راهکارهای فروش موفق – قسمت سوم

استراتژی فروش موفق,ایده های فروش,تکنیکهای فروش
میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!) مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 3 امتیاز : 5]

فروشندگان و بازاریان عزیز

  • دقت به نیازهای مشتری نقطه آغاز تحول در کسب و کار شماست
    اگر تمام توجه‌ خود را به رقبای خود معطوف کنید، در این صورت باید بنشینید و منتظر بمانید تا رقبای شما حرکتی کنند؛ اما توجه به نیازهای مشتری‌ها و مشتری‌مداری باعث می‌شود که همواره پیشرو باشید.
  • توجه داشته باشیم که مشتری چه محصولاتی را بیشتر نگاه می کند و یا به آنها توجه دارد. در اینصورت می توانیم پیشنهادهای مشابهی به او بدهیم.
     این اتفاق در کتاب فروش بارها و بارها برای من افتاده است. مثلاً وقتی فروشنده می بیند که من در قفسه کتابهای بازاریابی در حال جستجوی کتاب هستم پیشقدم شده و کتابهای جدید در این حوزه را به من پیشنهاد می دهد.
  • پیش بینی کنیم، قبل از مراجعه مشتری برای تک تک کالاهایمان خودمان در نقش خریدار تصور کنیم چه سوال هایی خواهید داشت و جواب های آنها را سر فرصت و با فکر پیدا کنیم و آماده داشته باشیم تا در موارد مواجه بهترین و موثر ترین جواب را به مشتری ارائه دهیم، از برخورد مشتری سوالی که میخواهد بپرسد را حدس بزنیم و قبل از اینکه بپرسد پاسخش را بدهیم.
  • هدیه کوچکی بعد از خرید به مشتریان خود بدهیم.
    البته هدیه ای واقعا کوچک زیرا اگر هدیه به نسبت کالای خریداری شده قیمت خیلی بالایی داشته باشد این حس منفی را در آنها ایجاد میکند که پول زیادی بابت کالایی که از شما خریداری شده گرفته اید که اگر از کنارش همچین کادویی هم بدهید باز هم سود زیادی برایتان میماند.

نکاتی در مورد خریداران

  • خریداران با تلاش برای کاهش قیمت با فروشندگان رقابت کرده و همواره سعی دارند محصولی که دریافت میکنند از کیفیت بهتری برخوردار باشد و یا خدمات بیشتری به واسطه آن دریافت کنند. آنها همچنین فروشندگان رقیب را علیه یکدیگر برمی انگیزند که همه این موارد سود دهی را کاهش می دهد.

پس همواره توجه به این نکته امری بسیار اساسی می باشد و شما نباید زیاد خود را در گیر این حواشی ایجاد شده توسط خریداران بکنید.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید:

فروش و فروشندگی قابلیتی است که اگر در آن هر روز قوی تر از دیروز نشوید نمی توان انتظار داشت رشد قابل توجهی داشته باشید.


2 نظر در مورد مقاله “ راهکارهای فروش موفق – قسمت سوم ” ثبت شده است
  1. رامین بیگی :

    سلاام استادعزیزم.فایل های صوتی فروش موفق رو که از کانال تلگرام تون میشنویم واقعا عالین. از زحمات شما خیلی ممنونم


  2. راضیه :

    سلام
    جمله آخر خیلی مهمه نه تنها در فروشندگی بلکه در همه مراحل زندگی و کسب و کار!
    مرسی آقای قمصری


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *