هشت اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

بازاریابی در شبکه اجتماعی,بازاریابی شبکه اجتماعی,بازاریابی شبکه اجتماعی چیست حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 16 امتیاز : 4.4]

همانطور که همه شما دوستان عزیزم می دانید، امروزه یکی از مهمترین راه های تبلیغات اینترنتی ، استفاده از شبکه های اجتماعی است و یا به عبارتی دیگر هر استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال شامل یک جزء جدایی ناپذیر تحت عنوان رسانه‌های اجتماعی می‌ باشد. یکی از بهترین رسانه‌های دیجیتال برای سوق دادن سریع کسب و کار است، که این عمل به درستی از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌گردد.

برای تازه واردان به صنعت بازاریابی اینترنتی، اولین برداشت خوب و یا سودآوری در رسانه‌های اجتماعی خیلی مهم است ، بطوریکه در واقع آنها فقط یک فرصت دارند و باید آن را به درستی استفاده کنند.

از دست دادن این فرصت به معنای عقب ماندن از رقبا و از بین رفتن شهرت است که در نوع خود سخت و طاقت فرسا بوده و آسان نیست.

لطفا به دام رسانه‌های اجتماعی نیفتید ..

و اما برویم سر هشت اشتباه مدنظرمون

اشتباه اول:

نداشتن هیچگونه استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی

شرکت‌ های فاقد استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی نمی‌ توانند هرگز تاثیر پیام به مخاطبانشان را دریافت نمایند. برای اجرای یک برنامه موفق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، بایستی یک استراتژی مشخص تعریف شده باشد.

در واقع شما برای ارسال پیغام هایی حاوی مطالب گوناگون به مخاطبانتان که مشتریان احتمالی شما هستند باید یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشید.

ارسال مطلب به صورت کوکورانه، برند شما را به بیراهه خواهد برد.هرچه سریعتر استراتژی بازاریابی مشخصی را تنظیم کنید.

قطعا شما می‌ توانید با داشتن بهترین و جذاب‌ ترین محتوا برای وبسایت خود به موفقیت برسید (که البته این از اصول اصلی سئو سایت است).

اشتباه دوم:

ساخت حساب کاربری خیلی سریع در بیشتر رسانه‌ های اجتماعی

اکثر افراد به صورت ناگهانی در چندین شبکه اجتماعی عضو می شوند و به اینگونه به دلیل عدم توانایی و مدیریت صحیح نمی توانند همه ان ها را به درستی بروز کنند و در نتیجه فقط لحظاتی را برای فیسبوک ، توئیتر و اینستاگرام خود گذاشته و سبب کاهش اطمینان همان چند کاربر اولیه خود می شوند.

تازه مورد مهم این است که بدانید این افراد از رسانه هایی که در دسترس عموم نباشد اصلا استفاده نمی کنند!

هر حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با تعدادی پست از ماه‌ ها یا سال‌ ها قبل روی دیدگاه کاربران تاثیر منفی خواهد گذاشت و بی‌ نظم بودن سایت شما را نشان می‌دهد.

تمرکزتان را به استراتژی خود بر شبکه های اجتماعی محدود کنید، سپس به سادگی آن قسمت را زمانی که مطمئن شدید می‌توانید محتوای با کیفیت و مرتبط برای هر کانال به طور منظم ارائه دهید گسترده کنید.

بازاریابی در شبکه اجتماعی,بازاریابی شبکه اجتماعی,بازاریابی شبکه اجتماعی چیست

اشتباه سوم:

هزینه کردن برای مخاطبین جعلی

در حالی که میلیون‌ ها فالوور، لایک، و طرفداران ممکن است به قدرت یک کسب و کار، و ارزیابی ثبات اجتماعی آن کمک کنند، به افزایش نرخ بازگشت سرمایه و همینطور تعامل کاربر کمک نخواهند کرد و فقط شما در واقع خود و مشتریانتان را گول زدید.

اخیرا، اینستاگرام میلیون‌ ها حساب کاربری را حذف کرد تا از کاربرانی که با پرداخت پول فالوور بیشتری جذب می‌کنند جلوگیری نماید. که این عمل باعث شد بسیاری از افراد مشهور و شخصیت‌ های برجسته عرصه کسب و کار، بسیاری از فالوورهای خود را از دست دادند.

نکته کلیدی این است که هدف، ایجاد رابطه با مصرف کننده واقعی، به جای تمرکز بر روی تعداد افراد می‌ باشد.

من بارها و بارها در جلسات آموزشی و مشاوراتم اشاره کرده ام که شما اول خودتان را گول می زنید و سپس دیگران را و کسی که خودش را گول بزند هرگز موفق نخواهد شد.

اشتباه چهارم:

بیش از حد برای نام تجاری صحبت کردن

اینکه شما در پیامهایتان بارها نام تجاری خود را اعلام کنید اشتباهی است که باعث خسته شدن مخاطبانتان خواهد شد.هر چیزی اندازه ای دارد دیگر !!!

بگذارید آنها خودشان برند شمارا به خاطر بسپارد نه به زور! وقتی محتوای خوبی داشته باشید قطعا به مرور زمان مخاطبان برند و دامنه شما را به خاطر خواهند سپرد.

اشتباه پنجم:

استفاده از هشتگ‌های فراوان و غیرمرتبط

هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از هشتگ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شدت به مطرح شدن کسب و کار شما کمک کند.

هشتگ‌ های مفید خود را، به هشتگ‌های قابل توجه و معقول، محدود نمایید. مطمئن شوید که آنها با محتوا و کسب و کار شما مرتبط هستند.اینگونه با یک تیر ده ها نشان زده اید که یکی از آن ها هم سئو است.

بازاریابی شبکه ای,بازاریابی شبکه های اجتماعی,نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

اشتباه ششم:

ارسال مطالب فراوان در بازه زمانی کوتاه

ارسال یک مطلب پس از مطلب دیگری در چند دقیقه یا حتی چند ساعت استراتژی بسیار خوبی است. اما هدف شما در اصل این است که از کاهش فالوور جلوگیری نمایید پس باید مراقب باشید که آن ها از مطالب شما خسته نشوند.

تا حد امکان، برای انتشار مطالب بطور مداوم و منظم تلاش نمایید.

اشتباه هفتم:

ویرایش را فراموش نکنید

آیا تا به حال متوجه یک توییت بدون یک یا دو علامت نشانه‌گذاری مانند “!?;():\ ” شده‌اید؟

در پست‌های Facebook با چندین غلط املایی چطور؟

گاهی ممکن است که اشتباهات کوچکی به نظر برسد اما دستور زبان و تلفظ به هم ریخته می‌ تواند به حضور آنلاین شما صدمه بزند و اعتبار شما را خدشه‌ دار نماید.

اگر یادتان باشد قبلا چندین بار عرض کرده بودم که ویرایش پست ها برای گوگل هم بسیار مفید است پس علاوه بر اینکه پست هایتان در شبکه های اجتماعی را بروز و ویرایش می کنید سایت را نیز فراموش نکنید …

اشتباه هشتم:

غفلت از جنبه‌ های اجتماعی یک رسانه اجتماعی

مردم در رسانه‌ های اجتماعی انتظار پاسخ از کارشناسان شرکت‌ها را دارند، و می‌خواهند به این احساس که با افراد حقیقی در تعامل هستند نه ربات شرکت‌ ها دست پیدا کنند.

شما لزوما نیازی به پاسخ دادن تمامی نظرات را ندارید، اما پاسخ دادن به آنها سبب اعتماد سازی و دوستی میان شما و مشتریان می‌گردد.


8 نظر در مورد مقاله “ هشت اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی
  1. محمد :

    سلام.مقالتون عالی بود.آقای قمصری در مورد ویرایش پست میخواستم یه نکته ای رو بگم.من توی پست های خودتون دیدم که بعضی از پست ها رو update میکنید. من خودم چندبار قسمت های کوچکی از پست های سایتم رو تغییر دادم اما در گوگل کاملا با افت رتبه مواجه شدم! باید چطور ویرایش کنیم که مشکلی پیش نیاد؟ خیلی مقاله ها رو خوندم که شدیدا مخالف این کار هستن.نظر شما چیه؟


    • امیر قمصری :

      سلام
      آخه در چه سایتی شما مقاله خوندید که با آپدیت مخالف بوده ؟!!!!
      لطفا دیگه وارد اون سایت ها نشید
      دبیر گوگل بارها و بارها گفته که پست هاتون رو بروز کنید


  2. کسب و کار اینترنتی :

    داشتن یک استراتژی خاص در شبکه های اجتماعی باعث رشد برند میشه و روی کسب و کار اینترنتی ما خیلی تاثیر گذاره . ممنونم از مقاله خوب تون .
    موفق باشید


  3. طلوعی :

    پست خیلی خوبی بود من از ارتباط هشتگ ها با سئو اطلاعی نداشتم . ممنونم


  4. reza :

    به روز رسانی پست شبکه اجتماعی نکته ای بود که تا به حال جایی ندیده بودم .


  5. علی :

    مطالبی که توی بعضی شبکه های اجتماعی از طرف یک نفر پشت سر هم ارسال میشن واقعا خسته کنندن و معلومه که چه هدفی دارن . من هم با ارسال منظم و پیوسته پست ها تو شبکه های اجتماعی موافقم .


  6. ehsan shams :

    شبکه های اجتماعی و جامعه مجازی ایرانی ها اصلا به درد نمی خورن بیشتر توش جنگ و دعواهای سیاسی و اعتقادی و اینا پر شده .


  7. سمانه توکلی :

    هشت اشتباه که مطرح کردید خیلی برام جالب بود خیلی هاش رو منم انجام میدم . مثلا اسم برندم رو زیاد تو شبکه های اجتماعی میارم و تند تند پست میزارم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *