اخبار مهمی درباره AMP

Accelerated Mobile Pages چیست,amp چیست,تاثیر AMP در رنک سئو سایت
میزان اهمیت : معمولی
زمان مورد نیاز یادگیری : 10 دقیقه
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 3 امتیاز : 5]

اگر نمی دانید AMP چیست لطفا ابتدا به مقاله تاثیر Accelerated Mobile Pages در سئو سایت سری بزنید و سپس این مقاله را مطالعه فرمایید.

AMP یک ساله شده است و به سرعت در حال پیشرفت است. آیا در نهایت از طراحی واکنشگرا سربلند بیرون خواهد آمد؟

بد نیست بدانید درحال حاضر بیش از 600 میلیون صفحه AMP در 700000 دامنه اینترنتی وجود دارد که البته سهم ایران از این میزان کمتر از 5% است …

بلافاصله بعد از پروژه های تحقیقاتی جدید گوگل که نشان دهنده برتری موبایل در میان سایر دستگاه های نمایش صفحات وب در جهان بود ، شرکت در حال جشن گرفتن نخستین سالگرد سامانه شتاب دهنده صفحات موبایلی (AMP) می باشد و خلاصه ای از مراحل برجسته و موفقیت های حساب شده اش ارائه داده است .

با توجه به اینکه گفته شد “بد نیست بدانید درحال حاضر بیش از 600 میلیون صفحه AMP در 700000 دامنه اینترنتی وجود دارد”، ناشرین AMP شاهد ترافیک تکراری بیشتر و نرخ مشارکت دهی بالاتری هستند. به عنوان مثال:

  • واشنگتن پست: 23 درصد در سیستم موبایلی کاربران جستجو شده اند که نرخ بازگشت 7 روزه دارند.
  • وایرد: 25 درصد افزایش در نرخ کلیک مستقیم از نتایج جستجو، با نرخ مشارکت دهی در تبلیغات افزایشی به میزان 63 درصد.
  • در یک تحقیق دابل کلیکی: بیش از 80 درصد از ناشرین AMP نرخ بازدید بالاتری را دریافت کرده اند.
  • نیوسئو : بیش از 37 درصد ورودی های این سایت مربوط به انواع دستگاه های تلفن همراه است.

ماه گذشته، گوگل نتایج جستجو موبایلی را گسترش داد. شرکت گوگل تاکید کرد که AMP یک فاکتور رنک به شمار نمی رود. با اینحال، گوگل گفت که لینکها را مانند دیگر ورژن ها، در صفحاتی که AMP فعال دارند نشان می دهد.

گوگل زمان زیادی را به نسبت سالهای گذشته صرف نمود تا ناشران و توسعه دهندگان موبایلی را قانع کند با شرایط واکنشگرا در نتایج کاربران موبایلی کنار بیایند. طراحی واکنشگرا و AMP متقابلا یکدیگر را در بر ندارند؛ با اینحال، صفحات AMP عموما سریعتر از صفحات واکنشگرا (RESPONSIVE) لود می شوند. ممکن است که AMP یه صفحات واکنشگرا ترجیح داده شود؛ با اینحال، گوگل موضع شفاف و رسمی در این خصوص اتخاذ نکرده است.(خودمانی که بخواهیم باشیم باید بگویم چه وقت گوگل موضع شفافی اعلام کرده است که این بار دوم آن باشد؟!!!!)

نکته بحث برانگیزتر این است که یکی از کارکنان گوگل (آدام گرینبرگ) در کنفرانس SMX یعنی در Search Marketing Expo گفت که صفحات AMP لینک های نرم افزاری قدیمی را “با توجه به پیشبینی آینده” باطل می کند . که میتوان استدلال کرد باعث میشود کاربر به تجربیات جستجوی بهتری دست یابد.

AMP در هسته خود دارای ابتکار عمل است تا بتواند تجربیات وب موبایلی را بهبود دهد. با توجه به اینکه AMP سورس باز است و توسط شرکتهای زیادی بهبود می یابد، گوگل رقابت صفحات موبایلی را با اپلیکشنها میبیند که برای ادامه موفقیت هایش الزامیست.

خط آخر را درست نخواندید ! لطفا با دقت و تمرکز کافی بخوانید … 

حواستان جمع شد ؟!!


3 نظر در مورد مقاله “ اخبار مهمی درباره AMP
  1. رضا فکوری :

    با سلام و احترام
    جناب قمصری بابت انتشار چنین مقالات فوق العاده عالی از شما متشکرم
    همانطور که فرمودید درصد نسبتا کمی سایت ایرانی از شتاب دهنده موبایل AMP استفاده می کنند که من فکر می کنم بعضا به دلیل کمبود اطلاعات و آموزش های لازم به زبان فارسی می باشد و ممنونم از این که لطف و زحمات شما برای من و سایر سئو کاران و برنامه نویسان اپلیکیشن مفید و مورد استفاده قرار می گیرد .
    سپاسگزارم


  2. شاداب :

    من اعتقاد دارم که در نهایت به این سمت پیش خواهد رفت که سایتهای بی توجه به AMP رو در نهایت از نتایج جست و جوی موبایلی حذف کند


  3. ارشیا :

    کاملا طبیعی به نظر می رسه که سایتهایی مثل واشنگتن پست دارن ترافیک بیشتری رو می گیرن و کاربران تمایل دارن دوباره به این وب سایتها برگردن مثل خود من که همیشه واشنگتن پست و گاردین رو می خونم به دلیل اینکه AMP هستن و کاملا سریع و بدون مشکل عمل می کنن و مطلب اضافه و مزاحم به کاربر نمایش نمیدن


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *