انکر تکست چیست و چه نقشی در سئو سایت دارد؟

انکر تکست چیست

تمامی افرادی که به سئو و بهینه سازی سایت علاقه دارند باید به خوبی بدانند که انکر تکست چیست. انکر تکست متنی است که قابلیت مشاهده و کلیک توسط کاربر را داشته و همچنین ساختار آن لینک می باشد. انکر تکست ها معمولا با رنگ های مختلفی نمایش داده می شوند و معمولا در زیر آن ها خطی هم کشیده می شود.

یک انکر تکست خوب به کاربر اعلام می کند که لینک مورد نظر در مورد چه موضوعی می باشد. اینکه شما انکر تکست ها وب سایت خود را به شکل صحیح به کار ببرید، این مسئله می تواند شانس اینکه یک کاربر بر لینک مورد نظر کلیک کند را به شدت افزایش دهد. همچنین موتورهای جستجو در مورد پیدا کردن مقاله های سایت شما، عملکرد راحتتری خواهند داشت.

انکر تکست چه ظاهری دارد؟

انکر تکست ها، مقاله ای که به آن لینک داده شده است را توصیف می کنند و هدف از ایجادشان این است که کاربران ترغیب شوند تا بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند. این نکته برای سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد. حتی موتورهای جستجو نیز این موضوع را می فهمند که مقاله لینک داده شده و انکر تکست با یکدیگر مرتبط می باشند؛ زیرا URL و انکر تکست مورد نظر با هم ارتباط دارند. برای مثال، اگر بخواهید به این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، لینک بدهید، باید از عبارت های مرتبط با محتوا و URL آن استفاده کنید؛ مثلا انکر تکست چیست، anchor text چیست، آموزش استفاده از انکر تکست ها و …، از جمله عبارت هایی هستند که می شود از آن ها به عنوان انکر تکست های مناسب برای لینک دادن به این مقاله استفاده کرد.

اگر به ابتدای پاراگراف قبل دقت کنید، انکر تکست “سئو سایت” به صفحه اصلی نیوسئو لینک داده است. این در واقع ظاهر انکر تکست در متن محتوای سایت است. ظاهر انکر تکست ها در HTML به صورت زیر می باشد.

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

انواع انکر تکست ها

انکر تکست ها در ارتباط با لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می باشند. سایت های خارجی از روش های زیادی می توانند به صفحات سایت وارد شوند. در ادامه انواع انکر تکست ها را برای شما ارائه کرده ایم:

  • لینک های برند شما: لینکی است که نام برند شما، انکر تکست لینکی است که معمولا به صفحه اصلی شما داده می شود.
  • URL anchor text: در این نوع از انکر تکست ها، خود URL به عنوان انکر تکست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نام سایت: این موارد به این صورت می باشند: newseo.ir
  • عنوان مقاله: انکر تکست این نوع لینک ها، دقیقا عنوان اصلی مقاله مورد نظر است.
  • عبارت کلیدی: در این موارد، عبارت کلیدی اصلی، نقش انکر تکست لینک صفحه هدف را دارد.
  • عبارات کلیدی فرعی: در این موارد، معمولا ارتباط زیادی بین انکر تکست و محتوای صفحه مورد نظر وجود ندارد و تنها سعی شده است از عبارات کلیدی فرعی مقاله هدف استفاده شود.
  • لینک های عمومی: لینک های عمومی به لینک هایی گفته می شود که با عباراتی مثل “کلیک کنید” یا “از اینجا دانلود کنید” به صفحه دیگری لینک می دهند.

چگونه بهترین انکر تکست ها را تولید کنیم؟

اینکه متوجه شوید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست چگونه انجام می شود، طبیعتا کار آسانی نیست. تنها مسئله ای که باید به آن دقت زیادی در این زمینه داشته باشید، این است که میزان ارتباط بین متن لینک و صفحه هدف را تا جایی که امکان دارد، افزایش دهید.

انکر تکست بهترین راه برای انتقال ارزش یک لینک به لینک دیگری است. بهتر است از استفاده عبارات بی ارزش در زمینه به کارگیری انکر تکست خودداری کنید. اگر استفاده از انکر تکست و لینک دادن به یک مقاله، در یک قسمت از محتوای مورد نظر شما، امری غیر طبیعی به نظر می رسد، بهتر است که به طور کلی در آن قسمت از محتوای خود، از لینک دادن صرف نظر کنید.

همچنین بهتر است انکر تکست، شامل یک متن کامل نباشد و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که anchor text شما باید به میزان زیادی، برای کاربران قابل فهم باشد. به هر حال، شما نمی توانید به اجبار کسی را ترغیب به کلیک بر یک لینک کنید؛ چراکه این مسئله یک فاکتور منفی در مورد بهینه سازی انکر تکست های وب سایت شما است.

انکر تکست و لینک های داخلی

همه ما می دانیم که لینک های داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در سئو سایت نقش موثری دارند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود رایگان و غیر رایگان زیادی که در گوگل موجود است، مرتبط ترین لینک های داخلی وب سایت را برای انکر تکست های مورد نظر خود پیدا کنید.

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک سازی داخلی ببرید، باید از لینک هایی استفاده کنید که برای کاربران شما اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارند. با نوشتن انکر تکست های ارزشمند، کاربران متوجه می شوند که شما با دقت کامل تولید آن ها را انجام داده اید تا به آن ها کمک کنید. دقت داشته باشید که هیچ زمانی نباید لینک های اسپم تولید کنید.

انکر تکست و تاثیر آن بر سئو سایت

انکر تکست ها,انواع انکر تکست,بهینه سازی انکر تکست

گوگل از anchor text ها استفاده می کند تا به واسطه آن ها متوجه شود که صفحه و محتوای سایت شما درباره چه موضوعی است. بعد از آن، این موتور جستجو تصمیم می گیرد تا محتوای مورد نظر شما برای چه عبارت کلیدی رنک دریافت کند.

به عنوان مثال، اگر ما در این مقاله به صفحه ای با انکر تکست “الگوریتم گوگل” لینک بدهیم، گوگل تصمیم می گیرد تا این مقاله که در حال مطالعه آن هستید را برای عبارت کلیدی “الگوریتم گوگل” نیز به نمایش در بیاورد. در نتیجه، اینکه شما از موضوعاتی برای لینک دادن در نظر داشته باشید، می تواند در بهبود رتبه صفحه سایت مورد نظر شما تاثیرگذار باشد.

در گذشته، گوگل انکر تکست ها را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی صفحات در نظر می گرفت که امروزه با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو، از اهمیت آن کاسته شده است. گوگل سعی دارد تا از روش های معتبرتری برای چیدمان SERP های خود استفاده کند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله، به خوبی متوجه شده باشید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست به چه صورت انجام می شود. مطمئنا اگر به خوبی از نکاتی که در این مطلب گفته شد، استفاده کنید، می توانید روند بهینه سازی داخلی وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید.

ادامه…

متن لنگر,متن لنگر چیست

بهینه سازی انکر تکست و انتخاب بهترین گزینه برای آن یکی از مهم ترین مهارت های سئو خارجی است. اگر انکر تکست بک لینک های خود را به خوبی انتخاب و بهینه کنید، می توانید رتبه بهتری حتی نسبت به رقبایی که تعداد بک لینک بیشتری از شما دارند، کسب کنید و اگر این کار را اشتباه انجام دهید، حتی امکان پنالتی شدن سایت شما وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به موضوع بهینه سازی انکر تکست بپردازیم، اما قبل از آن باید به سوال انکر تکست چیست پاسخ دهیم.

انکر تکست چیست؟

انکر تکست یا همان متن لنگر، متن قابل مشاهده ای است که به صورت لینک دار شده در صفحات وب قرار می گیرد و با کلیک روی آن به صفحه دیگری منتقل خواهید شد. این عبارت معمولا توسط تفاوت رنگ یا شاخصه های دیگر از سایر متون متمایز می شود.

یک انکر تکست خوب باید به خواننده بگوید که در صورت کلیک روی آن، باید انتظار چه محتوایی را داشته باشد. بهینه سازی انکر تکست منجر به افزایش شانس کلیک و همچنین سبب سرنخ دادن به ربات های موتور های جستجو جهت درک بهتر از موضوع صفحه مقصد لینک می شود.

همانطور که می دانید یکی از مهمترین فاکتور هایی که گوگل و سایر موتور های جستجو در رتبه بندی وب سایت ها مدنظر قرار می دهند، بک لینک هایی است که یک وب سایت دارد. (بک لینک به لینکی گفته می شود که از سایر وب سایت ها، به یک وب سایت خاص داده می شود)

هر بک لینک می تواند میزان ارزش بخصوصی داشته باشد. شاخصه های زیادی مانند ارتباط موضوعی بین صفحات مبداء و مقصد بک لینک، اعتبار دامنه مبداء، انکر تکست و … روی ارزش بک لینک ها تاثیر گذار هستند. همانطور که گفته شد این موضوع که ما چه عبارتی را برای انکر تکست بک لینک ها، یا حتی لینک های داخلی انتخاب کنیم، تاثیر مستقیم روی ارزش آن لینک ها و ارزشی که از صفحه مبداء به مقصد منتقل می کنند دارد.

انواع انکر تکست

  • انکر تکست کلمه کلیدی هدف (Exact match): در این حالت انکر تکست دقیقا همان عبارت کلیدی اصلی صفحه مقصد می باشد که می خواهید آن صفحه را با همان عبارت کلیدی در گوگل رتبه بندی کنید.
  • انکر تکست مترادف (LSI): این نوع از انکر تکست حالتی است که عبارت شما هم معنی با عبارت کلیدی هدف باشد اما با آن به صورت دقیق یکسان نباشد، در این حالت بهتر است بخشی از کلمه کلیدی هدف شما در انکر تکست قرار بگیرد.
  • انکر تکست URL: در این حالت دقیقا آدرس صفحه ای که قصد داریم به آن لینک بدهیم را به عنوان انکر تکست قرار می دهیم.
  • انکر تکست عمومی: این نوع انکر تکست عبارتی عمومی است که صرفا به کاربر قابل کلیک بودن متن را نشان می دهند، مانند عبارت “اینجا کلیک کنید”.
  • انکر تکست برند: در این حالت نام برند شرکت به عنوان انکر تکست قرار می گیرد، مانند: “نیوسئو” 
  • انکر تکست تصاویر: اگر در یک صفحه وب عکسی لینک دار باشد، عبارتی که برای متن Alt آن تعیین شده است، به عنوان انکر تکست در نظر گرفته خواهد شد.
  • انکر تکست Long Tail: این نوع انکر تکست تحت عنوان انکر تکست طولانی نیز شناخته می شود و استفاده از آن به گونه‌ای است که یک عبارت طولانی هدف به صورتی که کلمه کلیدی هدف را شامل شود به عنوان انکر تکست قرار بگیرد. برای مثال اگر کلمه کلیدی صفحه مدنظر “سئو” است، یکی از انکر تکست های Long Tail مناسب برای آن عبارت ” سئو سایت های وردپرسی” می باشد.

دقت کنید گاهی اوقات ممکن است از ترکیب دو نوع از انکر تکست هایی که در بالا ذکر شده اند استفاده شود، مانند انکر تکست کلمه کلیدی هدف + برند.

اهمیت بهینه سازی انکر تکست

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

انکر تکست زمینه را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فراهم می کند تا درک بهتری از محتوای موجود در صفحه مقصد لینک داشته باشند. این متن نشان می دهد که اگر کاربر تصمیم بگیرد روی آن کلیک کند، چه چیزی را در صفحه لینک داده شده مشاهده خواهد کرد. از سوی دیگر، موتورهای جستجو از انکر تکست برای فهرست بندی (ایندکس کردن) و رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند.

به عبارت دیگر بهینه سازی انکر تکست و استفاده مناسب از آن می تواند اعتماد خوانندگان را به برند شما و همچنین محتوایی که در وب سایت خود به اشتراک می گذارید افزایش دهد. علاوه بر آن، نتیجه تلاش هایی که جهت سئو سایت خود انجام می دهید را با دادن سیگنال و سرنخ های مناسب به خزنده های موتورهای جستجو، بهبود خواهد بخشید.

بهینه سازی انکر تکست یعنی چه؟

ابتدا بهینه سازی انکر تکست را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم؛ فرض کنید موضوع اصلی یک وب سایت، فروش تایر خودرو است، اگر برای انکر تکست اکثر بک لینک هایی که به این وب سایت می آیند، عبارت “فروش تایر خودرو” قرار بگیرد، گوگل به سرعت خواهد فهمید که موضوع این وب سایت مرتبط با فروش تایر خودرو است و آن را در این موضوع فهرست خواهد کرد.

در گذشته، برای به دست آوردن رتبه بندی وب سایت ها، تنها کاری که باید انجام می دادید گرفتن تعدادی بک لینک با انکر تکست مطابق با کلمه کلیدی هدف بود، اما به مرور زمان و گسترش الگوریتم پنگوئن گوگل، امروزه اگر عبارت مربوط به انکر تکست غیر طبیعی به نظر برسد، نه تنها افزایش رتبه شامل حال وب سایت نخواهد شد، بلکه ممکن است جریمه نیز بشود.

استفاده از کلمه کلیدی هدف برای انکر تکست ها بسیار مناسب است و سبب انتقال بیشترین رنک از طریق لینک می شود، اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این نوع انکر تکست نامناسب است، بنابراین باید به میزان منطقی از آن استفاده کنید تا برای موتور های جستجو شک برانگیز نباشد.

بهینه سازی انکر تکست چگونه است؟

اولین نکته در بهینه سازی انکر تکست این است که مطمئن شوید از انواع انکر تکست استفاده خواهید کرد، در غیر این صورت بک لینک سازی شما نزد موتورهای جستجو جلوه طبیعی نخواهد داشت. برای مثال تصور کنید که اکثر بک لینک های شما با بهترین نوع انکر تکست، یعنی انکر تکست کلمه کلیدی هدف باشند، این موضوع به گوگل سرنخ بزرگی در مورد این که خودتان اقدام به بک لینک سازی کرده اید می دهد و امکان جریمه وب سایت شما افزایش می یابد.

به گفته گوگل، هر بخش از هر وب سایت، از جمله لینک ها و انکر تکست آن ها باید ارزشی را برای کاربران فراهم کنند. لینک ها باید فقط در جایی قرار داده شوند که کاربران انتظار دارند آن ها را ببینند، تا بتوانند از موارد و مطالب ارزشمند مرتبط با موضوع صفحه‌ای که در آن هستند مطلع شوند.

اجتناب از بهینه سازی بیش از حد

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

همانطور که گفته شد، استفاده بیش از حد از انکر تکست کلمه کلیدی هدف، مناسب نبوده و منجر به جریمه از سمت گوگل و سایر موتورهای می شود. یکی از موارد مناسب برای جایگزینی استفاده از انکر تکست LSI یا مترادف می باشد. همچنین استفاده از عنوان صفحه برای انکر تکست یکی از موارد مناسب است اما استفاده بیش از حد از آن نیز توصیه نمی شود.

ارتباط موضوعی انکر تکست با محتوا

همیشه باید انکر تکست ها، با موضوع محتوای موجود در صفحه مقصد مرتبط باشند. گاهی اوقات ممکن است بخواهید جهت ترغیب کاربران به کلیک کردن، از انکر تکست های جذاب و کنجکاو کننده اما نامرتبط با موضوع صفحه استفاده کنید. گوگل توانایی تجزیه و تحلیل و تشخیص محتوای صفحه مقصد را دارد، بنابراین به راحتی می تواند متوجه عدم ارتباط بین این دو مورد شود و وب سایت شما را جریمه کند.

ارتباط موضوعی بین انکر تکست و محتوای مقصد برای لینک سازی داخلی سایت نیز صدق می کند و منحصر به بک لینک ها و لینک سازی خارجی نیست. گوگل به بهبود تجربه کاربری وسواس زیادی دارد و تقریبا تمامی آپدیت های الگوریتم های خود را در راستای بهبود UX یا همان تجربه کاربری انجام می دهد. حال اگر انکر تکست یک لینک، به محتوای صفحه مقصد مرتبط نباشد، سبب لطمه وارد شدن به تجربه کاربری شده و احتمال جریمه شدن توسط گوگل را افزایش می دهد.

تحلیل انکر تکست رقبا

یکی از روش هایی که می تواند بسیار در امر انتخاب انکر تکست و سئو بک لینک کمک کننده باشد، این است که انکر تکست وب سایت هایی را که با عبارت کلیدی مدنظر شما جایگاه بالایی در نتایج موتور های جستجو دارند بررسی کرده و سعی کنید از آن ها برای لینک های خود استفاده کنید. برای این کار می توانید از ابزار Back Link Checker موجود در سایت ahref استفاده نمایید.

ادامه…

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

اهمیت انکرتکست ها (Anchor Text) در مباحث آموزش سئو بسیار زیاد است چرا که سئو سایت ارتباط تنگاتنگی با، استفاده ی حداکثری از هر لینک دارد.

anchor text عنصر مهمی است که می تواند پتانسیل لینک را آزاد کند، تا جایی که گوگل مجبور شد اولین آپدیت الگوریم پنگوئن را در سال 2012 ارائه کند و برای بهینه سازی anchor text ها روشی ارائه دهد.

در پنج سال گذشته، بهترین روش های بهینه سازی anchor text گفته شده اند. زمان آن فرا رسیده که بیاموزیم چگونه با استفاده از بهترین روش های بهینه سازی می توانیم در سال 2018 تا جای ممکن از لینک ها استفاده کنیم.

anchor text و الگوریتم پنگوئن گوگل

انتشار الگوریتم پنگوئن 1.0 در آوریل 2012، SERPs را با تاثیرگذاری 3% بر روی تمامی عبارت های جستجو شده به زبان های انگلیسی، آلمانی، چینی، عربی و دیگر زبان های معروف، تغییر داد. از آن زمان تا به حال این الگوریتم حداقل پنج آپدیت اصلی داشته است:

  • Penguin 1.1 — May, 2012
  • Penguin 1.2 — October, 2012
  • Penguin 2.0 — May, 2013
  • Penguin 2.1 — October, 2013
  • Penguin 3.0 — October, 2014
  • Penguin 4.0 — September, 2016

از آنجا که گوگل آپدیت های پنگوئن را به طور دوره ای ارائه می کند، برخی متخصصان سئو و بازاریابی اینترنتی از این خلاء استفاده می کنند و صفحات خود را با تکنیک anchor text کلاه خاکستری ارائه می دهند (برای مثال anchor textهای هدف دار، لینک های بی کیفیت) و البته بعد هم به خاطر انجام چنین کاری جریمه می شوند.

برای ارتباط بین anchor text و آپدیت های پنگوئن، قانون سرانگشتی ذکر می کند؛ دستورهای گوگل را دنبال کنید و سعی نکنید سیستم را با استفاده از روش های نامعقول anchor text هک کنید. چرا که دیر یا زود، گوگل آپدیت جدیدی ارائه خواهد داد و تاثیر منفی بر SERP خواهد گذاشت.

دسته بندی های اصلی anchor text

قبل از معرفی روش های بهینه سازی anchor text، بهتر است دسته بندی های اصلی anchor text را مرور کنیم:

  • برند- نام برند به همراه لینک آن (برای مثال نیوسئو)
  • URL خالی- URL سایت با لینک آن (برای مثال https://www.newseo.ir)
  • نام وب سایت- URL سایت با anchor text مثل “yourWebsite.com” (برای مثال newseo.ir)
  • عنوان پست وبلاگ یا عنوان صفحه- anchor text عنوان صفحه با لینک آن (برای مثال آموزش ساخت بک لینک با 17 تکنیک آسمان خراش)
  • عبارات کلیدی کاملا منطبق- کلمه کلیدی هدف با لینک آن (برای مثال بهینه سازی تصاویر)
  • کلمات کلیدی نیمه منطبق- کلمه کلیدی هدف با کلماتی دیگر به همراه لینک (برای مثال آموزش سئو سایت وردپرس)
  • کلمات کلیدی LSI– انکرتکست کلمات کلیدی که مرتبط با کلمه کلیدی هدف است (برای مثال انکرتکست چیست)
  • بدون متن- تصویر به همراه لینک داخل آن
  • anchor text عمومی (برای مثال بر روی این لینک کلیک کنید، بیشتر بخوانید و …)

بهترین روش های بهنیه سازی anchor text

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

anchor text طبیعی و معرفی کننده بسازید

گوگل می گوید، تمامی بخش های وب سایت، اعم از لینک ها و anchor textها، باید برای کاربران ارزشمند و بااهمیت باشند. لینک ها باید در جایی قرار بگیرند که کاربر انتظار دارد چیزی ارزشمند به او معرفی کنیم.

از آنجا که الگوریتم های گوگل هر ساله پیشرفته تر و هوشمندتر می شوند، باید از anchor textهای تکراری و anchor textهایی که فقط با کلمات کلیدی ساخته شده اند دوری کنید. چرا که اگر این کار را انجام دهید، قطعا جریمه خواهید شد.

به گفته نیل پاتل:

“من دوست دارم لینک های طبیعی بسازم، چرا که گوگل از ما همین را می خواهد. شما نمی توانید باهوش تر از مهندسانی باشید که تمام روز کاری خود را صرف هوشمندتر کردن الگوریتم ها می کنند! پس در کنار گوگل باشید و بر روی تولید محتوای باکیفیت تمرکز کنید تا از جریمه شدن به دست گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دور باشید.”

مسلم است که باید لینک صفحات با کیفیت و مرتبط را درج کنید و از درج لینک صفحات بی کیفیت و غیرمرتبط دوری کنید. همچنین باید از سایت های با دامین اتوریتی (Domain Authority) بالا و صفحات با پیج آتوریتی (Page Authority) بالا و مطمئن لینک بگیرید.

از بهینه سازی بیش از حد دوری کنید

گوگل anchor textهای بیش از حد غنی را دوست ندارد. anchor text اسپمی که فقط با کلمه کلیدی درست شده باشد، خط قرمز گوگل است. این anchor textها نشان دهنده بک لینک های دستکاری شده هستند که قطعا با جریمه مواجه خواهند شد.

به جای آن، سعی کنید anchor text خود را طبیعی و در جای مناسبی قرار دهید. برای مثال، به جای قرار دادن anchor text “شرکت توسعه نرم افزار” در تمامی پست های مهمان، سعی کنید از anchor textهایی مانند “شرکت هایی که نرم افزار را توسعه می دهند” یا ” قابل اعتمادترین توسعه دهندگان نرم افزار” استفاده کنید.

anchor textهای مرتبط با محتوا بسازید

با گذر زمان، گوگل الگوریتم خود را به شکلی توسعه می دهد که محتوای صفحات وب را بهتر متوجه شود. از سال 2015، گوگل در حال آزمایش DeepMind، تکنولوژی پردازش زبان طبیعی است که به هوش مصنوعی این امکان را می دهد مانند انسان ها چیزی بیاموزد.

اگر anchor text یا لینک های مرتبط به محتوا در صفحه قرار داشته باشد، گوگل در درک آنها مشکلی نخواهد داشت.

اگر لینک داخلی با anchor text غیرمرتبط در وب سایت بگذارید، احتمال آنکه رنک وب سایت شما در نتایج جستجو تحت تاثیر منفی قرار بگیرد وجود دارد. این مسئله برای بک لینک های با anchor text غیرمرتبط نیز صدق می کند.

گوگل تاکید زیادی بر روی تجربه کاربری دارد. برای همین هم تلاش زیادی برای تولید مرتبط ترین محتوا می کند. مسلما، anchor textهای غیرمرتبط با لینک های غیرمرتبط، کاربران را به محتوای نامربوطی هدایت میکنند که گوگل نمی پسندد.

در بلاگ های مرتبط با موضوع خود، پست مهمان بگذارید

مرتبط بودن anchor text یکی از فاکتورهای کلیدی برای گذاشتن پست های مهمان با ارزش و موفق است.

دلیل این امر آن است که: برای مثال اگر با هدف بالا بردن صفحه خود برای عبارت کلیدی “نکات بازاریابی دیجیتال”، پست مهمان می گذارید، لینک های خود را در صفحاتی درج کنید که حاوی اطلاعاتی درباره بازاریابی دیجیتال هستند و برای anchor text نیز از کلمات کلیدی کاملا منطبق، نیمه منطبق و LSI استفاده کنید. مسلما، anchor text “نکات بازاریابی دیجیتال”، با لینک مرتبط، نباید در وب سایتی که هیچ ارتباطی با بازاریابی دیجیتال ندارد درج شود.

نکته: تمام تلاش خود را بکنید که از anchor textهای LSI و نیمه منطبق، در پست مهمان خود استفاده کنید. در این صورت، anchor textهای شما طبیعی تر به نظر رسیده و بیشتر می توانند گوگل را راضی کنند.

از لینک گرفتن و لینک دادن به سایت های اسپم خودداری کنید

با اینکه بخش اول این قسمت به خود شما بستگی دارد (شما نباید لینک وب سایت های بی کیفیت را در وب سایت خود درج کنید)، افراد زیادی نمی دانند که گوگل به این که شما از چه سایتی لینک گرفته اید توجه زیادی می کند. در واقع، از زمان انتظار آپدیت Hummingbird، این مسئله می تواند نقش کلیدی در مشخص کردن جایگاه SERP سایت شما داشته باشد.

لینک های خارجی خود را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که از وب سایت های بی کیفیت لینک نگرفته اید. هرچند که شاید در قبال درج چنین لینک هایی هزینه هم دریافت کنید، اما باید بدانید درج لینک سایت های بی کیفیت، می تواند رنک و اعتبار وب سایت شما را در دراز مدت کاملا تخریب کند.

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

توزیع متناسب anchorها

با اینکه مقدار مناسب anchorها همیشه مورد بحث بوده است، اما نکاتی وجود دارد که شما ناگزیر به رعایت آنها هستید.

  • محتوای خود را با anchor textهای کاملا منطبق و نیمه منطبق انباشته نکنید.
  • به anchor textهای برند و نام وب سایت اعتماد داشته باشید. (چرا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو به شما اجازه استفاده از این anchor textها را داده اند)
  • از عنوان صفحه یا عنوان پست وبلاگ برای ساخت anchor text استفاده کنید.

اما مقادیر مناسب استفاده از آنها چقدر است؟

با اینکه صحیح ترین جواب “بستگی دارد” است، اما برخی پیشنهادات برای این موضوع داده شده است. بر طبق چندین مطالعه انجام شده بر روی anchor textها، فرمول طلایی برای مقادیر آن به شرح زیر است:

  • 50%—- anchor textهای نام برند
  • 15%—- WebsiteName.com
  • 10-20%—- URL 
  • 10-15%—– عنوان صفحه/ عنوان پست وبلاگ
  • 1-5%—- anchor textهای کلی و عمومی
  • 1-5% anchor textهای کاملا منطبق و نیمه منطبق
  • دیگر anchor textها

اما مجدد تکرار میکنم، حتما محتوای ویژه و خاص خود و رقبای خود را تحلیل کنید. اولین اولویت شما باید مهندسی معکوس anchor text وب سایت هایی با پیج رنک بالا باشد و بعد از آن تازه می توانید anchor textهای وب سایت خود را مشخص کنید.

anchor textهای خود را روی صفحات عمیق (deep-level) وب سایت خود متمرکز کنید

یکی از اشتباهات رایجی که متخصصین تازه کار سئو مرتکب می شوند، تمرکز بر روی ساخت anchor textها در بالاترین (top-level) صفحات است. برای مثال صفحه اصلی و صفحات فرود.

چنین anchor textهایی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو طبیعی به نظر نمی رسند، دلیل آن نیز ساده است. به این دلیل که افراد به صورت طبیعی لینک های خود را به این صورت درج نمی کنند. معمولا افراد لینک محتوایی را درج می کنند که ارزش انتشار داشته باشد. برای مثال لینک پست های وبلاگی.

کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی ساخت anchor text در صفحات مرتبط و عمیق سایت خود تمرکز کنید. با این کار، نه تنها می توانید anchor textهای طبیعی و همه کاره بسازید، بلکه به بازدیدکنندگان خود امکان بررسی و دیدن صفحات برتر وب سایت خود را می دهید.

anchor textهای خود را در جایی قرار دهید که کاربران بیشتر توجه را به آنجا دارند

این نکته بیشتر یک نکته روانشناسی است.

از آنجا که کاربران صفحات را به دقت نخوانده و سرسری آنها را نگاه می کنند، اولین پاراگراف های ابتدایی صفحه، سرتیترها (headings)، تیترهای داخلی (subheadings) و تصاویر آن از اهمیت بالایی برخوردارند و مردم به این نقاط بیشتر توجه می کنند. بنابراین، بهتر است anchor textهای خود را در این بخش های حساس صفحات قرار دهید تا نرخ کلیک این صفحات و ارتباط کاربر را با آنها افزایش دهید.

البته برای این کار زیاد هم وسواس به خرج ندهید. اگر کاربران anchor text مورد نظر خود را پیدا کنند، بر روی آن کلیک می کنند تا ببینند در لینک آن چه خبر است.

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

نتیجه گیری

روش های بهینه سازی anchor text در طی زمان تکامل پیدا می کنند. از آنجا که بسیاری از این روش ها با آپدیت های پنگوئن تغییر می کنند، به طبیعی و کارآمد نگه داشتن anchor textهای خود توجه زیادی داشته باشید. چرا که طبیعی بودن اولین چیزی است که برای گوگل اهمیت دارد.

anchor textهای ارگانیکی که مرتبط با محتوای تخصصی شما هستند و وب سایت های رقیب از آنها استفاده میکنند، می توانند اهمیت بالایی داشته باشند. از لینک های بی کیفیت غافل نشوید. اگر anchor textهای شما بیش از حد هستند، لینک های خود را بررسی کنید و آنهایی که از وب سایت های غیرمرتبط و نامعتبر می آیند را حذف کنید.

به عنوان جمع بندی باید بگویم، باید با گوگل روراست باشید. حواستان باشد تلاش نکنید سیستم را دور بزنید، این کار در طولانی مدت جواب نخواهد داد. به جای این کار، اطمینان حاصل کنید که anchor textهای طبیعی می سازید (از بهینه سازی بیش از حد دوری کنید، anchor textهای مرتبط استفاده کنید و لینک وب سایت های بی کیفیت را درج نکنید) و با این کار به رنک گرفتن صفحات خود کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود