اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا,تولید محتوا,سئو محتوا
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

بازاریابی محتوا می تواند در دیده شدن سایت شما، افزایش ترافیک سایت و رسیدن به اهداف کسب و کار بسیار تاثیرگذار باشد. هرچند که بعضی از مالکان کسب وکار اعتقاد دارند که بازاریابی محتوا برای کسب وکار آن ها تاثیرگذار نیست و یا حداقل آنکه انتظارات آن ها را برآورده نکرده است.

به همین منظور من این مقاله را به اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا اختصاص داده ام تا نشان دهم که چرا بازاریابی محتوا برای بعضی از افراد کارساز نیست و در آن ناموفق هستند.

  • محتوای کوتاه

هیچ عدد روشنی برای تعداد کلمات یک محتوا وجود ندارد، البته غیر از حداقل 300 کلمه که برای سئو محتوا پیشنهاد شده است. طول محتوای شما بستگی به آن دارد که می خواهید در رابطه با چه موضوعی صحبت کنید و اینکه مخاطبان شما چگونه افرادی هستند و چه محتوایی برای آن ها جذاب تر است. به عنوان مثال در نیوسئو، مخاطبان ما بیشتر موضوعاتی را می پسندند که طول آن ها بین 1000 تا 1200 کلمه است. آنها به طور متوسط برای محتوایی با این طول بین ده تا پانزده دقیقه زمان صرف مطالعه می کنند.

اکثر بازاریابان محتوا، برای بدست آوردن محتوای کاربرپسند آن ها را با تعداد کلمات متفاوت منتشر می کنند و بازخوردهای آن ها را دریافت می کنند. من هم پیشنهاد می کنم که شما هم از این ترفند استفاده کنید. اما در نهایت این را بدانید که محتوای طولانی تر، بهتر است.

طبق تحقیقات، محتواهایی که دارای 1500 کلمه هستند، بهترین انتخاب برای انتشار می باشند و کاربران بیشتر به آن ها علاقه نشان می دهند. در واقع محتوایی که کمتر از 1000 کلمه باشد، شانس کمتری برای گرفتن رنک، اشتراک گذاری و درگیر کردن مخاطب دارد. البته بعضی از موضوعات است که واقعا محتوای چندانی برای آن وجود ندارد. 

چگونه این مشکل را برطرف کنیم: در کل کیفیت محتوا بسیار مهم تر از کمیت یا طول آن است. می توان محتوای کوتاه را از نظر کیفیت ارتقاء داد تا کاربر علاقه بیشتری به آن پیدا کند. 

  • محتوا متمایز نیست

یکی دیگر از مشکلات رایج در بازاریابی محتوا، متمایز و متفاوت نبودن محتوای به اشتراک گذاشته شده است. همه ما به خوبی می دانیم که در هر کسب و کاری رقابت بسیار شدید است و برای پیروزی در این رقابت محتوای به اشتراک گذاشته شده بسیار کلیدی است. اما متاسفانه اکثر افراد و مالکان کسب و کار، در انتشار محتوا دچار اشتباه بسیار بدی می شوند و آن اینکه محتوا را بدون هیچ تعییری از روی یکدیگر کپی می کنند و باعث نابودی کسب وکار خود می شوند.

چگونه این مشکل را برطرف کنیم: باید محتوا را از نظر نگارشی تغییر دهیم و دانسته ها و ایده های خود را به آن اضافه کنیم. دانسته ها و ایده هایی که تاکنون در محتوای اصلی وجود نداشته اند و باعث بهبود کیفیت محتوا می شوند. راه حل دیگر بدست آوردن محتوا با ترجمه متون است.

  • نداشتن برنامه

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

9 نظر در مورد مقاله “ اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا ” ثبت شده است
  1. رضا جباری :

    مقاله تون خیلی خوب بود آقای قمصری اگر امکان داره مقاله های بیشتری درباره جذب مشتری با محتوای خوب ارائه کنید.
    با تشکر


  2. بهمن مولائی :

    سلام جناب قمصری، امیدوارم ک حالتون خوب باشه .
    به تازگی حدود یک ماه میشه یک سایتی راه اندازی کردم که درباره گردشگری مطلب میزارم.
    اولش از تولید محتوا هیچی نمیدونستم ولی الان که با نیوسئو آشنا شدم مقاله های تولید محتوا تون رو دارم میخونم واقعا عالیه. از نکاتی که گفتین تو سایت خودم استفاده می کنم
    مرسی


  3. خوشخو :

    محتوای سایتم رو از جایی کپی نمیکنم و سعی می کنم موارد اشتباهی که گفتین رو انجام ندم تو سایت ام . آقای قمصری ممنون میشم با نگاه کارشناسی خودتون از سایت من بازدید کنید ممنونم


  4. علی حسینی :

    سلام
    من مدتیه دارم تولید محتوا میکنم. ولی اون طوری که میخوام در رنکینگ بالا نرفتم.
    دلیلش چی میتونه باشه؟ لطفا منو راهنمایی کنید.
    سپاس


    • ناظر سایت :

      با سلام
      عدم ارتقاء رتبه به دلایل بسیار زیادی رخ میدهد که به تمامی موارد در سایت نیوسئو اشاره شده است.


  5. جعفر دهقان زاده :

    سلام
    تولید محتوا بخش مهمی از سئو هستش ولی چیزی که نمیفهمم اینه که چرا برخی از سایت ها که محتوای آنها کپی برداریه بازم در رنکینگ بالا میرند؟
    دلیلش چیه؟ اصلا نمیفهمم..!
    ممنون جوابش بدید.
    سپاس


  6. محمد سام فروزنده :

    با سلام
    اولا خسته نباشید خیلی سایت خوبی دارید.
    دوما میخواستم بپرسم محتوای تولیدی غیر مرتبط در رنکینگ چند درصد میتونه مهم باشه؟
    سپاس از شما


    • امیر قمصری :

      درود بر شما
      نمی توان درصد دیقیق مطرح کرد اما از 100% فاکتورهای گوگل، حداکثر یک درصد


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *