طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی – دستیار صوتی

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-02-04

مدت زمان مطالعه این مقاله
10 دقیقه

بازاریابی اینترنتی,پلن مارکتینگ,تکنولوژی صوتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 6 رای]

طراحی پلن بازاریابی (Marketing plan) در عصر جدید دیجیتال، از راههای موفقیت در بازاریابی اینترنتی می باشد. نوشتن طرح توجیهی بازاریابی اینترنتی به کمک مارکتینگ پلن، جهت موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما موثر می باشد.

در مطلب زیر، که ترجمه ای از پست منتشر شده در سایت MOZ می باشد، شما را راهنمایی می کنیم که چگونه برای جستجوی صوتی آمادگی لازم را کسب کنید. همچنین به موازات آن این مسئله را یادآوری می کنیم که صنعت ما بسیار بزرگ، در هم پیچیده و تحول پذیر است و اینکه مسلما باید برای این تحول ها آماده باشیم.

به نظر من، صدا فقط یک ویژگی نیست، بلکه راه کاملا جدیدی از برقراری ارتباط با ماشین ها است که می تواند بعد دیگری به زندگی هایمان بدهد. صدا، سکوی بزرگ رقابت در عصر جدید دیجیتال است.

برندها و شرکت ها باید در خط مقدم این انقلاب باشند. برای من، پیشگام بودن در این صنعت، با سرمایه گذاری برای ساخت تیم صوتی شروع می شود.

بگذارید به شما بگویم برنامه من برای انجام این کار چیست، و چرا این کار را قبل از آنکه دیگران ضرورت آن را حس کنند انجام دادم.

معرفی تکنولوژی صوتی

در سال 2018 هستیم و به رابط صوتی نزدیک می شویم که نظیر آن را تا به کنون ندیده ایم.

افرادی که با جستجو و دیگر حوزه های بازاریابی دیجیتال سر و کار دارند، با “تغییر” غریبه نیستند. رویدادهای غیرمنتظره، مانند رونمایی اولیه از الگوریتم های Panda و Penguin، نشان داد که آمادگی نداشتن برای آینده چقدر می تواند دردناک باشد.

در بهترین حالت همه چیز را تغییر می دهد. در بدترین حالت، آژانس ها یا کسب و کارهایی که از تغییر باز می مانند را نابود می کند.

دلیل این که مجبور به نوشتن این پست شدم، این بود که فهمیدم 62% از بازاریاب ها هنوز هیچ برنامه ای برای جستجو صوتی ندارند.

علاوه بر این در این پست می خواهم بگویم با اینکه رشد موتورهای جستجوی سنتی از اوایل قرن 2000 متوقف شده است، اما دوباره برای افرادی که می خواهند استراتژی های صوتی را با استراتژی های خودشان برای مشتریان ادغام کنند، جا برای موفقیت هست.

بهار در راه است!

پذیرش رابط صوتی، هنوز در مراحل اولیه خود است. قانون Moore، برای پیشرفت تکنولوژی معادله خطی ارائه می کند که می توانیم با استفاده از آن جایگاه خود را پیدا کنیم، و ما لحظه به لحظه در حال حرکت روی این خط هستیم.

تئوری Kurzweil درباره رشد تکنولوژی می گوید: “ما در قرن 21ام، 100 سال پیشرفت و توسعه را تجربه نمی کنیم، بلکه تقریبا 200,000 سال توسعه را تجربه می کنیم.”

به عبارت دیگر، او می گوید که نمودار پیشرفت تکنولوژی یک مسیر خطی را طی نمی کند، بلکه بیشتر شبیه به یک تابع نمایی است.

 او در مصاحبه اخیری که با  Financial Times داشته است، گفته است که “در تابع خطی، اگر شما 30 گام بردارید، به گام 30 ام خواهید رسید. اما در رشد تصاعدی، شما گام اول را بر می دارید، گام دوم، چهارم، هشتم، سی ام، و حالا در گام میلیاردم هستید”.

به عبارت دیگر، به وجود آمدن تکنولوژی ها و فناوری ها را سریعتر از آنچه که فکر می کردیم خواهیم داد. نمودار زیر نیز نشان دهنده همین امر است:

بازاریابی اینترنتی,پلن مارکتینگ,تکنولوژی صوتی

در نمودار بالا مشاهده می کنید که Kurzweil به ما نشان می دهد تا سال 2023، قادر خواهیم بود تا قدرتی کامپیوتری با قدرتی مشابه با انسان تولید کنیم. تا سال 2037 قادر خواهیم بود تا این کار را با پولی کمتر از یک سنت انجام دهیم. 15 سال بعد از آن نیز، کامپیوترها از تمام انسان های موجود در روی کره زمین قدرتمندتر خواهند شد.

صدا

منظور از آن چیست؟ با اینکه خیلی از افراد باور دارند، صدا خیلی از ما فاصله دارد، دیدگاهی دیگر می گوید هم اکنون هم حتی صدا نقش خود را ایفا می کند. و افرادی که به اندازه کافی سرعت عمل دارند و می توانند از موقعیت استفاده کنند، به صورت تصاعدی با آن رشد خواهند کرد. در واقع، خود گوگل می گوید که بیش از 20% تمامی جستجوگرها هم اکنون از جستجوی صوتی بهره می برند و تا سال 2020، به 50% خواهند رسید.

بیایید ابتدا پروسه مورد نیاز برای آن را درک کرده و سپس تجربه و تخصص را به کار گیریم و آن را اجرایی کنیم.

چه چیزی را باید بدانیم؟

بیایید با مفروضات خود شروع کنیم. اگر در حال خواندن این پست هستید، تا به اینجا مسائل اساسی تکنولوژی صوتی را فهمیده اید.

هر روز به تعداد رقبا افزوده می شود، اما در حال حاضر بازیگران کلیدی و اصلی عبارت اند از:

  • Microsoft Cortana- موجود در ویندوز، iOS، و اندروید
  • Amazon Alexa- دستیار صوتی که بر روی وسایل صوتی Amazon موجود است (Echo, Echo Dot, Tap) و Fire TV.
  • Google Assistant- دستیار صوتی گوگل بر روی Google Home، و بر روی دستگاه های موبایلی موجود بوده و امکاناتی را برای جستجوی صوتی ارائه می کند.
  • Apple Siri- دستیار صوتی بومی که بر روی تمامی محصولات Apple موجود است.
  • Samsung Bixby- دستیار صوتی بومی برای محصولات سامسونگ.

و دستیاری که به زودی معرفی خواهد شد:

  • دستیار صوتی فیسبوک (هنوز نامگذاری نشده است)- فیسبوک برای Messenger یا پیام رسان خود، از M استفاده می کند. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) نیز به صورت شخصی در حال آزمایش “Jarvis AI” در خانه شخصی خودش است.

تمامی این ها برای این به وجود آمده اند، که مصرف کنندگان بتوانند بدون دست زدن به صفحه گوشی یا تایپ کردن چیزی، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

این مسئله بر روی افرادی که وابسته به جستجوی تایپی هستند و از پیشرفت تکنولوژی- برای مثال IoT یا اینترنت اشیاء که رشد سریعی نیز دارند- ترس دارند تاثیر زیادی دارد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *