۱۰ نکته در رفتارهای مدیریتی در سازمان

رفتار مدیریت,رفتار مدیریت سازمانی,رفتار مدیریتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

اکثر مدیران در سازمان یا محل کارشان خواسته یا ناخواسته الگوی دیگران می شوند و بنابراین بایستی از نکات و نظریه های رفتاری یک مدیر آگاهی کامل داشته باشد تا با ترویج فرهنگ رفتار مناسب باعث ارتقاء کارکنان و در نهایت سازمانش گردد.

در این پست به 10 نکته رفتاری یک مدیر اشاره خواهیم کرد

۱- با برخورد منصفانه و قدردانی به موقع از پرسنل یا کارمندان مان، انرژی کاری آنان را افزایش خواهیم داد و قدرت خلاقیت را در آنان تقویت می نماییم.

۲- هیچ زمان برای پیشبرد اهداف کاریمان، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهیم و از کارکنان خود نیز انتظارات اصولی و منطقی داشته باشیم.

۳- هنگام حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنیم و همیشه متبسم باشیم.

۴- همواره به خاطر داشته باشیم به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار ما نمی کاهد.

۵- اشتباهات زیردستان، پرسنل یا کارکنان خود را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنیم.

۶- در کنار روابط رئیس و مرئوسی، تا حدی ارتباط عاطفی نیز در محیط کار با کارکنان برقرار کنیم و امین و رازدار آنان باشیم.

۷- روی اشتباهات خودمان پافشاری نکنیم و بی تعصب خطاهای خود را بپذیریم.

۸- با عبارات کنایه آمیز و نیش دار، به دیگران درس عبرت ندهیم.

۹- با آرامش، خونسردی، علاقه و اشتیاق به حرف های دیگران گوش نماییم و برای صرفه جویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنیم.

۱۰- تا صحت مسئله ای روشن نشده، کسی را متهم و مؤاخذه نکنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *