اشتباهات رایج در انتخاب نام برند

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-10-07
اشتباهات رایج در انتخاب نام تجاری,انتخاب نام برند,انتخاب نام تجاری حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 4.6 امتیاز از 10 رای]

انتخاب نام برند یکی از اولین مراحل در ایجاد کسب و کار و مهم ترین بخش آن است. در واقع انتخاب نامی به یادماندنی، یکی از عناصر کلیدی در موفقیت محصول، سرویس و کسب و کار شما در بازار رقابت می باشد و امروزه در حوزه بازاریابی اینترنتی نیز بسیار تاثیر دارد.

نام تجاری که شما انتخاب می کنید جوهر کسب و کار است و به نوعی بیزینس شما را تعریف می کند (مانند نیوسئو). بنابراین برای افرادی که قصد دارند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند، نام تجاری یک چالش دلهره آور خواهد بود. همانطور که می دانید یک انتخاب ضعیف می تواند در آینده باعث محدود شدن و جلوگیری از بهبود کسب و کار شما شود.

در این پست چند نمونه از نام های تجاری که می توانند در آینده باعث شکست شرکت و ناکامی در حوزه بازاریابی و فروش شوند، خدمتتان معرفی می کنم:

نام تجاری مبتنی بر مکان

فرض کنید که شما پنجره های دو جداره در مشهد به فروش می رسانید و نام انتخابی شما “مشهد پنجره” می باشد. در واقع شما با انتخاب این اسم موقعیت جغرافیایی را تحت پوشش قرار داده اید. اما اگر فرض کنیم که مردم شهری دیگر مانند تهران نیز به دلیل کیفیت مناسب پنجره ها تقاضای خرید داشته باشند، چه اتفاقی می افتد؟

اگر شما قصد داشته باشید که کسب و کار خود را کوچک نگه دارید، آنگاه انتخاب نام تجاری براساس مکان جغرافیایی کاری بسیار معقول و درست خواهد بود. اما اگر قصد دارید که کسب و کار خود را به فراتر از مکان جغرافیایی خود توسعه بدهید، آنگاه انتخاب یک اسم که در آن نام شهر یا مکان جغرافیایی وجود دارد؛ کاری اشتباه خواهد بود. زیرا مشتریان بالقوه در مناطق دیگر تصور می کنند که شما خدمات و سرویس خود را در منطقه ای خاص ارائه می دهید.

نام تجاری مبتنی بر کسب و کار خانوادگی

در انتخاب نام برند برای کسب و کار خانوادگی به موضوعات عجیب و جالبی برخورد می کنیم. به عنوان مثال این نام ها بیشتر نشان دهنده افتخار، محبت و چیزی آشنا است. مانند عظیمی و پسران، که نشان دهنده پیوند پدرانه، سنت و نوستالژی می باشد.

با این حال نام تجاری خانوادگی می تواند اشکالاتی داشته باشد. شاید فرزندان شما در آینده تصمیمی برای ادامه کسب و کار خانوادگی نداشته باشند، که باعث فرو ریختن و نابودی امپراطوری کسب و کار خانوادگی شما خواهد شد و یا این که در صورت اجرا ممکن است با اشکالات قانونی در ثبت آن مواجه شوید.

نام تجاری شما باید تمام اتفاقات و تغییر و تحولات آینده را پوشش دهد. همچنین باید معرف توانایی ها و خدماتی باشد که کسب و کارتان ارائه می دهد. در نهایت آن که نام تجاری باید به گونه ای انتخاب شود که در صورت هر تغییر و یا توسعه ای در کسب و کار بتوان باز هم از آن استفاده کرد.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *