مهم

افزایش فروش آنلاین | 25 تکنیک افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش اینترنتی,ترفندهای فروش اینترنتی

افزایش فروش آنلاین هدف اصلی همه مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی است؛ از برندهای کوچک گرفته تا بزرگ. اما اگر بخواهید مثل فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا، از جمله آمازون یا همین دیجی کالای خودمان فروشتان را افزایش دهید، مثل بازی بولینگ است. یعنی ممکن است که ساده به نظر برسد اما در باطن به هیچ عنوان اینطور نیست.

خوشبختانه راهکارهای افزایش فروش آنلاین محدود به یکی دو مورد نمی شوند و حتما می دانید که بازاریابان بزرگ روش ها و تکنیک های بی شماری را در این عرصه ارائه کرده اند. اما آیا همه آن ها را شما می توانید در روند کاری خود پیاده سازی کنید؟

در این مقاله از نیوسئو می خواهم راهکارهایی را معرفی کنم که هر کسی، از مبتدی گرفته تا حرفه ای، می تواند آن ها را مورد استفاده قرار دهد.

25 روش افزایش فروش اینترنتی که در این مطلب قرار است به شما آموزش داده شود، می تواند کسب و کارتان را زیر و رو کند؛ اما تنها به شرطی که به همه آن ها اهمیت داده و به درستی پیاده سازی شان کنید.

نکته مهم دیگری که در همین ابتدا بهتر است بیان کنم این است که با استفاده از این 25 روش، علاوه بر اینکه می توانید فروش اینترنتی خود چه در وب سایت و چه در شبکه های اجتماعی را توسعه دهید، می توانید پروسه فروش حضوری یا تلفنی خود را نیز به مرحله بالاتری سوق دهید.

اما برای سهولت در انتقال مطالب، اکثر مثال هایی که برای ملموس کردن به کار رفته اند، در مورد وب سایت های فروشگاه اینترنتی هستند. فروش اینترنتی هدف اصلی را اندازی هر سایت فروشگاه اینترنتی است.اگر پیدا کردن راه های کسب درآمد اینترنتی یکی دیگر از دغدغه های فعلی شماس است، مقاله زیر را پیشنهاد میکنیم که حتما بخوانید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد اینترنتی | 100% کارسازپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

حوصله به خرج داده و سعی کنید که تا انتهای این مطلب را با دقت فراوان مطالعه بفرمایید.

بدون معطلی، بریم سراغ 25 تکنیک …

1) صداقت در فروش

خب طبیعی است که این مورد کاملا واضح به نظر برسد و به کرات آن را در بین ترفندهای فروش اینترنتی دیده اید. اما اگر کمی به فعالیت های برخی از سایت های فروشگاهی یا کسب و کارهای اینترنتی دقت کنید متوجه می شوید آنطور که باید هم این صداقتی که در موردش صحبت می کنیم، رعایت نمی شود.

سوالی مهمی که باید پرسیده شود این است که چطور یک وب سایت فروشگاهی می خواهد افزایش فروش آنلاین داشته باشد، ولی قیمت محصولات خود را همان ابتدای کار به کاربر ارائه نمی کند؟

پس اینکه انتظار داشته باشد کاربر به او اعتماد کند، کاملا امری بیجاست؛ چراکه او به مشتری هایش در همین ابتدای کار اعتماد نداشته و صداقت کافی ندارد.

افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش اینترنتی,ترفندهای فروش اینترنتی

این یک وجه صداقت در فروش بود.

برخی از برندها برای به ثمر رساندن فروششان، ادعاهایی می کنند که از پس آن ها بر نمی آیند؛ هیچ وقت مشتری های خود را احمق فرض نکنید! بسیاری از افراد با یک بررسی ساده متوجه می شوند که ادعای فروشنده، کاملا دروغ بوده و قرار نیست به آن عمل کند و یا اگر هم عمل کرد، قرار نیست از پس آن بر بیاید.

به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، فرض کنید فردی بیاید و ادعا کند که می تواند سایت شما را به رنک یک گوگل برساند، در صورتی که خود آن شخص اصلا وب سایتی در زمینه سئو ندارد یا اگر هم دارد، نتوانسته به رنک یک یا حداقل بین 10 نتیجه برتر گوگل برسد! خب طبیعی است که این فرد از همان ابتدای کار، بذر بی اعتمادی را در ذهن افراد کاشته و هرچه از برترین تکنیک ها و نکات افزایش فروش هم که استفاده کند، قرار نیست که به نتیجه برسد.

ادعایی بکنید که از پسش بر بیایید!

این صداقتی که مدنظر هست، باید در تمامی صفحات سایت یا بخش های مختلف بستر آنلاینی که در آن می خواهید فروش داشته باشید، وجود داشته باشد. از عنوان گرفته تا ریز جزئیات محصول باید برای مشتری واضح باشد. در غیر این صورت، درصد عملی شدن دیگر ترفندهای فروش اینترنتی تقریبا به عدد صفر می رسد.

اصلا چه ایرادی دارد که همه برند شما را به عنوان راستگوترین کسب و کار اینترنتی بشناسند؟

2) افزایش کلیک با AdWords

اگر می خواهید محصول خاصی را به صورت آنلاین به فروش برسانید، ادوردز گوگل یکی از بهترین و سریع ترین راه هاست. البته دسته از راهکارهای افزایش فروش آنلاین برای زمانی کاربرد دارد که شما معنای واقعی کلمه عجله دارید!

فرض کنید می خواهید کولر گازی گاسونیک 24000 را بفروشید و می دانید که مشتری های هدف شما تا فلان تاریخ خرید خود را انجام می دهند و شما وقت زیادی ندارید. در اینجاست که وب سایت شما به کمک گوگل ادوردز در جایگاه اول گوگل قرار می گیرد. یعنی اگر کسی کولر گازی گاسونیک 24000 را برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید نهایی جستجو کند، این برند شماست که در مقابل چشمانش قرار می گیرد.

در غیر این صورت، یعنی عدم وجود محدودیت زمانی، بهترین راه برای قرار گرفتن در رنک یا گوگل، سئو می باشد.

راهکارهای افزایش فروش آنلاین,نکات افزایش فروش

چرا انقدر اصرار به قرار گرفتن در رنک یک می کنم؟

به این دلیل که بر اساس آمارهای به دست آمده، تقریبا دو سوم افرادی که در گوگل مطلبی را جستجو می کنند، بر روی اولین لینک کلیک کرده و بعد از دریافت پاسخ خود، به سراغ سایت های دیگر نمی روند. مدرک می خواهید؟ کافی است به جستجوهایی که شخص شما تا کنون انجام داده اید فکر کنید و به خاطر بیاورید که بر روی کدام لینک کلیک می کردید.

افزایش تعداد کلیک سایت رابطه مستقیمی با افزایش فروش دارد. دقیقا مثل تفاوت فروش مغازه ای ک در حاشیه خیابان است و مغازه دیگری که در کوچه و پس کوچه ها منتظر این است که یک نفر به او مراجعه کند.

حال اگر تصمیم به استفاده از ادوردز گرفته اید، می توانید با استفاده از یک افزونه مدیریت تبلیغات در وردپرس می تواند سبب شود که ظاهر تبلیغ شما در نتایج جستجو کمی متفاوت شود.

افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش اینترنتی,ترفندهای فروش اینترنتی

همین مسئله به تنهایی می تواند سبب شود که کلیک بیشتر از حالت معمولی دریافت کنید.

3) نظرات و نام و نشان مشتری های قبلی را به نمایش بگذارید

در دنیای آنلاین امروزی، فیدبکی که دیگر افراد از یک برند گرفته اند، برای تمامی مردم اهمیت دارد. همانطور که بارها شنیده اید، تبلیغات دهان به دهان ارزش و اثربخشی بسیار زیادی دارد.

افزایش فروش آنلاین,افزایش فروش اینترنتی,ترفندهای فروش اینترنتی

ارائه نظرات مشتریان و رضایتمندی آنان از محصولات یا خدمات شما به کاربران هدف، تقریبا حکم همان تبلیغات دهان به دهان را دارد.

چند نظر یا ویدئوی ساده از مشتری هایی که از شما راضی بوده اند، ارزشش از صدها بنر تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.

همواره سعی داشته باشید تا نظرات واقعی مشتری های پیشین خود را ارائه کنید و در این اطلاعات فیک به افراد ارائه نکنید. این مسئله تنها اعتبار شما را افزایش نمی دهد؛ بلکه ریشه این فکر را در ذهن کاربر می کارد که تمامی اطلاعاتی که شما ارائه می کنید، دروغ است.

همانطور که می بینید، صداقت حتی در این مرحله هم در افزایش اعتبار شما نزد افراد، نقش بسزایی دارد.

4) ایجاد احساس اضطرار

هیچ شکی نیست که صداقت در فروش یکی از فاکتورهای اصلی است؛ اما به یاد داشته باشید که بیشتر فروش هایی که انجام می شوند، به واسطه به وجود آمدن احساس اضطرار در افراد هستند.

اگر کمی در فضای وب جستجو کنید، متوجه می شوید که این قضیه در مورد فروش های اینترنتی هم صدق می کند. در اکثر بنرهای تبلیغاتی که توسط تبلیغ نویسان حرفه ای ایجاد شده اند، شما یک ددلاین را مشاهده می کنید. فروشنده به شما می گوید که موجودی این محصول تا فلان تاریخ بیشتر دوام نخواهد آورد یا اگر مشتری در همان لحظه خرید نکند، به احتمال زیاد تخفیف n درصدی را از دست می دهد.

این ایجاد احساس اضطرار، سبب می شود تا مشتری ناخواسته تصور کند که اگر در همان لحظه اقدام به خرید نکند، چیزی به شدت ارزشمند را از دست می دهد. حتما تا الان کلی تبلیغ که از این سازوکار استفاده کرده اند در ذهنتان مجسم شده است. شاید کمی عجیب باشد، اما بسیاری از فروشنده های مبتدی که مهارتی در دیگر بخش های اصلی فروش ندارند، تنها با استفاده از همین یک تکنیک بازاریابی، فروش را به نتیجه می رسانند.

5) ارائه یک تضمین 100 درصدی برای برگشت وجه

در برخی موارد، یکی از دلایل اصلی که یک مشتری خرید نمی کند، وجود ریسک است. بسیاری از افراد از ریسک کردن گریزانند. آن ها می ترسند که با خرید فلان محصول، پولشان را بیهوده از دست بدهند (البته دقت داشته باشید که همیشه ریسک کردن در خرید مربوط با مسائل مالی نیست). اما هیچ زمان، پاسخ درستی برای سوالاتی مثل اینکه از کجا معلوم مشتری از محصول شما خوشش بیاید؟ اصلا اگر محصول شما کیفیتی که شما ادعا کردید را نداشت، چه؟ شاید دلایل متعددی برای پاسخ به این سوال ها بتوانید ارائه کنید و بسیاری از مشتری ها را قانع کنید که خرید کنند. اما آن چیزی که واقعا می تواند خیال افراد را راحت کند، تضمین است!

مطمئن باشید اگر افراد مطمئن شوند که شما تضمین قرص و محکمی به آن ها می دهید که که وجه شان را در صورت عدم رضایت، پس خواهید داد، از شما خرید می کنند! به همین راحتی، آن ها دوست دارند همین جمله را از شما بشنوند؛ به آن ها بگویید که بدون هیچ بهانه ای، پول آن ها را پس خواهید داد. اما یادتان نروند که یک محدوده زمانی برای انجام این کار مشخص کنید تا از بروز برخی مشکلات احتمالی برای خودتان جلوگیری شود.

6) کمتر پیشنهاد چیزهای جدید را بدهید!

بسیاری از کسب و کارها، این مسئله را مضر می دانند. مطمئنا ارائه محصولات بیشتر راهی عالی برای افزایش فروش است! اما همیشه اینطور نیست. در حقیقت، در بسیاری از موارد ، تنوع بیشتر در انتخاب می تواند منجر به عدم تصمیم گیری از سوی مشتری شود که در نتیجه نه تنها این مسئله به افزایش فروش آنلاین شما کمکی نخواهد کرد، بلکه به آن ضرر هم خواهد رساند.

اگر محصولات زیاد و متنوعی دارید، ساختار کلی سایت یا صفحات محصول خود را به گونه ای در نظر بگیرید که تا حد امکان گزینه های کمتری به مشتریان ارائه دهد. این مسئله احتمال احاطه شدن مشتری توسط ده ها محصول مختلف را کاهش می دهد. شما می توانید این کار را با قرار دادن محصولاتتان در دسته های جزئی تر انجام دهید یا اینکه شما می توانید بر تعداد مشخصی از محصولاتتان تأکید بیشتری داشته باشید. در هر صورت، به یاد داشته باشید که هرچه گزینه های بیشتری ارائه دهید، احتمال خروج مشتری از سایت و رفتن به سمت رقبایتان بیشتر خواهد بود.

7) استفاده از داده های اینستاگرام

یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی این است که قبل از هرچیزی مشتریان فعلی خود را بشناسید. شما این کار را می توانید با استفاده از داده هایی که در پیج اینستاگرام خود دارید به دست بیاورید. اینستاگرام به شما اطلاعات مفیدی در مورد افرادی که تعامل بالایی با پیجتان دارند، ارائه می کند. شما از این اطلاعات می توانید استفاده کرده و در نهایت فروش وب سایت خود را افزایش دهید.

با این اطلاعات، شما می دانید که قرار است برای چه نوع مخاطبی، محتوا تولید کنید یا اینکه نحوه تبلیغ نویسی شما قرار است به چه صورت باشد تا به نتیجه برسد.

8) آسان سازی مراحل پرداخت

شاید کمی عجیب باشد اما طبق آمارهایی که از فروشگاه های آنلاین به دست آمده است، حدود 63 درصد از خریدهای ناموفق در حین پرداخت رخ داده اند. خب این آمار چه چیزی را به ما می رساند؟

از این آمار می توان نتیجه گرفت که مشتری حتی بعد از اینکه تصمیم نهایی خود برای خرید را گرفته هم ممکن است منصرف شود!!! در محیط غیرآنلاین و فروش حضوری یا تلفنی، ممکن است دلایل زیادی برای منصرف شدن مشتری در لحظات نهایی خرید وجود داشته باشد. اما در فروشگاه های اینترنتی و محیط های آنلاین، این اتفاق تنها به یک دلیل رخ می دهد و آن هم مشکلاتی است که در فرآیند پرداخت به وجود می آید. در نتیجه اگر فروش بیشتری می خواهید و افراد به سایت شما می آیند ولی خرید خود را نهایی نمی کنند، مسیر پرداخت خود را کوتاه و آسان کنید.

این مقاله ادامه دارد…

5 نظر در مورد مقاله “ افزایش فروش آنلاین | 25 تکنیک افزایش فروش اینترنتی ” ثبت شده است
  1. مستر زنبیل

    خیلی مقاله خوبی بود موفق باشید
    اینجا سر بزن


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود
      ممنون از همراهی شما


  2. آتنا

    دمتون گرم خیلی عالی و روان توضیح دادین. من از هر مطلبی خوشم نمیاد اما با مطالب سایت شما و همچنین مطالب آموزشی سایت آسازون خیلی حال میکنم.


    • سیدمجتبی پورموسوی

      ممنون از همراهی شما


  3. زین العابدین

    موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود