استراتژی افزایش سهم بازار

نویسنده : امیر قمصری تاریخ : 1396-08-27
استراتژی افزایش سهم بازار,استراتژی های افزایش سهم بازار,افزایش سهم بازار حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[ 5 امتیاز از 1 رای]

زنان کلید افزایش سهم بازار در بازاریابی

رنا بارتوس در کتاب بازاریابی زنان سرتاسر جهان، بازار زنان را به این شکل بخش بندی میکند: زنان صرفاً خانه دار، زنان خانه دار جویای کار، زنان در حال کار با یک شغل، یا زنان حرفه ای. دنیای زنان حول و حوش خانواده و کار می چرخد. معضلی که آنها اغلب با آن مواجه هستند این است که یا یکی را انتخاب کنند یا تعادلی میان خانواده و کار برقرار نمایند. اما بدلیل ساختار مغزی زنان که بصورت چندوظیفه ای طراحی شده، زنان در انجام تکالیف و وظایف پیچیده و چندوجهی در خانه، یا در محل کار یا هر دو ذاتا مدیران بهتری هستند.

کاتلر “صاحب نظر برجسته بازاریابی” اعتقاد دارد زنان 3 نقش را ایفا می کنند:

  • گرد آورندگان اطلاعات
  • خریداران کل نگر و مدیران خانگی
  • زنان جمع آوری کنندگان اطلاعاتند

در حالیکه مسیر خرید یک مرد کوتاه و مستقیم می باشد، اما مسیر خرید زنان شبیه مارپیچ است، حتی اگر حرکت به مرحله بعد مسیر درستی باشد. اغلب به مراحل گذشته برای جمع آوری اطلاعات جدید و ارزیابی مجدد برمی گردند. آنها زمان های زیادی را در فروشگاه ها صرف بررسی قیمت و کیفیت می گذرانند. با این ویژگی ارتباطات بازاریابی و اقدامات آموزش به مشتریان زن هدر نمیرود زیرا آنها به تمام اطلاعات توجه می کنند و در نهایت آنها را به شکل خلاصه برای دیگران تعریف می کنند.

زنان خریداران جامع و کل نگری هستند، مسیر مارپیچی خرید آنها باعث خواهد شد تا نقاط تماس زیادی را تجربه نمایند. آنها پیش از تعیین ارزش واقعی محصولات و خدمات به احتمال قوی همه موارد را مدنظر قرار می دهند. مزایای کارکردی، منافع احساسی، قیمت و مانند آن. آنها عملاً نقش مدیران را در خانواده بازی می کنند. بطوریکه در آمریکا در 41% خانواده ها زنان تصمیم گیرنده هستند “در مقایسه با 26% خانواده که مردان تصمیم می گیرند” و در جایی مثل اندونزی این عدد 74% است.

زنان کلید افزایش سهم بازارند و برای دسترسی به بازارهای بزرگ، برندها نیازمند فهم و درک فرایند جامع تصمیم گیری زنان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *