نکات بازاریابی موبایلی در کسب و کار اینترنتی

amp,بهبود کسب و کار,رفتار کاربران موبایلی
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 4.9]

در کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که در حال حاضر میلیون ها کاربر با گوشی های هوشمند به اینترنت وصل شده و از ابزارها و نرم افزاهای تحت وب استفاده می کنند. بنابراین شما چاره ای جز این نخواهید داشت که برای بهبود کسب و کار خود و از دست ندادن طیف وسیعی از مخاطبان، خود را با شرایط جدید وفق دهید و از بازاریابی موبایلی استفاده کنید. 

دلیل آن این است که نسخه دسکتاپی یک سایت ممکن است به راحتی در موبایل قابل مشاهده و استفاده نباشد. در واقع نسخه ای متناسب با صفحه نمایش و محیط موبایل طراحی نشده و به این خاطر کاربر را برای استفاده از محتوای سایت مجبور به بزرگنمایی بیش از حد صفحه می کند. کاربران به دلیل این مشکل و همچنین تجربه نامطلوبی که به دست می آورند، سر خورده خواهند شد و ممکن است بدون مطالعه محتوای سایت، آن را ترک کنند. اما در مقابل، سایتی که سازگار با موبایل طراحی شده برای کاربر به راحتی خوانا و قابل استفاده خواهد بود.

همچنین بر اساس استانداردها و بروز رسانی های اخیر گوگل، یک سایت برای اینکه در جستجوی موبایلی از رتبه بالایی برخوردار باشد ، باید کاملا با محیط موبایل سازگار یا در اصطلاح mobile friendly باشد. البته این را فراموش نکنید سایتی که موبایل فرندلی نباشد، در جستجوی دسکتاپی نیز از رتبه خوبی برخوردار نخواهد بود.

به همین دلیل من تصمیم گرفتم که با بیان دانستنی هایی در رابطه با نحوه رفتار و عملکرد کاربران تلفن های همراه، شما را در بهبود وضعیت کسب و کار و انجام بازاریابی موبایلی بهتر، یاری کنم.

  1. جستجوی صدا :

تغییرات شگرف و تکنولوژی پیشرفته در تلفن های همراه روز به روز باعث گسترده تر شدن این صنعت می شود. براساس تحقیقات یاهو از هر 500.000 جستجوی موبایلی در حدود 50.000 جستجوی منحصر به فرد به شکل Mobile Voice وجود دارد.

Mobile Voice از ترکیب دو تکنولوژی موبایل و تشخیص صدا ایجاد شده است.

از این تحقیقات نتایج جالبی به دست آمده که در زیر به آن ها اشاره می کنم:

  • بیشتر این جستجوها برای یافتن صدا یا ویدئو انجام شده است. 
  • کلمات کلیدی خاص در مقایسه با برخی کلمات کلیدی پرتکرار از فراوانی بیشتری برخوردار می باشد.
  • جستجوی صدا به تنهایی کم، ولی در ترکیب با سایر کلمات کلیدی زیاد مورد جستجو قرار گرفته است.
  • جستجوی صدا بیشتر در دستگاه های لمسی از قبیل موبایل و تبلت مورد جستجو قرار گرفته است.

همچنین دو نکته دیگر در رابطه با این نوع جستجو به دست آمده که به آن اشاره می کنم. اولین نکته ای که در این تحقیق به چشم می خورد افرایش چشمگیر نتایج جستجو در تلفن های همراه است. نکته دوم جستجوی آیتم های مورد نظر براساس زبان طبیعی آن ناحیه و موقعیت جغرافیایی می باشد. به عبارت دیگر همه افراد در این جستجو به یک زبان متحد مانند انگلیسی به جستجو نپرداخته اند. این نکته باعث بهبود رنک دهی گوگل نیز شده است.

  1. Micro Moments: مخاطبین شما

نکته دومی که شاید مبنای تمامی معادلات و کسب و کارهای دنیا باشد، مخاطبین شما هستند. شما تمامی موارد و دستورالعمل های لازم از قبیل پیاده سازی، ریسپانسیو  کردن سایت، بهینه سازی و … را انجام می دهید تا به مخاطبین خود نزدیک تر شوید.

تمامی این کارها در جهت رسیدن به تعداد مخاطبین بیشتر صورت می پذیرد. مهمترین نکته کلیدی، شناخت مخاطبین خود و تدوین استراتژی کسب و کار بر مبنای علایق و سلیقه های گوناگون مشتریانتان است.

در اینجا به سه نکته کلیدی اشاره ای کوتاه می کنم.

  • فعال باشید :

شما باید نیازهای کاربران حوزه خود را پیش بینی کنید و سپس در هنگام نیاز آن ها، به مخاطبان و کاربرانتان کمک کنید.

  •  سودمند باشید :

باید با مشتریان خود به صورت مداوم در ارتباط باشید و پاسخی مرتبط و متناسب با سوالات و نیازهای آن ها ارائه کنید.

  • سریع عمل کنید :

کاربران موبایلی می خواهند به سرعت اطلاعات بدست بیاورند و اقدام به خرید کنند. بنابراین تجربه موبایلی که به آن ها ارائه می دهید باید سریع و بدون مشکل باشد.

  1. انگیزه استفاده از تلفن های همراه چرا افراد به استفاده از تلفن همراه گرایش دارند؟

شاید تاکنون این سوال برای شما مطرح شده باشد که چرا افراد به استفاده از تلفن های همراه گرایش دارند و هر روز به تعداد کاربران موبایلی اضافه می شود؟

در این جا به پنج دلیل عمده و اساسی آن اشاره می کنم:

  • کنجکاوی
  • صرفه جویی در زمان
  • کسب دانش
  • نیازهای زندگی
  • ارتباطات اجتماعی
  1. رفتار کاربران :

انگیزه، تنها عامل کاربران برای هدایت آن ها به سایت و ایجاد ترافیک است. در واقع می توان برای ایجاد ترافیک از روش های مختلفی استفاده کرد. اما کلیدی ترین نکته ایجاد میل و گرایش در کاربران است.  همانطور که شما دوستان عزیز می دانید، ایجاد گرایش و تمایل به خرید در خانم ها به نسبت آقایان به مراتب بیشتر می باشد.

به عبارت دیگر خانم ها تمایل بیشتری به خرید نسبت به آقایان دارند و آقایان ترجیح می دهند در مکانی خارج از مراکز خرید قرار داشته باشند.

بنابراین بیشتر رفتار شناسی و ایجاد انگیزش باید بر روی زنان جامعه معطوف باشد. به عبارت ساده تر مخاطب هدف اثر کسب و کارها، زنان جامعه هستند.

amp,بهبود کسب و کار,رفتار کاربران موبایلی

  1. محتوای موبایلی نه فقط انتخاب موضوع :

توجه به این نکته که محتوای تولیدی باید براساس استراتژی های بازاریابی و نیاز مخاطبین شما باشد، بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر افراد بر این باورند که تولید محتوای موبایلی کاملا متفاوت و امری بسیار پیچیده تر از تولید محتوا برای سایر مخاطبین است. اما در حقیقت ایجاد محتوا برای هر دو قشر مخاطبین، تفاوت چنداتی ندارد.

البته رعایت مواردی در ایجاد محتوای موبایلی ضروری است اما حقیقت و ماهیت هر دو یکسان است.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *