9 فرمول موفق برای داشتن یک شغل پردرآمد

بازاریابی راهبردی,راز موفقیت,شغل پردرآمد حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

اگر ما می خواهیم درآمدمان را بیشتر کنیم باید توانایی های خود را افزایش دهیم و یا اینکه می خواهیم کاری جدید بیابیم، این 9 مهارت مهم به ما این ایده را می دهد که باید به دنبال چه چیزی باشیم.

راز موفقیت یک کار پردرآمد

امروزه کار پردرآمد داشتن به چیزهایی بیشتر از سرموقع به کار رسیدن وابسته است. در واقع آنقدر تعداد مهارت هایی مانند مهارت های فناوری اطلاعات، ترجمه ی زبان و برقراری ارتباطات زیاد شده است که به خاطرسپردن آنها یا پیگیری شان دشوار شده است.

1- جاوا

فناوری اطلاعات از مهم ترین صنعت های زمانه ی حاضر، یعنی عصر رایانه، است. اگر می توانیم با رایانه خوب کار کنیم، از کدهای برنامه نویسی سر دربیاوریم یا راه حلی برای مشکلات سخت افزاری ارائه کنیم، در این صورت می توانیم در هر صنعتی فرصت کاری به دست بیاویم، چراکه امروزه، شرکت ها از سیستم های رایانه ای و شبکه ای استفاده می کنند. جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در تمام زمینه های رایانه ای استفاده میشود و به کاربران امکان تولید برنامه های کاربردی، ویدیو و یا حتی بازی های رایانه ای را میدهد.
با وجود بیش از 3 میلیارد دستگاه که از این زبان برنامه نویسی بهره می برند، اگر می خواهیم در حوزه ای جدید وارد شویم و پول بیشتری به دست آوریم، قطعاً این مهارتی است که باید آنرا فرابگیریم یا خود را در آن به روزرسانی کنیم.

2- مدل سازی داده ها

مدل سازی داده ها تخصصی دیگر درحیطه نرم افزار و رایانش است و عبارت از فرآیند جمع آوری و پردازش تحلیلی اعداد و سایر اطلاعات است. مدل سازی داده ها عنصر مهمی برای تمامی صنعتها به شمار میرود چون به شرکت ها و سازمان ها این امکان را میدهد تا چشم اندازی از سال های آتی داشته باشند، اطلاعاتی از جامعه هدف و بازار خود داشته باشند و بسیاری موارد دیگر از این قبیل را در اختیار داشته باشند.
مدل سازی را میتوان به تنهایی و به صورت خودآموز یاد بگیریم، اما می توانیم در دوره های آموزشی تحلیل مالی نیز آنرا فراگیریم. این مهارت می تواند افق کاری ما را گسترش داده و هم چنین اگر از آن در کار فعلی خود بهره ببریم می توانیم درآمد خود را ارتقاء دهیم.

3- بازاریابی راهبردی

چه کسب و کارتان اینترنتی باشد و چه نباشد، بازاریابی راهبردی امری ضروری است. بازاریابی ابزاری ضروری برای جلب مشتریان جدید و ایجاد یک برند می باشد، و حضور مدیران بازاریابی راهبردی برای شرکت ها اجتناب ناپذیر است. این مهارت در اصل عبارت است از تدوین راهبردهای بازاریابی و برنامه ی بازاریابی ساختار یافته که با در نظرگرفتن محصول، خدمات، جامعه ی هدف و تصویر سازمانی برای هر شرکت تهیه میشود. ما در مقام یک متخصص بازاریابی راهبردی، به شرکت خود برای پیاده سازی این برنامه ها نیز کمک خواهیم کرد.
برای پرورش این مهارت در خود، به فکر گرفتن یک واحد درسی بازاریابی در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی تخصصی در نزدیکی محل سکونت خود باشیم.

4- زبان دوم

در جامعه ای مانند جامعه ی آمریکا، روز به روز افراد بیش تری هستند که زبان اسپانیایی، زبان اولشان محسوب میشود ، و هرچند زبان انگلیسی بدون تردید همیشه به عنوان زبان اصلی آن کشور محسوب میشود، اما استفاده از زبان دوم اسپانیایی روز به روز اهمیت بیشتری در کسب وکارها پیدا می کند. به همین دلیل کارجویان دو زبانه در صدر فهرست اولویت دهی متقاضیان قرار می گیرند، ما نیز اگر در جستجوی پیشرفت و ترقی درآمدی هستیم به فکر یادگیری زبان دوم باشیم.
در حال حاضر، روند یادگیری زبان دوم بسیار تسهیل شده است. ما نه تنها می توانیم به کلاس ها و آموزشگاه های زبان در محله ی خودمان برویم، بلکه می توانیم از روی اینترنت سی دی های آموزشی خودآموز را تهیه کنیم و با سرعت دلخواه خود و هرجا که راحت تر هستیم، به یادگیری آن زبان بپردازیم.

5- مذاکره

مذاکره از آن دسته مهارت هایی است که غالباً از آن غفلت میشود. یادمان باشد مذاکره چیزی شبیه به چانه زدن در بازار تره بار نیست ! مذاکره از روال های اصلی کسب و کارها است به ویژه در مواقعی که حجم بالایی از سفارشات در پیش رو است.
مبلغی حتی در حدود یک ریال میتواند مبلغ سفارش عمده را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. اگر ما بتوانیم به طور مؤثر مذاکره کنیم، کارفرما به ما نسبت به کسانی که این قابلیت را ندارند، نگاه ویژه تری خواهد داشت؛ و اگر که بتوانیم پول بیش تری را در شرکت نگه داریم، می توانیم افزایش درآمدی قابل توجهی داشته باشیم.
یادگیری مذاکره کاملاً متکی به تمرین است. بنابراین هرگاه با خرده فروشان صحبت می کنیم و یا می خواهیم از بین طرح های مختلف فروش، یکی را انتخاب کنیم، به تمرین مذاکره کردن بپردازیم؛ و یا این که کلاس های آموزشی در دانشگاه یا موسسه آموزشی نزدیک محل خود بیابیم.

بازاریابی راهبردی,راز موفقیت,شغل پردرآمد

6- رهبری تیم

هرچند ممکن است به نظر آید در هر مصاحبه ای برویم یک سؤال کلیشه ای راجع به این مهارت از ما خواهند پرسید، اما حقیقت این است که این مهارت واقعاً اهمیت زیادی در شرکت های مدرن و امروزی پیدا کرده است. کارفرمایان دوست دارند هرکس به تنهایی بتواند از پس کار خودش بربیاید، اما اگر ما می خواهیم از نردبان موفقیت بالا برویم و بیشتر درآمد کسب کنیم، باید آماده باشیم تا وارد نقش های مدیرییتی و رهبری شویم.
برای ورود به عرصه ی مدیریت، باید حداقل در ابتدا ذهنیتی از کارکرد تیم سازی، رهبری تیم و مدیریت پروژه داشته باشیم. ما باید از عهده ی انجام چند کار هم زمان برآیید، به کارهای خود نظم و ترتیب دهیم، و به کمک یک تیم اثربخش و سازمان یافته، برنامه های کاری را به انجام برسانیم.

7- رانندگی

شاید این مورد، به نظرمان زیاد مهم نرسد، اما وقتی بتوانیم با ماشین شخصی خود رانندگی کنیم کارفرما احساس اطمینان بیشتری خواهد داشت که ما می توانیم به موقع سرکار برسیم و درنتیجه اتکاپذیرتر باشیم. اگر بتوانیم با ماشین خود رانندگی کنیم، شخص ما برای مقام های مدیریتی آتی، جدی تر به حساب خواهد آمد و برای محدوده ی بزرگی از سایر نقش های سازمانی در نظرگرفته خواهیم شد که نیاز به مسافرت های منظم دارند.
صرف نظر از مزیت های شغلی، داشتن یک وسیله ی شخصی برای زندگی اجتماعی خودمان هم یک وسیله ی راحتی است. پس حتما در فکر تهیه یک اتومبیل، ولو قسطی، باشیم.

8- انعطاف پذیری و سازگاری با شرایط

واقعیت این است که دو مهارت از طریق آموزش های تحصیلی در دوران مدرسه و دانشگاه کسب نمی شوند، بلکه از جنس مهارت های ضروری برای هر فردی هستند که میخواهد درآمد بالاتری داشته باشند.
اگر برای فردی کار می کنیم که دامنه فعالیت اش گسترده است و مسئولیت های متعددی دارد، می توانیم با انعطاف پذیری و سازگاری با موقعیت های جدید، ارزش های خود را به نمایش بگذاریم. اگر بتوانیم نشان دهیم می توانیم با موقعیت های جدید به راحتی کنار بیاییم و قادر هستیم در چند پروژه حضور داشته باشیم، در آن صورت ما می توانیم تعداد نقش های کاریمان را افزایش دهیم و نتیجتاً درآمد بیش تری داشته باشیم.
این مهارت ها برای تمام کارفرمایان جدید مطلوب است. بنابراین اطمینان حاصل کنیم در مصاحبه های کاری با کارفرمای جدید بالقوه خود، توضیح دهیم که فردی متعهد به انعطاف پذیری هستیم و از فرصت های جدید استقبال می کنیم.

9- تعهد نسبت به یادگیری

در انتها، این که همیشه متعهد به یادگیری باشیم به ما کمک می کند تا در طولانی مدت درآمدمان بالاتر رود. هرچند چنین چیزی به معنای اختصاص دادن وقت به کلاس های درس یا سمینارهای محل کارمان است، اما با این صرف وقت و به مرور زمان پروفایل مهارت هایمان چنان گسترش خواهد یافت که به فردی مطلوب در بین پرسنل تبدیل خواهیم شد.
ما با گذشت زمان، مسئولیت های خود را افزایش خواهیم داد و درآمد بیشتری کسب خواهیم کرد. پس همواره بیاموزیم و همواره به کارفرمای خود نشان دهیم علاقمند به یادگیری بیشتر در زمینه کاریمان هستیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *