مهم

بهترین ابزارهای بررسی بک لینک سایت

آنالیز بک لینک,ابزار بررسی لینک,بررسی بک لینک های سایت

بررسی بک لینک سایت و آشنایی و فراگیری نحوه استفاده از ابزارهای مربوط به آن، از مهم ترین مباحث آموزش سئو می باشند. یک استراتژی مناسب برای ساخت لینک ها، می تواند در زمینه عملکرد سئو سایت شما، معجزه کند. با کمک به وبسایت ها در زمینه جذب ترافیک بیشتر، انتظار می رود این بک لینک ها دارای کیفیت بالایی باشند زیرا که در زمان رتبه بندی وب سایت، موتور جستجو کیفیت و کمیت این بک لینک ها را اندازه می گیرد. اما درنظر داشته باشید که برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از این موضوع، باید بتوانید به خوبی عمل بررسی بک لینک های سایت را انجام دهید.

بررسی بک لینک های سایت و اطمینان از اینکه وبسایت شما دارای کیفیت بالا و بک لینک های معتبر است، امری حیاتی می باشد. در صورت عدم نظارت مناسب، حضور لینک های بی کیفیت در سایت شما می تواند باعث از بین رفتن اعتبار آنلاین وبسایت شما شده که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود.

به این منظور، ابزارهای شگفت انگیزی برای تجزیه و تحلیل لینک و مشاهده بک لینک های سایت وجود دارد که به شما کمک می کند تا بر پروفایل بک لینک وبسایت خود نظارت کنید و اطمینان داشته باشید که همه چیز مطابق با استانداردهای تعیین شده در استراتژی ساخت لینک شما پیش می رود.

همانطور که گفته شد، بررسی بک لینک سایت از نکات بسیار مهم در سئو می باشد، همچنین در دوره آموزش سئو، جلسات زیادی به این مبحث مهم اختصاص داده شده اند. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، بزارهای مهمی نیز برای انجام این کار طراحی و ارائه شده اند. برخی از این ابزارها رایگان و برخی نیز با پرداخت ماهیانه مبالغی قابل دسترسی هستند. در ادامه چند مورد از بهترین ابزارهای بررسی بک لینک سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ابزار Ahrefs

Ahrefs، پیش از هر چیز ابزاری را عرضه می کند که باعث افزایش ترافیک ارگانیک شما شده و در حالی که شما بر موقعیت خود نظارت می کنید، عمل بررسی بک لینک های سایت را برای رقبای خود نیز انجام دهید. ابزار مشاهده تمام بک لینک های سایت در Ahrefs توسط بزرگترین فهرست بک لینک های زنده دنیا تامین می شود.

ربات های این سرویس هر 24 ساعت 4 میلیارد وب پیج را در می نوردند. همچنین هر 15 دقیقه فهرست را به روز رسانی می کنند تا چیزی از قلم نیفتد.

جهت استفاده از ابزار Ahrefs برای سایت خود، کافی است به سادگی آدرس URL وب سایت خود را در قسمت سایت اکسپلورر این ابزار وارد کرده تا تمام بک لینک های آن را در کنار سایر معیارهای سئو، مشاهده کنید. این ابزار همچنین تعدادی فیلتر و گزارشات پیشرفته جهت فراهم کردن اطلاعات بیشتر، برای شما فراهم خواهد کرد.

آنالیز بک لینک,ابزار بررسی لینک,بررسی بک لینک های سایت

نکته قابل توجه در استفاده از این ابزار آن است که اگر بخواهید تمامی بک لینک های یک وب سایت را مشاهده کنید، باید آدرس دامنه آن وب سایت را در بخش سایت اکسپلور قرار دهید. همچنین اگر قصد دارید تنها بک لینک های مربوط به یک صفحه خاص از وب سایت را مشاهده کنید، باید دقیقا URL همان صفحه را در قسمت مربوطه قرار دهد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: معرفی بهترین ابزارهای سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

2. ابزار Majestic SEO

این سرویس در بین بازاریابان آنلاین، از جهت ساماندهی، نظارت و بررسی لینک های سایت خود و یا مشتریان بسیار معروف است. ابزار چک کردن تاریخچه بک لینک های آن، با استفاده از ربات های وب، علاوه بر نمایش تعداد بک لینک های سایت، تعداد بک لینک های ایجاد شده برای هر دامنه، زیر دامنه و یا URL های درج شده را تعیین می کند. اگر شما به دنبال مقایسه 5 دامنه برای آنالیز بک لینک های خود هستید، این ابزار به شما این امکان را می دهد.

با توجه به ارائه نمودارهای زمانی برای لینک های خارجی و دامنه های ارجاعی (referring domains) در کنار تجزیه و تحلیل بک لینک هایی که برای سایت شما ساخته شده اند، می توان گفت majestic SEO ابزار بررسی بک لینک قابل اعتمادی است.

مشاهده بک لینک های سایت,مشاهده تمام بک لینک های سایت,نمایش بک لینک های یک سایت

3. ابزار بررسی بک لینک سایت SEO PowerSuite

با ارائه دادن سرویس تجزیه و تحلیل بک لینک ها، SEO PowerSuite به کاربرانش کمک می کند تا تمام اطلاعات مربوط به بک لینک های موجود در یک سایت را پیدا کرده، بر آن ها نظارت کنند. همچنین در این ابزار قدرتمند، درکنار تجزیه و تحلیل بک لینک ها امکان مقایسه آن ها نیز وجود دارد. ویژگی هایی ذکر شده، این امکان را به شما می دهند تا بتوانید به طور موثر فرآیندهای ساخت بک لینک برای وبسایت های خود انجام دهید.

4. ابزار SEO SpyGlass

سرویس ابزار SEO SpyGlass با کمک بیش از 50 فاکتور بررسی بک لینک سایت، به تجزیه و تحلیل عملکرد بک لینک ها می پردازد و فرصت های جدید برای لینک سازی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین گزارشات مختلفی از بک لینک ها ارائه می دهد که می توانید آن ها را برای خود سفارشی کرده و به اشتراک بگذارید.

با داشتن ادعای در دست داشتن بزرگترین فهرست بک لینک موجود بر روی وب، این ابزار به شما این امکان را می دهد تا بک لینک های بی کیفیت را پیدا کرده و با کمک ویژگی Anti-Penalty Link Audit موجود در این ابزار، آن ها را خنثی کنید. همچنین می توانید یک تجزیه تحلیل عمیق از میزان کیفیت لینک های خود بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که لینک های شما با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل، همچنان کارایی لازم را داشته باشند.

5. ابزار تحلیل بک لینک Linkody

این ابزار امکان نظارت 24 ساعته با ارائه سرویس حرفه ای مدیریت لینک را برای کاربرانش فراهم می کند و آن ها را در مورد کاهش و یا افزایش لینک ها آگاه می کند. همچنین گزارش تجزیه و تحلیل بک لینک پروفایل سایت را با معیارهای بسیار زیاد ارائه می کند.

بخش تجزیه و تحلیل بازار Linkody، این امکان را به صاحبان سایت می دهد که بتوانند بک لینک های مفید را از بک لینک های مضری که برای رنک کلمات کلیدی و ترافیک سایتشان مضر خواهند بود، تشخیص دهند. این ابزار حتی با disavow کردن بک لینک های مضر، به شما کمک می کند تا از شر آن ها راحت شوید.

به گفته بسیاری از منابع اینترنتی، نظارت بر استراتژی بک لینک های رقبایتان، به اندازه نظارت بر ساخت بک لینک های خودتان مهم است. Linkody نمایی از استراتژی لینک سازی رقبایتان را نیز به شما خواهد داد تا شما چیزی را از قلم نیندازید. ابزار اصلی سئو سایت در Linkody، ارزیابی بک لینک است که به شما این امکان را می دهد تا 5 دامنه منحصر به فرد را در طول هفته چک کنید. نسخه رایگان 30 روزه این ابزار نیز موجود می باشد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینکپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

6. ابزار Kerboo

Kerboo، برای کمک به شما جهت درک بهتر پروفایل بک لینک هایتان، از منابع دیتای متعددی استفاده می کند. همچنین این ابزار از عملکرد سایتتان گزارشی بسیار دقیق ارائه می دهد. اگر در سایت خود با بک لینک های مضر رو به رو شوید، به کمک این ابزار می توانید فایل disavow بسازید که به گوگل می گوید این لینک های خاص را در فاکتورهای رتبه بندی سایت شما در نظر نگیرد.

ویژگی بررسی بک لینک سایت این ابزار، امکان شناسایی نقاط قوت و ضعف و ریسک پروفایل لینک شما را دارد و این خدمات را توسط تیم خود ارائه می دهد.

7. ابزار Monitor Backlinks

Monitor Backlinks به شما کمک می کند بک لینک های خوب و بد سایت خود را تشخیص داده و حتی از طریق آن می توانید به بررسی بک لینک رقبا بپردازید.

این سرویس به شما اجازه می دهد تا سایت های با کیفیت و معتبر برای ساخت لینک را پیدا کرده و از آن ها کمک بگیرید. اگر یکی از آگهی ها و یا لینک پست مهمان شما از سایت پاک شود، این ابزار شما را آگاه خواهد کرد. در کنار کمک به شما جهت جلوگیری از جریمه های سئو منفی، به شما امکان disavow بک لینک های مضر را ارائه می دهد.

این سرویس بررسی بک لینک سایت، داشبوردی به شما ارائه می دهد که استفاده از آن بسیار آسان است، در این داشبورد به شما نگاهی اجمالی از ترافیک سایت، تغییرات بک لینک ها و رتبه بندی کلمات کلیدی ارائه خواهد شد.

همچنین SEO SpyGlass، گزارش هایی مفید و قابل تنظیم در مورد تجزیه و تحلیل الگوهای مربوط به بک لینک ها، ارائه می دهد. بهترین نکته این ابزار این است که شاخص های اندازه گیری را از بهترین منابع داده (مانند Majestic و MOz) در یک جا ترکیب می کند تا شما بتوانید با برچسب های مفید، فیلترها، یادداشت ها و import/export آن ها را مدیریت کنید.

نمایش تعداد بک لینک های سایت

8. ابزار بررسی بک لینک سایت Semrush

Semrush نیز یکی از بهترین ابزارها جهت بررسی بک لینک های سای است و در کنار این ویژگی، از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز شناخته می شود.

جهت استفاده از امکان بررسی و آنالیز بک لینک ها در این ابزار، وارد Semrush شوید و گزینه “Backlink Analytics” را انتخاب کنید، سپس نام دامنه‌ای را که قصد بررسی بک لینک های آن را دارید، در این قسمت تایپ کنید. پس از گذشت لحظاتی، اطلاعات زیادی در مورد دامنه درج شده و بک لینک های آن در اختیار خواهید داشت.

اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد هر بخش از این نمای کلی پیدا کنید، کافی است روی پیوند زیر آن بخش کلیک کرده تا گزارش کامل مربوط به آن را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از Semrush برای بررسی کیفیت لینک های سایت خود استفاده کنید. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند مواردی مانند لینک های بی کیفیت را مشخص کنید. در واقع Semrush به شما اجازه می‌دهد ببینید صفحه‌ای که به شما پیوند می‌دهد، چند لینک دیگر دارد. اگر صفحه دارای صدها لینک باشد، می تواند به عنوان یک وب سایت اسپم شناخته شود و بک لینک گرفتن از آن برای سایت شما مضر خواهد بود.

9. ابزار آنالیز بک لینک (Open Site Explorer (SEOmoz

به وسیله این ابزار قدرتمند می توانید به راحتی به اطلاعات مفید در رابطه با لینک ها دست پیدا کنید. تنها کافی است برای استفاده از آن به صورت رایگان ثبت نام کنید. علاوه بر آن، ابزار Open Site Explorer توسط SEOmoz ارائه شده و پشتیبانی می شود. به همین دلیل است که این ابزار در بین متخصصان سئو بسیار محبوب است.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن (البته برای دسترسی به یک سری اطلاعات اضافه در رابطه با لینک ها و دیگر توابع مفید نیاز به پرداخت هزینه می باشد.)
  • سریع بودن
  • ساده بودن
  • اجازه انجام مقایسه با دیگر وبسایت ها از نظر قدرت دامنه
  • ابزار بسیار ساده جهت امتیازدهی به منظور مقایسه و تعیین معیار
  • امکان آنالیز انکر تکست ها
  • اجازه ذخیره گزارش به صورت فایل اکسل
  • اجازه تهیه گزارش دقیق از لینک های ارجاع شده به صفحات مشخص

نقاط ضعف:

  • برای تجزیه و تحلیل بیشتر از 1000 لینک نیاز به پرداخت هزینه است.
  • عدم توانایی در پیگیری لینک ها بعد از زمان تعیین شده (در مقابل رقبا می توانند کارهایی که شما انجام می دهید را پیگیری کنند)

برای استفاده از این ابزار به آدرس www.opensiteexplorer.org مراجعه کنید.

10. ابزار آنالیز بک لینک Link Diagnosis

استفاده از ابزار Link Diagnosis نسبتا سخت و پیچیده است. زیرا فقط در مرورگر فایرفاکس عمل می کند. علاوه بر آن برای مشاهده گزارش نیاز به نصب پلاگین دارید.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن (برای استفاده از امکانات بیشتر نیاز به پرداخت مستقیم دارید)
  • قابلیت آنالیز انکر تکست ها
  • قابلیت دیدن لینک های نوفالو
  • قابلیت تهیه گزارش به صورت فایل اکسل
  • قابلیت تهیه گزارش از لینک های ارجاع شده به صفحات خاص و مشخص

نقاط ضعف:

  • سرعت عمل پایین
  • فقط در مرورگر فایرفاکس کار می کند
  • نیاز به نصب پلاگین برای دیدن گزارش ها

11. ابزار آنالیز بک لینک Advanced Link Manager

این ابزار کاربردی فراتر از آنالیز بک لینک دارد. Advanced Link Manager قادر به ساخت لینک به صورت خودکار است. به این صورت که وبسایت های منبع را شناسایی کرده و اطلاعات تماس را بدست می آورد و بعد از آن یک درخواست لینک به صورت خودکار ارسال می کند. البته ساخت لینک به صورت خودکار را به شما توصیه نمی کنم.

نقاط قوت:

  • قابلیت پیگیری فرآیند لینک های ساخته شده بیش از زمان تعیین شده
  • سریع بودن
  • قابلیت آنالیز انکر تکست ها
  • قابلیت تهیه گزارش های کاملا سفارشی و اختصاصی با اجازه ارسال آن توسط ایمیل و دانلود گزارش
  • قابلیت تهیه گزارش از لینک های ارجاع شده از صفحات مشخص و تعیین شده
  • قابلیت تنظیم برای بروز کردن گزارش ها در فواصل زمانی مشخص

نقاط ضعف:

  • ارزان ترین نسخه 99 دلار است
  • نرم افزار است. نمی توان از طریق مرورگر به آن دسترسی داشت
  • انجام کار و تهیه گزارش بیش از حد نیاز و معمول

12. ابزار آنالیز بک لینک Bing Webmaster Tools Link Explorer

ابزار Bing Link Explorer اجازه دیدن اطلاعات زیر را به شما می دهد:

  • مشاهده گزارش های تهیه شده از 6 ماه قبل
  • آنالیز لینک ها از صفحات خاص وبسایت
  • مشاهده انکر تکست های مرتبط با لینک های داخلی
  • اجازه تهیه گزارش به صورت فایل اکسل به منظور انجام تجزیه و تحلیل بیشتر

نقاط قوت:

  • رایگان بودن
  • سریع و آسان بودن
  • به روز بودن
  • قابلیت آنالیز درون صفحه ای
  • قابلیت تهیه خروجی گزارش به صورت فایل اکسل

نقاط ضعف:

تنها می توانید اطلاعاتی در رابطه با لینک های خودتان بدست بیاورید و برای آنالیز رقبا نیار به استفاده از دیگر ابزار سئو خواهید داشت.

نتیجه گیری

تمام ابزارهای نظارت و بررسی بک لینک ذکر شده، در جامعه بازاریابی آنلاین جایگاه خود را دارند. با ارائه نسخه های مختلف مدیریت پروفایل بک لینک سایت، این ابزارها به طور پیوسته در حال کار بر روی بهبود رتبه بندی و سئو سایت شما می باشند. داشتن لینک های مفید برای وب سایتتان، جهت موفقیت شما ضروری است.

لینک های مفید این امکان را فراهم می کنند که جستجو کنندگان جدید، سایت شما را پیدا کنند. ابزارهای مشاهده بک لینک های سایت ذکر شده در بالا، به شما کمک می کنند به این هدف دست یابید.

7 نظر در مورد مقاله “ بهترین ابزارهای بررسی بک لینک سایت ” ثبت شده است
  1. چت ناز

    بسیار عالی بود موفق باشید همیشه


  2. خانه هوشمند آلفا

    لینکدی رو من استفاده کردم ولی خیلی کند بود.


  3. چت روم

    عالی


  4. Hafez

    ممنون خیلی کمکم کرد 😃


  5. عباس فعله گری

    ممنون دستت درد نکنه


  6. amir

    سلام آقای قمصری ممنونم از وبسایت خوبتون
    من یه سوال داشتم که اگه منو راهنمایی کنین لطف بزرگی کردین
    من میخوام یه سایت آموزش برنامه نویسی بسازم و قراره که آموزش هام ویدیویی باشه و رایگان.
    با توجه به اینکه آموزش هام رایگان هست به نظرتون امکان دانلود ویدیوها رو قرار بدم یا اجازه ندم که کاربر ویدیو رو دانلود کنه و مجبور بشه که آنلاین نگاه کنه تا زمان حضور کاربر در وبسایت بره بالا. به نظرتون این روش خوبه و در رضایت کاربر تاثیر منفی نداره؟ از نظر سئو چطوره؟
    تشکر


    • محمد نصیری

      درود بر امیر عزیز
      بله قطعا اگر آنلاین مشاهده بشه برای سئو سایت شما بسیار مفید است و اینکه می تونید برای دانلود ویدئو کاربران رو ملزم به ثبتنام در سایتتون بکنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود