افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست – قسمت اول

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-04-19

مدت زمان مطالعه این مقاله
10 دقیقه

اپلیکیشن پینترست,اپلیکیشن موبایلی پینترست,افزایش ترافیک سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 4 رای]

پینترست برای افزایش ترافیک سایت راه بسیار موثری می باشد اما چطور می توانیم به صورت خودکار با استفاده از پینترست ترافیک زیادی را به سایت خود وارد کنیم؟

با اینکه بسیاری از سئوکارها و بازاریابان، از پینترست استفاده نمی کنند، تحلیلگر Jessica Foster پیشنهاد می کند قبل از آنکه رقبایتان از این فرصت استفاده کنند، شما این کار را بکنید.

“مگر پینترست فقط برای بلاگرها نیست؟”

وقتی از بازاریابی پینترست صحبت می کنم، این سوال به خصوص از جانب متخصصین بازاریابی اینترنتی و سئو و کسانی که از پینترست متنفر هستند مطرح می شود.

معمولا پاسخ من به این سوال با این عبارت شروع می شود…

“گیرم اینطور باشد…خب؟!”

به طور کلی، اکثر وب سایت ها وبلاگ دارند و استفاده مداوم از محتوا معمولا یکی از بخش های مهم استراتژی سئو بسیاری از کسب و کارها است. اگر پینترست “فقط” برای بلاگرها باشد و تقریبا تمامی کسب و کارها هم یک وبلاگ دارند، پس چرا کسب و کارهای دیگر از آن استفاده نکنند؟!

پینترست به عنوان ابزار بازاریابی محتوا

من به عنوان کسی که در دنیای دیجیتال و در جمع بلاگرها بزرگ شده ام، دیده ام که بلاگرها اولین موفقیت های خود را با استفاده از بازاریابی پینترست به دست آورده اند.

ساخت یک وبلاگ موفق، موضوع بحث بسیار داغی در گروه های فیسبوکی و انجمن ها است. پینترست معمولا به دلیل آنکه منبع خوبی (و حتی بهترین منبع) برای جذب ترافیک است، به سئو چسبیده است.

اما پینترست چه وسعتی دارد؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم.

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط پینترست، در سال 2017، 175 میلیون کاربر فعال پینترست در سراسر دنیا وجود داشت و 75 میلیارد ایده “پین” شدند (نام پست پینترست).

نود و سه درصد از پینرها (کاربران پینترست) با استفاده از پینترست تصمیم می گیرند چه چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنند و 67 درصد از آنها نیز گفته اند با چیزهایی که در پینترست دیده اند، محصولات جدیدی را کشف کرده اند.

اپلیکیشن پینترست,اپلیکیشن موبایلی پینترست,افزایش ترافیک سایت

هر روزه بیش از 14 میلیون مقاله پین می شود و 80 درصد از پینرها از اپلیکیشن موبایلی پینترست برای یافتن چیزی که به دنبالش هستند استفاده می کنند.

پینترست تاثیر غیرقابل انکاری دارد، به خصوص برای کاربران زن. البته 50 درصد از ثبت نام های جدید پینترست در سال 2017 مرد بوده است.

گذشته از همه اینها، چیزی که حیرت آور است، حجم خالص محتوا و ترافیک پیرامون پینترست است و اینکه بلاگرها چطور از آن به عنوان ابزار بازاریابی محتوا یاد می کنند. اینجا می توانید یک مورد مطالعاتی (Case Study) را برای درک بهتر این مسئله ببینید.

مورد مطالعاتی: پینترست در عمل

من در حال حاضر طرفدار پروپاقرص پینترست هستم، اما پیش از این اینگونه نبودم. اگر از داده ها و اعداد و ارقام استفاده نمی کردم هیچوقت از پینترست خوشم نمی آمد. اما تصمیم گرفتم با انجام مطالعات موردی نگاه دقیق تری به پینترست بیندازم، چرا که مدام چیزهای خوبی درباره آن می شنیدم.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *