اشتباهات رایج در کسب و کار اینترنتی

اشتباهات بازاریابی اینترنتی,اشتباهات کسب و کار آنلاین,اشتباهات کسب و کار اینترنتی
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 20 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 3.8]

در حوزه کسب و کار اینترنتی نیز مانند بقیه فعالیتها، ممکن است اقداماتی را انجام دهیم که از نگاه ما صحیح باشد اما در واقع مرتکب اشتباه شده ایم، یا ممکن است نکاتی را مورد توجه قرار ندهیم که بسیار مهم و ضروری هستند. به همین منظور بر آن شدیم تا اشتباهات کسب و کار آنلاین که به صورت معمول رخ می دهد را بیان کنیم.

  • استفاده از یک برند جدید برای کسب و کار اینترنتی

یکی از معمول ترین اشتباهات کسب و کار اینترنتی که صورت می گیرد، استفاده از یک نام تجاری دیگر برای کسب و کار آنلاین خود است. اگر کسب و کار معمول بایک نام تجاری برای آن دارید و همان خدمات و محصولات را برای کسب و کار آنلاین خود نیز در نظر دارید، از همان برند قبل بهره ببرید. بیاد داشته باشید که از جمله نکات بازاریابی آنلاین بهره گرفتن از برندی است که جامعه هدف با آن آشنا باشند، بنابراین اگر برند خوشنام و شناخته شده ای هستید از آن بهره ببرید تا آسان تر مخاطب را به مشتری واقعی تبدیل کنید و به فکر ساخت یک برند جدید نباشید.

  • عدم شناخت رقبای تجاری

همواره باید به رقبای تجاری خود توجه کنید و از آنها غافل نشوید، حتی اگر یک برند قدرتمند در حوزه کاری خود هستید. همچنین رقبای جدید خود را نیز شناسایی کنید. با این کار می توانید نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کنید و برای پیشرفت بیشتر خود از آنها بهره ببرید.

  • عدم شناخت نسبت به ابزار برای رسیدن به هدف

بسیاری از صاحبان کسب وکار ایده و هدف های بسیار خوب و بزرگی را برای بهبود و توسعه و پیشرفت کسب و کارشان تعریف کرده اند. اما مشکل اکثر آنها، نداشتن شناخت نسبت به ابزاری است که برای رسیدن به اهدافشان نیاز دارند. بنابراین به این نکته توجه کنید که بعد از مشخص کردن هدف،  باید نسبت به ابزار مورد نیاز نیز شناخت پیدا کنید و آنها را فراهم کنید. در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد.

  • استفاده نکردن از ایمیل سفارشی

یکی از ساده ترین نکات کسب و کار اینترنتی که می تواند موجب کسب اعتبار و اعتماد شود استفاده از ایمیل سفارشی است که متاسفانه اغلب مورد بی توجهی قرار می گیرید. به یاد داشته باشید که استفاده از ایمیل سفارشی در کسب وکار و بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند که راحت تر برند خود را در ذهن مخاطب حک کنید. (منظور از ایمیل سفارشی yourname@domain.com است.)

البته در ایران این مورد زیاد مورد توجه مخاطبان قرار نمی گیرد ولی وقتی با ارگان ها و یا شرکتهای بزرگ کار می کنید، بهتر است یک ایمیل متصل به دامنه خود داشته باشید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

9 نظر در مورد مقاله “ اشتباهات رایج در کسب و کار اینترنتی ” ثبت شده است
  1. رضا سلطانی :

    سلام. خیلی از سایت ها از برند دیجی کالا استفاده می کنن و با کلمات دیجی و کالا یه اسم برند برا خودشون میسازن در صورتی که بعضیهاشون تو بازار واقعی خودشون یه برند معروفی دارن ولی به قول شما این اشتباه کسب و کار اینترنتی رو انجام میدن .


  2. میلاد صفاگر :

    رقبای تجاری ما تو فضای حقیقی و مجازی با هم متفاوته اگه کسب و کارمون هر دو تجارت رو داره باید مراقب همه رقبا باشیم . ممنونم از مقاله خوبتون .


  3. حامد کریمی لیچائی :

    یکی از مواردی که برای “عدم شناخت نسبت به ابزار برای رسیدن به هدف” به نظرم میرسه ابزار سئو سایته که خیلی از صاحبان فروشگاه اینترنتی به طور دقیق اطلاعی از این علم ندارن . کسب و کارهای اینترنتی خیلی سریع با سئو جواب میگیرن و به هدف میرسن .


  4. محمد رضا مدینه ای :

    این قدر که جیمیل و یاهو تو کشور ما رایجه متاسفانه ایمیل سفارشی اصلا استفاده خاصی نداره .


  5. سامان :

    یکی از آشناهامون میخواد فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنه. الان که این مقاله رو خوندم، دارم به این فکر می کنم که از این نکا خبر داره یا نه. باید بهش بگم این مقاله رو بخونه تا سرمایه اش رو هدر نده. این نکات به نظرم خیلی مهمه و باید بهش توجه کرد.


  6. شاداب :

    تو این مقاله حرف دل مردم رو زدین. واقعا از بس که ایمیل و محتوای تبلیغاتی برای من فرستادن کلافه شدم. فقط ایمیل میاد که فلان محصول با فلان ویژگی و فلان قیمت اومده و تا تاریخ فلان تخفیف ویژه داره و فرصت رو برای خریداری از دست ندید. حالا بماند بقیه نکات که اصلا رعایت نمیکنن نه تو طراحی سایت شون و نه تو فراید خرید


  7. Zohre :

    چقدر این مقاله خوبه
    از خوندنش واقعا لذت بردم و استفاده کردم
    ممنونم


  8. مرضیه ناظمی :

    قدم اول یعنی شناخت رقبا واقعا مهمه و نادیده گرفتنش میتونه ضربه بزنه ب کسب و کارمون


  9. غلامی!! :

    استفاده از یک برند جدید اتفاقا میتونه خیلی موثر باشه.. در زمینه محصولات بهداشتی شرکتی وجود داره که چندین محصول با نام برندی متفاوت در بازار ایران عرضه کرده و هر از چندگاهی یه برند جدید تولید میکند. معمولا ابتدا با تبلیغات تلویزیونی گسترده هم این برند ها را درمیان مردم جا می اندازد. هدف فروش محصولاته حالا به هرطریقی. گاهی اوقات باید با یه نام جدید وارد عرصه شد. مردم از برند های جدید و محصولات نو استقبال میکنند!!!!!
    مردم دوست دارن گولشون بزنی!!!


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *