بررسی روش های افزایش سرعت سایت

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

افزایش سرعت سایت در سئو بسیار مهم است. آنقدر مهم که گوگل از آن به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی سایت ها یاد می کند و با گذشت زمان، مجموعه ای از ابزارها را برای توسعه دهندگان و مدیران سایت ها ارائه کرده تا با استفاده از آن ها اقدام به بهبود سرعت بارگذاری وب سایت های خود کنند. در این مقاله به موارد مربوط به تاثیر افزایش سرعت سایت در سئو می پردازیم.

منظور از سرعت سایت چیست؟

سرعت سایت عبارت است از مدت زمان لازم برای بارگیری صفحه وب، به عبارتی دیگر مدت زمانی است که آدرس سایت در قسمت آدرس بار مرورگر قرار می گیرد و مرورگر اقدام به بارگذاری صفحه وب می کند تا زمانی که آن صفحه به طور کامل باز شود. سرعت بارگذاری صفحه توسط چندین عامل مختلف از جمله سرور سایت، اندازه فایل های موجود در صفحه، حجم تصاویر و… تعیین می شود. اما اندازه گیری این سرعت، آن چنان هم ساده نیست.

تاثیر افزایش سرعت سایت در سئو چگونه است؟

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

درست است که در ابتدا مقاله گفتیم سرعت سایت یکی از عوامل مهم رتبه بندی از منظر گوگل است، اما به خاطر داشته باشید که سئو مجموعه ای از فعالیت ها است و نمی توان یک معیار آن را به عنوان برترین و مهمترین معیار شناخت، پس اگر سایتی از سرعت مطلوبی برخوردار باشد و سایر فاکتورهای مهم مثل محتوای با کیفیت، بک لینک و… را دارا نباشد، نمی توان انتظار داشت رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کند.

همچنین اگر یک سایت محتوای باکیفیتی و سئو شده داشته باشد اما مدت زمان بارگذاری آن بسیار زیاد باشد، بازهم نمی تواند رتبه و رنک خوبی نزد گوگل داشته باشد، پس این مجموع فعالیت های مرتبط با بهینه سازی سایت است که درنهایت منجر به نتیجه می شود، اما افزایش سرعت سایت در سئو تاثیرهای مختلف مستقیم و غیرمستقیمی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1- بسیاری از معیارهای سئو به سرعت سایت وابسته هستند

تصور کنید شما تلاش زیادی کرده اید تا معیارهای سئو را در سایت خود رعایت کنید، سایت شما دارای ساختار عالی است و شامل محتواهای با کیفیت، هدفمند و مرتبط می باشد. اما این اولین تجربه بازدیدکننده احتمالی شما نخواهد بود بلکه اولین تعامل، سرعت بارگذاری صفحه است، اگر صفحه در مدت زمان مطلوبی برای کاربر باز نشود، او وبسایت شما را ترک می کند و فرصتی برای مشاهده محتوای با کیفیت شما پیش نمی آید. پس می توان گفت افزایش سرعت سایت در سئو بسیار تاثیر گذار است. به نوعی همه چیز از یک سرعت مطلوب شروع می شود و سایر عوامل توسط وجود سرعت مطلوب می توانند خودنمایی کنند. پس همانطور که گفته شد تاثیر افزایش سرعت سایت در سئو از طرق مختلف مستقیم و غیرمستقیم ممکن است.

2- افزایش سرعت سایت در سئو خود یک عامل رتبه بندی است

تاثیر سرعت سایت,تاثیر سرعت سایت در سئو,سرعت سایت

گوگل بارها اعلام کرده که یک سایت سریع به شما در رتبه بهتر کمک می کند. گوگل به اصطلاح “به روز رسانی سرعت” را راه اندازی کرد که باعث می شود سرعت سایت یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه باشد.

گوگل تأکید کرد که این امر فقط روی کندترین سایت ها تأثیر می گذارد، یعنی سایت های کند دچار افت رتبه می شوند اما سایت های خیلی سریع افزایش رتبه پیدا نخواهند کرد، ولی مطمئناً سرعت سایت را در همه جا بررسی می کنند. در حال حاضر فقط کندترین سایت ها ضربه می خورند، اما تضمینی وجود ندارد که در آینده هم همینطور باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: نرخ خزش چیست؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

3- تاثیر سرعت در خزیدن خزنده ها

سایتهای بزرگ برای خزیده شدن به طرز باور نکردنی طاقت فرسا هستند و در هم تنیده شده اند که این آشفتگی می تواند تغییرات بزرگی را در رتبه آن ها ایجاد کند. اگر سایت ها ساختار بهینه نداشته باشند، خزنده های گوگل نمی توانند تمامی صفحات آن ها را پیدا و ایندکس کنند، همچنین سرعت بارگذاری صفحه فقط برای کاربران نیست، بلکه بر سرعت و عملکرد خزنده های موتورهای جستجو هم تاثیر می گذارد، پس سایت باید جهت خزیده شدن و ایندکس مناسب، از ساختار بهینه و سرعت بارگذاری مطلوب برخوردار باشد، هرچه سایت شما بزرگتر باشد، بهینه سازی سرعت، تأثیر بیشتری خواهد داشت. پس می توان از بهبود عملکرد خزنده ها به عنوان یکی دیگر از مزایای مربوط به افزایش سرعت سایت در سئو نام برد.

4- تاثیر سرعت سایت در نرخ تبدیل و نرخ پرش

سرعت سایت در سئو

هدف شما باید این باشد که سریع ترین سایت در جایگاه خود باشید. یعنی سریع تر از رقبای خود. داشتن یک سایت یا یک پلتفرم فروشگاهی که سرعت بارگذاری خیلی کمی دارد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. مردم دکمه برگشت را در چند ثانیه می زنند و دیگر هرگز بر نمی گردند و این نرخ پرش را افزایش می دهد که در سئو سایت تاثیر منفی دارد، با ارائه یک سایت سریع، شما نه تنها بر بهبود نرخ تبدیل خود تاثیر مثبت می گذارید، بلکه اعتماد و وفاداری به نام تجاری را نیز ایجاد می کنید.

5- تاثیر سرعت سایت در تجربه کاربری

بهبود سرعت سایت در همه جا به معنای خوشحال کردن کاربر است. آن ها از تعامل با سایت شما لذت خواهند برد، بیشتر خرید خواهند کرد و بیشتر اوقات برمی گردند تا محتوای شما را مشاهده کنند (در صورت داشتن محتوای با کیفیت در کنار سرعت مطلوب) و این بدان معناست که گوگل سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی عالی می نگرد.

6- بهینه سازی سایت فقط نگاه کردن به اعداد نیست

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

بهینه سازی سرعت سایت، به سادگی کسب نمره خوب در تمام ابزارهای تست سرعت سایت نیست. با نمرات و معیارها خود را کور نکنید زیرا اکثر این آزمایشات و نمره ها در یک محیط غیرواقعی بررسی می شوند و به دست می آیند، در صورتی که دنیای واقعی بیشتر اهمیت دارد و شرایط برای هر کاربر متفاوت است.

هر بازدیدکننده از نوع متفاوتی از اتصال به اینترنت، دستگاه و مرورگر استفاده می کند. دریابید که کاربران شما چه کسانی هستند، چگونه به سایت شما دسترسی پیدا می کنند و وقتی در آنجا هستند چه کار می کنند. ابزارهای کلاسیک مانند PageSpeed Insights گوگل، WebPageTest.org و Lighthouse را با ابزارهای تحلیلی ترکیب کنید تا نمای کلی مسائل سرعت سایت خود را بدست آورید. برای شروع به کار در بهبود سرعت سایت خود، از توصیه های این ابزارها استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید اجرای این توصیه ها اغلب سخت است و همیشه تمامی آن ها الزامی نیستند.

معرفی بهترین روش های افزایش سرعت سایت

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

1- فشرده سازی فایل ها

جهت افزایش سرعت سایت، باید از فایل های فشرده شده و بهینه در صفحات سایت خود استفاده کنید، چه فایل های CSS و JS، چه فایل های تصویری باید بهینه سازی و کم حجم شده باشند، اما دقت کنید فشرده سازی فایل های کدی، ممکن است مشکلاتی را به هماه داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود برای انجام این کار از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

2- استفاده از هاست مناسب

هاست یکی از عوامل موثر در سرعت سایت است، اغلب افراد جهت کاهش هزینه های سایت خود،از هاست های شتراکی استفاده می کنند، اما باید بدانید این هاست ها نمی توانند سرعت بالایی را برای وب سایت شما ارائه دهند، به همین دلیل استفاده از هاست های اختصاصی یشنهاد می شود، البته این هاست ها هزینه بیشتری را هم می طلبند.

3- استفاده از کش (Cashe)

 استفاده از سیستم کش، موجب می شود س از اولین بارگیری سایت شما توسط کاربر، صفحه سایت در مرورگر او ذخیره شود، درنتیجه در بازدید های بعدی، مرورگر اطلاعات را از موارد ذخیره شده بارگذاری می کند که این امر سبب افزایش سرعت لود سایت شما برای کاربر می شود.

پیشنهادات PageSpeed Insights برای افزایش سرعت سایت

گوگل در PageSpeed Insights، فهرستی از پیشنهادات درباره چگونگی مدیریت فاکتورهایی که می توانند امتیاز بهینه سازی شما را کاهش دهند ارائه می کند.

در اینجا فهرست خلاصه آنچه می توانید انجام دهید ارائه می شود:

  • از ریدایرکت صفحات لندینگ پیچ اجتناب کنید: این کار نمایش صفحه را کند می کند که اثر منفی بر تجربه کاربر در دسکتاپ و موبایل خواهد داشت.
  • فشرده سازی را امکان پذیر کنید: استفاده از سایز کوچک تصاویر، زمان صرف شده برای دانلود منبع و دیتای مصرفی کاربران را کاهش می دهد.
  • زمان پاسخ سرور را بهبود بخشید: اگر صفحه در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری نشود، 53 درصد کاربران موبایلی آن را ترک می کنند.
  • پیاده سازی سیاست caching: عدم استفاده از کش باعث می شود زمان بین ارسال و دریافت بسته اطلاعاتی بین کلاینت و سرور، زیاد باشد که منجر به تاخیر، مسدود شدن نمایش صفحه و هزینه های بالاتر برای بازدیدکنندگان می شود.
  • minify منابع (HTML ,CSS و جاوا اسکریپت): باعث می شود داده های اضافی منابع که به بازدیدکنندگان داده می شود کاهش یابد.
  • بهینه سازی تصاویر: حدود 60 درصد اندازه صفحه را شامل می شوند و تصاویر سنگین باعث کاهش شدید سرعت در نمایش سایت می شوند.
  • بهینه سازی CSS delivery: صفحه باید پیش از نمایش خود، CSS را پردازش کند. وقتی مشکلات render-blocking فایل های CSS خارجی وجود داشته باشد، پردازش و رندر صفحه را به تاخیر می اندازد.
  • اولویت دهی محتوای قابل مشاهده: اگر محتوای بالای صفحه که بدون اسکرول کردن قابل دید است در حالت فشرده از 14.6 کیلوبایت بیشتر شود، نیازمند چندین تبادل بسته اطلاعاتی بین سرور و مرورگر کاربر است تا محتوا بارگذاری شده و نمایش داده شود.
  • حذف render-blocking جاوا اسکریپت: هر بار مرورگر در HTML سایت با آن مواجه می شود، باید توقف کرده و اسکریپت را اجرا کند که پردازش رندر را کند می کند.

اگر مطمئن نیستید هر یک از بهینه سازی سرعت صفحه که در بالا مطرح شد را چطور انجام دهید، با سازنده وب سایت خود صحبت کنید.

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

عوامل موثر در سرعت سایت

در آموزش سئو برای بهینه سازی سرعت سایت، یکی از موضوعاتی که قبل از شروع بهینه سازی باید بدانید، عوامل تاثیرگذار روی سرعت سایت است. عوامل و موارد زیادی است که روی سرعت سایت تاثیر می گذارد. بهتر است که برای افزایش سرعت سایت از این موارد غافل نشوید:

تصاویر مورد استفاده در وب سایت

یکی از مهمترین فاکتورها، تصاویر در وب سایت هستند که می توانند حجم سایت را افزایش داده و در نهایت باعث کاهش سرعت وب سایت شوند. بنابراین باید تصاویر را به شکل بهینه شده در سایت قرار دهیم. به منظور بهینه سازی تصاویر باید به موارد زیر دقت کنیم: 

  • حجم عکس را با استفاده از نرم افزار های مخصوص کاهش دهیم.
  • از فرمت های مناسب مانند png , jpg استفاده کنیم.

یکی از فاکتورهای مهم برای بهینه سازی سایت، سئو تصاویر است. برای بهینه سازی تصاویر وب سایت، باید نکات و مواردی را در نظر بگیرید که در این محتوا در یک سرفصل جداگانه برای شما شرح خواهیم داد.

عدم استفاده از پلاگین های غیر ضروری و نامناسب

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث کاهش سرعت سایت یا بهتر است بگوییم، کاهش سرعت لود صفحات سایت وجود افزونه های متعدد در سایت های وردپرسی است. حتما قبل شروع بهینه سازی سورس و انجام اقداماتی برای افزایش سرعت سایت، حتما این بخش از وب سایت خود را بررسی کنید. برخی از افزونه نه تنها برای وب سایت شما مفید است، بلکه هم سرعت لود سایت را کاهش می دهد و هم ممکن است که در بروز رسانی، سایت شما را دچار ویروس کند.

پیشنهاد می شود که با یک برنامه نویس، تک تک افزونه ها را بررسی کنید و هر کدام که ضرورتی برای سایت ندارد، آن را حذف کنید. فراموش نکنید که برخی افزونه ها امکانات چند افزونه را با هم دارد. نصب این افزونه ها با توجه به کارایی بالایی که دارند، بسیار مناسبتر و بهتر از چندین افزونه و پر کردن حجم بسیاری از هاست است.

عدم قراردادن تبلیغات بیش از حد

متن ها و تصاویر تبلیغاتی می توانند تاثیر به سزایی در کاهش سرعت وب سایت داشه باشد. وجود تبلیغات زیاد برای یک سایت، نه تنها سرعت آن سایت را کاهش می دهد، بلکه اثر منفی روی ذهن کاربر سایت گذاشته و باعث افزایش بانس ریت و کاهش نرخ کلیک می شود.

برای موضوع تبلیغات سعی کنید کاملا بهینه شده، این کار را انجام دهید.

معرفی ابزارهای سنجش و بهبود سرعت سایت

یکی از مهم ترین موضوعات برای افزایش سرعت سایت این است که بدانید چگونه و چطور سرعت سایت خود را بسنجید. در زمان پیدا کردن تعرفه افزایش سرعت سایت، فراموش نکنید که سنجش این موضوع کاملا رایگان است و ابزارهایی که برای تست سرعت سایت هستند، کاملا رایگان این کار را انجام می دهند.

در ادامه بهترین و مناسب‌ترین ابزارها و روش های تست سرعت را برای شما بررسی می کنیم.

Page Speed Insights

Page Speed Insights یکی از ابزارهای تست سرعت سایت است. این ابزار سرعت سایت را اندازه گیری و پیشنهاداتی در جهت بهبود سرعت سایت می دهد.

این پلت فرم از یک الگوریتم پیچیده و خاص جهت اندازه گیری سرعت سایت استفاده می کند. همچنین این ابزار به سرعت سایت یک عدد اختصاص می دهد که بازه ای بین 0 تا 100 است. اگر عدد اختصاص داده شده بیشتر از 85 باشد بدین معنی است که سایت شما بهینه شده است. اما اگر عددی پایین تر از آن نشان دهد، سایت شما به طور حتم نیاز به بهینه سازی خواهد داشت.

این ابزار پیشنهادهایی هم به منظور بهینه سازی سایت شما می دهد که براساس رتبه سایت، محتوای به کار رفته و میزان اهمیت هر صفحه ارائه می شود.

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

Pingdom

این ابزار سایت شما را رصد می کند و در صورتی که سرعت سایت شما کاهش پیدا کند به شما هشدار می دهد. نکته جالب در مورد این ابزار این که بیش از 60 درصد سرورهای دنیا از آن در جهت اطلاع از سرعت سایت خود استفاده می کنند.

نام دیگر این ابزار Uptime Monitoring Solution می باشد. این ابزار از معیارهای زیادی جهت سنجش سرعت سایت استفاده می کند. در زیر محیط این نرم افزار را می توانید ببینید:

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

WP Super Cache

WP Super Cache یکی از افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس است که صفحات پویا وبلاگ های ورد پرسی را به HTML های ایستا تبدیل می کند. این کار باعث می شود وب سرورها بجای تراکنش حجم بالایی از فایل ها و PHP اسکریپت های پرحجم فقط به پردازش فایل های HTML ساده و کم حجم بپردازد.

همچنین این پلاگین به افزایش ترافیک به وجود آمده در سایت کمک می کند و باعث می شود سرعت لود صفحات بالا رود.

Incapsula

برای درک بهتر این ابزار به این مثال توجه کنید. فرض کنید سایتی در تهران به ثبت رسیده است و برای دسترسی عمومی در فضای مجازی آپلود شده است. این سایت در سرورهای ایران با سرعت بیشتری به نسبت سرور های خارج از کشور لود می شود.

مثلا سرعت لود سایتی در ایران با سرعت لود همان سایت در آمریکا کاملا متفاوت است. حال که معنای این تفاوت ها را درک کردید، متوجه شده اید که این مسئله در تمام دنیا وجود دارد و یک مشکل بزرگ محسوب می شود.

برای رفع این مشکل از این ابزار استفاده می شود.

این پلت فرم در اصطلاح یک ابزار شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) می باشد. قابلیت این ابزار آن است که به تمام بازدیدکنندگان از سراسر دنیا این اجازه را می دهد تا سایت دلخواه خود را  با یک سرعت و یک کیفیت دریافت کنند.

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

Compressor.io

Compressor یک پلت فرم ساده اما بسیار کارآمد است. این ابزار برای بهینه سازی تصاویر بسیار مناسب است.

این ابزار عکسهای مرتبط و کار شده در سایت شما را بدون کاهش کیفیت آن ها به بهترین شکل بهینه می کند.

فرمت های پشتیبانی شده در این ابزار عبارتند از:

  • JPG
  • PNG
  • GIF
  • SVG

در شکل زیر تصویری از این نرم افزار را مشاهده می کنید.

speed score,افزایش سرعت سایت,بهینه سازی سایت

در این مقاله یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی گوگل در رتبه بندی سایت را مورد بررسی قرار دادم. از شما دوستان عزیزم درخواست می کنم که به زمان سرعت بارگذاری سایت خود توجه کنید و تا جای امکان آن را بهبود دهید. همانطور که در مقالات گذشته بارها بیان کردم، سرعت لود وب سایت شما نباید بیش از 3 ثانیه باشد. بنابراین همین الان سرعت وب سایت خود را آنالیز کنید و آن را بهبود دهید.

TTFB چیست و چرا روی سرعت سایت تاثیر می گذارد؟

گاهی اوقات ممکن است شما تمامی عواملی که به سرعت وب سایت مربوط می شود را به خوبی بررسی و موانع آن برای سرعت سایت را رفع کرده باشید، اما با وجود آن هم، مطالب شما به کندی لود شوند. در این شرایط باید به TTFB مراجعه نمایید.

در این جا با این سوال رو به رو می شوید که TTFB چیست. مدت زمانی که مروگرها در حال تلاش هستند که به سرور و هاست وردپرس شما وصل شوند و اطلاعات وب سایت را دریافت نمایند TTFB گفته می شود. از نظر گوگل مدت زمان انتظار برای پاسخ، TTFB نامیده می شود.

علت اهمیت TTFB

همان طور که گفته شد TTFB به سرعت لود شدن صفحه ها کمک زیادی می کند و تاثیر موثری بر روی بهینه سازی وب سایت خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که بگوییم گاهی اوقات با کاهش TTFB هم رو به رو خواهیم شد که این موارد هیچ کدام به سرعت صفحه شما مربوط نمی شود. بلکه در مورد پاسخگویی سرورهای هاست ها در وردپرس مربوط است.

شرکت MOZ در تحقیقاتی که به انجام رسانده است متوجه شده که نتایج بالای گوگل به TTFB می باشد، که این مورد می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای مهم افزایش سرعت سایت به شمار رود. اگر شما بتوانید TTFB را افزایش دهید، کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند مدت زمان کمتری منتظر لود شدن صفحه ها خواهند بود، در غیر این صورت وب سایت شما را ترک خواهند کرد.

اگر با نحوه افزایش و کاهش TTFB در DNS آشنا شوید، به راحتی می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. سرعتی که گوگل برای TTFB پیشنهاد داده است 1 ثانیه می باشد. این عدد را باید در فضای وردپرسی بین 500 تا 600 میلی ثانیه در نظر بگیرید.

مولفه های تشکیل دهنده TTFB

همان طور که در مطالب بالاتر ذکر شد TTFB می تواند بر روی سرعت لود شدن صفحه های وب سایت شما تاثیر بگذارد. در این جا می توان گفت که TTFB از سه مولفه جداگانه تشکیل می شود که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد.

مدت زمان ارسال درخواست از HTTP: زمانی که درخواست HTTP ارسال شود TTFB شروع به کار خواهد کرد، مدت زمان ارسال این درخواست به زمان جستجو در dns، فاصله تا سرور مورد نظر، سرعت شبکه و … بستگی دارد که با توجه به این فاکتورها درخواست ارسال خواهد شد.

مدت زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست ارسالی: در مبحث آموزش افزایش سرعت سایت می توان این موضوع را ذکر کرد که با توجه به مدت زمانی که برای پردازش درخواست ها مورد نیاز است می توان سرعت وب سایت را افزایش یا کاهش داد. بعد از اینکه TTFB درخواست را دریافت کرد مجبور می شود که آن ها را مورد پردازش قرار دهد و پاسخ را برای سرور ارسال نماید.  پاسخ ارسال به وسیله برقرار نمودن تماس، اجرای اسکریپت ها، ارتباط با دیگر سرویس ها و … می باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای ارسال اولین بایت از سوی سرور به مرورگر: در نهایت سرور ها باید پاسخ ارسال شده را برای کاربران ارسال نمایند، که این مرحله به سرعت اینترنت کاربران و سرعت شبکه سرور بستگی دارد، یعنی اگر سرعت اینترنت کاربران پایین باشد تاثیر زیادی بروی سرعت لود شدن صفحه ها دارد.

نحوه سنجیدن TTFB

روش های مختلفی وجود دارد که براساس آن ها می توان TTFB وب سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. ابزارهای زیادی وجود دارد که به بررسی سرعت وردپرس می پردازد. در ادامه مطالب این ابزارها را برای شما شرح خواهیم داد.

GTMetrix: یکی از بهترین ابزارهایی که برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت وردپرسی وجود دارد GTMetrix می باشد که تنها با وارد شدن به این سایت می توانید نتیجه آنالیز را با توجه به منویی که در اختیار شما قرار دارد مشاهده نمایید.

Pingdom: در مبحث آشنایی با فاکتور تاثیرگذار روی افزایش سرعت سایت می توان به ابزار دیگری به نام Pingdom اشاره کرد که برای بررسی و آنالیز سرعت وب سایت ورپرسی مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام آنالیز باید آدرس سایت خود وارد نمایید و با توجه به منویی که در اختیار شما قرار داده اند سرعت وب سایت خود را مشاهده نمایید، البته لازم به ذکر است که بگوییم نمی توان از طریق IP ایران از این ابزار استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود