علایق و خواسته های کاربران شبکه های اجتماعی

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1397-01-22

مدت زمان مطالعه این مقاله
15 دقیقه

اشتراک گذاری داستان,بازاریابی اینترنتی,جوامع در شبکه های اجتماعی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 5 رای]

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی بر روی بازاریابی اینترنتی برندها، تاثیر بسزایی دارد. می خواهید برنده شبکه های اجتماعی باشید؟ در این مقاله می توانید علایق و خواسته های دنبال کننده های خود را پیدا کنید. مردم احساسات متفاوتی درباره شبکه های اجتماعی دارند. دوستش دارند. از آن متنفر هستند. از آن برای کسب و کارشان استفاده می کنند. بر روی آن برند سازی می کنند. از آن خارج می شوند. مجدد به آن باز می گردند.

با همه پیام هایی که برای کاربران می آید، بازاریابان چطور می توانند در راس شبکه های اجتماعی کاربران قرار بگیرند؟ علاوه بر آن، کاربران واقعا چه انتظاری از شبکه های اجتماعی دارند؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله دنبال کنید.

چیزهایی که کاربران شبکه های اجتماعی می خواهند:

  1. جوامع در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری داستان,بازاریابی اینترنتی,جوامع در شبکه های اجتماعی

به زمانی فکر کنید که افراد صاحب صفحه یک برند در فیسبوک، به عنوان “مدیران مجموعه” شناخته می شدند. این بدین علت است که ما در زمانی زندگی می کردیم، که هدف از ساخت صفحات اجتماعی، مدیریت مجموعه ها بود.

با اینکه هنوز هم گروه هایی در فیسبوک وجود دارد؛ اغلب گروه های کوچک و خصوصی که برای برقراری ارتباط در گروه های کوچکی از افراد ساخته می شوند. می توانیم بگوییم که ساخت این گروه ها دیگر مانند سابق پررونق نیست و هدف برندهایی که می خواهند با مخاطب ارتباط برقرار کنند نیز، دیگر چنین گروه هایی نیستند.

اما در همین اوضاع فعلی، برخی معتقدند که کاربران هنوز هم از شبکه های اجتماعی برای ساخت مجموعه استفاده می کنند؛ برای آن که صدای خود را به جایی برسانند، با افراد هم درد خود در ارتباط باشند و جنبشی پیرامون مسئله مورد نظرشان بسازند.

در واقع، شبکه های اجتماعی، چیزی هستند که یک جنبش را پوشش داده و به مردم اجازه می دهند به شکلی سریع تر و موثرتر، گرد هم جمع شوند.

با اینکه پوشش دادن یک جنبش، جزئی از اهداف استراتژیک تمامی کسب و کارها و سازمان ها (در سازمان های کوچک تا متوسط) نیست، اما باز هم راه هایی برای بهبود حضور در شبکه های اجتماعی وجود دارد.

به نظر من، کسب وکارهای مختلف باید از خودشان بپرسند:” برای کارمندان من چه چیزی مناسب است؟ برای مشتریان من چه چیزی مناسب است؟”

زمانی که به این سوالات پاسخ داده شد، بازاریاب ها می توانند مشکلاتی را تشخیص دهند که به وجود آوردن جنبشی پیرامون آنها موثر است.

اگر هیچکدام از این کارها عملی نیست، حداقل کاری که برندها می توانند انجام دهند، ایجاد ارتباط با مخاطبین است. به نظر من کاربران شبکه های اجتماعی هنوز ارتباط برقرار کردن با برندها را می پسندند.

شرکت ها، نباید فقط توده ای محتوای بی مصرف تولید کنند. بلکه باید توجه زیادی به محتوای تولیدی خود داشته باشند.

این مسئله با فاکتورهای رنک دهی مشخصی مرتبط است، که نتیجه تغییراتی است که فیسبوک به تازگی در الگوریتم خود به وجود آورده است. با اینکه صفحه خبرنامه یا News Feed کاربران، در مجموع محتوای کمتری درباره برندهای مختلف دارد، فیسبوک پست ها را اولویت بندی می کند. اولویت بندی فیسبوک به این ترتیب است که ارتباط با مخاطب را در بخش نظرات می سنجد.

در واقع فیسبوک سعی در کاهش مصرف بی مورد محتوا توسط برندها دارد. فیسبوک این کار را با تشویق به برقراری ارتباط و ساخت جنبش های فعال انجام می دهد.

درواقع ریشه این استراتژی فیسبوک، این است که مشکلات مردم و کاربرانی که مخاطبین برندها هستند حل شود.

دوستان عزیزم، در شبکه های اجتماعی تمرکز خود را برای مشکلات اصلی و اساسی مردم بگذارید و بعد تشخیص دهید که چه کار برای رفع آنها باید انجام بدهید. از خودتان بپرسید: موارد استفاده محصولات و خدمات من چیست؟

حل مشکل مردم، کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از معیارهای موفقیت در میان بازاریابان است. در حال حاضر این معیار در اینستاگرام وجود دارد.

ما هیچوقت مدت زمانی که یک فرد در شبکه اجتماعی ما می گذراند را به عنوان معیار موفقیت اندازه گیری نمی کنیم. معیار ما برای سنجش موفقیت این است که، چقدر توانسته ایم مشکل شخصی را حل کنیم.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *