ضروری

3 نکته برای غلبه بر موانع تولید محتوا

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-03-29

مدت زمان مطالعه این مقاله
15 دقیقه

تقویم تولید محتوا,تولید محتوا شرکت,تیم تولید محتوا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 4.2 امتیاز از 5 رای]

تولید محتوا نقش مهمی در موفقیت بازارایابی اینترنتی دارد. بعلاوه، فرایند تولید محتوا می تواند موفقیت استراتژی بازاریابی محتوایی شما را تضمین کند. بزرگترین موانع در مسیر موفقیت بازاریابی محتوایی مربوط به فرآیند این کار هستند. در این مقاله، به شما آموزش می دهیم چگونه این موانع را پشت سر بگذارید.

همه ما می دانیم بازاریابی محتوایی برای کسب و کار ما مهم است. ما می دانیم که باید وبلاگ نویسی کنیم. همه ما شنیده ایم در آینده دنیای وب به سمت ویدئو حرکت می کند. می دانیم باید لیست ایمیل داشته باشیم و بازاریابی ایمیلی انجام دهیم. می دانیم باید در شبکه های اجتماعی مطالبی را به اشتراک بگذاریم، کامنت بگذاریم و به آنها پاسخ دهیم تا روابط خود را قوی کنیم.

همه اینها عالی است، اما واقعیت این است که تولید محتوا و انتشار آن در کنار بقیه کارهایی که باید انجام شوند، ساده نیست.

بیشتر شرکت ها ترجیح می دهند بر روی بازاریابی محتوایی تمرکز کنند چرا که می خواهند سئو قوی تری داشته باشند، ترافیک بیشتری به وب سایت های خود هدایت کنند و در نهایت کسب و کار خود را رونق ببخشند. یک برنامه ساده بازاریابی محتوایی می تواند نتایج بسیار مناسبی را در بر داشته باشد.

همه ما نسبت به این نکات آگاه هستیم. پس چرا انجامشان ندهیم؟ اولین چالشی که می بینم اکثر شرکت ها با آن رو به رو هستند مرتبط با تولید محتوا است.

چرا شرکت های مختلف با تولید محتوا درگیر هستند؟

گاهی این شرکت ها شروع قدرتمندی دارند اما برنامه طولانی مدت ندارند. آنها گاهی اقدام به ساخت بلاگ کرده و حتی با یک آژانس یا مشاور نیز همکاری می کنند تا طراحی بلاگ را بهبود داده و استراتژی محتوایی تنظیم کنند.

آنها شروع به انجام این کار می کنند و در ابتدا همه چیز خوب است اما به سرعت اوضاع تغییر می کند. به این فکر کنید که تا به حال چند وبلاگ دیده اید که تنها چند پست وبلاگی داشته اند یا بین پست هایشان وقفه های طولانی مدت بوده است.

این یک مشکل متداول است و دلیل آن اغلب یکی از مسائل زیر می باشد:

  • این شرکت ها برای وبلاگ نویسی نقش های مختلفی را تعیین نکرده اند

وقتی یک شخص خاص مسئول وبلاگ نیست و هرکسی هرکاری که بخواهد را می کند، همه چیز به سرعت به هم می ریزد.

این مسئله باعث می شود محتوای بلاگ (یا شبکه اجتماعی یا ایمیل یا هر کانال محتوایی که کسی مسئول آن نیست) به آخر لیست اولویت ها سقوط کند به این دلیل که این کار به لحاظ فنی مسئولیت شخصی یک نفر نیست.

  • تنگناهای موجود در پروسه تولید محتوا

من مشتریانی را دیده ام که سالها با این مسئله درگیر هستند. این یکی از چالش برانگیزترین مشکلات موجود است به این دلیل که ساده به نظر می رسد اما در واقع چنین نیست. این تنگناها می تواند در هر مرحله از پروسه به وجود آید.

برخی از مشتریان ما از ما برای ساخت استراتژی محتوایی خود کمک گرفته اند. برخی از افرادی که با ما همکاری داشته اند از ما ایده هایی برای موضوع محتوا خواسته اند. برخی دیگر هم از ما برای انتخاب عبارت های کلیدی خود کمک گرفته اند. اما همه این افراد تمایل داشته اند که خودشان پست های وب سایت خود را بنویسند و به خوبی برند خود را معرفی کنند.

اما آتش این کسب و کارها به سرعت خاموش می شود! چرا که نوشتن محتوا نسبت به جمع آوری ایده و جستجوی عبارت کلیدی به زمان بیشتری نیاز دارد. ما هر ماه 10 عنوان برای آنها انتخاب می کنیم اما به این دلیل که هیچ کس متعهد به نوشتن محتوا و اتمام آن نیست، ممکن است یک یا دو پست از کل تیم عقب بمانند.

مشتری دیگری داشتم که با پروسه تایید مشکل داشت. ما تمام کارهای استراتژی محتوا، نوشتن محتوا و بهینه سازی آن را انجام دادیم. اما نحوه کار تیم آنها به این صورت بود که قبل از انتشار محتوا حتما باید تایید می شد. اما مشکل اینجا بود که این محتوا باید از چند منظر مورد بررسی قرار می گرفت و همین مسئله هم آنها را مدتها معطل نگه داشت.

آنها ملاحظاتی از جمله بازاریابی، برند و ملاحظات قانونی را در نظر می گرفتند و زمانی که این مقاله از تمامی این منظرها تایید شد، ماه ها از زمان تولید محتوا گذشته بود.

چالش اینجا بود که ملاحظه محتوا برای افراد در هر گام، بار اضافه ای بود. ما محتوا را برای کمک به جلو رفتن و انجام شدن پروسه تولید کردیم اما می دیدیم که در مراحل گرفتن تایید همیشه گیر می کند. در یکی از موارد، مشتری بیش از یک سال معطل و منتظر تایید محتوا و انتشار آن بود.

شما چطور با این مسائل و دیگر مشکلات تولید محتوا رو به رو می شوید؟

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *