راهکارهای موفقیت در کسب و کار اینترنتی

ایمیل مارکتینگ,بازگشت سرمایه کسب و کار اینترنتی,تبدیل بازدیدکننده به خریدار
میزان اهمیت : ضروری
زمان مورد نیاز یادگیری : 20 دقیقه
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

دوستان عزیزم، هنگامی که کسب و کاری را شروع می کنید بسیاری از مشکلات را در ابتدا به راحتی می توانید با ساده ترین معیارها حل کنید.البته معیارها، پتانسیل دادن هزاران بینش جدید در جهت موفقیت یا شکست شما را دارا هستند، در صورتیکه بدانید کدام را دنبال کنید تا از شکست در امان باشید.

اما کم کم عدم انتخاب صحیح راهکاری مناسب در کسب و کار اینترنتی می تواند چنان شما را از پای درآورد که هرگز حتی به آن فکر هم نمی کردید …

این موضوع دلیل لیست کردن 10 مورد مهمی است که در ادامه به آن پرداخته ام و هر صاحب کسب و کار تازه کاری بایستی آنها را در نظر داشته باشد :

  1. ترافیک وب: چه نوع و از کجا می آید؟

ترافیک وب بخشی مهم است که شامل اصلی ترین معیارهایی است که در ادامه لیست شده است؛ و آن را تبدیل به یکی از مهمترین مبناهایی میکند که تازه کاران بایستی بررسی کنند. در واقع، افزایش ترافیک وب به منزله افزایش فروش و درآمد است که شما را به هدفتان در کسب و کار می رساند.

اما قبل از اینکه بتوانید به پیشرفتی عالی و قابل قبول در ترافیک منتهی به سایتتان برسید، بایستی درک کنید کدام اهداف مورد توجه و کدامیک کم اهمیت است و در نتیجه قادر خواهید بود با کمترین هزینه و انرژی به بهترین دستاورد ممکن برسید.

جنبه های مهم بسیاری از ترافیک وب، در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است اما در حال حاضر فقط به این فکر کنید که: چه مقدار از ترافیک شما پولی است و بازگشت سرمایه آن به چه صورت است؟ چه مقدار از ترافیک ذاتی است و برآمده از محتوای خودتان است؟ چه میزان از ترافیک از رسانه های اجتماعی و بازخورد آن (کامنت و اشتراک گذاری) بدست آمده است؟ چه مقدار از ترافیک مستقیما از ایمیل بدست آمده است؟

دوستان همیشگی امیر قمصری خواهشا مطالبی که در ادامه می آید را بخوبی بخوانید و با دقت تحلیل نمایید (اگر می خواستید آماری از سایت خود جهت تحلیل به دست آورید، گوگل آنالیز ابزار مناسبی است)

  1. رنکینگ کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از سریعترین و با ارزشترین راههای دستیابی به رنک بالاتر در کسب و کار اینترنتی و درواقع در گوگل و دیگر موتورهای جستجو است. بنابراین کلماتی بیابید که کاملا با محتوای شما مرتبط هستند.

یک راه خوب برای فهمیدن اینکه محتوای شما چقدر موثر هستند، مانیتورینگ میزان تاثیرگذاری مثبت کلمات کلیدی تان است. اینکار را با آنالیزگر گوگل می توانید انجام بدهید یا طراحی یک سیستم جستجو اختصاصی که بتواند به شما بگوید محتوای شما به کلمات کلیدی جستجو شده چه پاسخی میدهند.

درواقع اگر بخواهم ساده تر بگویم، باید پس از استفاده از عبارات کلیدی انتخاب شده در سایتتان، نتایج تاثیر آن ها بر افزایش ورودی گوگل را از هر طریقی که می توانید بررسی کنید.

  1. میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

به جرات می توان گفت شبکه های اجتماعی همچنان یکی از بهترین راهها در معرفی کسب کار کوچک شما هستند. استفاده از سایتهایی مانند فیسبوک، توئیتر، لینکداین، اینستاگرام و … به شما قابلیت دستیابی به بیش از 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان می دهد. تعداد بسیار زیادی مشتری و به تبع آن میزان قابل توجهی درآمد.

بنابراین، میزان اقبال و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی معیار بسیار خوبی برای مانیتور کردن است.بطوریکه میتوانید از آنها در پلتفرم سایتتان و در جهت کسب درآمد بیشتر استفاده نمایید. همانطور که قبلا گفتم، هنگامیکه به شبکه های اجتماعی نگاه میکنید، نیاز دارید بفهمید چه ترافیکی از تغییرات شما بدست آمده و چه میزان از آن مربوط به سیستم قبلی است. در نتیجه میتوانید متوجه شوید که کدام روش برای کسب و کار شما بهترین است.

اشتراک گذاری‌های اختصاصی راهی مناسب است که متوجه شوید چقد مطلب شما برای دیگران با ارزش است؛ هرچه اشتراک گذاری بیشتری صورت گیرد، محتوای شما بهتر است و افراد بیشتری آن را بازدید میکنند. بدیهی است که علاقه مند هستید دامنه شبکه اجتماعی شما تا حد امکان گسترش یابد بنابراین سعی خواهید کرد بهترین کلمات و تصاویری که کاربران به آن مشغول میشوند را استفاده کنید.

  1. هزینه اهداف و ایجاد هدف

در شبکه های اجتماعی، راه دیگری برای فهمیدن این نکته که آیا مطالب شما مورد پسند کاربران بوده است یا نه، دنبال کردن منابع مطالب توسط آن هاست.

توجه به اینکه مشتریان شما از کجا آمده اند و چه محتوایی آنها را نسبت به دیدن وبسایت شما ترغیب میکند، و در نتیجه بررسی کردن اینکه آیا هزینه هایی که برای محتوا کرده اید منجر به بازگشت سرمایه خواهد شد یا خیر، بسیار بسیار مهم است.

به علاوه، نکته ای که قبل از سوق دادن معیارها بایستی بخاطر داشته باشید این است که در ابتدا شما نیاز دارید تعیین کنید که کدام پارامتر برای شما اولویت دارد، مثلا میزان عضوگیری یا خرید از سایت. تمرکز روی یک ذائقه مشخص از مشتری در یک زمان مشخص باعث می شود که نتایج شما از انحراف در امان بماند.

  1. بازگشت سرمایه

موفقیت یا شکست در کسب و کاری که به تازگی شروع شده است می تواند بر اساس بازگشت سرمایه باشد. آیا هزینه ای که بابت کسب و کارتان پرداخته اید تا به سود مناسب برسید ارزش داشته است یا پولتان را از دست داده اید؟

مطمئنا معیار بازگشت سرمایه را مدنظر خواهید داشت البته میتوانید بدون هیچ درکی هزینه کنید (چشم بسته پول خرج کنید). متاسفانه، درحالیکه بازگشت سرمایه یکی از معیارهای مهم در محاسبات می باشد، یکی از سخت ترین آنها نیز بشمار میرود.

به نظر من، امروزه بیشترین میزان سرمایه گذاری شما باید بر روی تولید محتوای ارزشمند بر اساس نیاز روز مخاطب هایتان در ایران باشد.وقتی بر اساس نیاز مردم محصول یا محتوایی می سازید می توانید مطمئن باشید سرمایه شما به هر حاااال باز خواهد گشت آن هم چند برابر !

  1. بازگشت بازدیدکنندگان

همراه با اولویت ها و بازگشت سرمایه، تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما باز میگردند بسیار سودآور است. یعنی اگر بازدیدکنندگان به سایت شما بازگردند، به احتمال خیلی زیاد خرید خواهند کرد. اینجا مشخص میشود که چرا مهم است ببینید چه چیزی باعث بازگشت مشتری شده است. همینطور بررسی کنید که از کجا به سایت شما مراجعه کرده اند (یکبار دیگر بخش چهارم را مطالعه کنید).

به علاوه نکته بسیار مهم دیگری که وجود دارد، تشخیص و ساماندهی بازدیدکنندگانی است که به مشتری تبدیل شده اند.این ها پتاسنیل خرید دوباره را دارند چون یک بار به ما اطمینان کرده اند.خواهشاااااااا از اطمینان آن ها سوء استفاده نکنید …

ایمیل مارکتینگ,بازگشت سرمایه کسب و کار اینترنتی,تبدیل بازدیدکننده به خریدار

  1. هزینه جذب مشتری

فقط بازگشت مشتری نباید بررسی شود بلکه صاحبان مشاغل جدید بایستی به کارهایی که باعث جذب مشتریان جدید میشود نیز بپردازند. شما نمیتوانید مشتری را برگردانید مگراینکه قبول کنید روزی خودش مشتری جدید بوده است، درسته است؟ (اگر متوجه نشدید دوباره جمله را بخوانید)

مطمئن شوید که به تمامی زوایای جذب مشتری و هزینه آن توجه دارید. مانند جذب زیرمجموعه، تخفیفات و هرچیز دیگری که برای جذب مشتریان جدید استفاده میکنید. یکی از دوستان بزرگ من معتقد است که معادله محاسبه هزینه  جذب مشتریان جدید ساده است. کافیست “بودجه ماهیانه دپارتمان های فروش را بر تعداد مشتریان جدید در هر ماه تقسیم کنید و اینگونه متوجه می شوید که چه مقدار نیاز دارید تا یک بازدید کننده به خریدار تبدیل شود

  1. عملکرد ایمیل و نرخ تبدیل

ایمیل راهی بزرگ برای بازاریابی بشمار میرود. فقط به تعداد ایمیل های ارسالی و افرادی که برایشان ایمیل می فرستید توجه کافی داشته باشید، با اینکار میزان تاثیرگذاری آنها را میتوانید بررسی کنید. ایده بدی نیست که مشتریان خودتان را از طریق ایمیل به مکالمه بکشانید. اگر اینکار را انجام می دهید، مطمئن شوید که چه تعداد از مردم دقیقا روی لینک ایجاد شده توسط ایمیل کلیک میکنند (در بخش نهم بیشتر در این مورد توضیح خواهم داد) و بر این اساس تعداد افرادی که موفق به مکالمه با آنها شده اید مشخص خواهد شد.

امروزه بسیاری از همکاران من اعلام می کنند زمان ایمیل مارکتینگ پایان یافته است! درحالیکه هنوز هم من و خودشان مهمترین عامل ارتباطی که با دیگران داریم همین ایمیل است.این عجیب نیست ؟! آیا آن ها به چیزی دست پیدا کرده اند که می خواند دیگران را از آن منع کنند؟

جواب مستقیم امیر قمصری : بله.آن ها خود ارزش بسیار زیاد ایمیل مارکتینگ را درک کرده و از آن سود بسیاری کرده اند ولی یادتان نروند دوستان عزیزم.ایمیل مارکتینگ و تبدیل آن به بازدیدکننده و پول بسیار بسیار سخت و تامل برانگیز است …

  1. میزان کلیک واسطه

نرخ کلیک واسطه نشان میدهد که چه تعداد از کاربران انتخاب می‌کنند روی لینکی که شما در شبکه های مجازی پست کرده اید کلیک کنند یا از طریق تبلیغات آنلاین. مهم است که این معیار مجازی را زیرنظر داشته باشید ، چون نشان دهنده میزان موفقیت محتوای شما در اولین بازخورد است.

لینک های واسطه مستقیما به محتوا، تصاویر، عناوین و هرچیز دیگری که کاربران بلافاصله میبینند، لینک میشوند. اگر نرخ شما بالا باشد ، شانس در این بخش از محتوایتان بالاست؛ اگر نرخ شما پایین باشد درنظر داشته باشید که تغییر در یک یا چند بخش باعث بهبود عملکرد لینک خواهد شد.

بخاطر داشته باشید که این نرخ و میزان آن به تنهایی نمیتواند معیار خوب بودن باشد در واقع شرط لازم هست ولی کافی نیست. مطمئنا دنبال کردن این معیار در کنار نرخ مکالمه به شما کمک میکند که بفهمید چه کسی از سایت بازدید و در نهایت خرید کرده است.

امروزه سایت های خرید کلیک مثل فست کلیک این لینک واسطه را به خوبی پوشش داده اند.

این مقاله از SEW درک خوبی از راههای بیشتری که برای رسیدن به تاریخچه کلیک کاربران وجود دارد به شما نشان میدهد.

  1. بازدید صفحه و نرخ ماندگاری در آن

آخرین موردی که باید توجه داشته باشید (و میتواند از طریق گوگل آنالیز انجام شود)، نرخ مکاتبات صفحه است.

قطعا شما به دنبال صفحاتی هستند که بهتر از بقیه هستند، مهم است که بدانید کدامیک از کدامیک بهتر هستند درنتیجه میتوانید پیشرفت کنید. آنالیزور گوگل به شما اجازه می دهد عملکرد کلمات کلیدی (در بخش دوم توضیح داده شد) را همانند ترافیک صفحات بررسی کنید. امکان دارد بخواهید بعضی از صفحات همواره در صفحه اول سایتتان باشند مانند صفحه محتوا، درباره ما، یا هر مورد دیگری. در این مورد نیز گوگل آنالیزور میتواند به شما کمک کند و داده هایی که مربوط به ترافیک آنها است را به شما نشان دهد. و در نتیجه میتوانید این موارد را از محتوایی که محبوبیتشان برایتان مهم است تفکیک کنید.

همچنین میتوانید نرخ هجوگویی (Bounce) را بررسی کنید (براساس کاربرانی که در لحظه وارد سایت شده و خارج می شوند) و همچنین میزان زمانی که کاربران صرف گذراندن در صفحه موردنظر میکنند. اینکار کمک میکند متوجه شوید چه نوع کاربری جذب سایت شما میشوند و دنبال چه چیزی هستند.

 خوب در حال حاضر شما معیارهای خوبی که برای شروع کسب و کارتان لازم است در اختیار دارید و میدانید که چگونه از این داده های ارزشمند استفاده کنید تا به درک کافی از نحوه بالا بردن ترافیک وب خودتان برسید پس شروع کنید و بدانید امیر قمصری همیشه با شماست


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *