پنج اشتباه رایج در کسب و کارهای کوچک

اشتباهات رایج در کسب و کار,افزایش درآمد و فروش,بهبود کسب و کار اینترنتی

همه کسب و کارهای کوچک باید راهی جهت ارائه و فروش محصولات خود در فضای مجازی پیدا کنند. در حال حاضر همه کسب و کارهای موفق چه کوچک و چه بزرگ از فضای مجازی استفاده می کنند. دوستان عزیزم، نکته بسیار جالب این است که تقریبا 54 درصد کسب و کارهای کوچک وب سایتی برای فروش و یا معرفی محصولات خود دارند.

این آمار برای مشاغل کم درآمد و کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است. اما برای تحت پوشش قرار دادن مشتریان بالقوه آمار چندان بالایی نیست.

بیشتر صاحبان صنایع و مشاغل کوچک درست در هنگامی که باید استواری خود را نشان داده و بر روی تجارت الکترونیک سرمایه گذاری کنند و شاهد بهبود کسب و کار اینترنتی خود باشند، دلسرد می شوند. از همین رو هیچگاه تبدیل به کسب و کارهای بزرگ و پردرآمد نمی شوند.

همه این کسب و کارها در چند نکته مهم مشترک هستند که باعث می شود کسب و کار اینترنتی آنها با شکست رو به رو شود.

به همین دلیل در این مقاله عوامل شکست کسب و کارهای کوچک را بررسی خواهم کرد.

  1. عدم انجام فرآیند سئو محلی:

مطابق با آمارهای گوگل، 97 درصد کاربران به دنبال مشاغل و کسب و کارهای آنلاین محلی هستند. این بدان معنی است که نمی توان بهینه سازی محلی را کنار گذاشت.

سئو محلی به کاربران و مشتریان شما اعلام می کند که شما به صورت فعال در کنار آنها هستید. همچنین وقتی مشتریان شما به دنبال مکان یا موقعیتی خاص هستند شما از گزینه هایی خواهید بود که به دنبال آن می گردند. به وسیله بهینه سازی، شما به مشتریان خود در جهت پیدا کردن سرویس و خدماتتان کمک خواهید کرد. همچنین این مشتریان با خرید احتمالی از شما، مشتریان دیگری را برای شما فراهم خواهند کرد. بنابراین بهترین ایده همواره کار بر روی سئو سایت محلی خواهد بود.

روش هایی برای بهبود سئو محلی و ایجاد کسب و کار مجازی موفق پیشنهاد می شود که به شرح زیر هستند:

  • بازبینی و صحت اعتبار در Google My Business:

Google My Business نام سرویسی است که گوگل برای توسعه سرویس دهی به کسب‌ و‌ کارهای دیجیتالی ارائه داده است. در اصل گوگل در این اقدام یک رابطه سه جانبه برد-برد-برد را بین صاحبان تجارت، مشتریان و خودش ایجاد کرده است.

گوگل خود در رابطه با سرویس جدیدش می گوید Google My Business یک راه ساده و سریع برای صاحبان کسب و کار، فروشندگان، برندها و هنرمندان است تا بتوانند به راحتی حضور آنلاین خود در اینترنت را به کمک گوگل مدیریت کنند.

با استفاده از Google My Business فقط یک بار کسب و کار خود را به گوگل بشناسانید سپس با آپدیت کردن نام، آدرس و شماره تماس هایتان مشتریان جدید جذب کنید.

  • استفاده از Google Map در سایت:

 در گوگل مپ سه بخش وجود دارد:

فهرست ‌های نقشه: نقشه های موجود را در دسته‌ بندی های گوناگون ارائه می‌دهد.

 نقشه‌ های من: کاربران گوگل می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که در این بخش در اختیار آنها قرار می‌گیرد، به طراحی و اشتراک گذاری نقشه ها بپردازند.

 آیکون ها: آیکون هایی که می‌توان نقاط مختلف بر روی نقشه را با آنها علامت گذاری کرد.

موارد ذکر شده مهمترین و شاید ستون اصلی سئو محلی هستند و باید به دقت پیاده سازی شوند.

  • استفاده از سیستم تماس یکپارچه در کنار اطلاعات به روز سازمانی:

اطلاعات تماس خود را به روز نگه دارید و از شبکه های اجتماعی غافل نشوید، زیرا رسانه های اجتماعی نقش پررنگی در جذب مشتری دارند.

  1. عدم ارائه تجربه کاربری مناسب توسط سایت:

از آنجایی که روز به روز بر تعداد و آمار کاربران آنلاین فعال اضافه می شود و همچنین حجم تقاضای این دسته از افراد نیز در حال گسترش است، مدیران کسب و کار در هنگام طراحی و توسعه وب سایت باید توجه ویژه ای به سئو موبایل، سرعت سایت و در نهایت کارایی آن داشته باشند.

براساس تحقیقاتی که شرکت گوگل انجام داده است 72 درصد کاربران استفاده کننده از موبایل، داشتن سایتی با خصوصیات Mobile Friendly را در جذب مشتری مهم می دانند. در واقع Mobile Friendly بودن سایت باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت و در نتیجه رضایت کاربران می شود. مهمتر از آن حجم ترافیک بالای کاربران نیز باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش راندمان و بهره وری می شود.

دوستان عزیزم، نکته حائز اهمیتی که بسیار در افزایش فروش موثر است، سرعت سایت می باشد. طبق آمارهای مهم جهانی حتی یک ثانیه تاخیر در سرعت بالا آمدن سایت برابر با از دست دادن 7 درصد از کاربران و یا سه ثانیه تاخیر باعث از دست دادن 40 درصد از مشتریان می شود.

از طرف دیگر گوگل AMP را معرفی کرده است که در مقالات گذشته به صورت مفصل در مورد آن صحبت کردم. پس از معرفی AMP توسط گوگل، تا به حال شاهد افزایش استفاده 25 درصدی و رشد چشمگیر آن بوده ایم. همچنین 80 درصد ترافیک ورودی از AMP، ترافیک های جدید هستند.

اشتباهات رایج در کسب و کار,افزایش درآمد و فروش,بهبود کسب و کار اینترنتی

  1. عدم توجه به نظرات مشتریان:

نظرات کاربران و مشتریان یکی از عناصر مهم در میزان فروش است، زیرا آنها با بررسی نظرات سایر افراد پی به کیفیت، نقاط ضعف و قوت کالای خریداری شده می برند. دوستان من این را بدانید که 88 درصد افرادی که از کالایی بازدید می کنند به نظرات کاربران و افرادی که تجریه استفاده از آن کالا را دارند، گوش می دهند.

بنابراین کسب و کارهای کوچک باید برای رونق خود از بازخورد کاربران در استفاده از محصولات استفاده کنند. همچنین می توان از سیستم های تشویق مشتری به منظور افزایش فروش نیز استفاده کرد.

نکته مهم دیگری که می تواند بسیار مهم باشد بازخوردهای منفی است. این مورد می تواند کمک قابل توجهی به مشاغل کوچک در جهت رفع مشکلات و جذب هر چه بهتر مشتری داشته باشد.

بازدیدکنندگان سایت و محتوای باکیفیت از جمله عوامل مهم در سئو می باشند، زیرا 9.8 درصد در افزایش رنکینگ موثر است.

  1. عدم پیوستگی اطلاعات آنلاین، آفلاین و تلفن های همراه:

یکی از چالش های پیش رو برای کسب و کارهای کوچک تلاش آنها برای حضور گسترده تر در فضای مجازی است. به عبارت ساده تر از جمله مواردی که می توان کسب و کارهای کوچک را گسترش داد، توجه آنها به حضور فعال در فضای مجازی است.

در حال حاضر دیگر توجه به بازاریابی آنلاین تنها ملاک نیست. بلکه باید شیوه های جدیدی را برای جذب ترافیک استفاده کرد. متدهایی از قبیل تلفیق ترافیک های آنلاین، آفلاین و موبایل مارکتینگ.

  1. عدم برقراری ارتباط با مشتریان خود:

یکی از عوامل مهم و حیاتی برای بهبود فروش آنلاین، سیستم ارتباط مشتری است. کسب ‌و کاری که بتواند علاوه بر جذب مشتری جدید، مشتریان قبلی را حفظ کند، در مسیر درست پیشرفت قرار دارد و پیشتاز بازار نیز خواهد بود.

هیچ کسب‌ و کاری حتی در اینترنت تنها با تبلیغات، تولید محصول یا ارائه خدمات، پیشتاز بازار نخواهد شد. انجام این کار مستلزم به‌ کارگیری مجموعه ای از سازوکارهای مدیریتی و مدیریت ارتباط با مشتری است. مدیریت ارتباط با مشتری یک ابزار یا نرم افزار به خصوص نیست، بلکه مجموعه ای از راهبردهای بازاریابی است که با هدف افزایش سودآوری به وسیله ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه، به کار گرفته می شود.

از جمله مزایای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمام جزئیات مربوط با مشتری در مکانی متمرکز، با قابلیت دسترسی سریع و راحت نگهداری می شود. این کار باعث صرف زمان کمتر و افزایش بهره ‌وری می گردد.
  • رسیدگی کارآمد به مشتری ها در قالب یک پایگاه داده، موجب افزایش رضایت آنها و ارتباط بیشتر شده و در نهایت شانس رشد درآمد و سود را افزایش می دهد.
  • افزایش رضایت مشتری نه تنها به معنای خرید مجدد آنها از شما بوده، بلکه می تواند معرفی شما به مشتری های بالقوه دیگر را در پی داشته و در نتیجه به رشد خالص کسب و کار منجر شود.
  • سیستم ‌های CRM مقرون به صرفه هستند. پیگیری اطلاعات مشتری ها بر این اساس، نیاز به کاغذ و مدیریت کارمندان را کاهش می دهد. از این رو، پرداخت هزینه برای یک سیستم CRM با کیفیت در مقایسه با روش های کسب و کار متعارف، معامله ارزان تری محسوب می شود.
  • در سیستم‌ های CRM، مشتریان براساس نوع کسب و کار یا موقعیت مکانی آنها گروه بندی می شوند. این مساله به تمرکز و رسیدگی جداگانه به مشتری ها کمک کرده و از این طریق می توانید بزرگترین مشتریان خود را راحت‌ تر شناسایی کنید.
  • همراهی و به روز بودن با اطلاعات مشتریان اغلب سخت و دشوار است، اما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این کار را آسان خواهد کرد.

خب، در این مقاله اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک را به طور کامل بیان کردم. توجه به این موارد از سوی شما دوستان عزیز و همیشه همراه، به بهبود بیزینس و افزایش درآمد و فروش، کمک قابل توجهی خواهد کرد. امیدوارم که همیشه در کسب و کار خود موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود