هشتگ چیست؟

چگونه هشتگ بسازیم,روش استفاده از هشتگ,معنی هشتگ چیست
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 5]

توییتر به عنوان اولین شبکه اجتماعی از هشتگ استفاده کرد و آن را به شهرت رساند. بعد از آن نیز اکثر شبکه های اجتماعی محبوب مثل فیسبوک و اینستاگرام قابلیت استفاده از هشتگ را اضافه کردند. در این مقاله قصد دارم به این سوالات پاسخ دهم که معنی هشتگ چیست، کاربرد هشتگ چیست و چرا به این اندازه محبوب شده و تقریبا همه افراد فعال در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنند.

هشتگ یعنی چه؟

به طور ساده به یک عبارت کلیدی که کلمات تشکیل دهنده آن بدون فاصله کنار یکدیگر قرار می گیرند و قبل از آن  علامت پوند یا شارپ (#) قرار می گیرد، هشتگ گویند. به عنوان مثال #InboundChat و #ChocolateLoves هر دو هشتگ هستند.

  • نکته اول: هشتگ انگلیسی و چند کلمه ای را به صورت معمول بدون فاصله و با بزرگ نوشتن حرف اول هر کلمه می نویسند. مانند دو مثال بالا
  • نکته دوم: هشتگ فارسی و چند کلمه ای را به این صورت می نویسند: #کتاب_آموزش_سئو و یا #رپورتاژ_آگهی
  • نکته سوم: از هشتگ ها می توانید در هر قسمتی از پست خود استفاده کنید. ابتدا، انتها و یا وسط پست. هیچ تفاوتی نمی کند بلکه بستگی به خودتان دارد که چگونه از آن ها استفاده کنید.

کاربرد هشتگ چیست؟

هشتگ ها مانند آهنربا هستند که می توان با آنها کاربران علاقه مند به یک موضوع و یا یک جریان و کمپین را به سمت آنها  هدایت کرد. این کار با جست و جوی یک عبارت کلیدی خاص در شبکه های اجتماعی رخ می دهد. به این مثال با دقت توجه کنید: من پستی را با این مضمون منتشر می کنم:

نیوسئو ارائه دهنده خدمات #سئو_سایت و #آموزش_سئو افتخار دارد برای اولین بار کلاس آموزشی سئو را برای علاقه مندان به این هنر و تخصص برگزار کند. لطفا به سایت نیوسئو مراجعه کنید.

همانطور که می بینید من در این پست از دو هشتگ سئو سایت و آموزش سئو استفاده کرده ام. بنابراین کاربران شبکه اجتماعی اگر این دو عبارت را در شبکه اجتماعی جست و جو کند، این پست به عنوان یکی از نتایج نمایش داده خواهد شد.

  • نکته: برای اینکه پست شما به عنوان یکی از نتایج نشان داده شود، حتما باید آن را به صورت عمومی (public) منتشر کنید.

هشتگ ها معمولا برای آگاهی و اتحاد در مورد یکی از موضوعات زیر استفاده می شوند:

  • رویدادها یا کنفرانس ها
  • اقدامات اضطراری در فجایع
  • تعطیلات و جشنواره ها
  • موضوعات عمومی جالب

نکته: در نحوه استفاده از هشتگ باید به این موضوع توجه کنید که از آن ها برای پست هایی استفاده کنید که مهم و ارزشمند هستند. همچنین باید به تعداد کم از هشتگ در هر پست استفاده کرد. حداکثر سه هشتگ برای هر پست مناسب به نظر می رسد.

چگونه هشتگ بسازیم,روش استفاده از هشتگ,معنی هشتگ چیست

چرا هشتگ ها به شکل وسیع و خارق العاده ای فراگیر شدند؟

آخرین سوالی که باید به آن جواب بدهم این است که چرا هشتگ ها به شکل وسیع و خارق العاده ای فراگیر شدند. جواب بسیارساده است، هشتگ ها بسیار راحت قابل استفاده هستند و تنها کافی است از علامت (#) قبل از عبارت کلیدی استفاده کنید. علاوه بر آن، انعطاف پذیرند و مدیریت آنها بسیار ساده است. 

بعد از گذشت تقریبا یک دهه، هشتگ ها روند محبوب شدن را ادامه دادند. هشتگ ها اکنون بهترین روش برای افراد و برندها هستند تا با استفاده از آنها در پست های خود در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شوند و تعداد بازدیدها و دنبال کنندگان خود را افزایش دهند. آنها می توانند با استفاده از هشتگ ها پست های مفید و جذاب را به کاربران نشان دهند. همچنین می توانند کاربرانی را که به یک موضوع خاص علاقه دارند و در مورد آن پست تولید می کنند را به یک جریان واحد هدایت کنند.

مقاله ی عمومی در مورد هشتگ ها در این جا به پایان رسید. به زودی در مورد روش استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی محبوب توییتر، فیسبوک و اینستاگرام و اینکه در این شبکه ها چگونه هشتگ بسازیم، با شما گفت و گو خواهم کرد. پس توصیه می کنم که این مقاله را به عنوان زیر بنای بحث با دقت بخوانید و تک تک نکات آن را به خاطر بسپارید. امیر قمصری و تیم نیوسئو همواره در انتظار سوالات و نظرات شما عزیزان همیشه همراه هستند.


14 نظر در مورد مقاله “ هشتگ چیست؟
  1. parisa :

    این مطلب رو دوس داشتم. منتظر مقاله بعدی شما هستم سپاس


  2. نیما علوی :

    سلام آقای قمصری
    واقعا ممنون برای مطالب خوبتون غافلگیر شدم و عالی بود.


  3. اکبر جافی مرند :

    درسته هشتگها فراگیر شده اند ولی این اطلا خوب نیست که هر کسی چه در جای مناسب چه در غیر اونجا می تواند از آن استفاده کند. کاربردش را از دست می دهد به نظر بنده


  4. حسيني :

    سلام ممنون از نظر و مطالب زیباتون
    دوست عزیز با افتخار لینک شدید


  5. نرگس یوسفی :

    قالب بسیار زیبا و دلچسبی دارید تبریک میگم
    مقاله هم مفید و کاربردی بود


  6. miss fatemeh :

    هشتگ همین نیست که تا یک کمپین جدید تو کشور راه می افته میزارن تو سایت ها ؟ مثل کمپین های صرفه جویی آب و محیط زیست و این چیزا


  7. فدایی :

    سلام مقاله جالب و مفیدی بود چون به مسئله هشتگ ها اشاره کردین و من فک نمیکردم هشتگ هایی که استفاده می کنیم این قدر نکته دارن


  8. امید نادری :

    با سلام و احترام
    جناب قمصری بابت انتشار این مقاله عالی از شما ممنونم
    سوالی از حضورتون داشتم
    با توجه به این که شما فرمودید حداکثر سه هشتگ برای هر پست درج کنیم آیا این مسئله برای همه شبکه های اجتماعی است یا خیر ؟ آیا برای پست های کانال تلگرام هم حداکثر سه هشتگ استفاده کنیم ؟
    سپاسگزارم


    • امیر قمصری :

      درود. بله.
      بهتر است در همه شبکه ها عملی شود. بله


  9. •••• Sajad :

    سلام
    اگه اسم برند مون رو هشتگ بزاریم خوبه ؟
    به عنوان مثال #نیوسئو


    • امیر قمصری :

      درود.بله


  10. عابدینی :

    تشکر مطلب مفیدی بود


  11. مرضیه :

    سلام
    در مورد اینکه گفتین حداکثر سه هشتگ، فکر میکنم خیلی کم هستش. به عنوان مثال در اینستاگرام بنده پیجی دارم و تصوایر عکاسان در اون قرار میگیره، پیش اومده که به درخواست بعضی دوستان هشتگ ها به 20 تا هم رسیده و بعضا تعداد لایک هم افزایش پیدا کرده به دلیل سرچ شدن اون هشتگ.
    با تشکر


  12. رضا :

    در مورد هشتگ ها در نرم افزارهای مسنجر هم مقاله ای در نظر بگیرید لطفا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *