17 ابزار بازاریابی گوگل برای کسب و کارها

ابزارهای گوگل,امکانات گوگل,انواع سرویس های گوگل

بازاریابی اینترنتی از طریق ابزارهای بازاریابی گوگل برای کسب و کارها بسیار موثر بوده و استفاده از آن موجب افزایش بهره وری در کسب و کار اینترنتی می شود. در اینجا قصد داریم به معرفی سرویس های گوگل پرداخته و 17 ابزار بازاریابی گوگل را برای شما دوستان عزیز معرفی نماییم.

اما در پاسخ به این سوال که ما چگونه میتوانیم در گوگل به بازاریابی بپردازیم، به 4 روش رایج و مهم اشاره میکنیم و سپس در ادامه مقاله به طور کامل به معرفی ابزارهای بازاریابی اینترنتی در گوگل می پردازیم.

  1. از ابزار Google My Business استفاده کنید و از فضای تبلیغاتی رایگان آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.
  2. سئو سایت خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل ارتقا دهید.
  3. از طریق سرویس Google Adwords برای خودتان در گوگل تبلیغات بخرید.
  4. ویدئوهای خود را در YouTube بارگذاری کنید. YouTube بزرگترین مجموعه ویدئویی دنیاست.

شاید تا به حال چیزهایی راجع به گوگل شنیده باشید. گوگل جایی است که 3.5 میلیارد نفر، روزانه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به آن مراجعه می کنند.

اما گوگل چیزی فراتر از یک موتور جستجو است. خیلی بیشتر!

در واقع، گوگل علاوه بر موتور جستجو، ابزارهای عدیده ای برای کسب و کار دارد که برای بازاریاب ها بسیار کاربردی هستند.

به همین دلیل، تصمیم گرفیتم لیستی از ضروری ترین ابزارهای بازاریابی گوگل ارائه کنیم تا اطمینان حاصل کنید کسب و کار شما تا جای ممکن از امکانات گوگل استفاده کرده است.

  1. Google My Business

اگر به دنبال تبلیغات مجانی در گوگل هستید، ابزار گوگل مای بیزینس (Google My Business) می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در Google My Business ثبت نام کنید و اطلاعات خود را وارد کنید تا نام کسب و کار شما در نتایج جستجو گوگل پدیدار شود. بهترین ویژگی این ابزار این است که در ازاء رتبه بالا کسب و کارها در نتایج جست و جو، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی شود و شما قادر هستید که این کار را به صورت کاملا رایگان انجام دهید. به خاطر داشته باشید که به هنگام ثبت نام در Google My Business، گوگل به طور اتوماتیک برای شما یک حساب کاربری در Google+ ایجاد می کند که خود این نرم افزار، یکی از ابزارهای بازاریابی گوگل محسوب می شود. 

  1. Google+ Business pages

با از بین رفتن Google Authorship وحذف Google+ 1s از صفحات نتایج جستجو، Google+ Business pages مدتی است که خودنمایی می کند. البته این ابزار مناسب کسب و کارهای محلی نمی باشد. Google+ Business Pages، نوعی امپراطوری قدرتمند در تبلیغات مجازی کسب و کار ها محسوب می شود و به تمامی کسب و کارها این اجازه را می دهد تا در محیطی امن، به تبلیغات تجاری خود بپردازند. از آنجایی که Google+ به گونه ای باGoogle My Business در ارتباط است، شانس شما برای بیشتر دیده شدن کسب و کارتان، بسیار بالاست. هم چنین، لینک کسب و کار شما در Google My Business ذخیره می شود و از این طریق، بازدیدکنندگان بسیار بیشتر از حالت معمول از کسب و کار شما بازدید خواهند کرد.

در آخر، اگر مخاطب شما در Google+ فعالیت دارد، می توانید دکمه ای برای اشتراک گذاری در Google+ نیز در وب سایت خود در نظر بگیرید- به خصوص برای مقالات وبلاگ خود. چرا که یکی از معیارهای گوگل برای رتبه بندی وب سایت، معیار اجتماعی است، یعنی اگر مخاطبین شما، مطالب وب سایت را در Google+ منتشر کنند، گوگل رتبه وب سایت شما را افزایش می دهد.

  1. google Webmaster Tools

می خواهید بهتر نظر گوگل را درباره سلامت وب سایت خود بدانید؟ کافی ست برای وب سایت خود حساب کاربری گوگل وبمستر تولز ایجاد کنید. گوگل وبمستر تولز هرگونه مشکلی که مانع یافتن وب سایت شما در نتایج جستجو می شود را به شما اطلاع خواهد داد.

این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی و هر چه بیشتر در گوگل دیده شوید. هم چنین می توانید میزان بازدید کنونی وب سایت خود را مشاهده و تحلیل کنید تا از این طریق متوجه شوید که بازدیدکنندگان، چگونه وب سایت شما را در دنیای وب جستجو می ‌کنند.

  1. Google suite

آیا با دیگر بازاریابان و صاحبان کسب و کار در حال انجام پروژه ای مشترک هستید؟ Google suite شامل بهترین ابزارهای مشارکتی می باشد که می توانید از آن ها به عنوان برخی نرم افزارهای روزمره در صفحه دسکتاپ کامپیوتر خود استفاده کنید. این ابزارها عبارت اند از:

– Google Docs : برای مدارک با فرمت  Word

– Google Sheets : برای شیت های گسترده با فرمت  Excel

– Google Slides : برای فایل های پاورپوینت

– Google Forms : برای جمع آوری ساده تر پاسخ های نظرسنجی

از آنها به منظور تجزیه و تحلیل و اشتراک گذاری تحلیل داده ها، کتاب های الکترونیکی یا پست وبلاگی، بازاریابی یا ساخت اسلایدها یا انجام نظرسنجی استفاده کنید.

تمامی پروژه ها در این نرم افزارها ذخیره می شود و می توانید برای دسترسی هرچه آسان‌ تر به آنها، علاوه بر دسکتاپ، بر روی گوشی هوشمند خود نیز نصب کنید.

  1. Google AdWords

ابزارهای گوگل,امکانات گوگل,انواع سرویس های گوگل

اگر قصد دارید آمار بازدید وب سایت کسب و کار خود را افزایش دهید، پیشنهاد می شود از گوگل ادوردز (Google AdWords) استفاده کنید. این ابزار بر حسب هر کلیک بر روی لینک، رتبه وب سایت را دست خوش تغییرات قرار می دهد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این ابزار، قسمت زیر را مطالعه فرمایید:

اگر با کلمات کلیدی خاص مربوط به کسب و کارتان، در Google AdWords تبلیغات کنید، Google AdWords تبلیغات شما را در قسمت سمت راست نتایج جست و جو نمایان می کند. هزینه این تبلیغات نیز بستگی به میزان پرکاربرد بودن کلمات کلیدی دارد. البته باید باید خاطرنشان کرد که Google AdWords در صورتی از شما هزینه خواهد گرفت که بازدیدکنندگان روی تبلیغات شما کلیک کنند.

به یاد داشته باشید که استفاده از این ابزار روزانه از هزینه های بیشتری برخوردار می شود، پس هرچه سریع تر اقدام به ثبت نام در Google AdWords کنید. به طور کلی سرمایه گذاری در تبلیغات کلیکی، می تواند بسیار مثبت تر از استفاده از دیگر ابزار ها باشد. با استفاده از کلیدواژه های مختلف در تبلیغات کلیکی، به خوبی می توانید متوجه شوید که با کدام کلیدواژه ها بازدید وب سایت افزایش خواهد یافت. هم چنین از این روش می توانید برای بهینه سازی محتوا در وب سایت خود نیز بهره مند شوید.

  1. Google AdWords Keyword Planner

اگر می خواهید سئو سایت خود را ارتقاء بخشید، باید قبل از هر چیز تحقیقاتی برای انتخاب عبارت کلیدی انجام دهید. تحقیق برای انتخاب عبارت کلیدی به شما کمک می کند عبارت های کلیدی را در زمان ساخت محتوای وبلاگ یا وب سایت تشخیص دهید، بر روی سئو و تولید محتوا برای سایت خود تمرکز کنید تا در نهایت جستجوگران بتوانند شما را پیدا کنند.

کیورد پلنر گوگل  (Keyword Planner) به شما کمک می کند تا عبارات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را بهتر و راحت تر پیدا کنید که این مسلما روشی آسان و مناسب برای بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان است. Google AdWords Keyword Planner می تواند گزینه ی خوبی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای شما باشد. به یاد داشته باشید که برای استفاده از Keyword Planner، ابتدا باید در Google AdWords ثبت نام کنید اما این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید یک تبلیغ ایجاد کنید.

  1. Double Click Search By Google

اگر Google Adwords به شما برای انتخاب عبارت های کلیدی کمک می کند، Double Click Search بخش دیگری از استراتژی بازاریابی موتور جستجو یا SEM می باشد.

سرویس دابل کلیک گوگل از دیگر ابزارهای گوگل می باشد که شما را در تحلیل و ارزیابی تبلیغات تان کمک می کند. هدف از خلق این ابزار این بود که کسب و کار تبلیغ کنندگان به سهولت در نتایج گوگل دیده شوند. با استفاده از Double Click Search می توانید کلمات کلیدی هدف را پیدا کنید و از گرایش مخاطبان به جستجو عبارات مختلف، آگاه شوید.

  1. Google Trends

از دیگر ابزارهایی که به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک می کند، میتوان گوگل ترندز (Google Trends) را نام برد. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود از میزان جستجوی کلمات کلیدی در زمان ها و کشورهای مختلف آگاه شوید و همین ‌طور انواع کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه و کلمات کلیدی متشابه را نیز پیدا کنید. اگر نمی دانید کدام کلمه کلیدی بیشتر از بقیه جستجو شده است، می توانید در Google Trends، به مقایسه کلمات کلیدی بپردازید. این ابزار، همچنین در پیدا کردن داغ ترین مباحث و اخبار روز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  

بازاریابی اینترنتی در گوگل,بازاریابی گوگل,لیست سرویس های گوگل

  1. Google Drive

به عنوان یکی از خدمات ذخیره سازی آنلاین رایگان شرکت گوگل، می توان گوگل درایو (Google Drive) را نام برد. این ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا آن ها بتوانند تا سقف 15 گیگابایت از فضای ابری رایگان برای ذخیره اسنادی مانند عکس، فیلم، مستندات، طراحی ها و دیگر موارد استفاده کنند.

می خواهید یک تصویر بزرگ یا یک فایل پاورپوینت را به اعضای تیم خود بفرستید؟ Google Drive به شما امکان ارسال و اشتراک گذاری فایل ها و فولدرها با دیگران را می دهد. با استفاده از این سرویس می توانید به سادگی با اعضای تیم خود همکاری کنید و خودتان را از دردسر ایمیل های با Attachment حجیم راحت کنید.

  1. Google Alerts

با استفاده از سرویس گوگل آلرت Google Alerts می توانید در جریان عبارات، عبارت های کلیدی یا اشاراتی که در وب وجود دارند شوید. وقتی در این سرویس ثبت نام کنید، هر زمان که در اینترنت به عبارت های کلیدی شما اشاره ای شود، از طریق ایمیل یا به وسیله RSS به شما اطلاع رسانی خواهد شد. برای مثال، می توانید در این سرویس ثبت نام کنید تا هر زمان که کسی از شرکت، محصولات، خدمات یا رقیبان شما نامی ببرد شما مطلع شوید.

استفاده از این ابزار روابط عمومی، راهی عالی برای افزایش محبوبیت کسب و کارتان می باشد و با استفاده از آن می توانید به خوبی، نسبت به اشاراتی که به برند و کمپانی شما می شود عکس العمل نشان دهید.

  1. Google News

موج سواری خبری، نیوزجکینگ (Newsjacking) یا سرمایه گذاری بر روی یک خبر همه گیر، به منظور افزایش فروش ها و انجام بازاریابی، راهی عالی برای سوار شدن بر روی امواج موفقیت یک خبر است. اگر می خواهید از موج سواری خبری در استراتژی بازاریابی محتوایی خود بهره ببرید، از سرویس Google News استفاده کنید و اخبار مرتبط با کسب و کار خود را که قابلیت نیوزجکینگ دارند پیدا کنید.

  1. Google Voice

معرفی ابزارهای گوگل,معرفی سرویس های گوگل

در عصری که مردم از تلفن هایشان برای جستجوی وب استفاده می کنند، طبیعی است که برخی افراد از موبایل های خود تنها برای مدیریت مکالماتشان استفاده کنند گوگل ویس (Google Voice) که البته تنها در آمریکا قابل استفاده است به شما امکان انجام این کار را می دهد. این سرویس مدیریت چند خط تلفن، ساخت پیام های Voicemail بسته به فردی که به آن تلفن می کنید و تبدیل پیام های Voicemail به نوشتار را انجام می دهد.

  1. Google Calendar

با برنامه بودن و منظم بودن، از ویژگی های مهم صاحبان کسب و کار محسوب می شود. گوگل کلندر (Google Calendar) ابزاری مناسب برای برنامه ریزی روزانه و ملاقات ها محسوب می شود.

اگر شما در کسب و کار خود از Google Apps For Work استفاده می کنید، اعضای مجموعه شما میتوانند به طور اتوماتیک از گوگل کلندر برای رزرو اتاق های کنفرانس و بررسی تایم آزاد همکاران برای جلسات شان و نیز سایر موارد استفاده کنند.

اما وقتی صحبت از بازاریابی می شود، Google Calendar هم می تواند ابزاری عالی برای ساخت یک برنامه زمان بندی جهت سامان دهی بلاگ و بازاریابی محتوایی باشد. تیم تولید محتوا می توانند همگی به صورت همزمان از این ابزار استفاده کنند.

  1. Google Analytics

ارزیابی این که چه مقدار از بازدیدکنندگان در وب سایت شما جدید هستند و چه مقدار به کرات از وب سایت بازدید کرده‌ اند، از جمله کارهای Google Analytics به شمار می رود. این ابزار به صورتی کاملا هوشمند، میزان بازدید وب سایت ها را بررسی می کند و به شما کمک می کند تا بدانید کاربران چطور سایت شما را پیدا می کنند.

تجزیه و تحلیل وب سایت (website analytics) قطعا جایگزینی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی (marketing analytics) نیست. Web analytics مواردی که یک وبمستر به آنها اهمیت میدهد، مانند مدت زمان بارگذاری صفحه، دیده شدن صفحه در هر بازدید و مدت زمان ماندن در صفحه را اندازه گیری و تحلیل کند. از سوی دیگر، Marketing Analytics نیز معیارهای کسب و کار مانند ترافیک، مشتری های هدایت شونده و فروش ها را مورد سنجش قرار می دهد. همچنین به شما می گوید چه رخدادهایی بر روی تبدیل مشتری های هدایت شونده به خریدار موثر هستند.

 شما همچنان به یک نرم افزار یکپارچه تحلیل بازاریابی، مانند HubSpot نیاز دارید تا به شما برای ارزیابی قیف بازاریابی و نظارت بر بازدیدکننده های شما در طی مدتی که به مشتری هدایت شونده و خریدار تبدیل می شوند کمک کند. این نرم افزار می تواند معیارهایی که بازاریاب ها با توجه به آنها سنجیده می شوند را اندازه گیری نماید.

  1. Google FeedBurner

اگر به فکر شهرت در دنیای وب هستید، باید این امکان را به مخاطبان خود بدهید تا مطالب وب سایت شما را با استفاده از فیدها (Feeds) دنبال کنند.

با ایجاد حساب کاربری در Google FeedBurner، می توانید مخاطبین خود را قادر سازید تا با دنبال کردن (subscribe) محتوای سایت، از آخرین تحولات وب‌ سایت، از طریق مرورگرهای وب و خبرخوان های آر اس اس (RSS readers) یا ایمیل، با خبر شوند. از آنجایی ارائه گزینه های عضویت و دنبال کردن (subscription) محتوا، امری ضروری در رشد و توسعه تجارت و کسب و کار محسوب می شود، نباید از آن چشم پوشی کرد.  

  1. YouTube

درست است! سایت یوتیوب (YouTube) از سال 2006 ساخته شد و یکی از تولیدات کمپانی Google می باشد. با توجه به این واقعیت که بیش از 1 میلیارد کاربر YouTube صدها میلیون ساعت ویدئو را در YouTube مشاهده می کنند، بازاریاب های ویدئویی نمی توانند از YouTube به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی صرف نظر کنند.

اگر هنوز در این شبکه اجتماعی حساب کاربری خود را ایجاد نکرده‌اید، پیشنهاد می شود، حتما در این خصوص اقدام کنید و از مزایای تبلیغات مجازی در آن، بهره مند شوید.

  1. Google AdSense

مسلما گوگل ادسنس (Google AdSense) ابزاری است برای کسانی که از کسب و کار آنلاین خود نمی توانند ایجاد درآمد داشته باشند. اگر در شبکه اجتماعی YouTube حساب کاربری دارید، می توانید در Google AdSense نیز حساب کاربری ایجاد کنید، چراکه این دو ابزار، با یکدیگر نوعی شریک محسوب می شوند و با هم تلفیق شده اند. از طریق Google AdSense به شبکه ها و دیگر صاحبان کسب کار متصل می شوید که تبلیغات وب سایت شما را برای مخاطبین وب سایت خود در معرض نمایش قرار می دهند. پس اگر در شبکه هایی هم چون YouTube و Google AdSense عضو هستید و تبلیغات شما همانند تبلیغات برخی دیگر از کسب و کارها می باشد، Google AdSense تلاش می کند تا با قراردادن تبلیغات شما در وب سایت کسب و کارهای مشابه و بالعکس، به رونق کسب و کار شما و دیگران بپردازد. این ابزار، در واقع، برای گذاشتن تبلیغات دیگر کسب و کار ها در وب سایت شما، به شما هزینه پرداخت می کند و اگر خواهان ایجاد تبلیغات از طریق AdSense Google در دیگر وب سایت ها هستید، باید هزینه آن را به این شبکه پرداخت کنید.

همه افراد، به تمامی ابزارهایی که در این لیست معرفی شد نیازی ندارند، اما حتی ابتدایی ترین محصولات؛ زمانی که به خوبی از آن استفاده شده باشد، می تواند در زمان ارتباط با مشتریان، آن را بهتر، هوشمندانه تر و موثرتر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود