بهبود بازاریابی و فروش با افزایش اعتماد کاربران

افزایش اعتماد کاربران,افزایش تعامل با مخاطب,بهبود بازاریابی و فروش

افزایش اعتماد کاربران به سایت و کسب و کار شما مهم ترین و اساسی ترین وظیفه ای است که بر عهده شما و تیم همراهتان می باشد. زیرا این کار در افزایش و جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است و باعث رونق و بهبود کسب و کار شما خواهد شد.

بنابراین اگر شما مالک سایت و   کسب و کار اینترنتی هستید، باید اعتماد کاربران را نسبت به سایت خود بهبود بدهید، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما اعتماد کنند، متضرر می شوید و لطمه های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد می شود. بنابراین در این مقاله به مرور برخی از تکنیک های افزایش اعتماد کاربران می پردازم که در تبدیل بازدید کننده به مشتری نقشی اساسی خواهد داشت:

  • 1) استفاده از هولوگرام های امنیتی:

یکی از راههای موثر افزایش فروش و ارتباطات در سایت استفاده از هلوگرام های امنیتی می باشد. بیشتر کاربران با دیدن هولوگرام امنیتی بر روی سایت اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنند.

اخیراً، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یکی از شبکه های اجتماعی مورد هک قرار گرفته است و اطلاعات میلیون ها کاربر در اختیار افراد سودجو قرار دارد. این اخبار بسیار بر روی اعتماد کاربران به سایت ها و شبکه های اجتماعی تأثیرگذار است.

عامل مهم دیگری که بسیار مهم است محتاط و محافظه کار بودن مردم در استفاده از اینترنت می باشد. به طور مثال وقتی کالایی را از طریق اینترنت خرید می کنند و یا در سایتی ثبت نام می کنند، این مسئله بیشتر به چشم می آید.

بهترین و شاید مهمترین عامل برای شکستن این ذهنیت استفاده از هلوگرام های اینترنتی معتبر می باشد زیرا کاربران با دیدن این علائم نسبت به پیگیری مشکلات احتمالی اطمینان خاطر بیشتری پیدا می کنند.

براساس آمارهای منتشر شده، 48 درصد مردم هیچگاه از سایت های بدون هولوگرام خرید نمی کنند. این مسئله به درستی خود گویای این پیام می باشد که تا چه میزان وجود این درگاه های اینترنتی امن حائز اهمیت است.

اگر از هلوگرام های اینترنتی استفاده می کنید، به توصیه های زیر توجه کنید:

  • از یک سرویس دهنده اینترنتی بسیار امن جهت پهنای باند و دامین خود استفاده کنید. همچنین به دنبال تهیه یکی از نمادهای اعتماد الکترونیکی بر روی سایت خود باشید.
  • نماد اعتماد الکترونیک را به صورت واضح و شفاف در جایی قرار دهید که کاربران به محض ورود به سایت، به راحتی آن را رویت نمایند.
  • عموماً استفاده از نماد اعتماد الکترونیک جهت اعتماد کاربران کافی است. اما تا حد امکان از سایر عوامل امنیتی از جمله دامنه، هاست و دیگر ملزومات امنیتی در کسب و کار اینترنتی غافل نشوید.

افزایش اعتماد کاربران,افزایش تعامل با مخاطب,بهبود بازاریابی و فروش

  • 2) استفاده از پروتکل امنیتی SSL:

SSL یا Secure Socket Layer راه حلی جهت برقراری ارتباطات ایمن میان یک سرویس دهنده و یک سرویس گیرنده است که توسط شرکت Netscape ارائه شده است. در واقع SSL پروتکلی است که پایین تر از لایه کاربرد (لایه ۴ از مدل TCP/IP) و بالاتر از لایه انتقال (لایه سوم از مدل TCP/IP) قرار می گیرد. مزیت استفاده از این پروتکل، بهره گیری از موارد امنیتی تعبیه شده آن برای امن کردن پروتکل های غیرامن لایه کاربردی نظیر HTTP، LDAP، IMAP و… می باشد که براساس آن الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام (plain text) که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می شود و محرمانه ماندن داده ها را در طول کانال انتقال تضمین می کند.

گام دوم جهت اعتمادسازی استفاده از پروتکل امنیتی SSL می باشد. البته هنوز بسیاری از سایت های بزرگ فروشگاهی از این نماد استفاده نمی کنند. استفاده از پروتکل SSL علاوه بر افزایش اعتماد کاربران تاحدودی باعث بهبود سئو سایت شما می شود و سایت را در رنک بهتری قرار می دهد.

برای ترغیب کاربران به ثبت نام در سایت و خرید از آن، باید از پروتکل SSL استفاده کنید.

وظیفه پروتکل SSL رمزنگاری داده ها می باشد. به این ترتیب احتمال به خطر افتادن و سرقت اطلاعات از وب سایت کاهش می یابد.

همچنین این نکته بسیار مهم است که بدانید پروتکل ssl در افزایش خرید کاربران حدود 30 درصد نقش دارد.

  • 3) بهبود تعامل با مخاطب:

بهبود تعامل با مخاطب و مشتری باعث می شود که آن ها همواره به برند شما فکر کنند و در هنگام خرید کالا ابتدا به سراغ محصولات برند شما بیایند.

آمارها نشان میدهد 90 درصد مردم در هنگام خرید آنلاین بارها و بارها نظرات سایر کاربران و مصرف کنندگان را مطالعه می کنند، و 63 درصد از آنها ترغیب به خرید خواهند شد.

مطالعات متعدد نشان می دهد یکی دیگر از عوامل مهم در افزایش تعامل با مخاطب و درگیری ذهنی آن ها با نام تجاری، محبوب کردن کالا یا برند تجاری است. اگر شاهد فروش بیش از اندازه یک محصول یا برند تجاری هستیم، این مسئله ریشه در وابستگی ذهنی افراد نسبت به آن برند تجاری یا محصول پرفروش دارد.

برخی تکنیک های افزایش تعامل با مخاطب سایت، عبارتند از:

  • مشتریان برجسته خود را شناسایی و برخی امکانات ویژه برای آنها اختصاص دهید.
  • بر روی مشتریان برجسته خود مطالعه نمایید و سلایق، نیازمندی ها و مواردی که بیشتر مورد توجه آنها قرار گرفته است را بررسی کنید.
  • نظرات سایر کاربران که از سایت شما بازدید می کنند را مورد بررسی قرار دهید و مشتریان بالقوه خود را به بالفعل تبدیل نمایید.
  • محصولات خود را مورد بررسی قرار دهید و میزان محبوبیت هر کدام را بسنجید.
  • آمار های فروش هر محصول تجاری را به دقت بررسی کنید و سعی در بهتر کردن کیفیت کالاهای خود کنید.
  • از مشتریان برجسته خود دعوت به بازدید از شرکت یا کارخانه خود کنید و پروسه منظم کاری خود را برای آنها شرح دهید. همچنین از آنها بخواهید که نسبت به تمامی محصولات شما اظهار نظر کنند و این موارد را در سایت یا وبلاگ خود منتشر کنید.
یک نظر در مورد مقاله “ بهبود بازاریابی و فروش با افزایش اعتماد کاربران
  1. پاکزاد

    بسیار مفید بودمرسی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود