آشنایی کامل با الگوریتم Fred گوگل

fred algorithm,الگوریتم fred,الگوریتم جدید گوگل

هر دو ماه یکبار گوگل بروز رسانی هایی را در الگوریتم های سئو ایجاد می کند که باعث تعییراتی در وب مستر تولز می شوند. یکی از الگوریتم های گوگل که روی اجرای کنونی سئو نیز اثرگذار است، الگوریتم fred گوگل می باشد. به گفته کارشناسان بروزرسانی الگوریتم Fred گوگل باعث شد که برخی از سایت‌ها تا 90 درصد کاهش ترافیک را تجربه کنند. دلیل اصلی این موضوع نیز حساسیت این الگوریتم به محتواهای تبلیغاتی و پوچ است.

توجه: این محتوا، جهت آشنایی شما با الگوریتم fred است. این الگوریتم اخیرا بروز رسانی خاصی نداشته و جای هیچ نگرانی نیست.

چرا این الگوریتم را Fred نامیدند؟

به گفته کنایه آمیز گری ایلز، fred نام بروز رسانی هایی است که گوگل برای آن نامی در نظر نمی گیرد. منظور از بروز رسانی fred بروز رسانی است که در ماه مارس سال 2017 برای اولین بار معرفی و روی موتور جستجوگر گوگل، اعمال شد.

الگوریتم فرد در زمان جالبی اعلام شد؛ یک ماه قبل از فرد یک بروزرسانی اصلی Google منتشر شد که گفته می‌ شد بر روی E-A-T تمرکز دارد. یک هفته پس از الگوریتم fred، گوگل الگوریتم Project Owl را معرفی کرد که برای پاک کردن اطلاعات گمراه کننده و توهین آمیز بر اساس بازخورد ارزیابی کنندگان کیفیت طراحی شده بود.

با توجه به توضیحات بالا ارزیابی‌کنندگان، سیستم را آموزش می‌دادند تا اطلاعات نادرست یا توهین‌آمیز را تشخیص دهد، نه اینکه تصمیم بگیرند که چه سایت‌هایی باید از نتایج حذف شوند. واضح است که گوگل به شدت بر کیفیت و استفاده از داده‌های ارزیابی‌کنندگان کیفیت خود متمرکز بوده است. الگوریتم فرد نیز از این قاعده مستثنی نبود.

چه سایت هایی (چه محتوایی) تحت تاثیر الگوریتم fred قرار گرفته است؟

  • سایت های دارای محتوای بی ارزش و سطحی
  • سایت های دارای تبلیغات بسیار زیاد
  • سایت های به شدت وابسته مانند آمازون
  • بعضی از سایت های کسب و کار محلی

این موارد فقط یک لیست نمونه از وبسایت های عمومی بود که توسط الگوریتم Fred مورد هدف قرار گرفته بودند.

fred algorithm,الگوریتم fred,الگوریتم جدید گوگل

اگر سایت شما هم به طور ناگهانی با افت و کاهش در ترافیک مواجه شده است، لطفا از روی ترس دست به کارهای اشتباه نزنید.

اقدامات اشتباه در مواجه با بروز رسانی الگوریتم

برخی از مهم ترین اقدامات اشتباه که وبمسترها در مقابله با بروز رسانی های این الگوریتم انجام می دهند:

  • حذف کردن صفحات اثرگذار در کاهش ترافیک
  • افزایش پیچیدگی ساختار url صفحات وبسایت
  • انجام هر گونه تغییر و کاری که از روی حدس و گمان و بدون منطق باشد

با توجه به این موارد سعی کنید مراجع آموزش سئو در ایران همچون نیوسئو را رصد کنید تا در زمان مناسب اقداماتی که ما به شما شرح می دهیم را برای خروج از بحران بروز رسانی الگوریتم fred در نظر بگیرید.

الگوریتم رتبه بندی,الگوریتم رتبه بندی fred,الگوریتم رتبه بندی گوگل

مهمترین اخبار در رابطه با الگوریتم Fred

  • گری ایلز در تاریخ 9 مارس 2017: ما به طور متوسط در یک روز سه به روزرسانی داشته ایم. با حفظ احتیاط فکر می کنم که این به روزرسانی در واقع یک الگوریتم جدید است.
  • Search Engine Roundtable: گوگل هم اکنون وجود الگوریتم Fred را رسما تایید کرد. گری ایلز از گوگل، رسما وجود این به روزرسانی را در توییتر خود تایید کرد.
  • Search Engine Roundtable: بزرگ ترین الگوریتم رتبه بندی گوگل با نام Fred به روز شد. آیا این به روز رسانی به سئو کلاه سیاه مرتبط است؟ به نظر می رسد که گوگل بزرگ ترین الگوریتم رتبه بندی و یا بزرگ ترین به روز رسانی رده بندی را ارائه کرده است. در حال حاضر این الگوریتم در هسته نتایج جست وجوی گوگل قرار گرفته است.
  • Search Engine Land: به روز رسانی تایید نشده رتبه بندی گوگل”Fred” دنیای سئو را تکان خواهد داد. وب مستر و جامعه بهینه سازی سایت به همراه ابزارهای خودکار ردیابی گوگل، همه از نشانه های قوی بودن یک به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل خبر می دهند.
  • Search Engine Land: آیا الگوریتم Fred گوگل به سایت های دارای محتوای ضعیف که به جای کاربر بر روی درآمد متمرکز شده اند ضربه زده است؟ گوگل هیچ توضیحی در رابطه با به روز رسانی Fred نداده است، اما تحقیقات ما نشان می دهد که سایت های درآمد محور بیشترین آسیب را از الگوریتم Fred دیده اند و تا 90 درصد با افت ترافیک مواجه شده اند.
  • Search Engine Roundtable: به روز رسانی Fred گوگل سایت های دارای محتوای کم ارزش و دارای تبلیغات زیاد را هدف قرار داده است. مشاهده شده که این گونه از سایت ها حداقل با افت 50 درصدی در ترافیک طبیعی خود در ظرف 24 ساعت مواجه شده اند.

چگونه از بروز رسانی Fred در امان بمانیم؟

بیشتر افراد از این پاسخ متنفر هستند. اما لطفا الگوریتم را فراموش کنید و مستقیم به راهنمای سرچ کنسول گوگل مراجعه کنید.

بهترین کار طراحی و ایجاد یک سایت کاربرپسند بر پایه تولید محتوای باکیفیت است. سپس با استفاده از دستورالعمل های عمومی به گوگل کمک کنید که راحت تر سایت شما را پیدا و ایندکس کند، تا بتوانید برای سایت خود رنک بدست بیاورید.

الگوریتم های سئو

5 اقدام مهم برای مقابله با بروز رسانی الگوریتم fred

اگر شما هم نسبت به الگوریتم Fred نگران هستید، می توانید با انجام این 5 مرحله ابتدا تشخیص دهید که Fred بر روی سایت شما تاثیر گذاشته است یا نه و بعد از آن ترافیک و رنکینگ از دست رفته سایت را دوباره به دست بیاورید:

  1. در ابتدا نگاهی به گوگل آنالیتیک سایت خود بیاندازید. بررسی کنید که آیا بین تاریخ 5 تا 20 مارچ ترافیک سایت شما کاهش پیدا کرده است یا خیر. بعد از آن نیز باید تعیین کنید که آیا در کلمات کلیدی با از دست دادن رنکینگ مواجه شده اید یا نه. اگر پاسخ تان به هر دو سوال منفی است، باید به شما تبریک گفت، زیرا الگوریتم Fred شما را تنبیه نکرده است. اما اگر جوابتان به هر یک از سوالات مثبت است به ادامه مقاله توجه کنید.
  2. بعد از آن محتوای سایت خود را به دو دسته با کیفیت بالا و بروز شده و بدون کیفیت و قدیمی تقسیم بندی کنید.
  3. کلمات کلیدی که سایت شما در آن ها دچار افت ترافیک شده و رنکینگ خود را از دست داده اند را با محتوای بدون کیفیت و قدیمی مطابقت دهید.
  4. محتویات قرار گرفته در دسته بدون کیفیت و قدیمی را بروزرسانی کنید. بروز رسانی محتوا می تواند شامل نوشتن دوباره محتوا، اضافه کردن مطالب جدید به محتوا و بروزرسانی تصاویر محتوا باشد. ابتدا محتویاتی را به روز کنید که قبل از بروزرسانی Fred بیشترین ترافیک را برای سایت به ارمغان می آوردند.(مرحله شماره 3 به شما در تشخیص کمک می کند.)
  5. از ابزارهای بک لینک اسپم یا تجزیه و تحلیل بک لینک برای پیدا کردن و حذف هر گونه بک لینک غیر طبیعی و سوال برانگیز استفاده کنید. بعد از حذف بک لینک های غیر طبیعی، اطمینان حاصل کنید که بقیه بک لینک ها (از نوع follow و nofollow و تمامی anchor text ها) طبیعی و نسبتا معقولانه هستند، زیرا گوگل از تمام این موارد برای تشخیص میزان ارزشمند بودن بک لینک ها استفاده می کند.

بروزرسانی Fred سایت هایی که محتوای آن ها با استفاده بیش از حد کلمات کلیدی برای موتور جستجو بهینه شده اند را جریمه می کند. علاوه بر آن صفحات دارای تبلیغات بسیار زیاد و دارای محتوای کوتاه و بی ارزش نیز جریمه خواهند شد. بنابراین محتوای سایت را به صورت طبیعی بنویسید و میزان خوانایی آن را برای کاربران بالاتر ببرید، بعد از آن نیز صفحاتی که صرفا تبلیغاتی هستند را حذف یا ویرایش کنید و میزان تبلیغات را به حداقل برسانید (در واقع نباید هیچ صفحه صرفا تبلیغاتی در سایت شما وجود داشته باشد).

اما عامل دوم که بک لینک های با کیفیت پایین می باشد. اگر برای بدست آوردن بک لینک از روش پرداخت به بک لینک دهنده های عمومی استفاده کرده اید، مطمئن باشید که Fred به زودی سایت شما را با جریمه سنگینی مواجه خواهد کرد.

متاسفانه اکثر وبسایت ها دارای تعداد زیادی محتوای بروز نشده، بدون کیفیت و قدیمی هستند. همچنین ممکن است آن ها دارای بک لینک های بدون کیفیت و بی ارزش باشند. بنابراین تا زمانی که محتوا از نظر کیفیت و ارزش بهبود پیدا نکند و بک لینک ها نیز بدون ارزش و کیفیت باشند، مطمئن باشید که Fred دست از سر سایت شما بر نمی دارد و آن را جریمه خواهد کرد. در واقع به دلیل تاثیرگذاری این دو فاکتور سئو سایت است که سایت دچار افت در ترافیک می شود و رنکینگ خود را از دست می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله واکنش های موثر در برابر الگوریتم Fred را به شما دوستان عزیزم آموزش دادم. اما باید این نکته را به خاطر بسپارید که بهترین راه کار برای در امان ماندن از الگوریتم های مختلف سئو مراجعه به راهنمای گوگل وبمستر تولز و انجام فرآیند سئو سایت به صورت طبیعی و بدون هرگونه روش فریب کارانه است، تا بتوانید علاوه بر حفظ سایت خود از هرگونه چالش احتمالی در برابر الگوریتم های سئو گوگل، ترافیک سایت را افزایش دهید و با بهبود رتبه سایت در گوگل مواجه شوید.

اگر همچنان در رابطه با بروزرسانی Fred سوال و نقطه ابهامی در ذهن شما مطرح است، می توانید آن را با من و تیم نیوسئو در میان بگذارید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

2 نظر در مورد مقاله “ آشنایی کامل با الگوریتم Fred گوگل ” ثبت شده است
  1. سمانه عمارلو

    عالیست از شما استاد عزیز نهایت تشکر را دارم.


  2. سمانه

    سلام به جدیدترین نکات اشاره شده بود متشکرم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود