روانشناسی فروش – قسمت چهارم

بازار رقابتی,بازار رقابتی محصول,بازار رقابتی و انحصاری حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 1 امتیاز : 5]

اولین کلمات و جملاتی که در حضور مشتریانمان مورد استفاده قرار میدهیم باید مثل پرتاب یک آجر به شیشه ی پنجره یا اتاقی که مشتری در آن نشسته، توجه او را بطور کامل به خود جلب و معطوف نماید. یا سؤالی را با او مطرح کنیم که تمام ذهنش را به خود مشغول کند.
⁣همه ی این کارها، قبل از صحبت در مورد کالا و خدمات ما اتفاق می افتند. اشخاصی که میز کار مرتب و تمیزی دارند، در مقایسه با کسانی که میز و ابزار کاری به هم ریخته و آشفته ای دارند، بهره وری و بازدهی کاری بیشتری دارند.

وقتی خودمان را با رقیبانمان مقایسه می کنیم و نقاط ضعف و قوت خود را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهیم، فروشمان تا درصد بالایی افزایش پیدا خواهد کرد.
اگر از خصوصیتی که ما را از رقبا متمایز و نسبت به آنها برجسته تر و بهتر میکند با خبر باشیم و نسبت به آن آگاهی و شناخت کافی داشته باشیم، بهتر خواهیم توانست در بازار رقابتی، ابراز وجود کنیم و دلیل بهتر بودنمان را برای مشتری به وضوح توضیح دهیم و در عرضه ی کالای خود موفق عمل کنیم…

بازار رقابتی,بازار رقابتی محصول,بازار رقابتی و انحصاری

باید سؤالاتی را با مشتریان خود مطرح کنیم تا بتوانیم مطمئن شویم که آیا محصول ما به درد مشتری و کسب و کار و زندگی اش میخورد و آیا فایده و منفعتی برایشان دارد یا نه. اگر جواب مثبت بود، بعد از آن، تمام تمرکز و انرژی خود را صرف متقاعد و ترغیب کردن مشتری برای دست به جیب شدن و خرید محصول مان کنیم. این موضوع را برایش شفاف سازی کنیم که اگر محصول ما را بخرد، مشکل و نیازش برطرف خواهد شد.

به جای اینکه فکر و حواس مان به خودمان باشد، تمام حواس و توجه خود را بر روی#مشتری متمرکز کنیم. قرار است مشتری را به خرید و پرداخت پول تشویق و ترغیب نماییم، نه خودمان را ! مردم خود کالا یا خدمات شان را خریداری نمی کنند. آنها کالاها و خدمات را بخاطر سود و منفعت شان میخرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *