ضروری

۵ تکنیک ساخت بک لینک واقعی و موثر

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,انتشار پست مهمان

دوستان و همراهان نیوسئو، در این مقاله آموزش سئو با 5 تکنیک ساخت بک لینک باکیفیت آشنا می شوید. البته استفاده از این روش ها مقداری سخت و پیچیده می باشد. پیشنهاد می کنم این مقاله را چند بار با دقت بخوانید!

Guest Blog ها یا همان پست مهمان یکی از محبوب ترین استراتژی های ساخت لینک در دنیا می باشند. حتی بسیاری از وبمستران نیز، Guest Blogging را بهترین منبع ساخت لینک می دانند.

امروزه داشتن یک پروفایل لینک متنوع (پروفایلی که به سایر شبکه های اجتماعی و سایت های مجاز لینک دهی می نماید) برای حفظ رتبه بندی در موتورهای جستجو بسیار ضروری است.

آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که چگونه کسب و کارهای تجاری در این حوزه کار می کنند؟ و یا چگونه می توان بدون استفاده از وبلاگ ها لینک خود را منتشر کرد؟

انتشار پست مهمان یک راه ساده، آسان و موثر برای ایجاد بک لینک می باشد. در تاریخ 25 May مه 2017، گوگل به تمامی سایت هایی که پست مهمان تولید می کردند هشدار داد و اعلام کرد سایت هایی که اجازه می دهند این پست ها در وب سایتشان تولید شود به شدت جریمه می شوند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: جریمه پست مهمان گوگل چگونه اتفاق می افتد؟پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

گوگل با این کار خط بطلانی بر سود سرشار خود از این راه کشید. زیرا معتقد است سایت ها باید در یک فضای رقابتی سالم و به نسبت تولید محتوای باکیفتشان در رنک دهی ارتقا پیدا کنند. البته گوگل حتی لیستی از این لینک های محبوب که ممکن است غیر مجاز باشند را دنبال می کند:

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,انتشار پست مهمان

حال به نظر شما برندها و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی چه کاری انجام می دهند؟ آیا فقط بر روی محتوا و ساخت لینک تمرکز می کنند؟

این مسئله بسیار ایده آل است اما تمام داستان این نیست. بگذارید از زوایای دیگر به این مسئله نگاه کنیم. استفاده از لینک و تولید محتوا یک روش واقع گرایانه است اما با وجود حجم بسیار بالای تولید محتوا در فضای مجازی و ظهور شبکه ها و سیستم های جدید آیا این امر به تنهایی تحقق پذیر است؟

وبلاگ نویسی و نوشتن پست های مهمان همچنان می تواند یکی از استراتژی های شما در رونق بخشیدن به کسب و کار باشد اما با این حال نباید تنها استراتژی شما لقب بگیرد. مسئله ای که مهم است اتخاذ استراتژی شماست که چگونه می خواهید کار کنید؟ توجه به این مسئله که باید لینک های خود را آپدیت نگه دارید بسیار مهم است.

در ادامه قصد داریم روش هایی را بررسی کنیم که بدون استفاده از پست مهمان به شما کمک می کند تا لینک خود را منتشر نمایید. اما واقعا چطور می توانیم جایگزین مناسبی برای انتشار لینک ها بدون پست مهمان پیدا نماییم؟

در اینجا به پنج تکنیک ساخت بک لینک واقعی و موثر اشاره می کنم:

1.تکنیک Blogger Reviews:

اگر شما محصول یا سرویسی برای عرضه دارید می توانید از Blogger Reviewها استفاده نمایید. اگر بلاگرها اعلام کنند که می توانید آزادانه و بدون صرف هزینه محصولات خود را در وب سایتشان عرضه نمایید، این انتشار محصولات یا سرویس ها خود منجر به ساخت لینک های طبیعی می شود.

اما سوالی اینجا مطرح می شود؛ بلاگرها را چگونه شناسایی کنیم؟ جواب خیلی ساده است: قدرت جستجوی گوگل!!!

کافی است عبارت و مطلبی را که می خواهید بررسی نمایید، در گوگل سرچ کنید. به طور مثال عبارت: Cell phone case product reviews را جستجو کردیم:

ایجاد بک لینک,ایجاد بک لینک رایگان,تکنیک Blogger Reviews

پس از عملیات جستجو شما یک لیست بلند بالا از سایت هایی دارید که سایرین محصولات خود را برای عرضه در اختیار این سایت ها قرار داده اند. همین کار خود باعث شده است که لینک محصولات و سرویسی که می خواهند روی آن کار کنند در فضای مجازی منتشر شود.

تکنیک بک لینک HARO,روش ساخت بک لینک,ساخت بک لینک

شاید اگر روی یکی از این لینک ها کلیک کنید، با تعجب از خود بپرسید چرا اشاره ای به بک لینک نشده است! جواب بسیار ساده است زیرا شما به صورت رایگان محصولات خود را در اختیار بلاگرها قرار می دهید لذا نیازی به اشاره به لینک و استفاده از بک لینک نیست.

2. تکنیک HARO:

HARO در واقع یک پلتفرم است که مانند یک پایگاه دانش عمل کرده و تمامی اخبار و اطلاعات را در خود نگهداری می کند.

بعضی از افراد بر این باورند که تکنیک بک لینک HARO ارزش زمانی که روی آن صرف می کنید را ندارد اما در واقع ایجاد حتی یک بک لینک از این طریق باعث پیشرفت و ارتقا چشمگیری در سایت می شود.

نکته ای که می بایست در کار با HARO رعایت کنید تمرکز جواب درخواست ها می باشد. به عبارت دیگر باید تمام تمرکز خود را بر روی جواب که شامل سرویس و یا محصولات شما می شود قرار دهید. به مثال زیر دقت کنید.

ساخت بک لینک با اینفوگرافیک,ساخت بک لینک با روش لینک شکسته,ساخت بک لینک باکیفیت

این سبک جستجو تکنیک خاص خود را دارد و ابتدا باید محصولی که به لحاظ شاخصه همانند محصول شماست را مورد جستجو قرار دهید. سپس اقدام به وارد کردن مشخصات سرویس یا محصولات خود نمایید. پس از اتمام کار با جستجو کردن آن عبارت، لیست محصولات شما نیز در نتایج پایگاه داده نمایان می شود.

اگر بخواهم به صورت ساده تر این مورد را برایتان توضیح دهم باید بگویم: از هر طریقی همچون گوگل، سایتهایی که خدمات و محصولات رقبای شما را در خود جای داده اند؛ پیدا کنید و سپس از طریق ثبت نام در آن سایت ها یا سامانه ها خدمات خود را به صورت دقیق ارائه کرده و در آن به خود لینک دهید.

3. بر روی لینک های شکسته سرمایه گذاری کنید.

اگر لینک های شکسته را احیا کنید، نمی توانید حتی تصور نمایید که تا چه میزان فرصتی استثنایی در اختیار شما قرار می گیرد.

شما می توانید با جستجوی ساده به شناسایی این لینک ها بپردازید:

ساخت بک لینک برای سایت,ساخت بک لینک رایگان,شناسایی لینک های شکسته

البته برای ساخت بک لینک با روش لینک شکسته استراتژی های جستجو دیگری نیز وجود دارد که در ادامه چند مورد را می بینید:

  • “alternative health” + “resources”
  • “alternative health” + “recommended sites”
  • “alternative health” + “resource pages

شما می توانید از جستجوی رشته ای گوگل (Google String) نیز کمک بگیرید.

نحوه ساخت بک لینک

معمولا بررسی و شناسایی این نوع لینک ها بسیار زمانبر و دشوار است لذا در ادامه سه روش برای بررسی این نوع لینک ها به شما معرفی می کنیم:

سه روش شناسایی لینک های شکسته:

  • استفاده از افزونه های گوگل کروم از قبیل Check My Links
  • اجرای صفحه در Screaming Frog
  • استفاده از Xenu به منظور بررسی لینک های شکسته صفحات

4. شناسایی Unlink Mention ها:

یکی دیگر از شیوه های لینک دهی بدون استفاده از بلاگ های مهمان استفاده از Unlink Mention ها می باشد. هنگامی که شخصی در سایت خود به محصولات یا برند شما اشاره می کند شما میتوانید از آنها لینک بگیرید، آیا این طور نیست؟ البته باید گفت که همیشه این گونه راحت نیست. شما می توانید از این استراتژی برای گرفتن لینک استفاده کنید. از طریق مکاتبه با مدیران سایت ها از آنها بخواهید که به شما لینک دهند.

ابزارهای آنلاین نیز برای این کار وجود دارند از قبیل:

  • MOZ
  • BuzzSumo
  • Mention

در برخی از این ابزارها مانند BuzzSumo میتوانید هشداری برای عبارات کلیدی مورد نظر خود تنظیم کنید: 

آموزش سئو,ارسال پست مهمان,انتشار پست مهمان

قبلا در مورد گوگل آلرت توضیحاتی دادم و قطعا الان متوجه شدید که چرا این ابزار مهم است اما برحسب تجربه شخصی بنده هیچ کدامشان برای عبارات فارسی قابل اتکا نیستند.

5. از اینفوگرافیک استفاده نمایید.

اینفوگرافیک شیوه ای نو و کاربرپسند از تولید محتوای تعاملی است که در سال های اخیر روی بسیار خوشی به آن نشان داده شده است. این عنصر مهم در محتوا، شامل عکس های چند بخشی با محتوای کوتاه هرچند کامل آن هم همراه با تصاویر جذاب است که عمر زیادی در عرصه فعالیت های اینترنتی ندارد.

با استفاده از اینفوگرافیک شما تقریبا می توانید از هر چیزی اطلاعات دلخواهتان را تولید کنید؛ همچنین روشی بسیار عالی برای جذب مخاطب و در نهایت افزایش رتبه در گوگل به حساب می آید.

اولین چیزی که در اینفوگرافیک می بایست بدانید پلتفرم های آن می باشد:

  • Visual.ly
  • Infographic Journal
  • Daily infographic

همچنین سایت ها و منابعی هستند که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • Fast Company
  • The Huffington Post

پس از اینکه درخواست خود را در سایت های بالا ارسال کردید، سپس می توانید آنرا برای وبلاگ نویسان خود ارسال کنید.

کلام آخر:

مهم این است که به یاد داشته باشید ساختن یک لینک مناسب به مراتب بهتر از ساختن تعداد لینک های زیاد غیر مجاز است. اهمیت این لینک ها توسط گوگل به مراتب سال به سال افزایش می یابد. سایتی را تصور کنید که در سال تعداد زیادی لینک می سازد. شما حتی نمی توانید تصور کنید که گوگل چه جایگاهی به آن اختصاص خواهد داد.

هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید و برای ساختن هر لینک وقت بگذارید و با حوصله از تکنیک های سئو سایت و روش ساخت بک لینک های رایگان و قدرتمند که در این مقاله آموختید استفاده نمایید. به دنبال یافتن استراتژی های جدید باشید و این کار را به صورت پیوسته ادامه دهید.

هرگز از حرکت باز نایستید و لینک های خود را در یک فاصله زمانی مناسب مجددا بررسی نمایید.

اطمینان حاصل نمایید که از تمامی راه ها و استراتژی های سئو و مواردی که در این مقاله یاد گرفتید استفاده خواهید کرد. در نهایت اگر ارسال پست مهمان، تنها یکی از چندین استراتژی که برای ساخت بک لینک به کار میبرید باشد می توانید با اطمینان و بدون ترس از تاثیرات منفی به ساخت آن ادامه دهید.

امیر قمصری و تیم نیوسئو همواره آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.

12 نظر در مورد مقاله “ ۵ تکنیک ساخت بک لینک واقعی و موثر ” ثبت شده است
  1. تکتم

    سلام وقت بخیر

    در مورد ساخت بک لینک در فایل های صوتی تون به ساخت وبلاگ اشاره شده است. کدام سیستم وبلاگ دهی فارسی برای ساخت وبلاگ بهترین می باشد؟ که اکثر ویژگی های خوب را داشته باشد.


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      برای ساخت pbn می توانید از سیستم های زیر استفاده کنید:
      رز بلاگ
      پرشین بلاگ
      بلاگفا
      در این مسئله شما باید به ساختار لینک های خود بسیار دقت کنید و این ساختار باعث پیشرفت و قدرت بک لینک ها می شود.


  2. کورد پاتوق

    سلام خسته نباشید ..
    عالی بود


  3. سینا

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون


  4. Sara

    سلام
    من هم مشکل (saeed) رو دارم
    بک لینک هایی ساختم که اصلا اون صفحه توسط گوگل ایندکس نمیشن
    آدرس صفحه هایی که لینک های من داخلش هست رو توی بعضی مقالات سایتم و سایت های دیگران درج کردم ولی با توجه به این که خیلی زمان هم گذشته ولی گوگل صفحه رو پیدا نمیکنه


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      در مورد مشکلتون بیشتر و دقیق تر باید توضیح بدید تا بتونم دقیق راهنمایی کنم. پیشنهاد می کنم اپلیکیشن نیوسئو رو نصب کنید و سوالتون در اونجا بپرسید تا بهتر مشکلتون حل بشه


  5. niloo milani

    سلام
    ممنونم از مطالب خوبتون
    میخواستم بپرسم آیا لینک های پروفایلی فالو تاثیری توی ارتقا سایت در گوگل دارن ؟
    تشکر


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      خیلی کم !


  6. ساناز

    خوب بود مهندس مرسی


  7. saeed

    سلام خسته نباشید
    من مدت 4 5 ماهه که دارم برای سایتم بک لینک سازی میکنم. توی سایتها مختلف توی انجمن ها و …
    منتهی هنوز وقتی چک میکنم میبینم یک دونه بک لینک واسم ثبت نشده. این دلیلش چی میتونه باشه؟


    • ناظر سایت

      با سلام
      ممکن است بک لینک های خود را دائمی نساخته باشید و حذف شده باشند. بک لینک های خود را در چندین ابزار آنالیز بک لینک نیز چک کنید.


  8. Fri

    بسیار هم عالی. این پست مطمئنن برای رنکینگ سایت میتونه کمک کنه. خوندم و حتما پیشنهاداتون رو عمل میکنم. با تشکری دوباره از شما.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود