ویژگی سایت های رتبه اول گوگل

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,تبلیغ در صفحه اول گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 13 امتیاز : 4.2]

آیا سایت شما لیاقت دارد شماره 1 باشد؟

همه دوست دارند که در گوگل یک باشند اما آیا واقعا لیاقتش را دارند؟

سوالی که بسیاری از صاحبان وبسایت ها و بازاریابان اینترنتی بارها از من می پرسند این است که :

“چگونه رنک صفحه اینترنتی خود را می توانم در مورد موضوع x به 1 برسانم؟”

کمی فکر کنید، آیا سوالتان نباید به این صورت پرسیده شود :

“چرا رنک صفحه اینترنتی من باید 1 باشد؟”

یا به بیان بهتر :

“آیا صفحه اینترنتی من لیاقت رنک شماره 1 را در مورد موضوع x دارد؟”

نقطه عطفی در سئو

با پاندا و پنگوئن (و به مقدار کمتر EMD) خیلی خوب است که روشهای اسپم‌گونه برای بهبود رنکینگ از بین رفته و اکنون با مرغ مگسخوار گوگل، ما به دوره ای وارد شده ایم که برای یک عبارت خاص نتایج بر اساس شایستگی شان نمایش داده میشوند نه بخاطر فعالیت بازایابان اینترنتی ، که برای یک دوره مشخص لینک خریداری می کنند.

دقت داشته باشید همانطور که در این مقاله گفتم لینک ارزش بسیار زیادی در بحث رنکینگ دارد اما باید در ایجاد و نگه داری صحیح آن دقت زیادی کرد.

همه میخواهند شماره یک باشند

همه میخواهند در نتایج یک جستجو شماره یک باشند. جایگاه شماره یک 33 درصد از تمامی کلیک ها را بخود اختصاص می دهد درحالیکه نتیجه شماره 2 با یک افت شدید 18 درصد از کلیک ها را بخود اختصاص می دهد.

این نمودار فوق العاده توسط چیتیکا افت کلیک را برای ده نتیجه اول نشان می دهد.

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,تبلیغ در صفحه اول گوگل

اگر شما در رتبه 10 باشید حدود 2 یا 3 کلیک تاثیرگذار خواهید داشت حالا فکر کنید که در صفحه دوم باشید !!

می توان گفت تقریبا به لحاظ تعدا کلیک فرقی میان صفحه دوم و شصتم گوگل نیست.

بنابراین قابل درک است که چرا هرکسی می خواهد رتبه های بالا را بدست آورد.

مشخص است که فقط شماره یک می تواند شماره یک باشد بنابراین در چشم انداز تحقیقاتی پاندا، پنگوئن، EMD و مرغ مگسخوار چگونه می توان به این رتبه رسید؟ و مهمتر این است که بدانید چگونه می توانید مطمئن شوید که صفحه اینترنتی شما شماره یک می ماند بدون اینکه نگران تغییرات آینده گوگل باشید؟

برای یک شدن، بهترین باشد

خب به سوال ساده ای که در ابتدای این مقاله مطرح شد برمیگردیم. آیا صفحه اینترنتی من لیاقت 1 بودن برای موضوعی خاص را دارد؟

شما باید یه قدم از دیدگاه شخصی خودتان نسبت به سایتتان به عقب برگردید و به عنوان یک کاربر به آن نگاه کنید.

آیا 90 درصد کسانی که روی صفحه اینترنتی شما کلیک می کنند از کلیک بر روی آن راضی هستند و نیازی به جستجوی نتایج دیگر ندارند؟

در اینجا سوالات دیگری مطرح می شود که ممکن است بخواهید از خودتان بپرسید:

  1. آیا صفحه اینترنتی من تطابق کاملی با موضوع جستجو دارد؟

خب اگر هدف عبارت “خرید کفش” باشد آیا صفحه شما کفش می فروشد یا حداقل اطلاعات جالبی برای مکان های مناسب برای خرید کفش در اختیار مردم می گذارد؟

  1. آیا محصول/سرویس من با ارزش است؟

صفحه شما کفش می فروشد. خیلی خوب است. اما آیا کفش های شما کیفیت دارند؟ آیا مردم می خواهند از کفش های شما خریداری نمایند و آنرا به دیگران پیشنهاد می دهند؟

  1. آیا صفحه من در مورد این موضوع اعتبار دائمی دارد؟

بگذارید بگویم که شما چیزی نمی فروشید (حداقل در این لحظه) اما آیا عباراتی خاص را که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو می کنند هدف قرار داده اید؟

آیا صفحه شما منابع نت محدودی برای این موضوع دارد؟ چرا مردم بجای مراجعه به ویکی پدیا باید به سایت شما مراجعه کنند؟ آیا شما پاسخ  تمامی پرسشها را دارید؟ (یا حداقل لینک هایی به منابع دیگر ساخته اید؟)

  1. آیا صفحه من آپدیت است؟

ما در دنیایی با تغییرات لحظه ای زندگی می کنیم. بنابراین دقت کنید که مطالبتان بروز باشد.

هر مطلب جدیدی می تواند منبعی عالی برای ترافیک حاصل از موتورهای جستجو باشد بنابراین شما باید (باید و باید) مطالب تکراری را کنار بگذارید و مطالب خود را آپدیت نمایید. اگر این کار را نکنید رقبای شما این کار را انجام خواهند داد و بزودی شماره یک را از دست خواهید داد. (و جواب پرسش شماره 3 نه خواهد بود!)

توضیح بیشتر برای سوال شماره 2

من میتوانم درباره‌ی این موضوع ساعتها صحبت کنم اما فعالیت تجاری در وب تفاوتی با فعالیت های تجاری دیگر ندارد و شما همیشه باید از خودتان بپرسید که آیا بهترین خدمت را ارائه می دهید و چکار می توانید بکنید تا سطح خدمت رسانی خودتان را افزایش دهید.

من فهمیده ام که این دو سوال در واقع با یکدیگر جور در نمی آیند اما همیشه چیزهایی برای ارتقا دادن وجود دارد بنابراین از نقطه نظر فنی شما هیچگاه بهترین خدمات موجود را ارائه نمی دهید و همواره بر روی سوال دوم تمرکز می کنید … (امیدوارم متوجه شده باشید!).

هر فعالیت اقتصادی اشتباهاتی در پی دارد (خوشبختانه مطمئنا شما از آن ها تجربه کسب می کنید!) بنابراین در این مورد است که شما در آن زمان هایی که همه چیز صد درصد درست نیست چگونه واکنش نشان می دهید.

چه تجارت حقیقی داشته باشید و چه مجازی شما باید همیشه بکوشید تا تجربیات خود را برای مشتریان/کاربران خود بهبود ببخشید.

و اگر بهترین هستید…

اگر پاسخ شما به چهار سوال مطرح شده بله است، برای این که صفحه شما در نتایج جستجو برای عبارتی خاص، شماره یک باشد نمونه قابل قبولی هستید.

اما این کار را از راه درست و با کمک سئوکاران قانونی انجام دهید و نه روشهایی که منجر به مجازات شدن شما می گردد.

صبر کنید، آیا واقعا ساختن لینک های معتبر سخت است؟

در واقع، نه، سخت نیست. حداقل نه زمانی که موضوع/صفحه/محصول شما با ارزش است.

اگر واقعا شما بهترین هستید سوق دادن کاربران به سمت لینک خودتان آسانتر است نسبت به زمانی که شما فکر می کنید که بهترین هستید! اما چگونه؟

خب برای اینکار رازی وجود دارد …

از خود کاربران بپرسید!

ایمیل های اطلاع رسانی همچنان بهترین راه برای ارجاع مستقیم کاربران به لینک مطالب جالب سایتتان است.

در مقالات آینده سعی خواهم کرد جزئیات این روش را بیاورم، اینکه چگونه لینک های با کیفیت را پیدا کنیم (و چگونه ایمیل های اطلاع رسانی خوبی بسازیم)، اما در حال حاضر اجازه دهید فرض کنیم که شما لیستی از 50 سایت که تناسب خوبی با شما دارند و ممکن است بخواهند به مطالب شما لینک بدهند را دارید.

شروع کنید و ایمیلی شخصی برای هریک از این سایتها/وبمسترها بنویسید، توجه آنها را به مطلب مورد نظر جلب کنید و از آنها درخواست لینک کنید. امکان دارد از نیمی از آنها پاسخ دریافت کنید. امکان دارد ناامید شوید اما من ضمانت می دهم که اگر مطلب شما واقعا بهترین تناسب برای موضوع مورد بحث باشد، مطمئنا لینک هایی بدست می آورید و از آن مهم تر، لینکهایی با کیفیت و قدرت بالا بدست خواهید آورد که همانند موشک سایت شما را در رنکینگ به اوج می رساند.

به یاد داشته باشید بحث در مورد کمیت نیست بلکه در مورد کیفیت است. و اگر توانستید که لینک های مناسب کمی پیدا کنید … آنها باعث تولید لینک های دیگر برای شما می شوند.

فقط حواستان به رقابت موجود باشد، کارتان را ارتقا دهید و مطمئن شوید که سایت شما به فعالیت خود به عنوان بهترین تناسب با موضوع موردنظر ادامه می دهد.

هشدار

روزهای گول زدن گوگل برای رنک صفحات بالاخره تمام شد و برای ساختن ترافیک خود باید خدمتی/محصولی/مطلبی خوب ارائه دهید که شما را در همهمه اینترنت پایدار نگه دارد.

خبر خوب این است که مطالب ابدائی، تخصص و تلاش زیاد در حال حاضر نسبت به گذشته از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

بنابراین اگر به رقبای خود که رتبه خوبی دارند با حسادت نکاه می کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را از میدان به در کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید از آنها بهتر باشید و من ضمانت می کنم که رنک شما بهتر می شود.

سخن نهایی

آیا با مقاله من موافق هستید؟ بنده همیشه علاقه مندم که نظرات شما را بدانم لذا لطفا نظرات خود را در زیر این پست بگذارید و یا با ارسال ایمیل به اطلاع بنده برسانید.


31 نظر در مورد مقاله “ ویژگی سایت های رتبه اول گوگل
  1. Alireza :

    سلام
    وب خوب و آموزنده ای دارید
    لطف کنید اگر می تونید فیلم های آموزشی SeoMoz.Org که تو YouTube هست رو ترجمه کنید و بزارید
    نمونه:
    https://www.youtube.com/watch?v=aJELPAbhixs

    SEO Ranking Factors 2014 – What’s Working On Google.


    • امیر قمصری :

      با سلام
      به زودی این اتفاق در سایت خواهد افتاد.کمی منتظر باشید لطفا.ممنونم از پیشنهاد خوبتون


  2. حمید :

    سلام خسته نباشید من که خیلی خوشم اومد و فقط خواستم از تون تشکر کنم که تجربیاتتونو در اختیار ما گذاشتین


    • امیر قمصری :

      با سلام.امیدوارم شما دوست عزیز هم این مقالات را به دیگران پیشنهاد کنید تا علم ارزشمند سئو فراگیر شود


  3. osam :

    خیلی ممنون ،واقعا مطلب مفیدی بود .


  4. مهدی :

    همیشه من این رو به دوستان گفتم، توبه کردن آسونه ولی پاک بودن سخته !
    بعضی سایت ها رو دیدم میان رتبه یک ولی سریعاً ربته اشون دوباره میاد پایین !


  5. مجتبی :

    ممنونم. مطالب آموزنده خوبی میذارید.


  6. ویلا دیزاین :

    ببخشید کدهای css (از لحاظ زیاد یا کمی یا هر چیز دیگه ای) در سئو تاثیر داره ؟


    • امیر قمصری :

      یکی از فاکتور های گوگل است اما زیاد تاثیری نداره


  7. محمد علی :

    مطلب پر محتوایی بود. ممنونم.


  8. هاشم :

    به نظرم به زودی سایت شما اول میشه ! معلوم هست که خودتان شخص پری هستید. (از لحاظ اطلاعات)


  9. صادق :

    سلام ، من یک وب دارم حدود 10 ماهش است و حدود 700 مطلب دارد که حداقل نصفی از انها کاملا اختصاصی اند ،در رابطه با دانلود بازیها ، اکثر روزها هم آپدیت ام و اکثرا روزی 3 تا 2 دوتا پست میزنم ، اما آمار صفر شاید روزی چند تا ورودی گوگل مثلا 5 الی 6 تا ، از لحاظ ایندکس فکر نکنم مشکلی داشته باشم می توانید از طریق ادرس سایت در گوگل طی هفته یا 24 ساعت چک کنید ، شما فکر می کنید مشکل از کجاست ، وبم روی میهن بلاگ است، پولی ندارم که خرج کنم اما اگر مشکلم را حل کنید و ورودی گوگلم زیاد شود به طور رایگان به مدت یکسال بنر تبلیغاتی شما را می گذارم ، مقالات سئو را هم زیاد خواندم در انجمنهای زیادی هم مشکل را مطرح کردم اما همه الکی حرف میزنند و تکراری و راه حل واقعی و مشکل را نمی گویند با تشکر


    • امیر قمصری :

      با سلام.دوست عزیز شما ابتدا باید ادبیات خود را تغییر دهید ! “همه الکی حرف میزنند و تکراری” ؟!!!
      فکر نمی کنید شاید شما اشتباه می کنید ؟!
      بنده بعید می دانم شما هر روز به صورت مداوم سایت خود را به روز کرده باشید و 350 مطلب کاملا اختصاصی هم گذاشته باشید بعد روزی 5 – 6 ورودی گوگل داشته باشیدوپس احتمالا یا شما خودتان را گول می زنید با کار اشتباه دیگری کرده اید که به آن اشاره نمی کنید


  10. صادق :

    شما یکسری به وب بزنید و مطالب اختصاصی را ببینید ، که فقط لینک دانلودشان در سایت من است چندتاش را همان ابتدای سایت گذاشتم ، اما منظورم از الکی دقیقا همینه ، بدون اینکه مطالب را جستجو کنند می گویند اختصاصی نیست اگر میشد اسم تک تک بازیهای اختصاصی را می گذاشتم ، اما اشتباه فقط در همان اوایل راه اندازی تبادل لینک اتوماتیک با سایتهای تبادل لینک زیاد انجام دادم اما چندین بار از طریق ابزار گوگل وقتی متوجه شدم لینکها را معرفی کردم ، و گوگل هم پیام تایید را داد و گوگل پنگوئن هم اپدیت شده ، واین تبادل لینکها هم مربوط به حدود 7الی 8 ماه پیش است


    • امیر قمصری :

      استفاده از سیستم تبادل لینک اتوماتیک یک اشتباه کوچک نیست دوست عزیزم ! یکی از اشتباهاتی است که تاثیر بسیار بد و گسترده ای دارد.درضمن بحث نگاه گوگل بر اساس الگوریتم ها نیست.مثلا یکی از بروزرسانی های گوگل نزدیک یک سال است که انجام نگرفته.پیشنهاد میکنم یک دامنه جدید ثبت کنید و این بار دقیق و درست فعالیت نمایید


  11. صادق :

    ممنون از پاسختان،


  12. امیر :

    با سلام.
    دوست عزیز چنین چیزی غیر ممکن است.بنده وقتی چندی پیش یک سایت ساختم و فقط 10 پست اختصاصی قرار دادم ،بعد از 10 روز 30 بازدید روزانه پیدا کردم و الان هم روز به روز بیشتر می شود.
    مطمئنا مشکل شما استفاده از سیستم های وبلاگدهی است.این سیستم به دلیل استفاده بیش از حد از popup و … پایین ترین رتبه رو در بین سایت ها داره.الکی خودتون رو پشت سیستم های وبلاگدهی قایم نکنید.به نظر بنده شما با توجه به قدرتی که در نوشتن مطلب دارید باید حتما هاست و دامین تهیه کنید و فعالیت خودتون رو به صورت اختصاصی انجام بدید.حتی سایت هایی هستند که به رایگان هاست ارائه می دهند.و همیشه هم پایدار هستند.کافی است در گوگل جستجو کنید.از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید.ماژول all seo in one pack (نمی دونم اسمشو درست نوشتم یا نه) رو نصب کنید.متا تگ ها و توضیحاتو و تایتل رو صحیح و مرتبت وارد کنید و تمام نکاتی که دوست عزیز مدیر سایت فرمودن رو رعایت کنید.در غیر اینصورت انتظاری از گوگل برای افزایش ورودی سایتتون نداشته باشید.
    پس یسم الله


  13. yasin :

    mamnon


  14. احسان :

    سلام . خسته نباشید. ایا در مورد تاثیر رنکیکنگ در گوگل، سایت بهتر از وبلاگ است؟تاثیرشون چیه؟وبلاگ یا سایت؟ممنون


    • امیر قمصری :

      با سلام

      رنکینگ برای خودش دنیایی است و سوال شما خیلی ابهم دارد دوست عزیزم


  15. شاهین :

    توضیحاتتون قابل فهم بود


  16. پیمان :

    سلام

    مطلبتون شیوا و مناسب بود متشکر


  17. payam etemadi :

    عالی بود
    سپاس از شما دوست عزیز


  18. علی :

    باسلام بسیار عالی بود استفاده بردم


  19. علی :

    سلام
    نکته جالبی که خیلی تاثیر گذار هستش، اینه ک خودمون رو جای کاربر بذاریم.
    من تا خودم از چیزی ک میسازم راضی نباشم اصن عملیش نمیکنم. همین باعث میشه حداقل بسیاری از سلایق رو پوشش بدیم و کاربر بپسنده


  20. منصوره :

    بسیار عالی
    بارها دیدم که سایت هایی کاملا غیر مرتبط با جستجوی من اومده تو سرچم
    وقت یهم وارد میشی اصلا هیچ چیزی که مد نظرم باشه ندیدم. واقعا اگه بدونن چقدر این نکته تاثیر منفی داره اینکارو نمیکردن


  21. Reza :

    مورد اپدیت بودن خیلی مهمه
    مردم ایمروزه به خیل یاز مسائل قدیم واقف هستن
    پس بهتره ک با بروز بودن، جذبشون کنیم


  22. diamond :

    سلام بله من هم موافقم بهتره قبل از اینکه سراغ سئو برای سایتمون بریم اول فکر کنیم محتوایی که تولید می کنیم ارزش لینک یک بودن رو داره یا نه .


  23. mohammadi :

    سلام مطلب جالبی بود و جای تامل داره ایا همه ی سایت هایی که لینک یک موتور جستجور هستند ارزش لینک یک بودن رو دارن ؟!! سایت هایی که فقط با کپی و پست از دیگر سایت ها به روز میشن .واقعا این همه نکته سنجی گوگل قابل تحسینه.


  24. شاداب :

    کلا با توجه به مقالاتتون که تا بحال مطالعه کردم فقط فقط تولید محتوای خوب و باکیفیت و بروزرسانی مداوم آن و رعایت بقیه موارد در کنار تلاش برای گرفتن لینکهای خوب به افزایش ترافیک کمک میکنن و رنک رو افزایش میدن و بقیه موارد فقط موقت هستن و راه حل دائمی نیستن


  25. سعادت :

    به نظرم مهمترین مسائله و نکته اینکه سایتمون رو از دید کاربر نگاه کنیم تا ببینیم سایتمون لیاقت بودن در بالای نتایج جست و جو رو داره یا نه و مورد دیگه اینکه یک سئوکار هم باید همین دید رو داشته باشه تا بتونه کمک کنه به یک سایت این دید منصفانه است


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *