فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

آموزش سئو,سئو سایت,فاکتورهای رنکینگ گوگل
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 67 امتیاز : 4.3]

به جهت احترام به درخواست های مکرر شما دوستان عزیزم، از امروز شروع میکنم به ارائه مراحلی منحصربفرد که به شما کمک میکند عوامل رتبه بندی گوگل و محل قرارگیری سایتتان در نتایج جستجو (SERP) را بشناسید.

البته قبلا خیلی جامع تر به 200 فاکتور گوگل در بخش آموزش سئو اشاره کردم اما این سلسله مقالات سئو جدیدی که در زمینه فاکتورهای رنکینگ گوگل  منتشر خواهد شد به روزتر بوده و یادگیری دقیق اینها در کنار توضیحات جامع قبلی بسیار کاربردی خواهد بود.

ما عوامل را به قطعات پازل مانندی تقسیم میکنیم که با چینش آنها در کنار یکدیگر نهایتا به شمایلی درست و کامل از رتبه بندی گوگل میرسیم. به نظر می رسد که صدها سیگنال وجود دارد و ما نمیتوانیم هرگز صددرصد از همه پارامترهای دخیل در ماجرا مطمئن باشیم. همچنین الگوریتم گوگل هر ساله هزاران بار تغییر میکند، بنابراین معیاری است که دائما در حال تغییر است اما ما سعی میکنیم با بهترین عملکرد همواره آپدیت و دقیق باشیم. در بخش های بعدی بطور مفصل در خصوص عواملی چون محتوا، لینکها، یادگیری ماشین، گسترش سایت، دامنه،  موبایل، سرعت و … صحبت خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید بطور ساده المانهایی که گوگل برای رنک دادن به صفحات شما استفاده میکند را با هم بررسی کنیم.

فاکتور صفحه : 1-10

تگ عنوان

همانطور که در مقالات قبلی عنوان کرده ام، این تگ در سایت استفاده می شوند تا به گوگل و بازدیدکنندگان بگویند سایت شما بطور دقیق در چه موردی فعالیت می کند. بر طبق اعلام MOZ، تگ های عنوان یکی از مهمترین عوامل سئو صفحه بشمار میروند. در اینجا توضیحاتی در خصوص تاثیرگذاری آنها روی رنک صفحه شما ارائه خواهیم کرد :

  1. کلمات کلیدی که مایل هستید در آنها رنک پیدا کنید را در تگ عنوان قرار دهید.
  2. هر کلمه کلیدی که به تگ عنوان نزدیکتر باشد از اهمیت بیشتری برخوردار میشود و وزن بیشتری را دریافت میکند (منظورم دقیقا این است که عبارت کلیدی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید).

کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی ثانویه | نام تجاری

  1. تگ عنوان شما بایستی توسط کاربر انسانی نوشته شود. در نتیجه حسی منطقی در آن ایجاد میشود (بجای یک مشت کلمه کلیدی تولید شده توسط ربات!).
  2. تگ عنوان خود را در سراسر وبسایتتان تکرار نکنید چرا که میتواند تاثیری عکس داشته باشد (منظورم دقیقا این است که یک عنوان را حتی در بیش از یک صفحه استفاده نکنید).

عوامل مهمی که شاید جز سیگنالهای اصلی بشمار نروند ولی تاثیر زیادی دارند:

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

16 نظر در مورد مقاله “ فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه ” ثبت شده است
  1. مهدی مغزی :

    سلام آقای قمصری
    من چند بار به سایت شما اومدم و مقاله های شما رو خوندم
    شما به نکاتی اشاره میکنید که من تو سایت بقیه سئوکارها ندیدم مثل :
    “کلمه کلیدی ثانویه” و “کلمات و عباراتی وجود دارند که امیدوار هستید در آنها رنک بیابید” و از همه مهم تر فاکتور شماره 6 .
    این ها نکاتی اند که ظرافت و هوشمندی شما رو تو علم سئو نشون میده .
    بینهایت از شما ممنونم .


  2. محمد حسین عنایتی :

    سلام
    این مقاله تون هم یاد آوری بود هم نکات جدید سئو .
    مثل همیشه عالی بود .
    ممنونم


  3. سینا :

    نکاتی که اشاره کردید خیلی خوب بود. مخصوصا توضیحات متا تگ و هدر ها که خیلی کامل و عالی بودن


  4. سامان :

    واقعا شما یک متخصص به معنای واقعی هستید. کلا مقالاتتون خیلی متفاوت از سایتهای دیگه ای هست که به نظرم فقط ادعای سئو کار بودن دارن. من که واقعا لذت می برم از مقالاتتون.


  5. سئو سایت :

    من هم از این قانون شما تو سایت ام پیروی میکنم :
    کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی ثانویه | نام تجاری


  6. امید احمدیانی :

    ازین به بعد پایه همه ی مقالاتتون هستم!

    واقعا خیلی عالیه!


  7. سپند کمالی :

    سلام و مرسی از اینکه مقالاتتون رو در اختیارمون میذارین واقعا عالی بود.


  8. اینجا ایران است ... :

    آقا ممنون ولی واقعا من هیچی نفهمیدم!!! ….
    * من هوشم افت کرده یا واقعا متن سخت بود؟
    * میشه کمکم کنید چطور میتونم این ها رو اجرایی کنم؟


    • امیر قمصری :

      درود بر شما
      متن سخت بود. با دقت بخوانید لطفا و چندین بار دور کنید


  9. میترا :

    درود و خداقوت
    وقتتون خووش
    یک سوال داشتم…برای موتورهای جست و جو Hidden بودن یا نبودن تاثیر گذار است؟؟ به طور مثال در هر صفحه از تگ H1 استفاده کنیم یک بار آن هم برای عنوان صفحه ولی این تگ Hidden باشد .
    از شما سپاس گذارم


    • ناظر سایت :

      با سلام
      Hidden کردن عناصر وب برای رباتهای جستجوگر گوگل مناسب نمیباشند.
      با توجه به اهمیت زیاد تگ H1، نباید از این تگ به صورت Hidden استفاده شود.


  10. میترا :

    سپاس گذارم از شما…


  11. سیروان :

    سلام
    این توضیحات را قبلا خواندم ولی این چیزی که باعث میشه نظر بدم اینه که به کاربران احترام میگذارید و سایتتون را همیشه بروز میکنید.
    انشالا که همینطور بروز باشید و ما از اطلاعاتتون استفاده کنیم.


  12. ابراهیم اشتیانی :

    من همه مقالات شما دنبال می کنم. این مطلب واقعا جالب بود. سپاسگزارم


  13. بهنام :

    مرسی از توضیحاتتون.


  14. سینا :

    خیلی ممنون از مطالب خوبی که میگذارید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *