مهم

آشنایی با خطاهای سرچ کنسول و روش رفع آن

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

رفع خطاهای سرچ کنسول یا همان وب مستر تولز سابق و نحوه رفع آن ها، شاید از بزرگترین چالش هایی باشد که سئوکاران با آن روبرو می شوند. برای مثال پیگیری 12000 پیغام خطا که در سرچ کنسول ظاهر می شوند، می تواند شما را نسبت به ریشه کن کردن این ارورها (که ظاهرا غیرقابل حل هستند) ناامید کند. کلید حل مشکل این است که ابتدا بدانیم کدام ارورها تاثیر مخرب بیشتری دارند و چه مواردی به راحتی قابل حل هستند. دلیل اهمیت بررسی و توجه به خطاهای سرچ کنسول، تاثیری است که روی کاربران و رتبه سایت شما در نتایج موتور جستجو گوگل دارند.

خدمات بررسی سئو سایت در نیوسئو، به دلیل اهمیت همین خطاهای سرچ کنسول می باشد و شما می توانید به راحتی راه حل و روش های رفع ارورهای سایت خود را با استفاده از این سرویس نیوسئو دریافت کنید.

برای مثال داشتن هزاران ارور 404 خصوصا آن هایی که متعلق به آدرس های ایندکس شده یا لینک شده به صفحات دیگر هستند، بصورت بالقوه باعث آزار کاربران شما می شود. اگر آن ها وارد چندین صفحه 404 در یک بخش شوند، اعتمادشان نسبت به سایت شما کاهش می یابد و البته باعث ناامیدی می شود.

قبل از هر چیز برای کسانی که به تازگی با سرچ کنسول گوگل آشنا شده اند، قصد داریم توضیحاتی را ارائه دهیم:

سرچ کنسول گوگل چیست؟

تقریبا تمام افرادی که کار سئو سایت را انجام می دهند، دوست دارند که سایت را از دید موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نیز ببینند تا نقاط قوت و ضعف سایت را بهتر متوجه شوند و برای رفع خطاهای سرچ کنسول و رشد سایت، بیشتر تلاش کنند.

کاربرد سرچ کنسول نیز همین است که سایت را از منظر موتورهای جستجو و کاربر به صاحب سایت نشان دهد. در گذشته نیز این ابزار وجود داشت اما با نامی دیگر شناخته می شد. گوگل سرچ کنسول را قبلا با نام گوگل وبمستر تولز می شناختند.

علاوه بر کمک به بهبود سئو سایت و محتوای آن، این ابزار قدرتمند مشکلاتی که ممکن است در سایت شما به وجود آمده باشد را به شما می گوید تا بتوانید برای حل آن، اقدام کنید. به علاوه با ثبت سایت خود در سرچ کنسول می توانید متوجه شوید که محتوای تان در نتایج گوگل نمایش داده می شود یا خیر.

از دیگر امکاناتی که سرچ کنسول در اختیار کاربران خود قرار می دهد، می توان به جمع آوری اطلاعات درباره هر صفحه از سایت و جایگاه آن در نتایج گوگل، میزان ورود کاربران به سایت شما و همچنین کلمه هایی که بیشترین ترافیک را به سایت داده اند، اشاره کرد.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

آغاز به کار با گوگل سرچ کنسول

حالا که پاسخ سوال «سرچ کنسول چیست» را متوجه شدیم و با عملکرد و کارهایی که این ابزار برای سایت ها انجام می دهد آشنا شدیم، نوبت به آموزش کار با این ابزار و نحوه نصب آن روی سایت رسیده است. قبل از هرچیزی باید بدانید که برای استفاده از این ابزار باید مالکیت خود را به گوگل اثبات کنید.

برای نصب کردن این ابزار مهم سئو روی سایت خود، می توانید 2 کار را انجام دهید، یکی نصب از طریق افزودن رکورد DNS و دیگری از طریق آپلود فایل. اینکه کدام روش را انتخاب کنید تنها به سلیقه خودتان بستگی دارد و تفاوتی در عملکرد اصلی سرچ کنسول ایجاد نخواهد کرد.

بعد از اینکه سایت خود را در ابزار ثبت کردید می توانید به کاربران دیگر هم دسترسی بدهید تا آن ها نیز بتوانند برای بررسی عملکرد سایت، از سرچ کنسول استفاده کنند. به عنوان مالک سایت شما به تمام قسمت های سرچ کنسول دسترسی خواهید داشت اما یک کاربر، دسترسی اش محدود است.

5 بخش بسیار مهم ابزار سرچ کنسول گوگل

قبل از اینکه با با نحوه رفع خطاهای سرچ کنسول، آشنا شوید، بهتر است بخش های مختلف این ابزار سئو را بشناسید تا در زمان ارائه راهکار، دچار سردرگمی نشوید:

ارور 404 چیست,ارورهای سرچ کنسول,خطاهای سرچ کنسول

1) بخش Overview سرچ کنسول

زمانی که وارد ابزار سرچ کنسول گوگل شوید، اولین بخشی که برای شما باز می شود، بخش Overview است. این بخش خلاصه داده ها و اطلاعات گرفته شده از بخش های مهم سرچ کنسول است که کاربردهای فراوانی برای توسعه سئو سایت دارد. در ادامه تمامی بخش های Overview را با هم بررسی می کنیم.

نمودار Performance: این نمودار در بخش Overview تعداد کلیک و ورودی سایت را براساس تاریخ مشخص، نشان می دهد. بهترین کاربرد این بخش، تحلیل وضعیت سئو سایت است.

نمودار Indexing: این نمودار تعداد صفحات ایندکس شده سایت را نشان می دهد. شما توسط این بخش، می توانید وضعیت سئو تکنیکال سایت خود را آنالیز کنید.

بخش Experience: اینجا شما وضعیت وب سایت براساس 4 آیتم مهم که مربوط به تجربه کاربری است از وب سایت خود را می بینید. آیتم Page experience که تجربه کاربر در زمان بازدید صفحات مختلف را براساس فاکتورهای مشخص نشان می دهد. آیتم Core web vitals نیز همانند Page experience مربوط به تجربه کاربری وب سایت است که با فاکتورهای مشخصی چون LCP، FID و CLS تعیین می شود.

بخش Enhancements: این بخش داده هایی را از بررسی بخش های مختلف و آیتم های مختلف نشان می دهد. اهمیت دادن به این داده ها به وب سایتتان کمک می کند که وضعیت بهتری در سئو و نتایج گوگل داشته باشند، برای کاربر بهتر و جذاب‌تر نشان داده شوند و در کل بیشتر، مورد تایید گوگل باشند.

در ادامه هر کدام از بخش های بالا را به صورت جزئی تر، بررسی می کنیم.

رفع خطاهای سرچ کنسول

2) بخش performance سرچ کنسول

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین بخش های ابزار سرچ کنسول گوگل، بخش پرفورمنس است. اگر می خواهید به خوبی سئو سایت خود را بهبود بخشید و به رفع خطاهای سرچ کنسول بپردازید، باید این تحلیل این بخش را به خوبی بدانید. این بخش دارای دو تب زیر است:

Search results

این بخش یکسری آیتم های خاص، اطلاعات زیر را به شما ارائه می دهد:

  • Total clicks: میزان کلیک ها و ورودی سایت را در قالب نمودار و اعداد مشخص در بازه های زمانی مشخص، نشان می دهد
  • Total impressions: میزان نمایش صفحات وب سایت در نتایج گوگل در بازه های زمانی مشخص را نشان می دهد
  • Average CTR: میزان درصد نمایش صفحات سایت در نتایج گوگل به نسبت ورودی را نشان می دهد.

حال شما می توانید براساس آیتم های زیر، موارد بالا را مشاهده کنید:

  • Search type: شما می توانید نوع جستجو کاربران را مشخص کنید. کاربران در گوگل یا دنبال یک وب سایت یا صفحه هستند (web) یا به دنبال تصویر خاصی هستند (Image) یا به دنبال ویدیو خاصی هستند (Video) یا به دنبال خبر خاصی هستند News. بهتر است بدانید که هر کدام از این آیتم ها را می توانید با هم مقایسه کنید.
  • Query: براساس کلمه کلیدی مشخصی، شما داده ها بالا را برای نمایش، تنظیم می کنید. به عنوان مثال برای اینکه ببینید وب سایت شما با عبارت “خرید موبایل” در یک بازه زمانی مشخص، چه میزان کلیک داشته و از چه صفحاتی با این عبارت، کلیک دارد، باید در این بخش، عبارت “خرید موبایل” را یک Query تعریف کنید.
  • Pages: براساس یک آدرس صفحه خاص، میزان کلیک، ایمپرشن و CTR را ببینید. به عنوان مثال می خواهید بفهمید که یک صفحه از سایت، در یک بازه زمانی مشخص، با چه کلمات کلیدی، چه میزان ورودی دارد و آیا محتوا و کلمه کلیدی اصلی آن با صفحه دیگری، یکسان است یا خیر.
  • Country: با انتخاب این گزینه می توانید بفهمید که از چه کشوری، چه میزان ورودی و کلیک و نمایش در نتایج را دارید.
  • Devices: این گزینه برای زمانی است که بخواهید متوجه شوید که کاربران شما بیشتر از طریق موبایل کلمات کلیدی شما را جستجو می کنند یا از طریق pc یا هر دستگاه دیگری

تمامی این آیتم ها به شما کمک می کند که سئو سایت خود را بهبود بخشید، اما در صورتی که بدانید چگونه باید از داده های ارائه شده در این فیلدها، در جهت بهبود سئو سایت می توان استفاده کرد.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

3) بخش Indexing سرچ کنسول

یک قسمت فنی از کاربرد سرچ کنسول، به بخش Indexing برمی گردد. این بخش نشان می دهد که چند صفحه در فهرست Google از آخرین به روزرسانی وجود دارد، چند صفحه نیست و چه خطاها و هشدارهایی باعث ایجاد مشکل در فهرست بندی صحیح صفحات شما برای گوگل شده است.

توصیه می کنیم برای بهبود سئو سایتتان، این برگه را به طور مرتب بررسی کنید تا ببینید چه خطاها و هشدارهایی در وب سایت شما ظاهر می شود. با این حال، هنگامی که Google خطاهای جدید را پیدا کرده، اعلان ها را نیز دریافت می کنید.

هنگامی که چنین اعلانی دریافت کردید، می توانید خطا را با جزئیات بیشتری در اینجا بررسی کنید. شاید متوجه شوید که خطاها زمانی ایجاد می شوند که به عنوان مثال، به نظر نمی رسد تغییر مسیر درست کار کند، یا Google در حال یافتن کد شکسته یا صفحات خطا در موضوع شما است.

با کلیک روی پیوند، می توانید خطا را عمیق تر تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه URL های خاصی تحت تأثیر قرار می گیرند. هنگامی که خطا را برطرف کردید، می توانید آن را به عنوان ثابت علامت گذاری کنید تا مطمئن شوید Google دوباره URL را آزمایش می کند.

مهم ترین بخش Indexing که برای تمامی سایت ها فعال است، بخش Pages است. با کلیک روی این بخش دو نمودار که تعداد صفحات ایندکس شده (indexed by Google) و تعداد صفحات ایندکس نشده (not indexed by Google) را نشان می دهند، را می بینید. اینجاست که متوجه خواهید شد چند درصد از فعالیت شما روی سئو تکنیکال بازدهی داشته است.

در بخش دوم این تب، تیتر Why pages aren’t indexed را خواهید که در زیر آن دلایل ایندکس نشدن صفحات و تعداد صفحاتی که با آن دلیل، ایندکس نشده اند را به شما نشان می دهد.

پس از اینکه خطاهای سرچ کنسول مربوط به هر بخش از تب Pages را رفع کردید، می توانید با کلیک روی خطای آن (به عنوان مثال: خطای Page with redirect) از بخش Why pages aren’t indexed، درخواست بررسی برای رفع آن را از طریق گزینه Validate fix به گوگل ارسال کنید.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

4) بخش URL Inspection

یکی از پرکاربردترین بخش های این ابزار سئو سایت، بخش URL Inspection است. این قابلیت به شما کمک می کند URL های خاصی را تجزیه و تحلیل کنید.

شما صفحه را از فهرست گوگل بازیابی کرده و آن را با صفحه ای که اکنون در سایت شما وجود دارد مقایسه نمایید تا ببینید آیا تفاوت هایی وجود دارد یا خیر. در این صفحه، می توانید اطلاعات فنی بیشتری پیدا کنید، مانند زمان و نحوه خزیدن Google و نحوه نمایش آن هنگام خزیدن.

گاهی اوقات شما نیز متوجه تعدادی خطا می شوید. این ممکن است در مورد عدم توانایی Google در جستجوی صحیح صفحه شما باشد. همچنین اطلاعاتی در مورد داده های ساختار یافته موجود در این URL ارائه می دهد.

مهم ترین کارایی این بخش، درخواست ایندکس دستی برای یک صفحه است. شما می توانید به وسیله قرار دادن آدرس صفحه در فیلد بالا ابزار، درخواست ایندکس دستی آن را ایجاد کنید. پس از ارسال درخواست ایندکس معمولا یکی از دو پیغام زیر را دریافت می کنید:

1- URL is on Google: یعنی صفحه شما ایندکس شده است. حال برای درخواست ایندکس دوباره (بهتر است پس از بروز رسانی یک صفحه، برای آن درخواست ایندکس دستی، رد کنید)، روی گزینه Request INDEXING کلیک کنید.

2- URL is not on Google: اگر با این پیغام روبرو شدید، یعنی صفحه ایندکس نشده است. از بخش پایین این پیغام تا حدودی می توان حدس زد که مشکل ایندکس نشدن از کجاست.

نکته بسیار مهم: شما می توانید از بخش URL Inspection برای درخواست ایندکس دستی یک صفحه از سایت خود، استفاده کنید و در امر ایندکس شدن صفحات سایت که به تازگی بروز رسانی کردید، سرعت بخشید.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

5) بخش Enhancement tabs

در اینجا هر چیزی را که برای بهبود سئو سایت خود نیاز دارید، خواهید یافت. این اطلاعات در مورد سرعت سایت، قابلیت استفاده از تلفن همراه، استفاده از AMP و بهبود داده های ساختار یافته است که احتمالا منجر به نتایج غنی در SERP ها شود.

بیشتر سرچ کنسول سایت ها دارای بخش های زیر در تب Enhancements هستند. توجه داشته باشید که وب سایت شما باید دارای آیتم های این بخش باشد یا بهتر است بگوییم برنامه نویس این آیتم ها را برای شما فعال کرده باشد. در غیر این صورت داده خاصی در بخش Enhancements دیده نمی شود.

گوگل برای هر سایت بنابر عوامل مختلف، بودجه کراول درنظر می گیرد؛ این یعنی زمان بررسی هر سایت توسط گوگل محدود است و ارورهای 404، علاوه مشکلاتی که در بالا ذکر شد، موجب هدر رفتن بودجه کراول سایت می شوند.

تا اینجای مقاله سعی کردیم بخش های مختلف ابزار سرچ کنسول گوگل را به شما معرفی کنیم. اگر می خواهید برای بهبود سئو سایت خود، به رفع خطاهای سرچ کنسول گوگل بپردازید، باید کار کردن با این بخش ها را به خوبی آموخته و سپس برای رفع ارورهای سرچ کنسول، اقدام کنید.

google system یا website؟! کدام نوع خطاهای بخش page سرچ کنسول گوگل مهم‌تر است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که دانشجویان نیوسئو از ما می پرسند، این است که آیا اولویت خاصی برای خطاها و مشکلات اعلام شده در بخش page سرچ کنسول گوگل در جهت بهبود سئو سایت، وجود دارد؟

بله. قطعا که اولویت وجود دارد. به طور کلی می تواند از لحاظ مرجع اعلام کننده، خطاهای سرچ کنسول گوگل را به دو دسته بسیار مهم تقسیم بندی کرد:

مرجع google system: همان طور که از نام این مرجع پیداست، خطاهای مشخص شده از طرف این مرجع، موارد برگرفته شده از هسته گوگل است و اهمیت بسیار بسیار زیادی داشته و باید حتما و حتما در اسرع وقت موارد اعلام شده در این بخش ها را بررسی و در صورت نیاز، مشکلات آن را برطرف کنید.

معمولا اعلانات مرجع google system موارد زیر هستند:

  • Crawled – currently not indexed
  • Discovered – currently not indexed
  • Duplicate, Google chose different canonical than user

مرجع Website: مواردی که با مرجع Website در بخش page سرچ کنسول اعلام می شود، مواردی است که از بررسی سورس و محتوای کلی سایت، بدست آمده است. تفاوت اصلی خطاهای اعلام شده در این دو بخش، این است که مواردی که با مرجع google system مشخص می شود، از لحاظ گوگل بسیار مهم است و ممکن است باعث جریمه وب سایت شما شود.

نکته بسیار مهم: فراموش نکنید که تمامی مواردی که در بخش Page سرچ کنسول گوگل اعلام می شود، خطا نیست؛ بلکه Warning یا به اصطلاح اعلان است و سرچ کنسول گوگل بدین جهت این اعلانات را به شما شرح می دهد که حواستان به اقدامات سئو تکنیکال و اصلاحاتی که در این راستا، انجام می دهید، باشد.

آموزش رفع خطاهای سرچ کنسول

مهمترین خطاهای سرچ کنسول در بخش Indexing در ادامه شرح داده خواهند شد. همان طور که گفته شد در بخش Why pages aren’t indexed ممکن است مواردی وجود داشته باشند که در صورت اصلاح نشدن، تاثیرات منفی در سئو سایت بگذارند. در ادامه تمامی خطاهای مربوط به بخش Indexing را به طور کامل بررسی و روش هایی را برای رفع آن شرح می دهیم.

هشدار Server error (5xx)

خطاهای سرور معمولا در قالب خطاهای 500, 502, 503, 504 ظاهر می شوند و وجود عدد 5 در ابتدای آن ها نشان دهنده این است که خطا از سمت سرور سایت شما می باشد. برطرف کردن ارورهای سرور معمولا نیاز به تخصص خاص خود را دارد و برای حل اینگونه موارد می توانید از پشتیبانی هاست وب سایت خود کمک بگیرید.

علت خطای Server error (5xx) چیست؟

سرچ کنسول گوگل وضعیت Server error (5xx) را برای صفحاتی از سایت نشان می‌دهد که ربات گوگل نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد، زیرا سرور شما مشکلی را ایجاد کرده است. بدون دسترسی به محتوای شما، گوگل فرآیند ایندکس کردن را نمی تواند آغاز کند.

ایندکس شدن توسط گوگل یک شرط مهم برای نمایش صفحات شما در نتایج جستجو گوگل و جذب ترافیک برای کسب و کار شماست. با ایندکس کردن یک صفحه، گوگل تصمیم می گیرد URL و اطلاعات مربوط به محتوای آن را در یک پایگاه داده عظیم به نام Google Index نگه دارد یا خیر. قبل از ایندکس شدن دو مرحله انجام می شود:

  1. Discovery: زمانی که به لطف نقشه سایت یا لینک های شما، گوگل متوجه وجود صفحه می شود.
  2. Crawling: زمانی که گوگل محتوای صفحه را بررسی می کند تا کیفیت آن را آنالیز کند و آن را به عبارات کلیدی مرتبط با آن، اختصاص دهد.

همانطور که می بینید، گوگل بدون اطلاع از محتوای آن URL را ایندکس نمی کند و به همین دلیل است که مرحله کراول کردن در سئو، بسیار مهم است. خطای Server error (5xx) این فرآیند را به شدت مختل می کند. به این معنی است که خطای سرور شما مانع از کراول کردن ربات های گوگل در صفحه می شود.

در نتیجه، ربات های گوگل، صفحه را از ایندکس شدن مستثنی می کند و احتمالاً سرور شما را در این وضعیت رها می کند تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

Server error (5xx) دقیقا چیست؟

خطای سرور با کد سری 5xx یک کد وضعیت است که نشان می دهد درخواست بازدید از سایت با شکست مواجه شده است. زیرا سرور هنگام پردازش منبع درخواستی مشکل دارد. این پیغام نشان می دهد و به شما اعلام می کند که سرور شما با مشکل مواجه شده و ربات های گوگل نمی توانند آن را کراول و ایندکس کنند.

معمولا پروتکل HTTP است که کدهای سه رقمی را ایجاد می کند که سرورها از آن ها برای اطلاع رسانی به خزنده ها و مرورگرها  بهره مند می شوند و از این طریق بررسی می کنند که آیا یک صفحه در دسترس آنها است و اگر نه، چه مشکلی پیش آمده است.

راهکار رفع خطای Server error (5xx)

بسته به نوع کد سرور 5 باید اقدامات مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید این خطا را در جهت بهبود سئو سایت خود، برطرف کنید. کدهای سری 5 دارای انواع مختلف زیر هستند:

  1. کد 500: این معمول ترین خطای کد سری 5 در بین سایت هاست. دریافت این کد در خطاهای سرچ کنسول بدان معناست که سرور شما به دلیل شرایط غیرمنتظره نمی تواند پاسخ دهنده باشد. این کد خطا معمولا با عبارت Internal Server Error در سرچ کنسول گوگل، دیده می شود.
  2. کد 502: این کد از خطاهای سرچ کنسول گوگل معمولاً با اشتباهات در پیکربندی سرور پروکسی همراه است، اما همچنین می تواند ناشی از ارتباط ضعیف IP بین رایانه های پشتیبان یا نقص فایروال باشد. این کد خطا معمولا با عبارت Bad Gateway در سرچ کنسول گوگل، دیده می شود.
  3. کد 503: این خطا زمانی در بخش page سرچ کنسول گوگل، رخ می دهد که سرور با تعداد بسیار زیادی درخواست روبرو شده باشد که در این حالت برای کمتر کردن تعداد درخواست ها، این ارور را به نمایش می گذارد. معمولا این خطا پس از مدت کوتاهی رفع می شود.

خطای Server error (5xx) چگونه روی سئو سایت اثرگذار است؟

  • اثر مخرب روی تجربه کاربری صفحات: این حالت معمولا باعث می شود که یک صفحه از دسترس کاربران خارج شود (مانند صفحات با خطای 404). در دسترس نبودن صفحات به یک تجربه کاربری ضعیف تبدیل می شود. کاربران معمولاً حوصله مرور سایت شما را برای جستجوی صفحه ای که واقعاً کار می کند، را ندارند. گوگل نیز این مورد را یک امتیاز منفی برای شما در نظر گرفته و روی رتبه آن صفحه، اثر منفی می گذارد.
  • کاهش بودجه خزش صفحه (crawl budget): گوگل منابع محدودی دارد، بنابراین عمداً از خزیدن در تمام محتواها و صفحاتی که پیدا کرده، خودداری می کند. برای هر وب سایت، بودجه خزیدن را تخمین می زند و تعیین می‌کند که ربات گوگل هر چند وقت یک‌بار از یک دامنه معین بازدید کند و در طول آن مدت چند URL را ایندکس کند. صفحاتی که کدهای وضعیت 5xx را نشان می دهند، سیگنالی قوی برای گوگل است تا بودجه کراول و ایندکس صفحات شما را کاهش دهد تا سرور شما را تحت فشار نگذارد.

فراموش نکنید که این خطا یکی از مهم ترین خطاهای سرچ کنسول گوگل است که باید در اسرع وقت، راهکاری برای حل مشکل آن، بیابید.

هشدار Submitted URL has crawl issue

این خطا هنگامی رخ می دهد که خزنده های گوگل هنگام خزیدن یک آدرس در سایت، دچار مشکل شوند. این مشکل به دلایل مختلف ممکن است به وجود آمده باشد. برای حل آن باید ابتدا از بخش URL inspection، آدرس صفحه مورد نظر را بررسی کنید. پس از اتمام بررسی، مشکلات موجود برای کراول شدن آن صفحه توسط کد مخصوص نمایش داده خواهد شد.

توجه کنید که در سایت های وردپرسی، ممکن است به دلیل همزمان شدن آپدیت برخی از افزونه یا هسته وردپرس با کراول گوگل، این خطا در سرچ کنسول نمایش داده شده باشد و در اصل، خطا غیر واقعی است. برای حل این مشکل کافی است درخواست ایندکس (Request Index) برای صفحه مدنظر ثبت کنید تا به راحتی مشکل برطرف شود و دوباره به مسیر فرآیند سئو برگردید.

هشدار blocked by robots.txt

به وسیله فایل robot.txt می توانید تعیین کنید که چه صفحات و آدرس هایی از سایت شما، توسط ربات ها قابل بررسی و ایندکس شدن باشند. به عبارت دیگر می توانید توسط این فایل و کدهای موجود در آن، از ربات ها بخواهید برخی از صفحات مشخص شده را بررسی نکنند.

خطای Submitted URL blocked by robots.txt در واقع صرفا یک اطلاع رسانی است نه یک خطا. ممکن است صفحه مدنظر به درستی توسط فایل robots.txt مسدود شده باشد. شما باید ابتدا روی url مربوط به صفحه کلید کرده و بررسی که می خواهید آن صفحه توسط ربات های گوگل بررسی شود یا خیر.

حال اگر متوجه شدید که صفحه مورد نظر به اشتباه در فایل robots.txt مسدود شده است، باید ابتدا محدودیت آن صفحه را در فایل robots.txt حذف کنید، سپس دکمه Validate Fix کلیک کنید. همچنین مطمئن شوید که آدرس مدنظر، در سایت مپ شما قرار نداشته باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: فایل robots.txt چیست و چه کاربردی دارد؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

هشدار Not found (404) سرچ کنسول گوگل

خطای 404 یک کد وضعیت HTTP است به این معنی که صفحه‌ای که کاربر سعی می کند به آن برسد در سرور سایت یافت نمی شود یا صفحه مدنظر برای کاربر بارگیری نمی شود زیرا دیگر وجود ندارد. این خطا ممکن است به دلایل زیر رخ دهد.

  • صفحه مدنظر کاملا از روی سرور پاک شده باشد.
  • توسط یک لینک داخلی یا بک لینک، به صفحه‌ای با آدرس اشتباه که آن آدرس در سایت شما وجود ندارد لینک داده شده باشد.
  • صفحه حذف شده و هیچ ریدایرکتی برای آن درنظر گرفته نشده باشد.

برای رفع ارور 404، باید دلیل به وجود آمدن آن را بررسی کنید. اگر صفحه مدنظر از روی سرور حذف شده است و قبلا رنک قابل قبلی در نتایج جستجو داشته، باید آن را روی یک صفحه مرتبط ریدایرکت 301 کنید و اگر آن صفحه دارای رنک مناسبی نبوده، می توانید از ریدایرکت 410 استفاده نمایید.

هشدار Submitted URL marked noindex

این مورد یکی از مهمترین خطاهای سرچ کنسول است. ارور Submitted URL marked noindex هنگامی رخ می دهد که یکی از صفحات موجود در سایت مپ شما، دارای ویژگی نوایندکس باشد. این امر نباید رخ دهد زیرا می تواند بودجه کراول شما را هدر داده و حتی موجب کاهش آن از سمت گوگل شود. برای رفع ارور Submitted URL marked noindex باید به طریق زیر عمل کنید.

  1. اگر ویژگی نوایندکس صفحه قرار گرفته در سایت مپ به اشتباه ایجاد شده است، آن ویژگی را از صفحه حذف کنید.
  2. اگر ویژگی نوایندکس برای سایت به اشتباه قرار نگرفته و می خواهید همچنان توسط گوگل در نتایج جستجو نمایش داده نشود، آدرس آن صفحه را از سایت مپ خود حذف نمایید.

افزونه های سئو وردپرس مانند Yoast و Rank Math به طور خودکار صفحات نوایندکس را از نقشه سایت حذف می کنند. اما به خاطر داشته باشید که تگ noindex ممکن است در سطح HTTP Header تعریف شود که خارج از وردپرس بوده و در سطح وب سرور مدیریت می شود.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

هشدار Redirect error

یکی از متداول ترین ارورهای سرچ کنسول گوگل که مانع از سئو سایت می شود، ارور ریدایرکت است. این خطاهای سرچ کنسول همانطور که از نامشان پیداست، مربوط به ریدایرکت هستند. اگر هنگام تغییر مسیر یا همان ریدایرکت مشکلی رخ دهد، این خطا در سرچ کنسول شما ظاهر خواهد شد و یافتن روش حل کردن آن نیاز به بررسی های زیادی دارد.

همان طور که گفته شد، بسیاری از موارد بخش Why pages aren’t indexed موجود در تب Indexing، از ارورهای سرچ کنسول محسوب نمی شوند؛ اما ممکن است به اندازه ارور ها مهم باشند. در ادامه برخی از مهم ترین اخطارهایی که ممکن در Excluded سرچ کنسول که اکنون همگی در بخش Why pages aren’t indexed جمع آوری شده اند را بررسی خواهیم کرد.

هشدار Duplicate without user-selected canonical warnings

همان طور که حتما می دانید، هنگامی که مجبور هستید دو یا چند صفحه با محتوای یکسان یا بسیار مشابه به یکدیگر در وب سایت خود داشته باشید، باید از ویژگی یا اصطلاحا تگ کنونیکال استفاده کنید. طوری که باید یکی از آن صفحات مشابه به عنوان صفحه مرجع انتخاب شده و سایر صفحاتی که دارای محتوای یکسان با آن هستند؛ به آن صفحه مرجع کنونیکال دهند.

ارورهای سرچ کنسول Duplicate without user-selected canonical warnings هنگامی رخ می دهند که گوگل به دلیل پیدا کردن صفحه‌ای با محتوای کپی شده از صفحات دیگر از سایت و عدم وجود کنونیکال در آن، صفحه مدنظر را ایندکس نمی کند.

برای رفع این ارور باید یا محتوای صفحات مدنظر را تغییر داده تا جایی که مشابه هم نباشد، یا از بین آن ها صفحاتی که دارای اهمیت کمتری برای سئو هستند، به صفحه‌ با اهمیت تر کنونیکال دهند.

اگر حتی 40 درصد از محتوای دو صفحه با هم یکسان باشند، باید حتما از کنونیکال استفاده شود؛ در غیر این صورت گوگل آن را Duplicate Content یا محتوای تکراری درنظر خواهد گرفت.

هشدار Duplicate, submitted URL not selected as canonical

شرایط پیش آمدن این ارورهای سرچ کنسول، دقیقا مانند شرایط خطای قبلی است، با این تفاوت که شما برای صفحه مدنظر علاوه بر این که از کنونیکال استفاده نکرده‌اید، درخواست ایندکس نیز ثبت کرده اید. جهت برطرف کردن خطاهای سرچ کنسول Duplicate, submitted URL not selected as canonical طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • از بخش URL Inspection متوجه شوید که گوگل کدام صفحه را به عنوان کنونیکال (صفحه متعارف) این صفحه درنظر گرفته است  بررسی کنید که آیا گوگل به درستی صفحه متعارف را انتخاب کرده است یا خیر.
  • اگر صفحه ای که توسط گوگل به عنوان کنونیکال انتخاب شده، صفحه مناسبی برای این کار بود، از صفحه دارای ارور به صفحه انتخابی توسط گوگل، کنونیکال دهید.
  • اگر به نظر شما صفحه مناسب تری نسبت به صفحه انتخابی گوگل جهت کنونیکال شدن وجود دارد، از صفحه دارای خطا به صفحه مدنظر خود کنونیکال دهید. همچنین بهتر است از صفحه دارای ارور و صفحه انتخابی توسط گوگل، با انکر تکست اصلی به صفحه‌ای که خودتان به عنوان متعارف درنظر گرفته‌اید، لینک داخلی بدهید.

هشدار Page With Redirect در سرچ کنسول

این مورد صرفا نشان دهنده صفحاتی است که ریدایرکت شده‌‌اند و نمی توان آن را تحت عنوان ارور یا خطا دانست. تنها کافی است آدرس های مربوطه را بررسی کنید و ببینید که آیا عمل ریدایرکت به درستی انجم شده است یا خیر. معمولا این بخش باید توسط کارشناسان سئو که به تازگی فرآیند سئو یک سایت را می خواهند به دست بگیرند، بررسی شود.

هشدار Crawled – currently not indexed

این مورد از خطاهای سرچ کنسول، بدان معناست که صفحه مدنظر توسط گوگل مورد بررسی قرار گرفته اما در فهرست گوگل جهت نمایش به کاربران در نتایج جستجو قرار ندارد. گوگل پاسخ واضحی در ارتباط با دلیل ایندکس نشدن این صفحات ارائه نمی دهد اما معمولا این خطا با روش های زیر قابل رفع است.

  • افزایش کیفیت و کمیت محتوای موجود در صفحه
  • مطمئن شوید که صفحه مدنظر از ساختار و سورس بهینه برخوردار می باشد.
  • مطمئن شوید که محتوای موجود در صفحه، منحصر به فرد بوده و از مکان دیگری در سطح وب، کپی نشده است.

هشدار discovered – currently not indexed

این مورد هم در دسته خطاهای سرچ کنسول قرار نمی گیرد و صرفا یک اطلاع رسانی است. معنی پیام discovered – currently not indexed این است که صفحه مدنظر توسط گوگل پیدا شده، اما هنوز بررسی و ایندکس نشده است. برای صفحاتی که محتوای با کیفیت دارند، این مورد با گذشت زمان برطرف خواهد شد.

بروز هشدار discovered – currently not indexed معمولا در سایت های بزرگ که تعداد صفحات زیادی (بیش از 10000 صفحه) دارند طبیعی است و پس از مدتی برطرف می شود.

هشدار excluded by noindex tag

هشدار excluded by noindex tag در سرچ کنسول نیز از خطاهای سرچ کنسول محسوب نمی شود و صرفا صفحات دارای تگ نوایندکس را نمایش می دهد. کافی است صفحات دارای این هشدار را بررسی کرده و مطمئن شوید اشتباها نوایندکس نشده باشند. اگر نوایندکس به درستی برای صفحه درج شده بود، مطمئن شوید که آدرس آن در نقشه سایت شما قرار نداشته باشد. اگر در بین صفحات دارای هشدار excluded by noindex tag، صفحاتی وجود داشتند که به اشتباه noindex شده بودند، کافی است تگ نوایندکس آن ها را حذف کنید.

هشدار Alternative page with proper canonical tag

یکی دیگر از مواردی که در آموزش رفع خطاهای سرچ کنسول گوگل، باید به آن بپردازیم، خطای تگ های کنونیکال است. تا اینجای مقاله دو خطا مربوط به این تگ را برسی کردیم (Duplicate, submitted URL not selected as canonical و Duplicate without user-selected canonical warnings). این خطا نشان می دهد که صفحه ای که دارای تگ کنونیکال است و به URL دیگری اشاره دارد، بنا به دزخواست شما ایندکس نمی شود و صفحه کنونیکال شده، ایندکس می شود. اگر به طور عمد این درخواست را خودتان ایجاد کردید، که نباید این هشدار را خطا نامگذاری کنیم، اما اگر به اشتباه، این تگ ایجاد شده و مسیر ایندکس شدن تغییر کرده، باید این مورد را سریعا بررسی کنید.

هشدار Blocked due to unauthorised request (401)

زمانی که ربات های گوگل توانایی دسترسی، کراول یا ایندکس کردن صفحه را نداشته باشند (مسیر برای آن ها مسدود شده باشد)، معمولا با این هشدار روبرو می شوید. این هشدار کمی شبیه به ارور مربوط مسدودسازی مسیر ایندکس توسط فایل robots.txt است، اما با این تفاوت که ممکن است شما در جریان این مسدودسازی قرار نداشته باشید.

برخی از سایت ها که دارای تنظیمات امنیتی پیشرفته هستند، به صورت پیش فرض در تنظیمات فایروال آن ها، موردی وجود دارد که مسیر کراول و ایندکس شدن ربات های گوگل را مسدود می کند. اگر از این مورد اطلاع دارید که هیچ. اگر اطلاع ندارید، حتما این مورد را با سرویس دهنده هاستینگ خود، درمیان بگذارید.

Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

هشدار Blocked due to access forbidden (403)

هنگامی که در لیست خطاهای سرچ کنسول بخش indexing با این ارور روبرو می شوید، بهتر است بدانید که 3 دلیل باعث به وجود آمدن این هشدار می شود:

  1. زمانی که درخواستی به سرور دهید و سرور متوجه شود که صفحات را کجا پیدا کند.
  2. مرورگر یا کراولرهای برای دسترسی به آن صفحه، نیاز به مجوز دارند
  3. سرور شما درخواست را رد کرده و به شما مجوز لازم را نمی دهد.

ربات های گوگل زمانی که با کد 401 صفحه روبرو می شوند، می دانند که نباید صفحه را کراول و ایندکس کنند اما اگر با کد 403 روبرو شوند، باز هم این اقدامات انجام نمی دهند. معمولا به خاطر دلایل زیر، کد 403 برای ربات های گوگل نمایش داده می شود:

  1. اگر فایل htaccess دچار مشکل شود
  2. اگر پنل وردپرس سایت دارای افزونه های معیوب باشد
  3. آدرس ip اشتباه
  4. ویروس یا بدافزار

موارد بالا هر کدام به تنهایی می تواند کاربران را با این خطا روبرو کند. در نتیجه اگر با این خطای سرچ کنسول روبرو شدید، پیشنهاد می شود که موارد بالا را بررسی کنید. در رابطه با پیدا کردن افزونه های معیوب راهکار پیشنهادی ما این است که تک تک افزونه ها را به صورت جداگانه غیرفعال کنید و از صفحه تست بگیرید. بدین صورت می توانید افزونه معیوب را بیابید. پس اینکه افزونه معیوب را شناسایی کردید، بهتر است که افزونه را یا کلا پاک کنید یا در صورت نیاز، آن را به آخرین نسخه موجود، بروز رسانی کنید.

هشدار Blocked by ‘Page Removal Tool’

یکی از خطاهای سرچ کنسول که راهکار ساده‌ای برای رفع آن وجود دارد، همین خطا است. معمولا زمانی این خطا در لیست خطاهای سرچ کنسول دیده می شود که شما در بخش حذف صفحه، درخواست حذف موقت برای یک صفحه، ایجاد کنید. اگر خودتان در جریان این حذف موقت هستید که هیچ. اگر به اشتباه درخواست حذف صفحه را به صورت موقت ایجاد کردید، به راحتی با تغییر این درخواست، می توانید این خطا را از بین ببرید.

این مقاله ادامه دارد…

139 نظر در مورد مقاله “ آشنایی با خطاهای سرچ کنسول و روش رفع آن ” ثبت شده است
  1. وحید ابراهیمی

    ممنون از سایت فوق العادتون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس از همراهی شما


  2. ساجد

    سلام وقت بخیر من مقالمو توی سرچ کنسول فچ کردم و لی میزنه url is not on google از خیلیا پرسیدم گفتن گوکل این لینکو ایندکس نکرده اینو خودمم میدونم ممنون میشم راهکار بدین بهم


    • ناظر سایت

      مطمئن هستید که آدرس لینکتون درست هست؟


  3. احسان

    سلام
    من با crawler سایت ahref سایت رو بررسی کردم و یک چیزی حدود 400 تا صفحه ی 404 دریافت کردم .
    ولی در گوگل وبمستر این خطاها رو نشون نمیده و همچنین وقتی اون آدرس ها رو در گوگل سرچ میکنم آدرس جدید همون صفجه رو برای من توی نتایج میاره.
    میخواستم بدونم چرا این 404 ها در گوگل وبمستر دیده نمیشن و آیا باید اینها رو ریدایرکت کنم به صفحات حال حاضر یا اگر در گوگل وبمستر دیده نمیشن مهم نیست؟


    • محمد نصیری

      درود بر تو احسان عزیز
      اصلی ترین مرجع خود گوگل هست و اگر در وبمستر خطایی ندارید یعنی گوگل بعد از مدتی لینک های قدیمی رو با لینک های جدید جابجا کرده است.
      و ربات های سایت های دیگر به هیچ عنوان قدرت ربات های گوگل را ندارند.


  4. reyhan

    سلام جناب قمصری من در سایت مپ ام تعدادی ارور 404 دیدم .آیا حذف اونها کار درستی است؟

    ممنون از مقاله ی مفیدتون خیلی به من کمک کرده .


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای رفع ارورهای 404 باید نکاتی را رعایت کنید که در پاسخ به دوستان گفته شده. ولی حتما در ابتدا دلیل خطا را بررسی کنید.


  5. محمد

    سلام / ممنون از مطلب بسیار مفید شما /
    موردی که من داشتم اینه که بسیاری از لینک های سایت ریدایرکت میشه به آدرس خودش و خب بتعث میشه در گوگل ارور ریدایرکت بده و ایندکس نشه !!!!
    علت چی میتونه باشه ؟!
    آیا راهی وجود داره تا یک ریدایرکت رو کلا حذف کرد ؟ مثلا کدی بزنیم که یک لینک از حالت ریدایرکت خارج بشه یا افزونه ای باشه که لینک هایی که ریدایرکت شده رو پیدا کنه و حالت ریدایرکت رو از روش برداره ؟


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای بررسی مشکل شما باید وبمستر تولز شما بررسی شود.
      ریدایرکت از طرق مختلف مثل استفاده از php یا htaccess انجام می شود که می توان هر دو را بررسی کرد.


  6. جاوید

    سلام امیر اقای عزیز
    طبق فرمایشات شما من مشکلم رو که یه کد در بخش بایگانی وردپرس بود و در برخی صفحات در crawl ارور soft 404 میداد خوب کردم حالا چیکار کنم به گوگل بگم که صفحه سایتم خوب شده و بالا میاد و مشکلی نداره و این ارور دیگه رد شده تو گوگل وبسمتر


    • امیر قمصری

      درود بر شما دوست عزیزم

      پس از حل هر مشکلی باید در search console گوگل در بخش inspect اقدام به درخواست مجدد برای ایندکس کردن آن صفحه کنید تا دوباره توسط گوگل در اسرع وقت بررسی شود.


  7. سجاد

    سلام من میخوام ایندکس کنم هم با fetch هم با fetch and rendering ارور

    An error has occurred. Please try again later

    میده چیکار کنم


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      سجاد عزیز حتما مسائل مربوط به فایل robots.txt و سورس خود را چک کنید. حتما برای حل مسئله ویدیو تاثیر بهینه سازی سورس سایت را مشاهده کنید و برای اصلاح سورس خود از آموزش بهینه سازی سور سایت در اپلیکیشن نیوسئو استفاده کنید.


  8. حاتم

    سلام مجدد
    به نظرم بیشتر خطاهای من مربوط به ویرایش url یا تغییر عنوان یا حذف یک برچسب از نوشته ها است. پیشنهاد شما چیه؟
    در بیشتر موارد روی آدرسی که خطا داده میزنم میگه صفحه ای نیست ولی در بعضی موارد صفحه رو نشون میده با وجود خطا.


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      کار بسیار خطرناک و اشتباهی بر روی سایتتون انجام دادید. تغییر آدرس صفحه باعث از بین رفتن رنک آن صفحه می باشد و در وبمسترتولز به عنوان خطای 404 نمایش داده میشود. در صورتی نیاز به تغییر آدرس بود حتما از ریدایرکت 301 استفاده نمایید. نکته بعدی اینکه اگر صفحاتی نیاز به حذف داشتند حتما از ابزار remove urls در وبمستر تولز استفاده کنید. حتما مقاله آموزش خارج کردن صفحات از گوگل را مطالعه کنید.


  9. saye

    سلام وقتتون بخیر
    فکر کنم سوالم رو در جای مناسبی نمیپرسم ولی واقعا به راهنماییتون نیاز دارم…شما با الکسا آشنایی دارید؟
    راستش در الکسا تو قسمت”Low Word Count”لینک جدیدی گزارش شده که این “https://yourdomain/cdn-cgi/l/email-protection “هستش…من با سرچ و مقالات مختلفی که خوندم به نتیجه ای نرسیدم،راه حل شما چیه؟آیا در این مورد نظری دارید؟چه مشکلی هستش؟
    در ضمن این لینک تو قسمت”Duplicate Meta Descriptions”هم اومده…لطفا راهنماییم کنید


    • محمد نصیری

      درود بر خانم عباسی
      الکسا مرجع شما نیست. حتما برای مدیریت سئو سایتتون از سرچ کنسول استفاده کنید.


  10. گل جدید

    با سلام
    پروتکل مشخص شده گوگل وب مستر با https ثبت شده است ولی پروتکل ها دیگر از قبیل http و بدون www هم کلیک خور داره که این مشکل دچار ایندکس نشدن صفحات به طور صحیح شده و افت رتبه در گوگل هم داشته ایم.چطور میتونید کمک کنید این مشکل برطرف بشه


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      با توجه به نکاتی که مطرح کردید سایت شما نیاز به تحلیل دارد تا بتونیم بهترین نظر ممکن رو بدیم


  11. محمد

    سلام من روبوت . تی اکس تی رو ساختم ولی توی وبمستر تولز توی بخش crawl میزنه No data available

    مشکل چیه من دیدم واسه همه اتومات اوکی هستش واسه من نیستش چرا ؟


    • امیر قمصری

      درود

      دقیقا باید بررسی کنید که در فابل شما چه مشکلی وجود دارد. بنده با این توضیحات نمی توانم پاسخ مناسبی ارائه کنم


  12. غریب

    سلام عزیز
    در کامنتها دیدم دو نفر از دوستان در مورد Soft 404 errors گفته بودند و شما گفتید ریدایرکت کنن ظاهرا
    ولی ظاهرا این ارور با ارور 404 معمولی فرق داره
    بنده خودم در حال حاضر 8 تا ارور از این نوع دارم که اتفاقا مربوط به صفحات درست میشه
    یعنی صفحات بدون مشکل وجود دارند
    ظاهرا Soft 404 خطای دسترسی از نوع مقطعی باید باشه مثل عدم دسترسی رباتها در زمانی خاص به اون ادرسها و نه لزوما نبود صفحات . اگر درس عرض میکنم توضیحی دربارش بدید که اشتباها صفحات سالم رو ریدایرکت نکنن . مرسی و موفق باشید


  13. سجاد

    سلام.
    من چندین خطای ۴۰۴ دارم و اونم درمورد این هست که گوگل رفته لینک تعداد محصولات برای هر دسته بندی و چیزهایی که اصلا نباید ایندکس بشن رو بررسی کرده و خطا زده.
    سوالم این هست که چطور میتونیم در وردپرس از کراول کردن یک لینک توسط گوگل جلوگیری کنیم؟ یعنی گوگل اون لینک رو برای ما بررسی نکنه.
    تو اینترنت خیلی جستجو کردم اما همه درمورد صفحات توضیح دادن در صورتیکه این لینک ها، صفحه نیست بلکه حالت های مختلف قالب فروشگاه برای نمایش محصولات هستند.
    سپاسگزارم


  14. حسین

    سلام وقتی میخام آدرس نقشه سایتم رو زنم این خطا رو برای سه آدرس میده

    Url blocked by robots.txt.

    این خطا چیه چجوری رفعش کنم
    اینم اسکرین شات https://uupload.ir/files/far6_capture.jpg


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      به برنامه نویس خود بگویید اطلاعات فایل robots.txt را ویرایش نماید


  15. ایمان مودی

    سلام.
    دوست عزیز گوگل خطای not found رو برای وب سایت من نشون میده. نمیدونم دقیقا این صفحات از کجا اومده ولی بنده تا حالا اینطور صفحاتی رو ایجاد نکرده بودم که بعد قرار باشه بلایی سرش بیارم تا خطا بده 🙂 وقتی که با افوزنه سایت رو تست می کنم میبینم که هیچ خطایی نیست ولی گوگل با همون حال به من خطا میده! داخل تمامی این لینک های شکسته /ب/ هست! به عبارتی به ازای هر صفحه جدیدی که در وب سایت میسازم یه خطا هست مثل این هست ! ممنون میشم راهنمایی کنید.


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      از این مورد شما تا به حال چند بار دیگر هم مشابهاتی اعلام شده و وبمستر سایت شما نیاز به تحلیل دارد.


  16. سامان

    سلام
    من یک سایت دارم که آن آدرسش را تغییر دادم و به صورت ریدارکت 301 تمام ادرس های سایت را در داخل دایرکت ادمین به آدرس جدید منتقل کردم
    زمانی که میخواهم از داخل تنظیمات گوگل وبمستر آدرس را به آدرس جدید منتقل کنم می نویسد سایت وریفای نشده است. دلیلش این است که کد صفحه ای که گوگل جهت وریفای به من داده تا آپلود کنم هم ریدارکت می شود.
    لطفا بفرمایید چه کدی جهت جلوگیری شدن از ریدارکت شدن یک آدرس خاص مانند صفحه ی مخصوص کد گوگل باید در .htaccess سایتم وارد کنم؟ مججدا یاآور ی میکنم که کنترل پنل هاستم دایرکت ادمین است. منتظر پاسختان هستم
    باتشکر


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      اولا بهترین کار این است که به پشتیبان سرور خود مراجعه کنید.
      ثانیا باید قبل از ریدایرکت کردن وریفای کنید. یعنی ابتدا کد ریدایرکت را حذف کنید و پس از وریفای دوباره قرار دهید.


  17. سعید

    ممنون از مطلب بسیار خوبتون به نتیجه خوبی رسیدیم. با تشکر


  18. املاک بیستون شیراز

    درود بر شما
    ببخشید ایرادات کراول من هنوز پابرجاست
    چطوری میتونم براتون شات بفرستم مشکلمو بگید ؟
    با تشکر از مقاله خوبتون


  19. amir

    سلام در گوگل وبمستر حدود 300 ارور 404 دارم که مربوط به پست ها و صفحاتی است که از پنل وردپرس حذف کردم آیا ریدایرکت 301 همه صفحات404 در فایل 404php به صفحه اصلی سایت کار درستیه؟ اگر خیر لطفا علتشو کمی توضیح دهید


    • ناظر سایت

      سلام
      خیر – می بایست صفحات 404 را از گوگل حذف کنید. انتقال به صفحه اصلی کاملا اشتباه است.


  20. سیمین

    آقا ممنون
    انشالله من بتونم با مقاله شما خطاهای 404 سایتم رو برطرف کنم


  21. لیلا ماندگاری

    این خطای 404 چند وقت هست تو سایت ها بیشتر شده.
    من خیلی دیدم افراد از این خطا شکایت میکنند
    به هر حال از مقاله کاملتون تشکر میکنم


    • ناظر سایت

      با سلام
      پیشنهاد می کنم مقاله الگوریتم Fred را در این زمینه مطالعه نمایید.

      https://www.newseo.ir/seo-learning/fred-algorithm


  22. محمد

    خیلی کاربردی بود ممنون


  23. محمد

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون.
    یه مشکلی دارم. فایل روبوت در هاست خودم ساختم و در وبمستر گوگل هم ثبت شده و کلا فایل روبوت من شامل این دو خط هستش:
    User-agent: *
    Disallow: /cgi-bin/
    ولی در قسمت سایت مپ گوگل وبمستر 62 تا اخطار ثبت شده با توضیح Sitemap contains urls which are blocked by robots.txt در صورتی که لینک هایی که اینجا معرفی کرده برای مثال چک میکنم توی گوگل ثبت شده. سایت تازه تاسیس هستش.
    باید چیکار کنم این اخطار برطرف بشه ؟ اصلا توی فایل روبوت من جلوی چیزی گرفته نشده ولی این اخطارو میده. با تشکر


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      با توجه به مواردی که ذکر کرده اید، پیشنهاد می کنم سایت خود را حتما به یک کارشناس سئو بدهید تا بررسی کند.
      مورد شما عجیب است


  24. نگین

    با سلام . گوگل وب مستر من 2600 خطای 404 دارد که پسوندشان jsp میباشد. من افزونه ای برای حل این مشکل نصب کردم اما فرداش رنکم از 4000 تا پایین اومد. راه حل چیست؟


    • ناظر سایت

      با سلام
      حل مشکل به صورت دستی و با ریدایرکت 301 پیشنهاد می شود :
      https://www.newseo.ir/seo-questions/a-301-redirect-pagerank


  25. حامد

    سلام برای ارور ۴۰۴ از افزونه 404to301اشتباه نکنم استفاده میکنم این افزونه خوبه?!!


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      برای این مورد اصلا بنده افزونه ای پیشنهاد نمی کنم !
      هرگونه ریسک غیرقابل جبران خواهد بود …


  26. حامد

    An error has occurred. Please try again later این ارور تو گل وب مستر قسمتی لینک میدیم برای ایندکس میاد دلیلش چیه


    • ناظر سایت

      با سلام
      این ارور بیشتر برای پست هایی در دسته بندی تازه ایجاد شده مشاهده شده است و برای حل این مشکل به جای Fetch and Render از FETCH استفاده کنید.


  27. آکام

    خیلی خوب توضیح دادید ، ممنونم ازتون بابت سایت خوبتون


  28. محمد

    با سلام
    چرا در قسمت Links to Your Site ، پیغام No data available نمایش داده می شود؟


    • ناظر سایت

      سلام، این پیغام به منزله این است که سایت به تازگی راه اندازی شده و یا هیچ بک لینکی برای آن ساخته نشده است.


  29. امین

    با سلام و خسته نباشید
    https://www.fooji.ir/robots.txt
    هر کاری میکنم مطالبم ایندکس نمیشه و توی قسمت robots.txt Tester هم کدهای فایل robots.tx سابمیت نمیشن اصلا نمیدونم باید چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنید ممنون.


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      با توجه به عجیب بودن مشکل شما، پیشنهاد می شود با مراجعه به یک کارشناس سئو قوی مشکل خود را تحلیل کنید


  30. Erfan hajizadeh

    سلام بر مدیریت محترم نیوسئو
    این مقاله شما بسیار جامع و کاربردی است
    لینک این صفحه را یکی از دوستانم به من معرفی کرد
    چه محتوای این پست و چه کامنت ها از نکات آموزنده عالی برخوردار است
    بسیار عالی
    از شما متشکرم
    موفق باشید


  31. سوگل

    سلام
    خسته نباشید.
    تو وبمستر 58 تا نات فوند داشتم که برخی برای صفحات و تگ و.. بودن که رفعشون کردم
    اما بعضی از صفحات که خودم از سایت حذفشون کرده بودم رو چطور میتونم ریدایرکت کنم به موضوع مربوطه که دیگه خطای 404 نده؟
    افزونه یاوست پرمیوم هم دارم اما مقاله ای براش پیدا نکردم که چطوری صفحات سایت رو به هم ریدایرکتشون کنم.
    مرسی


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      صفحاتی که از سایت حذف شده اند نباید ریدایرکت شوند


  32. silent

    سلام تو گوگل وبمستر نمیتونم هیچ ادرسی رمو کنم بعد از اینکه 3000 ادرس رمو کردم این پیغامو میده چند روزه اینجوریه ! مشکل چیه ؟!

    You have reached your submission limit. Please try again later


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      صبر کنید تا محدودیت شما برداشته شود لطفا


  33. نمایندگی گارمین

    با سلام مطلب مفیدی بود. متشکرم.


  34. فروشگاه پایتخت

    سلام
    سایت بنده در گوگل وبمستر Duplicate title tags رو 35 تا نشون میده میشه راهنمایی بفرمایید چجوری از بین ببرم این مشکل رو؟
    ضمنا من سایتم فروشگاهی هست میخوام یه سری محصول رو حذف کنم چیکار کنم که error 404 رو نده؟


    • امیر قمصری

      درود
      این بدان معناست که سایت شما دارای صفحاتی با عنوان های مشابه است. برای حل باید این صفحات را یپدا کنید و عناوین را تغییر دهید. جهت آموزش بیشتر پیشنهاد می شود کتاب آموزش وب مستر تولز نیوسئو را تهیه فرمایید.
      اما پاسخ سوال دوم : به صورت کامل از خود گوگل هم حذفش کنید. توضیح این بحث هم در کتاب وبمستر تولز هست


  35. skyline

    سلام من 24 تا ارور 500 رو وب مسترم دارم سایتمم جوملا هست علتش از چی میتونه باشه؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      این سوال شما نیاز به تحلیل و بررسی دارد.
      دلایل زیادی می تواند داشته باشد


  36. حسین

    سلام و خسته نباشید. مشکلی در گوگل وبمستر دارم، طوری هست هیچ اطلاعاتی به من نمیده! تو هر قسمتش میرم پیام ‘No data available’ میده. چند ماهی هست سایت راه اندازی شده و در حال حاضر روزانه 700 الی 800 بازدید کننده داره! ممنون میشم برای برطرف کردن این مورد منو راهنمایی کنید.


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      متاسفانه سوال و درخواست شما مفهم نیست دوست عزیزم


  37. شاداب

    نگه داری از وبسایت واقعا پیچیده است من که بعضی مواقع به خطاهایی برمیخورم که اصلا معلوم نیست چطوری به وجود میان. برای من خیلی اتفاق می افته البته بیشتر مواقع مشکل از سرور سایته فکر کنم دامنه ای که خریدم سرویس دهی داغونی داره


  38. ارشیا

    من بیشتر مشکلم سر ریدایرکت کردن است. فکر کنم هم بقیه اثرا همین مشکل رو دارن که ارور 404 برمی خورن به جای اینکه به آدرس جدید منتقل شوند.


  39. هادی

    سلام وقت بخیر. من 400 مطلب سایتم سال قبل پاک شد. الان توی وب مستر تولز نزدیک به 300 کراول ارور دارم که 404 هست که فکر کنم مربوط به اون مطالب باشه.

    96 لینک شکسته داشتم که با استفاده از افزونه بروکن لینک چکر پیدا کردم و ایراداات رو برطرف کردم.

    از اونجایی که من کدنویسی بلد نیستم. می خواستم بدونم آیا افزونه ای هست که من بتونم اینها رو به صورت دستی ریدایرکت کنم و نیازی به httaccess و اینها نباشه.

    شرمنده سوال میکنم. من اگر بخوام ریدایرکت هم بکنم به 301. اون 301 لینکش چی هست؟

    آیا امکانش هست که اون لینکهای 404 در وب مستر تولز رو به صورت دستی به صفحه اصلی سایت ریدایرکت کنم؟ یا ایراد داره؟

    ممنون میشم من رو راهنمایی کنید. چون الان دو هفته هست که آتوریتی سایتم از 14 و 6 به 1 و 6 رسیده ، همچنین عدد و درصد سرچ ویزیتور سایتم قرمز شده و 50 درصد کاهش پیدا کرده.

    ممنونم ازتون


    • امیر قمصری

      درود
      بله.افزونه redirection
      سوالتون رو متوجه نشدم
      خیر.اصلاااااااا


  40. sima

    سلام
    آموزش خوبی بود فقط کاش نحوه در خواست حذف ایندکس هم میگفتید
    با تشکر


  41. mohammadi

    سلام و خسته نباشید
    واقعا از اینهمه وقتی که برای آموزش هموطنان اختصاص می دید صمیمانه قدردان و متشکرم،


  42. امیر

    خیلی ممنون نیوسئو


  43. ف-د

    سلام آقای قمصری
    پاسخ شما را در خصوص سوالم ندیدم لطفا راهنمایی ام کنید.


    • امیر قمصری

      با سلام
      سوالتان را لطفا دوباره ارسال فرمایید اگر پاسخ نداده ام


  44. وحید

    تو ولاگ چجوری از ریدایرکت 301 استفاده کنم، آیا راهی بلدین / چون به رزبلاگ هم پیام دادم درباره این موضوع اصلا جوابی نمیدن


    • امیر قمصری

      با سلام
      امکان پذیر نیست


  45. وحید

    سلام، خسته نباشید
    من تو وبلاگم ادرس حدود 15 تا از موضوع های اصلی سایت رو تغییر دادم و بعدش همش گوگل وبمستر ارور 404 میده برای اون لینک و بازدید گوگلم نصف شد / می خواستم ببینم راهی هست به گوگل بگم این لینک قبلی تغییر کرده و ادرسش این جدید شده؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنیم


    • امیر قمصری

      با سلام
      بله
      از ریدایرکت 301 استفاده نمایید


  46. ف-د

    سلام
    بنده وب سایتی دارم که برای ثبت آن در گوگل وب مستر با ارور404 مواجه شدم بعد از اینکه فایل HTML گوگل رادر پنل هاستم آپلود کردم در مرحله4 جهت تایید آپلود ارور 404 دیده می شود لطفا راهنمایی ام کنید
    با تشکر


  47. ایمان

    سلام اقای قمصری
    ممنون از زحمات و مطالب خوب شما
    در حال حاضر سایتی دارم که در مدت چند ماهی رتبه خوبی بدست اورده و درحال رشد هست
    حال سوالی برای بنده پیش آمده اینست که ؛ آدرس برخی url ها را میخواهم تغییر دهم(برای مثال در وردپرس کلمه category را حذف کنم) و در سایت مپ هم مسلما آدرس لینک ها تغییر میکند
    آیا جایگاه فعلی سایت در گوگل نزول میکند با این کار ؟ یا رتبه الکسا پایین میرود؟

    ممنون از راهنمایی شما


    • امیر قمصری

      با سلام
      قطعا بله.نزول پیدا می کند و البته اگر صحیح انجام شوید پس از مدتی دوباره به حالت اول بر میگردد


  48. مریم

    سلام امیر جان من وب سایتمو ریدارکت 301 که با www باز بشه و هر دو شکل سایت در گوگل وب مستر تولز ثبت کردم هم با هم بی www ودر قسمت بی www مشخص کردم سایت با www fhai اما الان به هر دو شکل ایندکس میشه خواهشا کمکم کن دارم نابود میشم


    • امیر قمصری

      با سلام
      اشتباه کردید

      باید در htaccess فقط یکی را بر روی دیگری ریدایرکت کنید


  49. سمانه عمارلو

    با سلام
    فایل ویدئویی آموزش سئو و حل مشکلات آن دارید؟
    اگه همچین فایل های آموزشی دارید میشه راهنمایی کنید از کجا می تونم تهیه کنم؟


    • امیر قمصری

      با سلام.فعلا نداریم متاسفانه


  50. محمد

    سلام آقای قمصری.خسته نباشید
    من بعد از یکسری تغییرات توی صفحه اصلی سایت و تغییر متاها اون رو از fetch as google ثبت کردم.اما تو خیلی از پست هام رتبم پایین اومده.آمارگیر persian stat کاهش بازدید نشون میده و آمارگیر webgozar افزایش 2 برابری !
    بیشتر ورودی ها هم از طریق برچسب ها نشون میده…
    بنظرتون بازدید واقعی افزایش پیدا کرده یا کاهش؟


    • امیر قمصری

      با سلام.این مسئله نیاز به تحلیل دارد دوست عزیز


  51. احسان

    سلام
    ممنون از پاسخ شما
    من ریدارکت را متوقف کردم
    اما صفحاتی که الآن soft 404 شده اند را باید از طریق remove urls باید حذف کنم؟


    • امیر قمصری

      با سلام.بله


  52. احسان

    سلام

    من یک سایت دارم که مقدار زیادی صفحه پیش فرض داشت که خودکار ایجاد شده بودند و محتوای یکسانی با صفحه اول سایت داشتند و من همه ی آنها را به صفحه اول سایت ریدارکت 301 کردم اما الآن هر روز ارور های soft 404 از این صفحات در گوگل وبمستر دریافت میکنم و الآن تعدادشان به 136 عدد رسیده است و حتی ایمیل اخطار از طرف گوگل هم دریافت کردم
    الآن من باید چکار کنم بذارم که ریدارکت شوند یا آنها را 404 کنم؟
    باتشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      دوست عزیز شما سعی کردی گوگل را دور بزنی !! معلوم است گوگل اخطار می دهد !!!

      404 ها اگر وجود ندارد و ارزشی هم ندارند از طریق remove urls باید حذف شوند


  53. مریم

    سلام
    آیا اشکالی نداره از وبلاگها و سایتهایی کهبه طور اتومات اطلاعات جمع می کنن به سایت ما لینک داده بشه. مخصوصا اون لینک هایی که در سایت ما الان تغییر کردن و 404 شدن. یا خود اون سایت 404 میده و در سایت ما درسته. آیا میشه مانع لینک دادن آنها شد.


    • امیر قمصری

      با سلام.سوالتون مشخص نبود


  54. مینا

    سلام ممنون از مقالات مفیدتون
    یه سوال داشتم ، وبمستر کلی ارور از سایت من میگیره. چک که کردم دیدم همشون مربوط به URL های قدیمی سایتم هست که دیگه الان وجود نداره. با وجود اینکه من سایت مپم رو آپدیت کردم هنوز اون لینک قبلی ها رو ازش ارور میگیره. من چیکار کنم؟ ممنونم از لطفتون


    • امیر قمصری

      با سلام.

      مقاله ای که در آن نظر داده اید را دوباره با دقت بخوانید


  55. جوکار

    ممنون از پاسخگویی و آموزش هاتون.یه سوال دیگه هم داشتم.
    این ارور ها توسط لینک هایی که توی سایت مپ بودن به وجود اومده بودن حالا نقشه سایت رو عوض کردیم و حالا تو بعضی از دسته ها محتوا تولید میکنیم ایندکس نمیشن.مثلا مقاله مینویسیم ایندکس میشه ولی در قسمت اخبار محتوا تولید میکنیم ایندکس نمیشه.به نظرتون اشکال کار کجاست؟


    • امیر قمصری

      عزیزم ارورها در تاریخچه بررسی های گوگل باقیمانده است و فقط با حذف از مب سایت از گوگل حذف نخواهند شد.


  56. جوکار

    ممنون بابت پاسخگویی سریع
    بعد از ریدایرکت , در پنل وب مستر چه اقدامی انجام بدیم ؟


    • امیر قمصری

      نمی تونید کاری انجام بدید مگر اینکه بشینید تک تک لینک ها رو حذف کنید.کمی صبر کنید تا گوگل خودش این کار رو انجام بده


  57. جوکار

    سلام جناب قمصری بنده از کاربران قدیمی سایتتون هستم و همیشه مقالات مفید شمارو میخونم و تشکر میکنم از شما
    یه مشکلی برای سایتم پیشم اومده ممنون میشم راهنماییم کنید که چیکار کنم مقاله رو خوندم ولی دقیق متوجه نشدم.
    لینک های سایتم به این صورت بودن
    exampel.com/news/search/1056
    حالا اون کلمه search رو کلا برداشتم و 4 هزار ارور 404 اومده تو وبمستر شما چه راه حلی جلوم میذارید؟از ریدارکت 301 استفاده کنم؟


    • امیر قمصری

      با سلام

      بله.فقط از ریدایرکت 301 آن هم از طریق htaccess استفاده نمایید

      موفق باشید


  58. فرهاد

    با سلام و تشکر از مطالب مفید

    یک سوال داشتم در وب مستر، crowl error، ارور های با respond code 500 را چگونه باید رفع کرد؟

    متشکرم


    • امیر قمصری

      با سلام

      به مسئول سرور خود اطلاع دهید.عموما این ارور از طریق cpanel و موارد مشابه آن قابل رفع می باشد


  59. ayub

    ممنون از سایت خوبتون مطالب مفید و کاربردی بود خسته نباشید


  60. hitech

    سلام.من سایتم بیشتر از 1000 تا ارور 404 داره و در سایت مپ هام هم اخطار دیده میشه .سرعت ایندکسمم اومده پایین.شروع به حذف 404 ها کردم.به نظرتون کارم درسته ؟سایت مپ ها رو باید چیکار کنم چون در اونهام من ارور404 دیدم که ثبت شده !! خواهش می کنم کمکم کنید خیلی فوریه


    • امیر قمصری

      با سلام

      حذف کار رو درست نمیکنه باید مشکلات ارور ها رو مرتفع کنید.چه از سایت چه از سایت مپ


  61. دانلود آهنگ جديد

    سلام تعداد زیادی از مطالب حذف کردم و ارور 404 میداد که همه ریدایرکت کردم به صحفه اصلی سایت و الان ارور soft404 داده در حدود60 تا لینک چجوری میتونم درستش کنم؟


    • امیر قمصری

      با سلام

      درست مشکل کنونی شما را متوجه نشدم


  62. محمدرضا

    خوب بود ممنون


  63. RAMIN-SL

    سلام و خسته نباشید مقاله عالی بود
    من یه سایتی دارم که حدود 7 ماه عمر داره حدود یک هفته پیش تمام مطالب و… رو حذف کردم و از صفر شروع کردم.قبلا(قبل از حذف مطالب و…)تا حدود 1000 ورودی گوگل داشتم اما الان به زور به 50 میرسه،تا الان حدود 450 ارور دارم تو وب مستر و…
    الان یه سوال دارم.این سایت دیگه سایت بشو هست؟!یعنی اگر روش کار کنم به جایی میرسه؟کیفیت مطالب عالیه و… و من میخوام بدونم باید روی همین کار کنم یا یه سایت دیگه بزنم؟(یعنی الان از یه سایت صفر کمتره؟)
    با ارور ها چه کار کنم بهتره؟
    روی رزبلاگه
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام.با توجه به اینکه وبلاگه بهتر از خیرش بگذرید


  64. صبا

    با سلام ، در قسمت Server error درCrawl Error جدیدا برای من نزدیک 2000 error دارم که مربوط به صفحه ایی هست که قبل از تغییرات جدید در سایت در گوگل ایندکس شده بود با تغییرات اساسی و تغییر url ها با ایجاد سایت مپ من صفحات جدید را به گوگل اعلام کردم و صفحات جدید رو ایندکس کرد و ادرس قبل رو به ادرس جدید ریدایرکت کردم ولی هم چنان اون صفحات رو error میگیره و اینکه توی قسمت linked from ادرس بعضی از سایت هایی که به سایت من لینک داده بوده است رو نمایش میده برای اینکه از دست این error راحت بشم چه راهی رو پیشنهاد میدین


    • امیر قمصری

      با سلام.فکر میکنم قبلا به این سوال شما پاسخ دادم !


  65. سیما

    هیچ کاری نکردم از اول که هاست خریدم همین جوری بود و هیچ مطلبی در بینگ ثبت نمیشه چجوری میتونم درستش کنم؟


  66. سیما

    سلام مطالب در وب مستر بینگ ثبت نمیشه و ارور 403داده چی کار کنم درست بشه؟راهنمایی کنید مرسی


    • امیر قمصری

      با سلام.احتمالا در جایی مثل htaccess ربات بینگ را مسدود کرده اید


  67. حسین

    سلام
    من 13 تا صفحه دارم که 404 soft شدند. توی بخشی که توضیح دادید درست متوجه نشدم
    برای درست کردن این صفحات چه باید کرد؟

    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام
      باید سعی کنید یا لینک ها را تصحیح کنید یا از طریق بخش حذف url ها را این آدرس ها را از کش گوگل حذف کنید


  68. احسان چهری

    وبمستر این خطاهارو بهم میده که ذخیره کردم
    URL,Response Code,News Error,Detected,Category,Platform,Last crawle
    چکارشون کنم؟


    • امیر قمصری

      با سلام.لینک صفحات رو تصحیح کنید


  69. حسین

    سلام
    ممنون مقاله عالی گذاشتی
    یک راهنمایی کوچیک میخاستم
    گوگل یک ایمیل برای من ارسال کرده با متن زیر:

    Over the last 24 hours, Googlebot encountered 39 errors while attempting to access your robots.txt. To ensure that we didn’t crawl any pages listed in that file, we postponed our crawl. Your site’s overall robots.txt error rate is 42.4%.

    فایل روبوت را داخل سایتم دارم و به پشتیبان هاستم اطلاع دادم ولی میگه هاست مشکلی نداره
    میشه راهنمایی کنید؟
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام.متاسفانه به نظر پشتیبان هاست شما یا انگلیسی متوجه نمی شود یا نمی داند سئو چیست و یا … .
      به هر حال این ارور مربوط می شود به آنالیز دقیق فایل روبوت مه دقیقا چه چیزهایی را در آن بسته اید و چه چیزهایی را باز گذاشته اید


  70. امین

    بعضی جاهاش رو خلاصه گفتید. ولی در کل خوب بود.


  71. محمد رضا

    سلام
    حتماً آموزش ویدیویی هم بذارید. فارسی البته .


    • امیر قمصری

      با سلام.قطعا این کار انجام خواهد شد


  72. صادق

    خیلی خوب بود. حتماً سوالی داشتم از اینجا می پرسم.


  73. مهدی

    سلام
    توی اینترنت منتظر چنین مقاله ای بودم . خیلی ممونم.


  74. اعظم

    سلام
    خوبید ؟
    راستش یکی از دوستانم سایتی داره که هر روز داره تعداد ارورهای 404 اش اضافه میشه این لینکای خراب که404 شده بودن اواع مختلفی داشتن که تولید بسیاری از اونها رو متوقف کردم با اقداماتی که انجام دادم ولی یه هفته اس شروع کرده به تولید نوعی از لینک ها به صورت زیر :
    bankpooshak.com/mag/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87.html/lg_1361342800_c0475b1c2c3bf51732b9f4ef68836d8f
    همونطور که می بینید یه سری کاراکتر اضافه بعد از .html به لینک اضافه شده که باعث 404 شدنش شده . من فک کردم شاید مال فید (rss) باشه . به همین خاطر اون رو هم غیر فعال کردم و حتی همه ی رونوشت های نوشته ها رو هم پاک کردم ولی هنوز این لینک ها داره تولید میشه .
    دیگه نمی دونم باید چیکار کنم . به نظرتون مشکل از کجاست ؟ منبع تولید این لینکا چی میتونه باشه ؟؟؟؟؟


    • امیر قمصری

      با سلام.باید دقیق بررسی بشه عزیزم.از برنامه نویس بپرسید.اما به ار اس اس قطعا ربطی نداره


  75. علی

    سلام

    با تشکر از توضیحات جامع شما

    موفق باشید


  76. Mj

    الان وقت دارید تماس بگیرم ؟


    • امیر قمصری

      بین 10 صبح تا 8 شب تماس بگیرید


  77. Mj

    سلام خیلی مطلب جالبی و مفیدی بود ممنون
    آقا یه خواهشی دارم خواهش مکینم کمکم کنید
    من رکورد گینس رو شکوندم! خیلی وقت بود به وبمستر نرفته بودم و از افزونه google xml ste map برای نقسه سایت استفاده کرده بودم که بعد از 3-4 ماه فهمیدم خود افزونه yoast هم نقشه سایت رو اضاف میکنه به خاطر همین افزونه قبلی رو پاک کردم و رفتم داخل وبمسر و نقشه قبلی رو پاک کردم و نقشه جدید رو اضاف کردم که دیدم رکورد گینس رو شکوندم. 57,357 تا Not Found! برای کاربران دسکتاپ و 4,037 تا برای اسمارت فون. آقا من نمیدونم چی شده تمام لینک های سایت رو چک کردم از افزونه هایی که لینک های خراب رو چک میکنند استفاده کردم هیچ مشکلی نداشت. خیلی ارور نزدیک 7 تا ارور برام اومده نمیدونم چی کار کنم.
    اول از همه کاری که کردم سایت مپ رو پاک کردم و یکی جدید اضاف کردم اشتباه بود ؟
    آقا ممنون میشم کمکم کنی
    ممنون


    • امیر قمصری

      با سلام
      اولا رکورد گینس را نشکوندید دوست عزیزم.خود من سایتی دیدم که بالای 200.000 not found داشته
      ثانیا برای حل مشکل به این سادگی نمیشه راهنمایی کرد.تماس تلفنی بگیرید لطفا


  78. اعظم

    بله دقیقا همین کارو کردم . فکر کردوم این درست ترین کار باشه که خب می بینم شما هم تایید می کنید .


  79. اعظم

    ممنون از پاسخ تون . … تعداد ارورهای 404 بیش از 2000 لینک بوده است که من همه رو تصحیح کردم و فقط بخش کوچکی از آنها که اصلا روی سایت وجود نداشته است از کش گوگل حذف کردم .


    • امیر قمصری

      تصحیح دقیق یعنی اینکه به صفحات اصلی با url جدید از طریق کد 301 redirect انتقال پیدا کنند


  80. اعظم

    سلام
    متشکرم از مطلب خوبی که منتشر کرده اید .
    یک سوال داشتم : از دو ماه پیش تا حالا که شروع به حذف صفحات 404 سایتم در وبمستر کرده ام تعداد ایندکس های سایتم رو به کاهش رفته اول تصور کردم شاید به این خاطر باشه که هر روز تعدادی صفحه از کش گوگل remove میکنم ولی بعد متوجه شدم کل صفحاتی که من remove کردم 400 الی 500 تاست ولی تعداد ایندکس های سایتم در هر آپدیت هفتگی وبمستر 1000 صفحه کم میشه و الان بعد از گذشت 2 ماه تعداد 404 های سایتم 0 شده در وبمستر و همه شونو تصحیح کردم ولی total index سایتم 5000 صفحه کم شده .
    به نظرتون مشکل کجاست ؟ باید چه اقدام اصلاحی انجام بدم ؟؟؟
    ممنون میشم کمکم کنید .


    • امیر قمصری

      با سلام.با توجه به اینکه صفحات را حذف کرده اید (که تقریبا اشتباه کرده اید و باید تصحیح میکردید نه حذف) گوگل سایت شما را یک سایت مبتدی فرض کرده است و اینگونه نگاه میکند که حال شما کمی حرفه ای شده اید.بنابراین کمی صبر کنید و محتوایی با بالاترین میزان کیفیت ارسال کنید و حتما از fetch as google استفاده کنید و نگران هم نباشید.


  81. علیرضا

    اوووه عجب مقاله ای!
    خیلی ممنونم واقعا استفاده کردم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود