مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 5]

یکی از عواملی که باعث شکست کسب و کار اینترنتی شما می شود، عدم مدیریت صحیح کسب و کار می باشد. دوستان من این را بدانید که مدیریت برند کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است، زیرا شما را از درگیر شدن با چالش ها و بحران ها و در نهایت شکست و تعطیلی کسب و کارتان نجات خواهد داد.

به همین منظور من تصمیم گرفتم که در این مقاله نحوه مدیریت برندهای موفق در کسب و کارهای اینترنتی را به شکل صحیح و اصولی بیان کنم.

نکاتی که در مدیریت برند کسب و کارتان باید به آن ها توجه کنید:

  1. نظارت بر برند یا نام تجاری – brand Monitoring:

 یکی از ساده ترین ابزارهای گوگل، Google Alerts می باشد. این ابزار به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. این پلت فرم با سرعت بالایی موضوعات جدید در حوزه برندینگ و کسب و کار شما را شناسایی و گزارش می کند.

در واقع با شناسایی موضوعات داغ و جدید در حوزه کسب و کارتان متوجه خواهید شد که باید بر روی چه موضوعاتی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید تا بتوانید مخاطب هدف را به سمت خود هدایت کنید.

مراحل نصب و پیکر بندی Google Alerts به این شرح است:

  • وارد اکانت گوگل خود شوید و از آنجا صفحه مربوط به Google Alerts را باز کنید.
  • در قسمت Search query کلمات کلیدی که تمایل دارید بررسی شوند را مشخص کنید. همچنین می توانید از قسمت Advance چندین کلمه کلیدی را تعیین کنید.
  • هر چیزی که تمایل دارید براساس کلمات کلیدی در نتایج جستجوی شما نشان داده شود را مشخص کنید. مثلا : اخبار و … 
  • تعیین کنید که در چه فواصل زمانی تمایل دارید گزارش ها برای شما ارسال شود. به طور مثال هر هفته، هر روز و …

Google Alerts ابزاری ساده اما بسیار کاربردی است. ابزارهای دیگری نیز مانند Brand Mention ،Buzzsumo ،Hooks و Best Android Apps وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

 

  1. بررسی کلمات کلیدی مهم در حوزه کسب و کار

بارها و به صورت بی وقفه بر روی کلمات کلیدی مهم صعنت خود تحقیق کنید. بررسی کنید کاربران از چه استراتژی هایی برای تایپ سوالات و جواب خود در گوگل استفاده می کنند، زیرا با این کار می توانید عبارات کلیدی پرکاربرد و پرجستجو در حوزه کاری خود را شناسایی کنید. بنابراین قادر خواهید بود که مخاطب هدف را به سادگی جذب سایت خود کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

نحوه مدیریت کسب و کار اینترنتی,نکات مهم در مدیریت کسب و کار اینترنتی

از ابزار Serpstat می توانید برای بررسی و رنک دهی کلمات کلیدی و نام تجاری خود استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقیب در بازاریابی و مدیریت استراتژیک، به معنی ارزیابی نقاط ضعف و قوت رقبای فعلی و بالقوه می‌‎ باشد. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصت‌ ها‎ و تهدیدها را فراهم می‌‎کند. این تجزیه و تحلیل یکی از مؤثرترین استراتژی‌ ها‎ در مدیریت کسب و کار به شمار می‌‎رود. این کار می‌‎تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد.

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی‌ها‎ برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند.
تجزیه و تحلیل رقبا بخش مهمی از طرح بازاریابی شرکت به شمار می‌‎رود که با کمک آن می‌‎توان فهمید چه چیزی باعث فروش بیشتر محصولات یا خدمات می‌‎شود. از این طریق می‌‎توان روش‌ها‎‎یی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار برد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

مزایای آنالیز رقبا

در آنالیز می‌‎توان به پاسخ سوالات زیر دست پیدا کرد:
رقبای شما چه کسانی هستند؟
آنها چه محصولات یا خدمات را به فروش می‌ ‎رسانند؟
سهم بازار هر یک از رقبا چه میزان است؟
استراتژی‌ ها‎ی گذشته آنها چه بوده و استراتژی فعلی آنها چگونه است؟
از چه نوع رسانه ای برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود استفاده می‌‎کنند؟
آنها چند ساعت را در هفته، برای تبلیغات محصولات خود اختصاص می‌‎دهند؟
نقاط قوت و ضعف هر یک از رقبا چیست؟
چه تهدیدات بالقوه ای شما را از سوی رقبا تهدید می کند؟
رقبا چه فرصتهای بالقوه ای را می‌‎توانند در اختیار شما قرار دهند؟

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.* خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

2 نظر در مورد مقاله “ مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی ” ثبت شده است
  1. Fri :

    مدتی بود پیگیر کسب و کار اینترنتی بودم که میخواستم واردش بشم. مطلب شما خیلی جالب بود برام چون با یک سرچ ساده تونستم اونو پیدا کنم و ازش استفاده کنم. ممنون بخاطر زحمتاتون..


  2. فرزاد :

    بسیار هم عالی و تحصصی بود. لذت بردم از خوندنش. مطالب رو خیلی کاربردی و شفاف توضیح میدید ممنونم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *