمرکز روی محتوای درون صفحه ای، به مبحث محتوای تکراری (کپی) و پیوند ها می پردازیم.

منظور از محتوای کپی چیست؟

مطالب تکراری به محتوایی از صفحه وب اشاره میکند که در بیش از یک جا از محیط اینترنت وجود داشته باشد. بگذارید اینگونه بیان کنم، شما مقاله ای در خصوص حیوانات مینویسید و نام آن را راز بقا میگذارید. سپس شخص دیگری عین محتوای شما را در صفحه دیگری از وبسایتش کپی پیست میکند. در این صورت هردوی شما با چالشی به نام محتوایی تکراری و مشابه مواجه میشوید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

محتوای تکراری لزوما چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل محتوای تکراری را مورد مجازات قرار نمیدهد. اما تصمیم گیری میکند که کدام نسخه را در نتایج جستجو نشان دهد و کدام را خیر. متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه در سئو سایت گوگل زیاد برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

در اینجا بحثی فنی وجود دارد و آن این است که سایت های معتبر هیچگاه محتوای سایت های کوچک را کپی نمیکنند. از طرفی دیگر سایت های بزرگ همواره از دزدیده شدن محتوایشان توسط سایت های کوچک شکایت دارند. دیده شده که مقالات اختصاصی سایت نیوسئو بارها توسط سایت های با محتوای زرد مورد قلع و قمع واقع شده اند اما این اتفاق روی رتبه سایت ما تاثیری نگذاشته است چرا که این گونه سایت ها به دلیل کیفیت پایین محتوایشان توسط گوگل نادیده گرفته می شوند. با این حال راه های قابل قبولی برای برخورد با مطالب تکراری در سئو برای اهداف قانونی وجود دارد.

چگونه محتوای کپی را مدیریت کنیم؟

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

22 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن ” ثبت شده است
  1. محمد رضا یعقوبی :

    خیلی ممنونم از مطالب ارزشمندی که در سایت تون قرار میدید.


  2. فرهاد ایزدی :

    سلام. مورد چهارم مدیریت محتوای کپی که گفتین من تا به حال نمیدونستم www و بدون اون اگه هر دو تا باشن به عنوان صفحاتی متفاوت ایندکس میشن و محتوای کپی میسازن. اصلا به این مسئله توجه نکرده بودم.
    مقاله تون عالی و جدید بود و پر از نکات کاربردی.
    ممنونم


    • امیر قمصری :

      درود و سپاس از انرژی مثبتی که دادید


  3. سفیرک :

    سلام
    شما در قسمت مدیریت محتوای تکراری فرمودید: با اینحال اگر از نویسنده اصلی سایت مجوز دارید، راههای مطمئنی برای انتشار محتوای تکراری وجود دارد که به سود شما، صاحب سایت، نویسنده اصلی و گوگل باشد.
    منظورتان از راه های مطمئن چه راههایی می باشد لطفا توضیح بیشتری بدهید؟؟


    • امیر قمصری :

      درود
      منظور این است که با ویراستاری محتوای کپی شده و البته لینک دادن به سایت منبع (به شرطی که سایت منبع دارای رنک پایین تری نسبت به سایت شما نباشد) می توانید محتوا را منتشر کنید.


  4. داوود لنگرودی :

    سلام لطفا بفرمایید تنظیمات ریدایرکت 301 که برای محتوای تکراری باید انجام بدیم به چه صورت است؟


    • امیر قمصری :

      درود بر شما
      لطفا به مقالات قبلی سایت نیوسئو مراجعه فرمایید.
      این سوال قبلا پاسخ داده شده است.


  5. زهرا عابدینی :

    پاسخ تون به سفیرک برام جالب بود چون این دقیقا سوال منم بود. مرسی


  6. حامد :

    سلام آقای قمصری . ممنون از مطلب خوب تون. یک سوال داشتم
    اگه میشه بفرمایید rel=canonical و تگ noindex که توضیح دادین برا زمانیه که ما از یک سایت دیگه کپی کردیم یا زمانی که دو تا پست تکراری تو سایت مون داریم؟


    • امیر قمصری :

      درود
      canonical برای زمانی است که دو پست تکراری در سایت منتشر می شود که اصولا هم اشتباه است و تگ noindex برای هر صفحه ای است که نمی خواهید ایندکس شود.


  7. آزمایشگاه کنترل کیفیت :

    پیوند محتوا یک اصطلاح جدید و جالبی بود تا به حال چیزی ازش نشنیده بودم و دیگه این برام جالب بود که کپی کردن محتوا هم مدیریت میشه .


  8. امیر حاجی محمدی :

    سلام و عرض ادب
    آیا این گفته درسته که گوگل داره کم کم به محتوایی که به جستجوی کاربر نزدیک تر باشه بها میده و از اون طرف هم بک لینک ها کم رنگ میشه و ارزش خیلی کمی پیدا میکنه ؟


    • امیر قمصری :

      درود بر شما
      اتفاقی که ازش صحبت می کنید مدتی هست که شروع شده و البته هرگز بک لینک ها ارزش خیلی کمی نخواهد داشت. الگوریتم استفاده حتما تغییر خواهد کرد و الزامات جدیدی اعلام خواهد شد اما حذف نخواهد شد.


  9. محمد گودرزی :

    سوال از کارشناس محترم
    سایتم رو تغییر دادم و وردپرسی کردم و لینک ها همه تغییر کردند.
    نحوه ریدایرکت درست چگونه هست تا در گوگل ارزش و رتبه صفحات قدیمی به جدید منتقل بشه و ورودی هام از بین نره ؟
    آیا افزونه permalink finder برای این کار مناسب هست ؟


    • امیر قمصری :

      درود بر شما
      از هر افزونه ای که استفاده می کنید دقت کنید حتما از ریدایرکت 301 استفاده کنند و به صورت مستقیم ریدایرکت کنند


  10. صفایی نژاد :

    عالی و به درد بخور بود.


  11. امانی :

    درود بر مهندس قمصری و تیم نیوسئو
    مطالب مربوط به این مقاله و بحث لینک ها را چندیدن بار خواندم، منتها سوالی برایم ایجاد شده است.
    مثلا من در سایت همکارانم، مقاله ارزشمندی میخوانم و قصد استفاده از آن در سایت خود را دارم. آیا باید کل مطلب را در سایت خودم کپی کنم و انتهای مطلب بنویسم ” منبع : …….”
    مورد دیگر اینکه اگر آن مطلب نیز کپی باشد و بنده به مطلب کپی لینک دهم، مضر نیست؟

    با تشکر


  12. مهدی :

    سلام

    اگر مطالب خارجی رو ترجمه کنیم آیا نیاز هست که لینک به منبع بدیم؟

    اگر بله – اشکال نداره ترجمه رو تغییراتی بدیم که تشخیص نده ترجمه از سایت فلان هست یا نه بازم میفهمه؟

    هدفم اینه که مطالب ترجمه شده رو با دخل و تصرف بذارم تو سایت که مجبور نباشم لینک بدم بش نظر شما چی هست؟


    • ناظر سایت :

      با سلام
      ترجمه مقاله منجر به تولید محتوای تکراری نمیشود.
      در صورتی که سایت مورد نظر ارزش و رنک بالاتری نسبت به سایت شما دارد لینک دادن ایرادی ندارد.


  13. مرتضی امانی :

    درود بر شما
    چنانچه تعداد مطالب کپی از سایت های دیگر ( البته ویرایش شده و با لینک به سایت منبع و توجه به این نکته که رتبه آنها پایین تر نباشد) زیاد تر از محتوای تولیدی باشد، آیا ضرری برای سایت دارد؟
    سوال دوم اینکه می فرمایید رتبه پایین تر نباشد، اگر رتبه سایت منبع پایین تر بود ولی مطلب به روز بود، آیا بدون لنیک منبع درج کنیم؟
    با تشکر از شما


    • ناظر سایت :

      با سلام
      1- خیر، بهتر است برای مطالب کپی ویراستاری بیشتری انجام شود
      2- خیر، مشکلی ندارد


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *