درس هایی از بازاریابی و فروش در شرکت اپل

استراتژی بازاریابی,اصول بازاریابی,بازاریابی و فروش
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 15 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 5]

یکی از مواردی که می تواند به آموزش بازاریابی کمک کند، نگاه به بازاریابی شرکت های مختلف است تا بتوان همیشه نکات جدیدی را از آنها یاد گرفت. در واقع یکی از دلایل موفقیت امیر قمصری استفاده از همین موضوع است! 

همه ما خوب می دانیم که استیو جابز اصلا تحصیلات دانشگاهی نداشت و مهندس نبود. اما در زمینه بازاریابی بسیار چیره دست و خبره بود. در واقع مهارت های بازاریابی او بود که به اپل کمک کرد تا در بین بهترین شرکتها در زمینه تکنولوژی های نوین قرار بگیرد و از ورشکستگی نجات پیدا کند.

بازاریابی اپل یک مثال بسیار عالی در زمینه سازماندهی و استراتژی بازاریابی به نحوه صحیح  برای شرکت های مختلف است. بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ از روش ها و نکات بازاریابی این غول فناوری الگو برداری می کنند.

شرکتی که از آژانس های بازاریابی محتوا برای تولید محتوای با کیفیت بهره می برد و نرم افزارها را به عنوان بخشی از خدمات رایگان در اختیار مشتریان قرار می دهد. در اینجا ارزشمندترین اصول بازاریابی در شرکت اپل را آورده ام. احتمالا مواردی هست که می توانید از آنها استفاده کنید.

ساده بودن

اپل به این نکته توجه کرده است که مشتریان و علاقه مندان نیازی به کمپین های بازاریابی پیچیده با اطلاعات غیر ضروری و بیش از اندازه، ندارند. بنابراین تا جای ممکن کمپین های بازاریابی را ساده طراحی کرده است. آنها فقط لیستی از ویژگی های محصول، قیمت، نظرات افرادی که از آن استفاده کرده اند و ویژگی های خاص را منتشر می کنند.

در روش بازاریابی شرکت اپل، اطلاعاتی در رابطه با نحوه خرید محصول منتشر نمی شود. به جای آن، در تبلیغات خود، مستقیم محصول را به نمایش می گذارند و اجازه می دهند تا خود محصول، خودش را معرفی کند. استفاده از صدا، حداقل استفاده از محتوای متنی و استفاده از گرافیک های ساده از دیگر نکات اساسی بازاریابی است که اپل از آنها بهره می برد. جالب بود، این طور نیست؟!

استفاده از بازاریابان قدرتمند و با نفوذ

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

3 نظر در مورد مقاله “ درس هایی از بازاریابی و فروش در شرکت اپل ” ثبت شده است
  1. الهام جعفرزاده :

    سلام
    اپل واقعا کارش درسته. بی نظیر ترین برند دنیاست.
    سپاس


  2. محترم حسینی :

    سلام
    من یکی از طرف داران شرکت اپل هستم. ولی چیزی که نمی فهمم چرا در انتخاب نام برای برندهای ما باید از اسامی چند کلمه ای استفاده کنیم؟
    مگه این اسامی تک کلمه ای چه مشکلی داره؟
    مرسی


    • ناظر سایت :

      سلام
      چه کسی گفته در انتخاب نام برای برندهای ما باید از اسامی چند کلمه ای استفاده کنیم ؟!!!
      پیشنهاد می کنم برای راهنمایی بیشتر مقاله چگونگی انتخاب نام برند را مطالعه کنید


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *