بهینه سازی نسخه موبایل سایت و چند نکته ارزشمند

پخش ویدئو

توجه توجه: این نکات برای کاربرانی است که سایتشان دو نسخه دارد، یعنی یک نسخه دسکتاپ و یک نسخه موبایلی. برای بهینه سازی نسخه موبایل سایت نکاتی وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم.  دقت کنید، ما در ابتدا من در مورد amp صحبت نمی کنیم، خیلی از سایت ها رسپانسیو هستند و کدهای html که در سایت داریم، داخل دسکتاپ نمایش داده می شوند و همان کد ها با یک استایل دیگری و یک css دیگری داخل موبایل نمایش داده می شوند؛ اما صحبت من با صاحبان سایت هایی هست که دو نسخه دارند.

آیا ممکن است برای هر کدام از نسخه های سایت یک رتبه خاص در نتایج جستجوی گوگل داشته باشیم؟

خیلی ها دقت نمی کنند که زمانیکه در نتایج موبایلی ممکن است شما در یک عبارت کلیدی لینک 2 و 3 و 4 باشید، اما در نسخه دسکتاپ در صفحه اول نباشید که این به دلیل رتبه بندی مختلفی هست که گوگل انجام داده است و قبلا هم اعلام کرده بوده و الان هم به وضوح مشخص می باشد.

در بهینه سازی نسخه موبایل سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

1) خیلی از دوستان به بهینه سازی نسخه موبایل سایت دقت نمی کنند و فقط بهینه سازی قالب سایت را مدنظر می گیرند و حواسشان به این نکته نیست که یک سری لینک های داخلی را در آنجا نمایش می دهند، در حالی که روی amp هم همین مورد اثرگذار خواهد بود. اما خارج از آن بحث، شما لینک هایی که به صورت back link یا internal link در نسخه موبایلی در حال ساخت آن هستید به صورت کاملا مستقیم بر نتایج موبایلی اثرگذار است؛ بنابراین باید حواستان به بهینه سازی سورس قالب هایی که در نتایج موبایل هم نمایش داده می شود باشد.
2) خودتان یک سری تفاوت هایی را اعمال کرده اید در هنگام نمایش آن، اگر نه که همان رسپانسیو را اعمال می کردید. مثلا منو بالای سایت شما خیلی کوتاه می شود یا سایدبارهای سایت شما در قالب موبایلی نمایش داده نمی شوند، شما قصد دارید با بالاتربن سرعت ممکن کاربر را به هدف خود برسانید.

امیدوارم این فیلم آموزش سئو برای شما جذاب و کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود