ضروری

راهکارهای فروش موفق – قسمت دوم

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-01-15

مدت زمان مطالعه این مقاله
5 دقیقه

استراتژی فروش موفق,ایده های فروش,تکنیکهای فروش حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 3 رای]

کسانی که شرکت دارند و دارای مشتریان کلی هستند توجه کنند.

فروشنده موفق برای هر مشتری یک پایگاه داده یا پرونده درست می کند و در این پرونده کلیه اطلاعاتی را که از مشتری به دست می آورد را ثبت می کند.
این پرونده به عنوان یک منبع مهم و با ارزش در شرکت ماست که قبل از ملاقات بعدی با مشتری به آن مراجعه کنیم، نکات مهم را یادداشت برداری کنیم و با آمادگی نزد مشتری برویم. این پرونده به تعامل سازنده بین ما و مشتری و توسعه ارتباط کمک می کند.
یکی از محاسن فوق العاده این کار این است که ما نیازهای احتمالی مشتری خویش را تشخیص داده و وقتی به او می گوییم، به شدت جذب ما می شود و از کار کردن با ما لذت می برد …

چند توصیه به شما فروشندگان و بازاریان عزیز

✅ مخاطب خود را خوب بشناسید. قابلیت های ذهنی شان را در نظر بگیرید و همیشه توضیحات خود را از پیش طرح ریزی کنید.

✅ از سؤال پرسیدن و پاسخ دادن خجالت نکشید. همیشه از فهمیده شدن نقطه نظر خود به شکل صحیح، اطمینان کامل حاصل کنید.

✅ برای توضیح موضوعات تازه از مثال و بیانی ساده بهره بگیرید، به ویژه اگر مخاطب شما حرفه ای نیست. استفاده از زبان تخصصی یا واژه های فنی می تواند اثر معکوس داشته باشد.

✅ اغلب کارآفرینان موفق تمایل دارند از اشتباهات و موفقیت های دیگران یاد بگیرند. شما نیز باید درس گرفتن از دیگران را برای خود به یک عادت تبدیل کنید و کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

6 نظر در مورد مقاله “ راهکارهای فروش موفق – قسمت دوم ” ثبت شده است
  1. پس فردا دیره

    سلاااام مثل همیشه عاااااااالی خیلی لایک یه خواهشی داشتم اگر میتونید در مورد بادی لنگوئجم صحبت کنید


  2. محمد مهدی فراسو

    سلام خدمت شما خب کتاب بخونیم. در مورد همه چیز کتاب هست. لطفا و خواهشا کتاب بخونیم.
    اول تشکر میکنم از مطالب عالی و خوبتون که در اختیار همه قرار میدید و دوم اینکه یکسری کتاب از آلن پیز برای بهتر شناختن زبان بدن وجود داره که توصیه میکنم بخونید :
    چگونه افکار دیگران را بخوانیم؟
    زبان بدن (نوشته آلن و باربارا پیز)
    و ….


  3. مهرداد شاکری

    با سلام واحترام
    استاد گرامی
    میشه خواهش کنم باز هم در مورد فروش و بازاریابی تو کانال تون فایل صوتی بگذارید و بیشتر از تجربیاتی که شما در این زمینه داشته و لمس کرده اید صحبت کنید میدونم کار شما بسیار کامل است و تمام نکات مهم را میفرمایید و از اینکه اینقدر دقیق نکات بازاریابی و تکنیک های فروش موفق رو ارائه میکنید ممنونم


  4. نیره پیامی

    درود
    مواردی ک گفته شد به نظرم برای مدیران هم مهمه نه فقط فروشندگان و بازاریابان.

    ممنون


  5. Hasan Khan

    سلام
    چطوری ی فروشنده معمولی که مثلا کفاشی داره، همه اطلاعاتی ک از مشتری گیر میاره رو ثبت کنه؟
    اونم مشتری ای ک ممکنه دیگه برنگرده!


    • ناظر سایت

      با سلام
      همانطوری که در ابتدای مقاله مطرح شده است، کسانی که شرکت دارند و دارای مشتریان کلی هستند بهتر است اطلاعات مشتریان را ثبت نمایند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *