5 تکنیک مخرب رقبای کسب و کار و روش های مقابله با آنها

بازاریابی اینترنتی,بک لینک اسپم,تکنیک های مخرب

موقعیت های بازاریابی اینترنتی بسیار زیادی برای کسب و کارها در وب به وجود آمده است، با این حال عدم امنیت بالایی را نیز شاهد هستیم. در این مقاله که از سایت searchenginewatch ترجمه شده است به ارائه 5 روش مقابله با رقبایی که تهدیدی برای کسب و کار شما به حساب می آیند، می پردازیم.

از دست دادن ترافیک وب سایت در یک روز (که بیشتر اوقات 80% مشتری های هدایت شونده را نیز از بین می برد) کار بسیار ساده ای است. به علاوه، وجهه کسب و کار (business presence) نیز با ریسک های اصلی مانند از بین رفتن شهرت و درز اطلاعات (data leak) در ارتباط است.

در بسیاری از مواقع، این تهدیدها از جانب رقبایی است که نمی توانند راه های مناسبی برای کسب اعتبار پیدا کنند یا می خواهند مشتریان شما را بدزدند.

اینجا 5 تاکتیک مخرب رقبای کسب و کار و روش های مقابله با آنها لیست شده است:

  1. خرید نظرات منفی به منظور صدمه زدن به محبوبیت آنلاین شما

این روش چه مکانیزمی دارد؟

رقبای شما به افراد پول می دهند تا نظرات منفی درباره محصولات یا خدمات شما در وب بگذارند. این نظرات، نظرات واقعی محسوب می شوند و خبر بد این که، حتی زمانی که این حمله ها کاملا واضح و مشهود هستند، یک کسب و کار به سختی می تواند از خودش دفاع کند.

یکی از احمقانه ترین حملاتی که به یاد دارم مربوط به کسب و کاری محلی است که صفحه فیسبوکش به خاطر نظرات منفی بسته شد و هیچ کاری هم از دستش ساخته نبود. این نظرات، هیچ نوشته ای نداشتند (پس نمیشد آنها را ریپورت کرد) و حتی واقعیت این بود که تمام این نظرات را افرادی از برزیل می گذاشتند (و کسب کار در تکزاس بود!). اما باز هم هیچکس نتوانست فیسبوک را متقاعد کند که این نظرات واقعی نیستند!

شما چطور می توانید خودتان را محافظت کنید؟

بر روی اشارات برند خود با استفاده از Mention.com نظارت کنید و تا جایی که می توانید با نظرات منفی بجنگید. برای مثال می توانید به صورت رسمی به این پیام ها پاسخ دهید یا با مرکز پشتیبانی از مشتریان پلتفرم مورد نظر در تماس باشید.

بازاریابی اینترنتی,بک لینک اسپم,تکنیک های مخرب

در بدترین حالت، می توانید این موقعیت را تبدیل به یک خبر داغ کنید! (این می تواند برای کمپین روابط عمومی (PR) کسب و کار شما خوب باشد). با رسانه های خبری در ارتباط باشید، با خبرنگارها در ارتباط باشید، از استراتژی نظرات مشتریان استفاده کنید و از مشتریان دائمی خود بخواهید نظرشان را درباره شما بنویسند و غیره. در آخر، تلاش شما می تواند کاملا مسئله را وارونه کرده و یک فرصت بسیار خوب برای شما بسازد. هیچوقت تسلیم نشوید!

  1. دزدیدن تبلیغات PPC شما

این روش چه مکانیزمی دارد؟

رقبای شما نرم افزاری خریداری می کنند و یا از سرویس های ارزانی استفاده می کنند که بر روی تبلیغات PPC شما در نتایج جستجو کلیک کرده و بودجه تبلیغات کلیکی شما را تمام می کنند. این تاکتیک، یک تاکتیک قدیمی و مشهور برای رهایی از شر رقیبان در نتایج جستجو می باشد.

با اینکه گوگل به خوبی می تواند هرگونه فعالیت کلیکی غیرطبیعی را تشخیص داده و بلاک کند، بازهم به شما پیشنهاد می کنیم خودتان بر روی کلیک های مشکوک نظارت کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

شما چطور می توانید خودتان را محافظت کنید؟

ابزار ClickCease، یک راه حل پیشرفته برای کمپانی هایی است که بودجه های کلانی را بر روی تبلیغات PPC خود سرمایه گذاری می کنند. این ابزار به شما گزارش های دقیق ارائه می دهد، بر روی عملیات مشکوک (نحوه برخورد افراد با سایت شما پس از کلیک بر روی تبلیغات AdWords) نظارت می کند و غیره.

رقبای کسب و کار,ساخت لینک های بی کیفیت,کسب و کار اینترنتی

  1. ساخت لینک های بی کیفیت برای سایت شما

این روش چه مکانیزمی دارد؟

رقیب شما سرویس های بی کیفیتی را خریداری می کند و با استفاده از آنها، هزاران بک لینک برای صفحات شما می سازد. این کار را با هدف گیر افتادن شما در فیلترهای لینک سازی غیرطبیعی گوگل انجام می دهند تا رنک و رتبه صفحه شما تخریب شود.

با آغاز جریمه و پنالتی های مربوط به لینک سازی، این تاکتیک عجیب و غریب به وجود آمد. این تاکتیک هنوز هم یکی از بدترین تاکتیک های بازاریابی است(با وجود آنکه گفته میشود تاکتیک موثری است). به این دلیل که سرمایه گذاری بر روی لینک سازی بی کیفیت می تواند به صورت بالقوه رنک و رتبه یک صفحه را بالا ببرد (چرا که همچنان، وب سایت های زیادی هستند که پروفایل های بک لینک آنها در نتایج جستجو رتبه بالایی دارد) اما با این وجود، باید توجه زیادی به این مسئله داشت.

کسب و کارهایی که می خواهند در مقابل چنین حمله هایی از خود محافظت کنند با بدانند بسیاری از شرکت های سئو از همین مسئله کمک می گیرند تا سرویس های نظارت بر لینک خود را بفروشند. پس با شرکت هایی که شهرت زیادی دارند کار نکنید. شرکت های بسیار زیادی هستند که سعی می کنند با بدتر کردن ماجرا پول بیشتری به جیب بزنند.

شما چطور می توانید خودتان را محافظت کنید؟

ابزار Majestic، ویژگی جالبی با عنوان “Link alerts” دارد که هر زمان لینک های جدیدی مرتبط با سایت شما را پیدا می کند به شما اطلاع می دهد. استفاده از این ابزار، راهی خوب برای نظارت بر لینک ها است. این ابزار می تواند هرگونه فعالیت غیرطبیعی را از طریق ایمیل به شما اطلاع دهد تا بتوانید واکنش مناسبی نشان دهید.

بازاریابی اینترنتی,بک لینک اسپم,تکنیک های مخرب

  1. آسیب زدن به محتوا

این روش چه مکانیزمی دارد؟

رقیب شما نرم افزاری خریداری می کند که محتوای شما را تخریب کرده و در سراسر وب منتشر می کند. هدف از این کار این است که گوگل محتوای شما را به دلیل مشکل محتوای تکراری (duplicate content)، بی ارزش می انگارد.

البته این کمترین اثر این کار است. اول از همه اینکه، چیزی با عنوان پنالتی محتوای تکراری وجود ندارد. دوم اینکه، گوگل به خوبی می تواند سورس محتوا را تشخیص داده و احتمالا به سادگی کپی های آن را از بین می برد.

هرچند، برخی استثنائات نیز وجود دارند و شما همیشه باید مراقب این مسئله باشید.

شما چطور می توانید خودتان را محافظت کنید؟

در اغلب موارد، نام سایت و نام نویسنده شما نیز در محتوای کپی قید می شود. می توانید از دو ابزار BuzzSumo و BrandMentions استفاده کنید تا متوجه سوء استفاده هایی که از محتوای شما می شود بشوید.

بازاریابی اینترنتی,بک لینک اسپم,تکنیک های مخرب

زمانی که متوجه کپی شدن محتوای خود شدید، بر روی رنک و رتبه خود نظارت کنید تا ببینید آیا محتواهای کپی شده از شما، رنک و رتبه ای به دست آورده اند یا خیر. زمانی که هرکدام از محتواهای کپی شده در نتایج جستجو بالا آمد، به کمیته قانون کپی رایت محتوا یا DMCA اعتراض خود را بنویسید.

  1. هک کردن وب سایت

این روش چه مکانیزمی دارد؟

این روش یکی از ترسناک ترین روش ها و در اغلب موارد، مخرب ترین روش هاست. حمله های مخرب متفاوتی وجود دارد که می تواند سایت را تخریب کرده، داده های خصوصی آن را دزدیده یا کاملا سایت را از بین ببرد. تمامی این موارد برای کسب و کارها بسیار مخرب بوده و در طولانی مدت می تواند محبوبیت برند موفق را از بین ببرد.

شما چطور می توانید خودتان را محافظت کنید؟

برای این مسئله راه حل مشخصی وجود ندارد. به حساب Google Search Console خود نظارت کنید (کنسول جستجو هر زمان که مشکلی برای سایت شما پیش بیاید به شما خبر خواهد داد) و از ابزارهایی مانند Pingdom استفاده کنید (هر زمان که سایت شما Down شود، این ابزار به شما هشدار می دهد).

بازاریابی اینترنتی,بک لینک اسپم,تکنیک های مخرب

آیا شما هم تا به حال مورد حمله رقبای خود قرار گرفته اید؟ در بخش نظرات تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

3 نظر در مورد مقاله “ 5 تکنیک مخرب رقبای کسب و کار و روش های مقابله با آنها ” ثبت شده است
  1. مهرداد

    ابزار معرفی شده فوق العاده بودند تشکر تیم نیوسئو.


  2. حسینی سیانکی

    سلام و درود فراوان
    خیلی جالب بود. ولی آدم واقعا نگران میشه، بعد سالها تلاش اگر قرار باشه سایت به این راحتی آسیب ببینه که خیلی بده.
    تشکر از مطاب خوبتون


    • محمد نصیری

      درود وقت بخیر
      بله خب هستند دوستانی که روش های مخرب رو برای پسرفت دیگران انتخاب می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود