هوش رقابتی چیست

راهبردهای اجتماعی,سیاست های قیمت گذاری,مدل مفهومی هوش رقابتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

مفهوم هوش رقابتی و نوآوری به چهار مقوله اصلی تقسیم می‌ شود:

آگاهی از وضعیت بازار: اطلاعات مربوط به مشتریان، تأمین کنندگان، خریداران و توزیع کنندگان گردآوری و مورد تحلیل قرار می گیرد.

آگاهی از وضعیت رقبا: که متمرکز بر مسائلی از قبیل سیاست های قیمت گذاری، محصولات جانشین و سیاست های توسعه رقبا است.

آگاهی فناوری و تکنیکی: این هوشمندی با تحقیقات پایه و کاربردی، فرآیندها و هنجارها و حق اختراع ارتباط دارد.

آگاهی راهبردهای اجتماعی: به مسائلی از قبیل قوانین، مسائل مالی و مالیاتی، مسائل سیاسی و اقتصادی و جنبه های اجتماعی و منابع انسانی می پردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *