ایمیل مارکتینگ چیست و اصول موفقیت در آن

آموزش ایمیل مارکتینگ,ارسال ایمیل تبلیغاتی,ایمیل مارکتینگ
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 4.3]

تبلیغات با ایمیل به دلیل ارزانی، سادگی و پوشش دهی مخاطبان بی شمار، مورد توجه کسب و کارهای کوچک و نوپا و نیز بزرگان و نامداران صنایع مختلف با وجود داشتن بودجه های تبلیغاتی گزاف، قرار دارد و همه آنها از این روش تبلیغاتی بهره می برند و  آن را در اولویت قرار می دهند. اکنون به این موضوع پی بردید که ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربرد و اهمیتی دارد.

اما باید به این موضوع توجه کنید که این روش نیز مانند بقیه روش ها دارای اصول و نکاتی است بسیار مهم و ضروری که بدون آموزش ایمیل مارکتینگ نمی توانید به آنها پی ببرید و به هدف و خواسته خود برسید. بنابراین اگر می خواهید این گنج عظیم بازاریابی اینترنتی را فرا بگیرید این مقاله را از دست ندهید و به نکات آن عمل کنید.

  • هدف از نوشتن ایمیل را مشخص کنید.

مشخص کردن هدف مهمترین عامل موفقیت در هر کاری است. اگر هدف مشخصی نداشته باشید کمپین بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد. هدف به شما نشان می دهد که چگونه باید محتوای خود را تولید کنید. همچنین گامهایی را که باید مرحله به مرحله انجام دهید را نیز روشن می کند. پس برای پیدا کردن هدف خود، خوب فکر کنید و عجله را کنار بگذارید.

  • عنوان را شفاف،ساده و به دور از پیچیدگی بنویسید.

برای اینکه مخاطب به ایمیل شما توجه کند نیاز است خیلی ساده موضوع را بنویسید به طوری که باعث به وجود آمدن ابهام و گمراهی در مخاطب نشود. صراحت و شفافیت برای نوشتن موضوع مهمترین اصل است. همچنین باید موضوع بیشترین سازگاری را با متن داشته باشد. در واقع اگر عنوان صریح و مشخص نباشد مخاطب اصلا به محتوای ایمیل شما توجه نخواهد کرد و مستقیم آن را حذف خواهد.

  • در انتخاب عنوان عجله نکنید.

عنوان مهمترین ابزار برای جلب نظر مخاطب جهت خواندن متن ایمیل است. پس برای نوشتن متن عنوان عجله نکنید. بعضی مواقع بهتر است ابتدا متن را بنویسید، سپس عنوان ایمیل را مشخص کنید.

  • درباره مخاطب هدف خود اطلاعات جمع کنید.

درباره علایق، میزان تحصیلات، خصوصیات رفتاری، خصوصیات اجتماعی و مواردی از این دست اطلاعات جمع آوری کنید. این موارد کمک می کنند که با شناخت کافی و لازم در مورد مخاطبین هدف، بتوانید پیشنهاداتی بدهید که مورد علاقه آنها واقع شود و در نهایت در بازاریابی موفقتر باشید.

  • تنها از لیست ایمیلی که خود تهیه کرده اید استفاده کنید.

این مورد بسیار مهم هست زیرا این عدم آگاهی صاحبان کسب و کار باعث شده است که بعضی شرکتها اقدام به فروش لیست ایمیل کنند. به سه دلیل مهم باید از لیستی که خود تهیه کرده اید، استفاده کنید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

11 نظر در مورد مقاله “ ایمیل مارکتینگ چیست و اصول موفقیت در آن ” ثبت شده است
  1. مصطفی ملکی فرزانه :

    سلام من یه سایت فروشگاهی دارم و تبلیغات محصولات ام رو برا مشتریان ایمیل می کنم. مقاله تون حسابی به دردم خوردم. ممنونم


  2. سجاد ساداتی :

    چقدر این روزا ایمیل تبلیغاتی و اسپم زیاد شده. با این که از این نکات ایمیل مارکتینگ هم تو اینترنت هست بازم کو گوش شنوا


  3. زهرا عابدینی :

    از این نکته خیلی خوشم اومد : “مخاطب خود را کلافه نکنید”
    از دست این ایمیل های تبلیغاتی که باکس ایمیل رو پر کرده کلافه ام.
    مقاله تون عالی بود از مدیریت سایت ممنونم


  4. داوود کوثری :

    با سلام و احترام
    از انتشار مقاله جذاب و مفید تون خیلی متشکرم .
    نوشتار متن ایمیل اگر از زبان خودمان باشد و در نوشتار فقط تبلیغ نکنیم مشتریان بیشتری به دست می آوریم .
    موفقیت در ایمیل مارکتینک نیازمند مطالعه و کسب اطلاع از روش های اصولی آن می باشد و در غیر این صورت هزینه های زیادی در پی دارد .
    سپاسگزارم


  5. سامان :

    وای که چقدر این شرکتها ایمیل تبلیغاتی برای من فرستادن دیگه داشتم دیوانه می شدم. به خاطر اینکه هر ساعت یک ایمیل برام می آمد، در نهایت مجبور شدم اکانت جی میلم رو ببندم و یکی دیگه باز کنم. کاش اول یاد بگیریم بعد شروع به انجام کاری بکنیم. ممنونم برای این مقاله


  6. ارشیا :

    واقعا فکر نمی کردم که ایمیل مارکتینگ اینقدر نکته داشته باشه. من همیشه فکر می کردم که ایمیل مارکتینگ، فقط فرستادن ایمیل تبلیغاتی هست. به خاطر اینکه هر جا که عضو خبرنامه شدم غیر از تبلیغات، ایمیل دیگه ای نمی آمد. مقاله تون نکات زیادی رو به من یاد داد. ممنونم


  7. خسروی :

    الان واقعا فکر نمیکنم کسی باشه که از تبلیغات ایمیلی استقبال کنه!
    به قدری ذهنیت کاربران نسبت به اینا منفی هست که هرکار بکنن بازم تاثیر مثبتش کمه
    البته این نظر منه
    با تشکر


  8. خسروی :

    اگر این موارد استفاده بشه، میتونه تاثیر داشته باشه ولی بازم سخته


  9. درستکار :

    لطفا ادامه بدید البته تخصصی تر و موردی تر. مثلا در مورد جمع آوری لیست ایمیل یا معرفی سایت های ارسال ایمیل گروهی و …
    منتظر هستیم.
    ممنون …


  10. پیام آور :

    با سلام لطفا افرادی که با ایمیل تبلیغ میکنن یاد بگیرن که مردم دوست ندارن دروغ بشنون و یا بخونن
    میدونید چطوری؟ اینطور که عنوان هیچ ربطی به متن نداره
    واقعا ممنون که توضیح دادید آقای قمصری


  11. دهقان زاده :

    بسیاااااااااااااااااااااااار عالی بود، خیلی هیجان زده شدم واقعا به کار آید همچین مقاله ییی حلالت


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *