بازاریابی درون گرا یا بازاریابی درونی چیست

استراتژی بازاریابی درونی,بازاریابی اینترنتی درون گرا,بازاریابی جاذبه ای
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 5]

وحشت نکنید! اصطلاح بازاریابی درون گرا (inbound marketing) جدید و عجیب و غریب نیست. در واقع در مباحث بازاریابی اینترنتی در مورد آن تا حدی صحبت شده است و امروز می خواهم به صورت کامل و مفصل در مورد آن توضیح دهم.

بازاریابی درون گرا را در زبان فارسی، بازاریابی جاذبه ای و یا بازاریابی ربایشی نیز معنی کرده اند. در واقع این نوع بازاریابی بر پایه تولید محتوای یکتا و کاربرپسند استوار است. در روند این نوع بازاریابی شما محتوای تولیدی خود را قبل از اینکه مخاطب تصمیم بگیرد که از محصول یا خدمات شما استفاده کند به دست او می رسانید و به ابهامات و سوالاتی که در ذهن او است پاسخ می دهید تا بتوانید به او کمک کنید تا راحت تر تصمیم بگیرد که از محصولات یا خدمات شما استفاده کند یا خیر. به صورت روشن، شما بجای آنکه در مورد ویژگی ها و مزایای خدمات و محصولات خود صحبت کنید، در مورد اینکه با استفاده از محصولات یا خدمات شما چه مشکلی حل می شود صحبت می کنید. بر خلاف بازاریابی سنتی که تمرکز آن بر روی تبلیغات محصولات و خدمات و ویژگی های آنها است.

مزایای بازاریابی درونگرا

تمرکز بر روی مخاطب هدف

استراتژی بازاریابی درونی بر روی مخاطبان هدف به جای عموم است. در واقع زمانی که شما مخاطبان هدف خود را بشناسید می توانید محتوای با کیفیت تر و بهتری را تولید کنید و به صورت مشخص به سوالات آنها پاسخ دهید. در نتیجه می توانید با پاسخ گویی به خواسته های مخاطبان هدف، تعداد بیشتری از آنها را به مشتری خدمات و محصولات خود تبدیل کنید.

با اجازه و رضایت کاربر انجام می شود

بازاریابی اینترنتی درونگرا بر خلاف روش سنتی نه تنها با زور و اجبار انجام نمی شود بلکه براساس رضایت و اجازه کاربر صورت می گیرد. کافی است تصور کنید به جای تبلیغات مکرر آن هم به روش های آزاردهند مانند پیام های تبلیغاتی رادیو، تلویزیون، ارسال پیامک های ناخواسته و نیز تبلیغات به صورت پاپ آپ در سایت ها، کاربر با عضویت در خبرنامه و یا دنبال کردن صفحه شما در صفحات اجتماعی و یا مراجعه به سایت برای خواندن مقالات از کاربران و مشتریان شما می شود که نشان دهنده رضایت و اشتیاق او برای آشنا شدن با برند و فعالیت شما است.

منتشر شدن محتوا توسط کاربر

همانطور که در ابتدای بحث اشاره شد، این روش بازاریابی بر پایه تولید محتوای باکیفیت، یکتا و کاربرپسند استوار است. بنابراین شما می توانید با تولید محتوا کاربر را ترغیب کنید تا آن را به اشتراک بگذارد و در نتیجه مخاطب بیشتری را از این راه بدست آورید تا شانس بیشتری برای تبدیل مخاطب به مشتری داشته باشید. بنابراین شما با محتوای با کیفیت می توانید پادشاهی کنید.

ارزان بودن و بهره وری بیشتر

این روش بازاریابی بر خلاف نوع سنتی به بودجه ای کمتر نیازمند است. تنها کافی است هزینه تبلیغات در رادیو، تلویزیون و تیزرهای تبلیغاتی را با هزینه راه اندازی یک سایت با کیفیت و تولید محتوا مقایسه کنید. علاوه بر آن، شما در این روش بازاریابی بهره وری بیشتری خواهید داشت. زیرا امروزه استفاده از گوشی های همراه و کامپیوتر فراگیر شده است و بیشتر افراد وقت خود را با آن می گذرانند و به وب گردی می پردازند.

استراتژی بازاریابی درونی,بازاریابی اینترنتی درون گرا,بازاریابی جاذبه ای

مراحل پیاده سازی بازاریابی درونگرا

ایجاد وب سایت

مهمترین گام در این نوع بازاریابی ایجاد وب سایت قدرتمند است. اما باید این کار را با آگاهی کامل از اصول ساخت وب سایت انجام دهید. ویژگی هایی مانند ساده بودن، سبک بودن، سریع بودن و بروزرسانی آسان باید مورد توجه قرار بگیرد.

افزایش مخاطب و ترافیک

با استفاده از وبلاگ نویسی، فعالیت مفید و مستمر در شبکه های اجتماعی، پیاده سازی اصول سئو سایت و تبلیغات کلیکی باید تلاش کنید تا ترافیک خود را افزایش دهید و رتبه خود را در موتورهای جست و جو بهتر کنید.

استفاده از صفحات فرود

در مناسبت های خاص پیشنهادات خود را از طریق صفحات فرود جذاب و کاربرپسند به صورت اصولی ارائه دهید.

با توجه به بحران های اقتصادی و نیز فراگیر شدن استفاده از دنیای اینترنت توسط افراد جامعه، بازاریابی درونگرا اهمیتی روز افزون پیدا کرده است و پیاده سازی آن اجتناب ناپذیر خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می کنم علاوه بر مطالعه چند باره این مقاله، دیگر مقاله های بازاریابی اینترنتی را نیز با دقت بخوانید و سوالات خود را از امیر قمصری بپرسید تا بتوانم شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنم و در بهبود کسب و کار شما یاری رسانم.


12 نظر در مورد مقاله “ بازاریابی درون گرا یا بازاریابی درونی چیست
  1. Zangane :

    ازتون ممنونم که به مباحث روز در حوزه های مربوط به کسب و کار میپردازین
    سپاس فراوان


  2. سخنور برتر :

    سلام
    نکته ای که واسم جالبه هدفگرا بودن این نوع بازاریابی هستش
    همونطور که اشاره شد هدف این روش کاربران و مخاطبان خاص هست و نه عموم. من فکر میکنم علاوه بر اینکه روی کیفیت بازاریابی تاثیر میذاره، جلوه زیباتری هم به کسب و کار میده!
    لطفا تایید کنین متشکرم!


  3. ﺳﻌﻴﺪ :

    ﺳﻼﻡ
    ﻣﻦ ﻳﻚ ﮔﺮﻭﻩ ﺗﻠﮕﺮاﻡ ﺩاﺭﻡ. ﺑﺎ ﭼﻴﺰاﻳﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﮔﻔﺘﻴن ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮا اﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﺑﺎﺯاﺭﻳﺎﺑﻲ ﻳﻚ ﺻﻔﺤﻪ ﺗﻮ ﺳﺎﻳﺘﻢ ﺑﺴﺎﺯﻡ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﺳﻮاﻻﺗﻲ ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻨﻪ ﻛﺎﺭﺑﺮاﻥ ﺳﺎﻳﺘﻢ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﮔﺮﻭﻩ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻦ ﻣﺤﺘﻮای ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺴﺎﺯﻡ ?
    ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪﻡ?
    ﻣﻴﺸﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻨﻮ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﻨﻴﻦ.


    • امیر قمصری :

      سلام
      بله
      کاملا درست متوجه شدید


  4. محسن ب... :

    بسیار عالی و مفید بود برای من ، خسته نباشید واقعا .
    تقریبا هر هفته به وب سایت شما سر میزنم و بخش بازاریابی اینترنتی رو حتما مطالعه می کنم .
    این اولین کامنت من بود که گذاشتم . امیدوارم که موفق و سر بلند باشید همیشه


  5. نفیسه رشیدی :

    به نظرتون تو سایت دیوار لینک مون رو بزاریم و تبلیغات کنیم خوبه؟


    • امیر قمصری :

      درود
      قطعا خوبه


  6. افشین محمدی :

    به نظر من همین که بر روی مخاطب مشخصی تمرکز میکنه خیلی عالیه.


  7. بازاریاب :

    بازاریابی درونگرا خیلی مفید و عالیه. اما باید دقت داشت که بدون عمل به نکاتی که در این مقاله گفته شد، موفقیتی وجود نخواهد داشت.


  8. مجید دشتبانی :

    سلام خیلی ممنونم از ایمیل هایی که برای ما ارسال میکنید و مقالاتی که در سایت قرار میدید . راستش اوایل که با شما آشنا شدم فکر نمیکردم اینقدر پیگیر باشید و خوشحالم از این بابت .


  9. رضایی ک :

    با سلام در قسمت ارزان بودن، متوجه نشدم دقیقا چه باید کرد؟ امکانش هست بیشتر توضیح دهید؟ بعضی ها پول های کلانی از تبلیغات درون سایت میگیرن، خب این چه فرقی داره با تیزرهای سطح شهر؟


  10. محمدحسن :

    بسیارعالی. خدا خیرتون بده، من از این روش استفاده میکنم و واقعا راضی هستم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *