ضروری

چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازیم

آموزش نوشتن کمپین تبلیغاتی,چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسم,طراحی کمپین تبلیغاتی

کمپین های تبلیغاتی نقش بسیار ویژه ای در جلب نظر مخاطب برای استفاده از خدمات یا محصولات یک شرکت بازی می کنند. شما حتی اگر بهترین خدمات یا محصولات را هم داشته باشید، بدون داشتن یک کمپین تبلیغاتی قوی و با کیفیت نمی توانید مشتری زیادی را بدست آورید. پس نیاز است علاوه بر ارائه خدمات و محصولات کاربردی و با کیفیت، به دنبال طراحی یک کمپین تبلیغاتی کارآمد و قوی نیز باشید. برای این کار نیاز است یک سری اصول و سلسله مراتب را رعایت کنید تا بتوانید موفق باشید. اگر نمی دانید منظور از کمپین تبلیغاتی چیست، این جمله را با دقت بخوانید:

به برنامه ریزی هدفمند، اصولی و هماهنگ که یک سازمان برای انجام تبلیغات یک محصول انجام می دهد، کمپین تبلیغاتی می گویند.

اما روش نوشتن کمپین تبلیغاتی:

  • کمپین های تبلیغاتی موفق را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. با این کار شما می توانید متوجه شوید که چرا کمپین به موفقیت رسیده است تا بتوانید نقاط مثبت آن را در طراحی کمپین خود مورد استفاده قرار دهید. البته به این نکته توجه کنید که شما قرار نیست همان کاری را که کمپین بررسی شده انجام داده دوباره تکرار کنید. هدف از این کار درک آن است که چه الگوهایی موفق بوده اند و آیا نقاط مشترکی بین آنها وجود داشته است یا خیر.
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و مورد مطالعه قرار دهید. شما باید مشخص کنید که خدمات و محصولات شما برای کدام دسته از افراد جامعه مفید است. همچنین باید خصوصیات رفتاری و علایق آنها را شناسایی کنید تا بتوانید در طراحی کمپین خود مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال باید مشخص کنید که مخاطبان شما دوست دارند با زبان رسمی با او سخن بگویید و یا زبان غیر رسمی و خودمانی.
  • تیمی حرفه ای برای طراحی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید. شما باید از تیمی حرفه ای و باتجربه استفاده کنید. مهمترین نکته ای که باید در انتخاب اعضای این تیم در نظر گرفته شود این است که اعضای آن باید مسئولیت دیگری نداشته باشند تا بتوانند به طور کامل روی بحث کمپین تبلیغاتی شرکت یا سازمان شما متمرکز شوند و فقط به مباحث آن بپردازند. این کاملا روشن است که اگر نفرات حاضر در تیم مسئولیت دیگری بر عهده داشته باشند، زمان کافی را نمی توانند برای طراحی کمپین شما صرف کنند.
  • روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید. حتما شما هم تا بحال شنیده اید که بعضی از رنگ ها اثری خاص بر مخاطب دارند. به عنوان مثال رنگ سبز سبب به وجود آمدن آرامش در مخاطب می شود. پس رنگ ها را دست کم نگیرید و در مورد آنها مطالعه کنید و از یک متخصص در مورد استفاده از رنگ ها در طراحی صفحه فرود درخواست کمک کنید.
  • بیشتر از تصاویر و ویدئو استفاده کنید تا متن. تصاویر و ویدئو راحت تر در ذهن و حافظه مخاطب باقی می مانند. برای همین هم بود که استیو جابز برای معرفی محصولات اپل همیشه از تصاویر و ویدئو بهره می برد و متن کمتر استفاده می کرد. بنابراین اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی اینترنتی داشته باشید که مخاطبان به آن توجه کنند و مورد استقبال قرار گیرد، تصاویر و ویدئو را فراموش نکنید.
  • سادگی و شفافیت محتوا را فراموش نکنید. در نوشتن کمپین تبلیغاتی باید به این نکته توجه کنید که محتوایی که در نظر می گیرید باید به دور از هرگونه پیچیدگی و ابهام طراحی شود و صریح و روشن باشد تا باعث گمراهی و سردرگمی مخاطب نشود. این گونه مخاطبان شما مشتاق می شوند که به کمپین شما تا انتها توجه کنند.

آموزش نوشتن کمپین تبلیغاتی,چگونه کمپین تبلیغاتی بنویسم,طراحی کمپین تبلیغاتی

  • احساسات مخاطبانتان را برانگیزید. بیشتر کمپین های موفق که در نهایت مخاطب را به مشتری تبدیل می کنند از محتواهایی استفاده می کنند که باعث می شود احساسات مخاطبان برانگیخته شود. اشتباه نکنید شما قرار نیست مخاطب خود را فریب دهید، بلکه شما ویژگیهای خدمات و محصولات خود را در کمال صداقت و بدون اغراق معرفی می کنید و در کنار آن سعی خواهید کرد تا احساسات مخاطبان را برای استفاده از آنها برانگیخته کنید و شوق و ذوق آنها را به بالاترین حد برسانید!!!
  • ویژگی های فرعی محصول و خدمات خود را فاش نکنید. این راه کمک می کند حس کنجکاوی مخاطب شما برانگیخته شود. ویژگی های اصلی محصولات و خدمات خود را بیان کنید اما باید از بیان ویژگی های فرعی و کمک کننده آن خودداری کنید و کشف آن را بر عهده مخاطب بگذارید و برای آن پاداش درنظر بگیرید.
  • اجازه به اشتراک گذاری کمپین را به مخاطبان بدهید. با قرار دادن پاداش کوچکی، در پایان کمپین خود از مخاطبان بخواهید آن را به اشتراک بگذارند. این کار سبب گسترش کمپین شما می شود و مخاطب بیشتری را جذب می کنید.
  • اجازه دهید به صورت آزمایشی و رایگان مدتی از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. برای اینکه بتوانید مخاطب را متقاعد به استفاده از محصول و سرویس های خود بکنید می توانید برای مدت محدود سرویس ها و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید. این مورد هم می تواند برای محصولات فیزیکی نیز رخ دهد. شما می توانید تعداد معدودی از کالاهای خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید و از او بخواهید نظر خود را در قالب یک متن یا ویدئو در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در کمپین خود استفاده کنید. در واقع در این قسمت به یک نکته بسیار مهم اشاره شد: برای تبلیغات محصولات و خدماتتان از خود مخاطب استفاده کنید تا بتوانید راحت تر اعتماد آنها را بدست بیاورید.
  • آنالیز نتایج کمپین تبلیغاتی خود را فراموش نکنید. شما باید به صورت دائم نتایج و عملکرد کمپین خود را بررسی کنید تا مشخص شود چقدر مفید بوده است. نظرات کاربران و نظرسنجی و همچنین میزان بازدید و درصدی که تبدیل به مشتری بلاقوه شده اند بسیار کمک کننده است. با این کار می توانید قسمت هایی از کمپین تبلیغاتی را که دچار مشکل هستند را اصلاح کنید.

علاوه بر موارد بالا شما باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب صبور باشید و فرصت کافی را به کمپین خود بدهید. این مورد را هرگز فراموش نکنید که همیشه در سایه صبر و امید است که می توان به موفقیت رسید. آموزش نوشتن کمپین تبلیغاتی در این لحظه به پایان رسید. از شما عزیزان خواهش می کنم که با تمرکز بالا و زمان کافی این مطلب را چندین بار بخوانید تا بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق را طراحی کنید و برای پیشبرد اهدافتان برنامه ای دقیق بنویسید. شما می توانید همواره سوالات خود را از من بپرسید و مطمئن باشید که امیر قمصری هر آنچه می داند را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

10 نظر در مورد مقاله “ چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازیم ” ثبت شده است
  1. نساء کرمی

    درود بر شما. من یه اپلیکیشن ساختم و میخوام یه کمپین تبلیغات براش راه انداری کنم. باید چطور شروع کنم؟ لطفا راهنماییم کنید


    • ناظر سایت

      سلام
      شما باید از یک مشاور کسب و کار و تبلیغات کمک بگیرید.


  2. مبینا

    سلام مرسی از مطالب مفیدتون…
    من دانشجوام و تازه با کمپین نویسی اشنا شدم…
    برای کمپین نویسی یک محصول شناخته شده به نظرتون اولین گام مناسب چیه؟؟؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      بررسی روند شناخته شدن آن محصول توسط سایت برندها


  3. ناصر ربیعی

    سلام خسته نباشید
    لطفا بفرمایید در زمینه طراحی بنر و لوگو کسی سراغ دارید کارش خوب باشه ؟


    • امیر قمصری

      درود
      بله
      یکی از اعضای اصلی تیم نیوسئو در این عرصه بسیار توانمند است


  4. علیاری

    سلام
    در مورد اینکه گفته شد خدمات خودمون رو در ابتدا بصورت رایگان در اختیار مخاطب بذاریم، مدت زمانش چقدر باید باشه؟ کم یا زیاد بودن این زمان به چه چیزهایی بستگی داره؟
    ممنونم


    • امیر قمصری

      درود
      به نوع بیزینس شما، مشتریان شما، شرایط فصلی و یا حتی میزان برندینگ مرتبط است


  5. علیرضا رحمتی

    سلام . مقاله خیلی خوبی بود. راستش من تا به حال از کمپین تبلیغاتی چیزی نشنیده بودم و تبلیغات محصولات فروشگاه اینترنتی که دارم رو بیشتر با ایمیل مارکتینگ و سایت های آگهی تبلیغات اینترنتی انجام میدادم. الان که این مقاله رو کامل خوندم یک ایده تبلیغاتی مناسب به ذهنم رسید برای محصولات فروشگاهم.
    ممنونم


  6. پردیس پاشاخانلو

    سلام آقای قمصری
    این که گفتید حدمات آزمایشی و رایگان برای یه مدتی تو کمپین تبلیغ مون بزاریم خیلی ایده خوب و جالبیه. حتما این کار رو انجام میدم چون یه بار تست کنن خودشون مشتری میشن و شاید حتی به بقیه هم معرفی کنن.
    خیلی از شما ممنونم
    موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود