نکات مهم ساخت انکرتکست استاندارد و سئو محور

anchor text چیست,استفاده از anchor text,انکر

به نظر می رسد بخش قابل توجهی از آپدیت های پنگوئن برای مقابله با بهینه سازی از طریق سایت های لینک دهنده (بک لینک دهنده) است. سئوکاران درباره مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپدیت پنگوئن فقط تاکید کرد که anchor text طبیعی در حال حاضر برای بهینه سازی سایت مهم است. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که یک انکرتکست استاندارد چه ویژگی هایی دارد و برای نوشتن این آیتم مهم در سئو، به چه نکاتی باید توجه کنید.

یک anchor text مناسب چه فاکتوریهایی دارد؟

در واقع به نظر من استفاده از 60% لینک های غیر هدفمند و 40% کاملا هدفمند می تواند ترکیبی خوب برای رسیدن به هدف باشد.

در این مطلب من نتایج مطالعه ای مختصر روی 9 وبسایت را قرار داده ام. هر وبسایتی که برای این آنالیز انتخاب شده است، سایتی معتبر است و رنک خوبی برای کلمات کلیدی مهم دارد.

نکاتی در مورد آنالیز:

  1. داده های متون از سایت های سورس باز آورده شده است.
  2. متن های که به دامنه اصلی اشاره می کنند، برای محاسبات و بررسی بنده استفاده شده اند (همچنین من به رنک صفحات انتخابی دقت کردم که اختلاف چندانی نداشته باشند).
  3. تعدادی از لینک های دامنه های اصلی برای بررسی بنده استفاده شد.
  4. به سبب روشی که برای فیلتر کردن نتایج استفاده کردم، دامنه و آدرس متن کلیشه ای بصورت فشرده به عنوان متن های برند دار دسته بندی شدند.
  5. در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و… را همانند عبارت های برند دار به حساب نیاورده ام. اگر آنها نیز بررسی می شدند درصد متن های کم ارزش برند دار افزایش می یافت.

اهداف اصلی: برآورد میزان استفاده از متن های کم ارزش برند دار، بدست آوردن کلمات کلیدی‌ که سایت در آن ها رنک پیدا کرده است و آنالیز اینکه چقدر کلمه کلیدی برای یک متن تولید شده استفاده شده است.

نتیجه گیری نهایی

  1. اکثریت لینک های آنالیز شده (حدود 55 تا 75 درصد) شامل برند/نام وبسایت در متن دارای anchor text هستند.
  2. بیشتر anchor text ها طبیعی رایج، تنوعی از نام برند و آدرس وبسایت است.
  3. anchor text های دقیق (منظور عباراتی است که دقیقا به محتوای صفحه لینک شده اشاره داشته باشند) به ندرت یافت می شوند (ظاهرا همیشه نیازی به آنها برای رنکینگ نیست، حتی برای کلمات کلیدی پرکاربرد).
  4. عبارت های منطبق با anchor text ها همچنان غیررایج هستند (یعنی اینگونه نبود که عبارات لینک شده در متون یا پاراگراف هایی قرار داشته باشند که دقیقا به آن عبارت اشاره دارند)

حالا با توجه به این موارد متوجه شدید که منظور ما از یک انکرتکست استاندارد دقیقا چیست.

مشخصات anchor text های طبیعی چیست؟

با استفاده از داده های مطالعات، بررسی ها و تحلیل های سایت های مذکور پیشنهاد میکنم که:

مشخصات لینک طبیعی در درجه اول بشدت به anchor text های برنددار (بعضی از آنها امکان دارد شامل کلمات کلیدی نیز باشد) و در درجه دوم به بخشی از کلمات کلیدی منطبق با anchor text ها (مانند اینجا کلیک کنید، وبسایت و …) و به مقدار خیلی کمی به anchor text های کاملا منطبق در آن وابسته است.

اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده اید، دوباره و حتی ده باره بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما و حتما ازم بپرسید.

با توجه به داده های مطالعات من و مطالعات دوستم، من معتقدم که پیروی از نکات تحلیلی و اجرا شده ارزش زیادی دارد و با توجه به این موارد می توانید انکرتکست استاندارد ایجاد کنید.

  1. 60% برند، برند + کلمه کلیدی و anchor text های غیر هدفمند

  2. 30% بخش محتوایی، عبارت و جمله منطبق با anchor text های کلیدی

  3. 10% anchor text های کاملا منطبق

anchor text چیست,استفاده از anchor text,انکر

بهترین روش ها برای بهبود سئو سایت

انکر تکست ها یا متن‌ های لینک، کلمات یا عباراتی هستند که برای ایجاد لینک‌ها در مجموعه‌ای از محتوا استفاده می‌شوند. این پیوندها قابل کلیک هستند تا به کاربران کمک کنند که به راحتی از یک صفحه به صفحه دیگر حرکت کنند.

انکر تکست ها همچنین می‌توانند نقش کلیدی در بهبود بهینه‌ سازی موتورهای جستجو (SEO) به ویژه در ساخت بک لینک داشته باشند. هنگامی که به درستی استفاده می شود، می تواند دید بیشتری را برای محتوای شما به ارمغان بیاورد و منجر به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو، در میان بسیاری از سایت های دیگر شود.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینک – بایدها و نبایدهاپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

انکرتکست های استاندارد و نقش آن در سئو

anchor textها اطلاعات متنی مرتبط در مورد محتوای مقصد لینک را به خزنده های موتور جستجو و کاربران انسانی ارائه می دهد.

به‌علاوه، این کلمات همچنین می‌توانند به خزنده‌های موتور جستجو کمک کنند تا ساختار محتوای سایت و استراتژی لینک داخلی را بهتر درک کنند. این کار باعث می‌شود خزنده‌های موتورهای جستجو به‌ درستی یک صفحه را ایندکس کنند

در نتیجه، انکر تکست‌ها در نهایت می‌توانند از چند جهت در بهبود سئو مفید باشند:

  • افزایش رتبه صفحه: انکر تکست های مرتبط می‌توانند به وب‌سایت‌ها کمک کنند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند و به ترافیک ارگانیک بیشتری منجر شوند.
  • هدف‌گیری بهتر کلمه کلیدی: از متن‌های لنگر می‌توان برای هدف‌گیری کلمات کلیدی خاص و بهبود دید جستجوی سایت استفاده کرد.
  • تلاش‌های ایجاد پیوند خود را افزایش دهید: متن‌های لنگر با اعتبار بالا و مرتبط می‌توانند به افزایش تلاش‌های لینک‌سازی و اعتبار شما کمک کنند.
  • تجربه کاربر را بهبود ببخشید: این کلمات لینک دار می‌توانند حرکت خوانندگان در وب‌سایت و یافتن اطلاعات مورد نظرشان را آسان‌تر کنند.

انواع انکرتکست استاندارد

الگوهای مختلفی برای متن لنگر وجود دارد که می توانید در محتوای خود از آنها استفاده کنید:

Exact Match Anchor Texts: اینها کلمات کلیدی هستند که با محتوای صفحه هدف مطابقت دارند و برای کمک به رتبه بندی وب سایت برای آن کلمه کلیدی خاص استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر صفحه فرود درباره «بهترین شیوه‌ها برای متن‌ های انکرتکست» باشد، متن انکرتکست دقیقاً یکسان خواهد بود.

Partial Match Anchor Texts: این کلمات کلیدی به محتوای صفحه فرود مرتبط هستند، اما دقیقاً مشابه هستند. برای مثال، به‌جای استفاده از عبارت دقیق «بهترین کیک‌ های عروسی در تهران» به‌عنوان متن اصلی، یک تطابق جزئی چیزی شبیه «کیک‌ های عروسی در سعادت آباد تهران» خواهد بود.

Branded Anchor Texts: انکر تکست هایی که حاوی نام برند یا دامنه کسب و کار هستند. می توان از آنها برای تقویت شناخت برند و افزایش بازدید بیشتر استفاده کرد.

Generic Anchor Texts: این‌ها اصطلاحات گسترده‌ای هستند که برای توصیف نوع محتوا در صفحه فرود استفاده می‌شوند، مانند «بیشتر بدانید»، «اینجا را کلیک کنید» یا «بیشتر بخوانید». (در دوره آموزش سئو نیوسئو در مورد انواع anchor text ها به صورت کامل توضیح داده ام)

انکر تکست,انکرتکست چیست,بهترین نوع بک لینک

بهترین روش ها برای استفاده از انکرتکست استاندارد

برای به حداکثر رساندن تلاش های سئو، مهم است که از انکر تکست ها به طور صحیح و استراتژیک استفاده کنید. در اینجا برخی از بهترین راه‌ها برای استفاده از anchor texts برای بهبود سئو آورده شده است:

1. از متن توصیفی استفاده کنید

یک انکرتکست واضح و توصیفی می‌تواند به خزنده‌های موتور جستجو و بازدیدکنندگان شما نشان دهد که صفحه پیوند داده شده در مورد چیست. این، کار خزنده‌ها را آسان‌تر می‌کند تا محتوای شما را بر اساس آن درک کرده و رتبه‌بندی کنند.

یک متن انکرتکست توصیفی باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با صفحه هدف باشد و باید با محتوای پیوند شده مرتبط باشد.

2. آن را طبیعی نگه دارید

مهم است که مطمئن شوید که anchor text ها به طور طبیعی استفاده می شوند و اسپم به نظر نمی رسند. انکر تکست‌ها فقط زمانی استفاده می‌شوند که منطقی باشد و نباید بیش از حد از آنها استفاده کرد.

3. از استفاده چندین بار از anchor text دقیقاً یکسان خودداری کنید

استفاده بیش از حد از متن‌ های انکرتکست منطبق می‌تواند منجر به جریمه‌های موتور جستجو شود زیرا ممکن است اسپم و غیرطبیعی به نظر برسد.

برای جلوگیری از این امر، سعی کنید از انواع متن های انکرتکست استفاده کنید و کلمات کلیدی را ترکیب کنید.

4. انکرتکست های عمومی را برای دکمه های CTA نگه دارید

دکمه‌های Call-to-Action (CTA) به طور ایده‌آل با استفاده از انکر تکست عمومی لینک داده می‌شوند تا خوانندگان را تشویق به اقدام کنند. وقتی در متن استفاده می‌شود، متن‌ های انکرتکست عمومی مانند «اینجا را کلیک کنید» بیش از حد گسترده و مبهم هستند که نمی‌توانند مزایای سئو معنی‌داری ارائه دهند.

بنابراین توصیه می شود از انکر تکست های عمومی کم استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر به یک صفحه مطالعه موردی پیوند می‌دهید، یک متن انکرتکست توصیفی‌تر به جای «اینجا را کلیک کنید»، «یاد بگیرید که چگونه استراتژی سئو ما ترافیک ارگانیک را تا 25 درصد افزایش داد» خواهد بود.

5. از NAKED URLS اجتناب کنید

URL های برهنه URL هایی هستند که بدون لنگر متن استفاده می شوند، مانند https://example.com. در حالی که در برخی شرایط استفاده از URL غیرممکن است، مانند هنگام به اشتراک گذاری پیوندها در رسانه های اجتماعی یا ایمیل، برای SEO مهم است که در صورت امکان از متن های لنگر استفاده کند.

URL های خالی برای سئو ایده آل نیستند زیرا زمینه و مزایای سئو مشابهی با انکرتکست ها ندارند. انکر تکست ها بیشتر توصیفی هستند و می توانند به خزنده های موتورهای جستجو کمک کنند تا ماهیت مقصد پیوند را بهتر درک کنند.

نیوسئو می تواند به شما در رفع هر یک از نیازهای سئو کمک کند. با تیم مجرب خود از محتوای دیجیتال و بازاریابان آنلاین، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا یک استراتژی جامع سئو و لینک‌سازی ایجاد کنید تا رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهید.

44 نظر در مورد مقاله “ نکات مهم ساخت انکرتکست استاندارد و سئو محور ” ثبت شده است
  1. مظفر

    خوب بود


  2. حسنی

    سلام ممنون از پاسختون .
    منظور بنده لینکهای خارجی که تو وبلاگ یا صفحات اجتماعی درست میکنیم بود قربان .


    • محمد نصیری

      درود بر شما جناب حسنی عزیز
      دقیقا مسئله ای که خدمتتون گفتم رو باید برای لینک های خارجی هم در نظر بگیرید. صفحات بلاگ به دلیل اینکه عموما رنک خوبی ندارند و نهایتا یک لینک خارجی بگیرید تا بیشترین اعتبار رو بتونید با استفاده از این لینک بگیرید.


  3. حسنی

    توزیع لینک در کلیه صفحات پیج هم مهم است یا بهتره فقط به صفحه اصلی یا برخی از صفحات لینک بزنیم ؟
    تشکر از آموزشهای مقبولتون


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      توزیع لینک و به عبارتی ساخت لینک های داخلی باید بر اساس چگالی همان صفحه انجام شود.


  4. محمد

    سلام
    منظور از انکر تکست های «هدفمند» و «غیر هدفمند» رو متوجه نشدم.


    • امیر قمصری

      درود
      خیلی ساده است!
      هدفمند یعنی برای یک عبارت کلیدی خاص، مهم و مرتبط
      غیر هدفمند یعنی برای یک عبارت عام، معمولی و نامرتبط ! که بالا آمدن آن در گوگل در اولویت های ما نیست


  5. ماهان

    نحوه انتخاب کلماتی که در لینک قرار میگیره بسیار مهم و پیچیده است. بسیار باید دقت کنیم در این موضوع


  6. ماهان

    دوستان در انتخاب سایتها دقت کنید تا گرفتار سایتهای اسپم و بدون کیفیت نشین این از همه مهمتره


  7. سعید

    انتخاب سایتی که میخوایم ازشون لینک بگیریم بسیار مهمه و بعد از آنهم نحوه ترکیب کلماتی که در لینک قرار میگیرند


  8. venous

    کامل جامع و کاربردی بود متشکرم .


  9. my virtual world

    سلام . واقعا فک نمی کردم anchor text ها اینقدر اهمیت داشته باشن . من در انتخاب anchor text ها خیلی بی دقت بودم باید مواردی که در بالا اشاره کردید رو رعایت کنم.


  10. مهدیار

    نکات بسیار مهم و کلیدی هستن
    ب شخصه واقعا استفاده کردم از این مطلب و سعی میکنم از این گفته استفاده کنم


  11. اصغری

    آموزش های خوبی هست ولی برای مبتدی ها کمی سنگین است ولی ما که همکار هستیم خوب متوجه میشم


    • امیر قمصری

      ممنونم از نظر عمیق شما دوست و همکار عزیز


  12. خدمات شبکه

    با تشکر
    لطفاً لیست سایت های قوی برای قرار دادن بک لینک هم معرفی کنید
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام

      این کار واقعا صحیح نیست وگرنه انجام می دادم


  13. پدرام

    با سلام و عرض ادب
    خواستم تشکر کنم بابت مطالب خوب شما

    لطفا به این رویه ادامه بدید و بیشتر مطالب بذارید.
    به سایت ما سر بزنید
    تشکر


  14. ayub

    ممنون از اطلاعات خوبتون


  15. Mj

    WoW!! این مطلب فوق العادس!
    اول اینکه در بخشی از متن نوشتید anchor tesxt
    و بعد اینکه لینک های درون هدر ، سایدبار و … شامل این قوانین هم میشه ؟ یا فقط لینک های درون متن ؟
    دقیقا متوجه منظور این مطلب شدم اما برای اطمینان کامل یه راهنمایی ازتون میخواستم
    با توجه به این آموزش و اینکه اگر این قوانین شامل بخش های مختلف سایت مثل سایدبار بشه اگر انکر تکست لینک های قسمت های مختلف سایتم مثل سایدبار از “دانلود آهنگ جدید [نام خواننده] به نام [نام آهنگ]” به “[نام خواننده] – [نام آهنگ]” تغییر بدم خیلی بهتره درسته ؟
    پیشاپیش سپاس از جوابتون جناب قمصری


    • امیر قمصری

      سوالتون بیش از حد طولانی و تخصصی است.لطفا تماس بگیرید


  16. افشین

    سلام ببخشید چند تا سوال داشتم.
    من برای بازاریابی مجبور هستم توضیحات اون محصول را در سایتم بیارم.
    می دونم که نباید کپی کنم. پس باید آن مطلب رو ویرایش کنم.
    تا چه حد باید مطلب رو ویرایش کنم تا گوگل نفهمد که مطلب کپی است؟
    آیا کپی کردن مستقیم عکس ها از سایت های دیگر برای سئو بد است؟
    و آیا صفحه های پاپ آپ بر روی سایت تاثیر منفی دارد؟
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      – باید حداقل 50% آن به صورت فنی تغییر کند
      – بله
      – بله


  17. فرصتکده

    ممنون ادمین
    مطلب قابل استفاده ای بود


  18. محبوبه

    سلام

    سایتتون رو بوک مارک کردم. ممنونم


  19. پلن دیزاین

    سلام

    مطلب کمی سنگین بود که انقدر سوال ایجاد شده !


  20. ساحل

    سلام

    ممنونم خوب بود.


  21. امیر

    سلام مهندس یک نمونه مطلب سئو شده واسم میفرستی؟
    حداکثر کلمات کلیدی در هر مطلب چندتا باشه خوبه؟حداکثر لینک داخلی در هر مطلب چندتا باشه؟
    استفاده از لینک داخلی تکراری در مطلب سئو خراب میشه؟
    مهندس کمکم کن مرسی
    در ضمن چگونه به بهترین شکل سایتم را در جستجوگر ثبت کنم؟سایتم را تازه راه اندازی کردم و در جستجوگر ثبت نکردم


    • امیر قمصری

      با سلام.اولا لطفا چندین سوال را در یک نظر ثبت نفرمایید ثانیا نمونه یک مطلب خوب سئو شده تمام مطالب سایت نیوسئو هستند.


  22. PersianRepair

    سلام سایت بسیار خوبی دارید
    برای افزایش ایندکس شدن مطالب در گوگل باید چه کنیم…؟؟
    ممنونم پیشاپیش از نظرتون:)


    • امیر قمصری

      با سلام.لطفا مطلب جدید تولید کنید تا نگاه گوگل به شماخوب شود و سوس افزایش ایندکس در پی داشته باشد


  23. طراحی وب سایت

    عالی بود موفق باشین


  24. مجتبی

    سلام من یک سایت نیازمندی دارم که 3ماهه طراحی شده وهر روز بروزرسانی اش میکنم ولی هنوز مشتری از موتور جست وجو برای سایتم نیامده به نظر شما مشکل از کجاست تورا به خدا جواب بدید


    • امیر قمصری

      با سلام.به این راحتی که نمی شود نظر داد.ولی کمی بیشتر صبر کنید و هرگز کپی نکنید


  25. طراحی سایت

    سایت خیلی خوبی دارین موفق باشین


  26. طراحی سایت

    با سلام
    سپاسگزارم از مطلبتون…


  27. طراحی سایت

    عالی بود ممنونم


  28. ahmad

    سلام دوست گلم من میخواستم ازتون درخواست کمک برای سئو چترومم در هر
    کلمه ای که صلاح میدونید را داشتاه باشم حالا یا چت یا چتروم و از انالیز کردن
    هم سر در نمیارم حقیقت.و یک وبلاگ هم دارم که میخواستم اون را داری پیچ رنگ
    و رتبه گوگل کنم مهندس خواهشن بهم کمک کن و من با تمام وجودم جبران محبت میکنم . یا علی مدد بی صبرانه منتظر جواب و راهکاری هستم که سرمایه ای که تا به امروز خرج کردم را با خیال اسوده بتونم دنال کنم و بسیار ممنونم از
    لطف و انصافتون . خدا نگهدار


    • امیر قمصری

      با سلام

      اولا دوست عزیزم لطفا زمانی که تایپ میکنید دقت کنید که این همه غلط ویرایشی نداشته باشید.ثانیا با بنده تماس بگیرید.


  29. علیرضا

    ممنون از پاسخ کاملتون!


  30. علیرضا

    ببخشید منظور شما رو در پاسخ به نظر قبلی متوجه نشدم!
    آیا anchot text برند دار با کلمه کلیدی در تناقض نیست؟ با توجه به تعریفی که هر یک از این دو وجود دارد
    با تشکر


    • امیر قمصری

      با سلام
      شما ابتدا باید سوال خود را واضح مطرح نمایید! و سپس به دنبال پاسخ باشید.
      اما در توضیح جامع باید بگم که اگر منظور از کلمات کلیدی ، متا تگ keywords می باشد که اصلا ربطی ندارند به هم !


  31. حمید سپیدنام

    مهندس anchor text برند دار یعنی چه؟


    • امیر قمصری

      با سلام.
      یعنی anchor text هایی که مربوط باشند به یک اسم خاص.مثلا لینک شوند به گوگل ! یا در بدترین حالت لینک شوند به صفحه ای که در لینک ان کلمه گوگل وجود داشته باشد و در عنوان ان هم به همچنین.
      منظور از بند را قطعا باید بدانید شما دوست عزیزم.
      اما برای دیگران باید بگویم که برند در سئو یعنی نامی معتبر.حتی مثلا پوست یک برند است چون نامی معتبر برای جستجوگران است.
      بنابراین باید همواره از کلمات کلیدی اصلی در anchor text ها استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود