توصیه های ویل اسمیت برای موفقیت در کسب و کار

عدم موفقیت در کار,عدم موفقیت در کارها,عوامل عدم موفقیت در کار
میزان اهمیت : معمولی
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

موفقیت در کسب و کار از زبان ویل اسمیت

“ویل اسمیت”، بازیگر شناخته شده هالیوود و بازیگر فیلم “در جستجوی خوشبختی” که ماجرای زندگی پر فراز و نشیب و موفقیت مالی کریس گاردنر است در فستیوال خلاقیت Cannes Lions، در کنار بازیگران و شخصیتهای مطرح سینما حضور داشته و طی سخنانی از موفقیت صحبت کرده است. ویل اسمیت طی سخنانی در برابر صدها فعال و متخصص حوزه ی تبلیغات، درباره ی این موضوع صحبت کرد که از جایی به بعد، پیروزی برایش حکم شکست را پیدا کرد.

“ویل اسمیت” در سخنان خود گفته است: «من آنقدر در کارهایم موفق شده بودم که برای اولین بار در زندگی طعم موفقیت های جهانی را چشیدم و تمرکزم از هنر، به پیروزی و کسب موفقیتهای جهانی معطوف گردید. میخواستم جایزه ببرم و بزرگترین ستاره ی سینمای جهان باشم. اینجا بود که دیدم به جای اینکه به خاطر باورم چیزی را تبلیغ کنم، به خاطر جایزه و برنده شدن این کار را انجام می دهم». 

احساسی که ویل اسمیت از آن حرف میزد در دنیای کارآفرینان نیز زیاد تجربه میشود. وقتی با کارآفرینان صحبت کنیم، می بینیم که این حرفها در میان آنان مصداق های زیادی پیدا خواهد کرد. همه دوست دارند پیروز شوند و از احساسی که از موفقیت در کسب و کار پیدا می کنند حرف بزنند. اما آیا موفقیت در کسب و کار به تنهایی کافی است؟ نه اینطور نیست. پیروزی و موفقیت مالی باید با هدف همراه باشد؛ هدفی که از صمیم قلب به آن باور داشته باشیم.

حال سؤال اینجاست که چگونه میشود هدف موفقیت در کسب و کار را در میان اعضای یک تیم جا انداخت؟ رهبران چگونه خواهند توانست مطمئن یاشند نه تنها تیم خود را به سمت موفقیت مالی و موفقیت در کسب و کار هدایت می کنند، بلکه همه ی آنها را حول مأموریتی والاتر روی یک زمین مشترک قرار داده اند؟

در ادامه با سه توصیه ویل اسمیت برای موفقیت در کسب و کار و همدل کردن اعضای تیم مان و گرد آوردن آنها زیر پرچم یک هدف مشترک آشنا می شویم.

نوشتن بیانیه ی مأموریت، از یک روز گرفته تا یک یا چند ماه میتواند زمان ببرد. داشتن یک بیانیه ی مأموریت شفاف و واضح برای موفقیت مالی و موفقیت در کسب و کار امری حیاتی است. نکته ی مهم این است که بیانیه ی مأموریت قرار نیست به ما کمک کند، بلکه قرار است به ما نشان دهد “ما” چگونه می توانیم به دیگران کمک کنیم. با این پرسش ها شروع کنیم: “اصلاً شرکت من چرا وجود دارد؟” با این سؤال خیلی زود متوجه خواهیم شد شرکتی که بنا کرده ایم را برای خودمان ساخته ایم یا دیگران.

عدم موفقیت در کار,عدم موفقیت در کارها,عوامل عدم موفقیت در کار

دومین توصیه “ویل اسمیت”: نقاط قوت اعضای تیم خود را شناسایی کنیم.

پیدا کردن نقاط ضعف دیگران کار آسانی است. هنر آن است که نقاط قوت اعضای تیم خود را شناسایی و آنها را تقویت کنیم. اگر این کار را انجام دهیم و به اعضای تیم خود اجازه دهیم روی نقاط قوتشان کار و آنها را تقویت کنند، از خلاقیت و بهره وری حاصل، شگفت زده خواهیم شد. اگر هم تیمی های ما کاری انجام دهند که هم آنرا دوستش داشته باشند و هم خوب از پس انجامش بر بیایند، هدف پیدا خواهند کرد. نقاط قوت اعضای تیم می تواند هر چیزی باشد؛ از سازماندهی گرفته تا کدنویسی. هرچه که میخواهد باشد، پیدا کردن آن، کار کردن را برایشان به مراتب لذت بخش تر از قبل خواهد کرد.

سومین توصیه “ویل اسمیت”: به اعضای تیم خود بازخورد بدهیم.

تعداد مدیرانی که در مورد مسائل مهم به اعضای تیم خود بازخورد می دهند بسیار کم است و این یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت مالی و موفقیت در کسب و کار است. بازخورد دادن به دیگران باعث خواهدشد حس پیشرفت و موفقیت در کسب و کار در میان اعضای تیم مان تقویت شود. بدترین چیز آن است که اعضای تیم ما ندانند کارشان را تا چه حد درست انجام میدهند و نظر ما در این باره چیست. پی بردن به اشتباه، آنها را یک قدم به اصلاح آن نزدیکتر میکند. به یاد داشته باشیم که هر کسی ممکن است اشتباه کند؛ بهترین رهبران آنهایی هستند که این اشتباهات را به عنوان بخشی از فرایند رشد میپذیرند. مهم آن است که در زمان مناسب بازخوردهای منفی را با بازخوردهای مثبت تعدیل کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *