افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست – قسمت دوم

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-04-23

مدت زمان مطالعه این مقاله
10 دقیقه

Rich Pin های پینترست,استراتژی محتوا در پینترست,افزایش ترافیک سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 1 رای]

استراتژی محتوایی در پینترست به شما کمک می کند تا در بازاریابی پینترست موفق باشید و به صورت خودکار، ترافیک زیادی به دست آورید (حتی مدت طولانی پس از قطع بازاریابی). در این قسمت از مقاله ی افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست، دستورالعمل هایی برای موفقیت در پینترست ارائه می شود:

  1. اطمینان حاصل کنید محتوای تخصصی شما برای پینترست مناسب است

چطور می توانید تشخیص دهید وب سایت شما برای بازاریابی پینترست مناسب هست یا خیر؟ به این توجه کنید که از قبل چه چیزهایی در پینترست وجود دارد.

با اینکه پینترست داده ای برای نشان دادن میزان جستجوها ندارد، شما می توانید خودتان کمی جستجوی عبارت کلیدی انجام دهید.

ابتدا، به سراغ گزینه Explore بروید تا محبوب ترین دسته بندی های پینترست را مشاهده کنید. اگر کسب و کار شما در یکی از این دسته بندی ها جا دارد، احتمالا مردم به دنبال محتوایی پیرامون این موضوعات هستند.

سپس، موضوع خود را در search box تایپ کنید و ببینید چه محتوایی نشان داده می شود. اگر محتوای نشان داده شده در ردیف محتوایی که شما مدنظر دارید قرار دارد، احتمالا وب سایت های هم موضوع با شما محتوای خود را در پینترست منتشر می کنند.

Rich Pin های پینترست,استراتژی محتوا در پینترست,افزایش ترافیک سایت

در آخر، پایین search Box می توانید پیشنهادات موضوعی را نیز مشاهده کنید. این موضوعات به ترتیب نزولی مرتب شده اند بنابراین عبارت های سمت چپ محبوب ترین موضوعات هستند. این عبارات به شما در استراتژی سئو برای پینترست کمک خواهند کرد.

اگر در هرکدام از این سه مرحله، محتوای زیادی مرتبط با موضوع تخصصی خود دیدید، می توانید مطمئن باشید موضوع سایت شما همان چیزی است که کاربران جستجو می کنند.

کلید موفقیت شما این است که محتوای “خود” را در مقابل دیدگان کاربران پینترست بگذارید پیش از آنکه رقبایتان این کار را انجام دهند.

  1. محتوای عالی بنویسید و آن را برای پینترست بهینه نمایید

مانند هر استراتژی بازاریابی محتوای دیگر، موفقیت کمپین تبلیغاتی شما بستگی به خود محتوایی که تولید می کنید دارد. پیش از آنکه به سراغ بازاریابی در پینترست بروید، اطمینان حاصل کنید که کاربر با محتوای شما ارتباط برقرار می کند و می تواند موفقیت را برای سئو شما رقم بزند.

به طور خاص، عناوین و متا دیسکریپشن پست یا صفحات شما باید SEO friendly و جذاب باشند. این عناصر در پین های شما وجود دارند بنابراین بهینه کردن آنها، میزان انتشار و نرخ کلیک (CTR) محتوای شما را افزایش می دهد.

بازاریابی پینترست,پروفایل پینترست,حساب کاربری پینترست

بعد از گرافیک پین های شما، عنوان و دسکریپشن آنها چیزهایی هستند که کاربران با توجه به آنها متوجه می شوند به محتوای شما علاقه دارند یا خیر. بنابراین عنوان و دسکریپشن هایی که می نویسید باید با چیزی که آنها جستجو می کنند و پین هایتان همخوانی داشته باشند. باید بدانید چه چیزهایی برای نوشتن محتوای سئو شده مهم هستند تا بتوانید پین های خود را در جهت موفقیت بسازید.

  1. ساخت حساب کاربری در پینترست

گام بعدی ساخت حساب کاربری در پینترست برای وب سایت هایی است که می خواهید برای آنها بازاریابی انجام دهید. با این کار می توانید در حساب کاربری خود به تحلیل داده ها دسترسی داشته باشید.

بهتر است که برای هر وب سایت یک حساب کاربری داشته باشید، به جای آنکه از طریق حساب کاربری شخصی خود برای تمام مشتریانتان تبلیغ کنید. پینترست هم الگوریتم های خاص خودش را دارد و اگر شما در حوزه های تخصصی متفاوتی محتوا منتشر کنید می تواند استراتژی شما را خدشه دار کرده و منجر به تعامل کمتر با کاربر شود.

حتما لینک وبسایت و لوکیشن خود را (در صورت وجود) درج کنید و تصویر پروفایل و تصویر کاور جذابی هم برای پروفایل خود انتخاب کنید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *