استراتژی حفظ مشتری آنلاین

استراتژی های حفظ مشتری,اهمیت حفظ مشتری,حفظ مشتری
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 10 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 4]

در هر استراتژی بازاریابی اینترنتی یا طرح ارتباطی آنلاین، مشخص کردن اهداف و داشتن یک استراتژی روشن در پشت طرح اصلی برای رسیدن به موفقیت بسیار ضروری است. این مقاله بر روی ایجاد یک طرح عملی برای حفظ مشتری آنلاین متمرکز شده است که بر پایه حفظ و رشد وفاداری مشتریان می باشد.

حفظ و نگهداری مشتری باید در مرکز توجه شما در استراتژی بازاریابی اینترنتی باشد. همچنین این طرح باید بر پایه ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان فعلی بنا شود.

و اما نکات ضروری برای ایجاد طرح حفظ مشتریان آنلاین:

شناخت مخاطب

قبل از شروع به طراحی استراتژی حفظ مشتری، شناخت آنها یکی از نکات بسیار کلیدی و ضروری برای انتخاب تاکتیک های حفظ مشتری است. بنابراین مشخصات تمامی مشتریانی که با برند شما تعامل دارند را جمع آوری کنید.

حفظ و نگهداری مشتری برپایه تعامل با مشتریان فعلی تهیه می شود. بنابراین شما باید تمامی نکات ارزشمندی که از مشتریان خود در اختیار دارید را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. همچنین باید تعیین کنید که چگونه مشتریان شما با کسب و کار و الگوهای خرید آن در تعامل هستند.

نکاتی که باید برای طراحی استراتژی حفظ مشتریان موجود در زمان تجزیه و تحلیل اطلاعات آن ها مورد توجه قرار بگیرد عبارتند از:

  • معیارهای بازاریابی جست و جو: واژه های مورد جستجو با یا بدون نام برند، سایت های ارجاع، نرخ بی ارزشی (بر اساس محصولات و سرویس ها.)
  • فروش: متوسط ارزش سفارش، نرخ تکرار خرید، تقسیم جغرافیایی (تهران و  بقیه شهرها)، محبوب ترین کالاهای به فروش رفته، روند فروش های فصلی
  • راه های ارتباطی و تعامل با برند شما: به عنوان مثال شبکه های اجتماعی، جستجو (SEM)، ایمیل و همچنین راه هایی که بیشترین تاثیر را در کسب درآمد دارند. در واقع باید مشخص کنید که کدام کانال ارتباطی برای کسب و کار شما مناسب ترین بوده است.
  • تعریف تیپ شخصیتی: مشتریان خود را بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی کنید. به عنوان مثال: بر اساس رده سنی، راه های برقراری ارتباط و تعامل با شما، میزان بازدید از طریق پلتفرم های مختلف (سایت، موبایل، اپلیکیشن) و تکرار در خرید محصولات.

مثالی از تعریف تیپ شخصیت ها

تعریف تیپ شخصیتی کمک می کند تا سازمان شما بتواند شخصیت مشتریان خود را درک کند و روند فروش محصول را از طریق ویژگی های شخصیتی شناسایی شده بهبود دهد. در این قسمت، چند نمونه از تعریف شخصیت برای یک فروشنده آنلاین لوازم ورزشی آمده است.

  • شخص اول: سعید 28 سال سن دارد. او مجرد و دارای درآمد زیادی است. سعید علاقه زیادی به فوتبال و پشتیبانی از یک تیم فوتبال در لیگ برتر دارد. او دوست دارد برای نمایش وفاداری خود به باشگاه هر فصل پیراهن جدید باشگاه را به تن کند. او خیلی راحت به صورت آنلاین خرید می کند و دوست دارد بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی به تعامل بپردازد و آخرین اخبار در زمینه فوتبال را دنبال کند. سعید همچنین به بازی فوتبال فانتزی آنلاین بسیار علاقه مند است.
  • شخص دوم: علی و نازنین یک زوج هستند که 34 سال سن دارند و دارای دو فرزند به نام های سروش و علی می باشند. فرزندان آن ها به مدرسه فوتبال می روند و یکی از آن ها طرفدار پرسپولیس و دیگری طرفدار سپاهان است. هر کدام از آن ها برای خود الگویی را انتخاب کرده اند اولی الگویش کریم باقری است و دومی محرم نویدکیا. آن ها دوست دارند که با پوشیدن جدیدترین پیراهن های دو باشگاه به دوستان خود پز بدهند. همچنین آن ها هر ساله پیراهن های جدید باشگاه مورد علاقه خود را برای والدین خود سفارش می دهند.

چه اهدافی برای استراتژی حفظ و نگهداری مشتریان موجود خود در نظر گرفته اید؟

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

یک نظر در مورد مقاله “ استراتژی حفظ مشتری آنلاین
  1. حس بویایی :

    ممنون بابت سایت کامل جامعتون


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *