مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-11-02
ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 16 رای]

یکی از عواملی که باعث شکست کسب و کار اینترنتی شما می شود، عدم مدیریت صحیح کسب و کار می باشد. دوستان من این را بدانید که مدیریت برند کسب و کار بسیار مهم و حائز اهمیت است، زیرا شما را از درگیر شدن با چالش ها و بحران ها و در نهایت شکست و تعطیلی کسب و کارتان نجات خواهد داد.

به همین منظور من تصمیم گرفتم که در این مقاله نحوه مدیریت برندهای موفق در کسب و کارهای اینترنتی را به شکل صحیح و اصولی بیان کنم.

نکاتی که در مدیریت برند کسب و کارتان باید به آن ها توجه کنید:

  1. نظارت بر برند یا نام تجاری – brand Monitoring:

 یکی از ساده ترین ابزارهای گوگل، Google Alerts می باشد. این ابزار به آسانی نصب و مورد استفاده قرار می گیرد. این پلت فرم با سرعت بالایی موضوعات جدید در حوزه برندینگ و کسب و کار شما را شناسایی و گزارش می کند.

در واقع با شناسایی موضوعات داغ و جدید در حوزه کسب و کارتان متوجه خواهید شد که باید بر روی چه موضوعاتی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید تا بتوانید مخاطب هدف را به سمت خود هدایت کنید.

مراحل نصب و پیکر بندی Google Alerts به این شرح است:

  • وارد اکانت گوگل خود شوید و از آنجا صفحه مربوط به Google Alerts را باز کنید.
  • در قسمت Search query کلمات کلیدی که تمایل دارید بررسی شوند را مشخص کنید. همچنین می توانید از قسمت Advance چندین کلمه کلیدی را تعیین کنید.
  • هر چیزی که تمایل دارید براساس کلمات کلیدی در نتایج جستجوی شما نشان داده شود را مشخص کنید. مثلا : اخبار و … 
  • تعیین کنید که در چه فواصل زمانی تمایل دارید گزارش ها برای شما ارسال شود. به طور مثال هر هفته، هر روز و …

Google Alerts ابزاری ساده اما بسیار کاربردی است. ابزارهای دیگری نیز مانند Brand Mention ،Buzzsumo ،Hooks و Best Android Apps وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

 

  1. بررسی کلمات کلیدی مهم در حوزه کسب و کار

بارها و به صورت بی وقفه بر روی کلمات کلیدی مهم صعنت خود تحقیق کنید. بررسی کنید کاربران از چه استراتژی هایی برای تایپ سوالات و جواب خود در گوگل استفاده می کنند، زیرا با این کار می توانید عبارات کلیدی پرکاربرد و پرجستجو در حوزه کاری خود را شناسایی کنید. بنابراین قادر خواهید بود که مخاطب هدف را به سادگی جذب سایت خود کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

نحوه مدیریت کسب و کار اینترنتی,نکات مهم در مدیریت کسب و کار اینترنتی

از ابزار Serpstat می توانید برای بررسی و رنک دهی کلمات کلیدی و نام تجاری خود استفاده کنید.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

  1. بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقیب در بازاریابی و مدیریت استراتژیک، به معنی ارزیابی نقاط ضعف و قوت رقبای فعلی و بالقوه می‌‎ باشد. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصت‌ ها‎ و تهدیدها را فراهم می‌‎کند. این تجزیه و تحلیل یکی از مؤثرترین استراتژی‌ ها‎ در مدیریت کسب و کار به شمار می‌‎رود. این کار می‌‎تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد.

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی‌ها‎ برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند.
تجزیه و تحلیل رقبا بخش مهمی از طرح بازاریابی شرکت به شمار می‌‎رود که با کمک آن می‌‎توان فهمید چه چیزی باعث فروش بیشتر محصولات یا خدمات می‌‎شود. از این طریق می‌‎توان روش‌ها‎‎یی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار برد.

ابزار مدیریت کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی,مدیریت کسب و کار اینترنتی

مزایای آنالیز رقبا

در آنالیز می‌‎توان به پاسخ سوالات زیر دست پیدا کرد:
رقبای شما چه کسانی هستند؟
آنها چه محصولات یا خدمات را به فروش می‌ ‎رسانند؟
سهم بازار هر یک از رقبا چه میزان است؟
استراتژی‌ ها‎ی گذشته آنها چه بوده و استراتژی فعلی آنها چگونه است؟
از چه نوع رسانه ای برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود استفاده می‌‎کنند؟
آنها چند ساعت را در هفته، برای تبلیغات محصولات خود اختصاص می‌‎دهند؟
نقاط قوت و ضعف هر یک از رقبا چیست؟
چه تهدیدات بالقوه ای شما را از سوی رقبا تهدید می کند؟
رقبا چه فرصتهای بالقوه ای را می‌‎توانند در اختیار شما قرار دهند؟

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.
2 نظر در مورد مقاله “ مدیریت برند موفق در کسب و کار اینترنتی ” ثبت شده است
  1. Fri

    مدتی بود پیگیر کسب و کار اینترنتی بودم که میخواستم واردش بشم. مطلب شما خیلی جالب بود برام چون با یک سرچ ساده تونستم اونو پیدا کنم و ازش استفاده کنم. ممنون بخاطر زحمتاتون..


  2. فرزاد

    بسیار هم عالی و تحصصی بود. لذت بردم از خوندنش. مطالب رو خیلی کاربردی و شفاف توضیح میدید ممنونم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *